Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Garaža za vse nesubaruje
Odgovori
Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 986
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 31. Julij 2019, 21:54

Počasi bo tri leta, odkar je Scottie brez naju odšla na vzhod, v deželo grofa Drakule (Kdo ve, morda jo pa subarujevci, ki so trenutno tam doli, srečajo?).

Po tem, ko sva leto in pol lutala po Zahodni Afriki ter večino časa dejansko živela v in ob avtu, "on the road", sva se prepričala, da za takšen način življenja in potovanja potrebujeva večje vozilo. Ni se nama mudilo z menjavo, a ko so se zvezde tako obrnile in sva dejansko ostala brez potovalnega vozila, se je takoj začela odtegnitvena kriza ... precej močnejša in mučnejša, kot sva si mislila, da bo. Treba je bilo najti zamenjavo, pa četudi začasno. Jasno je bilo tudi, da razni dream-mobili odpadejo, budžet je kot vedno bil tesen, pa še to večinoma namenjen za pot, ne za opremo.

Na avto.netu se je pojavil zanimiv MB Sprinter z naslednjimi karakteristikami:
- letnik 1995 (prvo leto prve generacije ... ok, to ni najbolje)
- motor OM601 (raje bi sicer 602, ampak tudi to je več kot ok, gre za zanesljive motorje, brez elektronike, popolnoma klasični dizel, linijska črpalka goriva, sicer alu glava, ampak baje da popolnoma neproblematična).
- realnih 117 kkm
- spodobno vzdrževan, ker
- je večino življenja služil kot potujoča knjižnica (Domžale)
- in je bil zato takoj ob nakupu predelan, izoliran, tapiciran (dvojne kovinske stene, mobitel skoraj ne vleče ven iz kesona), opremljen s policami, eno omaro, Webastom, vrtljivim sovozniškim sedežem, pultom, dvosmernim ventilatorjem na strehi, razsvetljavo in še kakšno malenkostjo. Bil je še iz časov, ko so knjižnice še imele dovolj sredstev, da so si lahko privoščile takšne stvari.
- pragi povprečno rjavi, poden brez težav, streha ok.
- cena v zgornjem kvartilu ponudbe podobnih zadev, ampak "podobne" zadeve pomenijo povprečen s.p. kombi na koncu življenjske dobe, s vsaj 400 kkm itd do dna ...

Šla pogledat, malo prespala, šla pogledat naslednji dan in še malo znižala ceno ter zaarala, še štiri dni razmišljala in nato kupila.

Bilo je to zadnje dni novembra 2016. Teden dni kasneje sva se odločila, da greva konec januarja na tesno vožnjo v Zahodno Saharo, Mavretanijo in Alžirijo. Glede kombija sva bila sila skeptična, če ga bova sploh obdržala, dejansko so bile odprte vse opcije, od katerih sva največ možnosti dajala naslednjima dvema:
- z avtom bodo tako same težave, tako da ko bova nekako prišla do Mavretanije, ga bova tam prodala (ali pa v Maliju, če v Mauri ne bo šlo).
- z avtom na poti ne bo nekih težav, pripeljala bova nazaj domov z izkušnjo, da midva vsekakor potrebujeva 4x4 vozilo, zato ga bova prodala naprej v Slo.

Glede na plane je bilo treba zadevo hitro in poceni urediti v osnovni bivalnik, ki bo omogočal tudi spodobno avtonomijo v puščavi. O tem pa naslednjič dalje.

Splošen problem prvih mesecev lastništva je bil, da se je zelo mudilo z dodelavo ter da nisem kaj dosti upal na trajnejše lastništvo, zato tudi slik ni kaj dosti. Za začetek ena redkih shranjenih fotk iz tistega časa.
https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 632458.jpg
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
icko
Uporabnik foruma
Prispevki: 543
Pridružen: 18. Januar 2010, 08:27
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: icko » 01. Avgust 2019, 06:51

super voz, stojna višina, luksuz.

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 986
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 01. Avgust 2019, 07:26

Stojna višina ... zame skoraj, kakšnih 5 cm še manjka.
Ampak vseeno, prav udobno.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
ijuvan
Uporabnik foruma
Prispevki: 2359
Pridružen: 04. September 2008, 17:09
Kraj: SG/LJ

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: ijuvan » 01. Avgust 2019, 17:33

Se že ve da bo zanimiva tema :sm :pop (pogrešam stare smeškote)
The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred. (Soichiro Honda)

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 986
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 01. Avgust 2019, 20:42

Seveda je bilo potrebno na vrat na nos zamenjati tudi avatar:
https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 633335.jpg Tistim, ki me poznajo, so tako ali tako jasni moji nazori glede fanatične privrženosti eni ali drugi znamki, tisti, ki me ne poznajo, so si pa sami krivi, če so se pustili provocirati. :innoc
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 986
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 07. Avgust 2019, 21:43

Na hitro je bilo torej potrebno osnovno urediti notranjost za prvo pot na jug. Sprednjega dela notranjosti ni bilo smiselno spreminjati, saj je takoalitako že bil udobno urejen. Zadaj v kesonu pa je bilo nujno zimprovizirati posteljo ter neke sorte "skladišče" za opremo.

Ravno takrat smo se s firmo selili in posledično je šla v odpis spodobna količina Rexrothovih alu profilov, kar je bilo kot nalašč za hitro dodelavo notranjosti. Idejno sem prostor razdelil na tri dele: postelja (zgoraj), čisto skladišče (pod posteljo spredaj) in umazano skladišče (pod posteljo zadaj, dostopno skozi zadnja vrata). Tak koncept sva imela že v Scottie in se je zelo dobro obnesel. Tukaj je bilo prostora neprimerljivo več - prav paše.

Slike spodaj niso aktualne iz tistega časa, ampak nekje vmes med takrat in sedaj. Koncept razdelitve je ostal enak, detajli pa so se kasneje dodelovali in spreminjali (in se še vedno spreminjajo). Velika prednost gradnje z alu profili je, da lahko zadevo zelo enostavno in hitro preurediš, ko se pokaže potreba ali utrne nova ideja. Osnovna hrbtenica konstrukcije pod posteljo ostaja, nanjo pa se je v treh letih marsikaj obesilo, pa spet podrlo, prilagodilo ...
Za nekatere je slaba stran profilov to, da zadeva izgleda zelo industrijsko, a naju to ne moti, konfigurabilnost prevaga.

Postelja zgoraj, levo knjižne police (takšne so bile po celi notranjosti, ko sva kupila kombi-knjižnico). https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 638932.jpg Čisto skladišče (obleka, voda, hrana ipd) https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 638933.jpg Umazano skladišče: https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 638934.jpg V prvi iteraciji ni bilo kompresorskega boksa in vodnega rezervoarja, samo prazen prostor z eno polico, dve rezervni gumi, lopata, gurtne in štiri dodatne kante za dizel.
Tudi danes zgleda drugače, vsekakor bolj urejeno.

To je nekako to. Stock avto, RWD, originalno in nekoliko posedeno vzmetenje, set zmerno zlizanih zimskih gum ter še dve za rezervo. S tem sva ciljala v precej nepoznane dele Mavretanske puščave. Mamut nama je posodil še par starih alu podnic ter zaželel vso srečo (in si verjetno mislil, kot še marsikdo, da nimava ravno vseh koleščkov v glavi). Po pravici povedano tudi midva nisva imela niti najmanjšega občutka, kam bova sploh lahko prišla. V naslabšem primeru sva imela namen narediti eno krožno turo po cestah ter obiskati prijatelje v WS in Mauri, ki jih nisva videla že skoraj dve leti ...
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
subi92
Uporabnik foruma
Prispevki: 7711
Pridružen: 15. November 2005, 22:33
Kraj: Kamnik

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: subi92 » 07. Avgust 2019, 22:38

Nism še nikol delu s temi Alu profili. Izgleda dokaj simpl. Je pa najbrz rezanja dost in spojni elementi dragi?
Kumi čakam nadaljevanje, a je odpelju zacrtano pot...

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 986
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 08. Avgust 2019, 07:25

Je enostavno za postavit in kasneje spremenit po potrebi. Zelo koristi, če imaš tračno žago za rezanje.
Glede cene, sami profili so presenetljivo poceni, spojni elementi pa imajo prav zlatarske cene. Se pa da ogromno zimprovizirat s spajanjem z vijaki, ki imajo lečasto glavo in prirobnico (npr. ISO 7380), malo več je vrtanja in rezanja navojev, pa malo manj konfigurabilno vse skupaj na koncu, ampak čisto ok.

Za moje potrebe so tile profili top, če primerjam, kako sem prej delal notranjosti (Forester, 95ka, Scottie) z vezanimi ploščami ter kotniki, je tole čista poezija.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 986
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 11. Avgust 2019, 21:37

V prvi polovici februarja sva šla na pot. Ideja je bila precej ambiciozna, prevoziti sva želela puščavski del poti, ki jo je leta 1959 naredil David Newman, le da v obratni smeri, kot je šel on.
https://saharaoverland.files.wordpress. ... manmap.jpg Btw, Newmanova odisejada je opisana v knjigi, ki jo toplo priporočam v branje vsem, ki jih zanimajo tosortne avanture. Knjigo se dobi poceni v mnogih spletnih antikvarjatih, npr. tukaj.

Newmanovo dejanje je glede na moje informacije edino amatersko prečenje tega sistema pist čez Saharo do sedaj. Pa ne zaradi tehničnih ovir vsled geomorfologije tega dela Sahare, ampak zaradi nenehne politične nestabilnosti v tem predelu. V vseh letih (pol)formalnih državnih tvorb na tem področju (Francoska kolonialna Afrika se je dokončno povezala v kolikortoliko enotno ozemlje konec 19. stoletja) še ni bilo možnosti, da bi neodvisni popotnik lahko dobil uradno, črno-na-belem dovoljenje obstoječih oblasti za to pot. David je leta 1959 čisto po naključju kliznil čez v ravno pravem trenutku razpada Francoske kolonialne Afrike. Andrej Morovič je poizkusil leta 2012. Meni se je 2016 zdelo, da sem morda našel zmagovito kombinacijo mutenja s papirji ter ključnih poznanstev z najinih prejšnjih poti v te predele ter preko dolgoletnega sodelovanja s predstavništvom Polisaria pri nas.

Glavne težave so bile torej organizacijske narave. Tehnično s povprečnim 4x4 vozilom ne bi smelo biti nobenega problema, midva sva bila seveda z RWD furgonom, ampak vseeno, David je pred pol stoletja to uspel prevoziti z minimalno predelano RWD limuzino. Midva sva študirala Google Earth in printala Francoske IGN specialke, ki se jih danes dobi na netu ...

Tehnično, na poti takrat:

Kakršnekoli omembe vredne sipine so jasno no-go za kombi, išče se logične ter najbolj enostavne prehode, čimbolj takšne, če se da: https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 642706.jpg Seveda pa ti ne uidejo mnoge desetine kilometrov takšnih pasaž, kjer že pridejo do izraza športni elementi podviga: https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 642707.jpg Ter sicer kratke, vendar spicy spicy začimbe na poti, predvsem prečenja sebh, ki jih v tem delu ni malo, in kjer je norost vožnje s kombijem v nebo vpijoča: https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 642708.jpg Vse tehnične težave so sicer skoncentrirane v Mavretanskem/WS delu, v Alžiriji te čaka utrjena pista ter po par desetih kilometrih tudi asfalt (Tindouf). Ampak do tja nisva prišla, ko sva prevozila vse težavne predele, nisva smela vstopiti v Alžirijo in sva torej morala čez vse še enkrat, nazaj.

Kljub temu, bila je nora pot in oba sva bila totalno vesela, če ne kar vshičena, da spet lutava po resnično malo poznanih ter od amaterjev popolnoma neobiskanih delih Sahare. https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 642709.jpg Bilo pa je v vseh pogledih naporno, konkretna avantura, skompresirana v slabih petih tednih iz Lj do Lj.

Kogar zanima več, lahko prebere daljši članek, objavljen v AD.
Tukaj pa še kratko poročilo z glavnimi informacijami.

Še zadnja pripomba: bila sva prezgodnja, kot kaže bi z isto taktiko letošnjo zimo (18/19) zelo verjetno uspela. Ampak še vedno samo zelo verjetno.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 342
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: Grizliboy » 11. Avgust 2019, 22:33

:wtf :wtf Jaz bi vama rekel zgolj "ma kaj sta vidva ja nora?". :shock: :shock: Ampak to je zgolj mnenje enega zapečkarja, ki mu je makadam med dvema deloma asfalta že cela dogodivščina, če ne že napol relly dakar. :lolno
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3443
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: BackW00d » 12. Avgust 2019, 08:38

Itak sem sedaj navsezgodaj na tešče tale članek požrl kot brezdomec zastonj golaž. Zraven pa s prstom po "google" zemljevidu preverjal kje sta se potepala.
Meni je tole čisti ekstremizem in lahko rečem samo vsa čast, da si upata takole daleč od vsega "logičnega" in na konec koncev s starim zmahanim mercedez kombijem na RWD pogon...

Iz teksta je razvidno da vama tale zahodna sahara teče po žilah :thup

Po Sahari/Mavri/Maroku je dovolj znanje španščine, al rabiš še kaj bolj eksotičnega?
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

mesecnik
Uporabnik foruma
Prispevki: 1343
Pridružen: 21. Oktober 2009, 17:45

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: mesecnik » 12. Avgust 2019, 09:16

Kje si našel španščino? Tam so harali Francozi.

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 986
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 12. Avgust 2019, 09:50

V Maroku, tudi v okupiranem delu WS ti kot uradna jezika (pogovor z oblastmi) prideta prav Francoščina in Arabščina. Enako v Alžiriji ter Mavretaniji.
Zahodna Sahara je bivša Španska kolonija, z domačini, predvsem starejšimi, lahko govoriš Špansko. Na osvobojenem ozemlju WS je Španščina poleg Arabščine edino, s čimer si lahko pomagaš. Kakršnakoli Angleščina je v teh krajih redka, uporabna Angleščina pa praktično neobstoječa (pustimo turistične predele Maroka, to je druga zgodba).
Midva znava Arabsko zgolj par besed ter najnujnejših fraz, Francosko nek minimalen uporaben nivo, Janja malenkost Špansko. Potrpežljivost koristi.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3443
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: BackW00d » 12. Avgust 2019, 10:04

A ni bla zahodna sahara španska? Itak sta se večinoma povsem ob meji vozila. Kaj pa vem....razen če znata arabsko govort :wtf

Predvidevam da je Španščino lažje naštudirat kot tisto polomljeno francosčino, da o arabščini sploh ne začnem :)

Verjetno se jeziki malce mešajo skozi tista ozmelja. Kot pri nas srbohrvaščina s katero dejansko prideš čez z domačini (sploh starejšimi) od sredine nemčije do grške meje :D No vsaj po mojih izkušnjah :D
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
ORLY
Uporabnik foruma
Prispevki: 51
Pridružen: 14. December 2018, 19:30

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: ORLY » 12. Avgust 2019, 14:10

Komaj čakam še kako nadaljevanje... Se prebira kot kaka kriminalka. Bravo! Kot nalašč za nas zapečkarje, ki potujemo zgolj s prstom po zemljevidu :thup

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost