Projekt: Reportažec

Garaža za vse nesubaruje
Odgovori
Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 4426
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: danci1973 » 12. April 2024, 12:22

Tudi Subaru uporablja enosmerna oljna tesnila na diferencialu.
https://foto.slovenija.net/photos/Danci ... f_seal.jpg

Uporabniški avatar
icko
Uporabnik foruma
Prispevki: 723
Pridružen: 18. Januar 2010, 08:27
Kontakt:

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: icko » 12. April 2024, 14:10

BackW00d napisal/-a:
12. April 2024, 08:51
se zavedaš kolikšno je razmerje vožnje naprej/nazaj?
Ikzekli.

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 2355
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: aleks » 14. April 2024, 16:07

BackW00d napisal/-a:
12. April 2024, 08:51
se zavedaš kolikšno je razmerje vožnje naprej/nazaj?
Ne igra pomena. Arhimedov vijak, ki ga ta navoj predstavlja, je verjetno že zalit (če je bil potreben). Torej, če ima recimo 5 navojev, zadošča manj od 5 obratov gredi da začne ustvarjati tlak. Sam moram včasih rikvercat po 20, tud 50 metrov (največ na šihtu, ker imamo ceste založene z balami).

Tlak ne bo velik, ker ta reč ni tesna, ampak, OK. Zanimala me je logika inženirja ki je/bi to dubiozno rešitev dal nardit na eno osovino, ki mora držat olje in se vrti relativno hitro. Po mojem je brca v temo, sploh v primerjavi s spodobnim semeringom. Že centrifugalni efekt verjetno pokvari delovanje vijaka? Ali je lepkost olja zdej vseeno dovoljšnja, da zadeva še vleče pri obratih, in ne zmeče vsega olja ob stene?
"They're a bunch of f...ing loosers ...
but they're my loosers." Gary Oldman, Slow horses, 2022

Uporabniški avatar
icko
Uporabnik foruma
Prispevki: 723
Pridružen: 18. Januar 2010, 08:27
Kontakt:

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: icko » 14. April 2024, 18:55

Mogoče je bilo v osnovi mišljeno za gred ki se ves čas vrti v isto smer?

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1300
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: vrecha » 08. Maj 2024, 18:17

Da še tukaj zaključim z zgodbo lanskega leta ...

Zadnje zavore prej ...
https://s9.mojalbum.com/17370239_300013 ... 137691.jpg
... in potem. https://s9.mojalbum.com/17370239_300013 ... 137693.jpg
Zavorne obloge so bile sicer nekje na dobri polovici debeline, a po vsem tistem smodenju ob segrevanju bobna sem se vseeno odločil in nesel v Sinter na obnovo. Ima da dobro bremza nekaj časa!
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 4025
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: strumf666 » 08. Maj 2024, 19:03

Slika po obnovi ima verjetno pokvarjene barve, vsaj meni kaže vse modro.

Uporabniški avatar
icko
Uporabnik foruma
Prispevki: 723
Pridružen: 18. Januar 2010, 08:27
Kontakt:

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: icko » 08. Maj 2024, 19:45

Sfaljen WB 8-)

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1300
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: vrecha » 08. Maj 2024, 20:59

Zgleda da je tale Sinterjeva barva tako sijala, da je poleg mene še fotkič zmedla ... :lol:
https://s9.mojalbum.com/17370239_300013 ... 137694.jpg
Sem probal eno post-fotko še malo barvno uredit. https://s9.mojalbum.com/17370239_300013 ... 137695.jpg
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 4025
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: strumf666 » 08. Maj 2024, 22:10

Mnogo bolje, zgleda kot novo :thup

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1300
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: vrecha » 15. Junij 2024, 18:58

Vijaki, ki držijo karoserijo na šasiji ... :innoc
https://s9.mojalbum.com/17370239_300013 ... 140354.jpg
Jaz sem sicer konkretno nagnjen v smer predimenzioniranja vsega, kar naredim, a vseeno ... se še komu drugemu zdi tale naborčič M10k nekoliko ... kako bi rekel ... skromen glede na nalogo, ki jim je zaupana?

Kot se da videti, trije niso preživeli demontaže in bo tako treba zamenjati zadevo. Pri Reportažcu sicer dajem povsod, kjer se mi le zdi smiselno, nerjaveče vijake. Je za to aplikacijo morda kakšen pomislek proti temu, dam raje pocinkane, običajne trdote, takšne, kot so bili v originalu?
:?:

Recimo enkrat do sedaj sem se na Helmutu zafrknil z rostfraj vijaki, ko se mi je zdelo nobliš avspuh na izpušni kolektor pritrdit z njimi ... Ko sem čez par let želel odmontorat, ni nikakor več šlo, vročina je rostfraj tako zapekla, da zlepa ne migne. Pa še placa ni za večji navor uporabit in odlomit zadevo, za odrezat še manj ... ko bo treba to enkrat razstavljat, bom verjetno moral kar izpušni kolektor snet ... :roll:
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 4025
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: strumf666 » 15. Junij 2024, 23:33

Rostfrei in navadnega pleha ni dobro kombinirat v vlažnem in/ali korozivnem okolju, ker začne navadn pleh požirat; ne vem, ali so ti vijaki izpostavljeni, ali "izolirani od okolja".

Uporabniški avatar
icko
Uporabnik foruma
Prispevki: 723
Pridružen: 18. Januar 2010, 08:27
Kontakt:

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: icko » 16. Junij 2024, 10:50

Bo še kakšen strojnik na tole temo več dodal, ampak kot je rekel strumf mešanje kovin je tiki tiki. Alu - jeklo pa sploh.
Pa še nekaj, inox je po difoltu bolj puter od materiala in ga šrauf normalne kvalitete "naščije". No "sepšl" inox je boljši ampak jaz bi predlagal raje višjo kvaliteto vijakov in ti po naravi vsebujejo tudi več kroma ter s tem večjo odpornost proti koroziji.
ps
Ostalo sem pa prešprical. :innoc 8-)

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 744
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: Kamion » 16. Junij 2024, 18:33

vrecha napisal/-a:
15. Junij 2024, 18:58
https://s9.mojalbum.com/17370239_300013 ... 140354.jpg Jaz sem sicer konkretno nagnjen v smer predimenzioniranja vsega, kar naredim, a vseeno ... se še komu drugemu zdi tale naborčič M10k nekoliko ... kako bi rekel ... skromen glede na nalogo, ki jim je zaupana?

...
Vijak M10 kvalitete 8.8 lahko prenese največjo natezno silo 3,3 tone (aksialna natezna obremenitev) preden se zgodi plastična deformacija (nepovratno raztegovanje materiala).
Če prav vidim je na sliki 15 M10 vijakov.

15 * 3,3 T = 52,8 T

Torej več kot 50 ton sile je potrebne, da bi karoserijo odtrgal s šasije. Gotovo bi pa pri taki sili prej popustilo kaj drugega, kot vijaki.

Če te pa skrbijo strižne sile na vijak, lahko M10 prenese 2,2 T strižne obremenitve, preden se zlomi.

Vir: https://eurocodeapplied.com/design/en19 ... properties
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring.

Love. It's What Makes a Subaru a Subaru

Uporabniški avatar
ORLY
Uporabnik foruma
Prispevki: 844
Pridružen: 14. December 2018, 19:30

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: ORLY » 16. Junij 2024, 19:59

Če ti 8.8 vijaki kratijo spanec, montiraj 10.10 kvalitete. Je pa vse Kamion lepo pojasnil. Rostfrej vijakov pa nikar tam, kjer bi rad razstavljivo zvezo elementov. V roku enega leta vsak zariba.
ignorance is bliss

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1300
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Projekt: Reportažec

Odgovor Avtor: vrecha » 16. Junij 2024, 21:32

Tnx vsem ... :thup
Bom kar enake dal, morda edino večja trdota, ali pa še to ne, koneckoncev so konstruktorji že vedeli, kaj in zakaj.
Čeprav on račun na 52 ton je vseeno tako tako, šasija se precej zvija in si predstavljam, da lahko pride na en vijak kar precej obremenitve. Ker šalčke na šasiji, torej tisti deli, na katere se pripenjajo teli vijakci so pa prikovičene na šasijo s kovicami, primerljivimi z onimi na Eifflovem stolpu.

Glede rostfraj vijakov ... zanimivo ... razen kot omenjeno na auspuhu še nisem imel težav tudi na zelo izpostavljenih delih. Na primer Helmutov roofrack je kombinacija aluminija in rostfraj vijakov in že pet let izpostavljen vsemu mogočemu, pa sem do sedaj brez težav popravljal in dodelaval, kar je bilo potrebno, Vijaki sicer gredo malo bolj na trdo narazen, ampak nič posebnega, jemljem to kot plus, da ne popuščajo ob vibracijah. :reli
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost