Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Garaža za vse nesubaruje
Odgovori
aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1353
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: aleks » 09. December 2020, 10:36

Na koncu si se itak izoliral bolj kot smo izolirani tu v karantenah ...
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1094
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 09. December 2020, 16:11

Res, izolacija je kar spodobna tukaj. Pravkar prišla za par ur v mesto (Boujdour) po zaloge ter update, kaj se dogaja po svetu, po desetih dneh v puščavi. Šibava nazaj, kjub tu in tam takšni raboti (ki je niti približno ne iščeva, prej obratno!)

https://s9.mojalbum.com/17370239_300000 ... 009095.jpg
je suma sumarum kar vredu tu.

https://s9.mojalbum.com/17370239_300000 ... 009096.jpg
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 7080
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: nebivedu » 09. December 2020, 17:11

Tole je pa delovna, dobra, pa topla izolacija.

Kok je stopinj sedaj čez dan?
Error Code #0656: “Oil pan gasket too tight. Unable to leak oil and mark territory.”

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1094
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 09. December 2020, 17:51

Zaenkrat še presenetljivo toplo za ta letni čas. Sicer malo niha.
Ponoči še ni šlo pod 15, dnevi pa so bili tudi okoli 30. Sicer nekako tam, 18-25. Zaenkrat je tudi precej suho in ne preveč prevetreno. Kar idealno glede na zimske izkušnje iz prejšnjih let. Ampak zima šele prihaja.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1094
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 08. Januar 2021, 16:59

Morda nekaj dodatnih spoznanj glede BFG AT KO2 gum. Nekaj o tem sem že pisal.

Sedaj po dobrem mesecu Zahodne Sahare postaja jasno, da kar se tiče trdoživosti KO2 zelo zaostaja za KO1.

https://s9.mojalbum.com/17370239_300000 ... 011104.jpg https://s9.mojalbum.com/17370239_300000 ... 011103.jpg
Profil (pre)hitro trga, tudi pesek ga vidno brusi, tele gume, če bo šlo tako naprej, ne bodo preživele tega potovanja. Za razliko od KO1, ki so šle do Aqabe, nato naslednje leto prvič v WS, nato še zelo ohranjene na dvoletno Zahodno Afriko, po tem pa jih je bilo potreebno zamenjati.

Torej KO2 - gotovo varnejše za cesto kot KO1, a manj primerne za daljša potovanja, gotovo pa konkretno dražje na km uporabe. Že gledam lokalne alternative, domačini največ uporabljajo neke Bridgestone ter Dunlop zadeve, ki imajo enak profil kot Michelinove XZL. In jih zelo hvalijo.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4361
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: BackW00d » 08. Januar 2021, 20:14

Je to zadaj na pogonski osi al spredaj kjer mogoče optika malce žveči profil?
Sicer v pesku pri nizikih brzinah predvidevam da optika nima nekega hudega efekta na obrabo...

Mogoče na ta račun ta guma dosti bolje drži v mokrem, snegu, in navsezadnje tudi suhem....Mogoče so jo malce bolj "evropizirali" in kot taka ni primerna za ekstrem pučave. Se v takem pesku guma greje bolj kot po žgočem asfaltu?
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 7080
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: nebivedu » 08. Januar 2021, 20:39

Jaz bi pa rekel, da je teža avta večja sedaj, kot pa je bila pri KO1. Poleg tega si verjetn omotor tudi obnavljal in ima sedaj več moči, pa si malo več upaš, poleg tega pa je natrgana guma zelo verjetno od ostre skale. To se dogaja na KO1 in KO2, obraba bo pa pri težjem avtu zelo verjetno višja.

Pa še eno vprašanje je. Te gume so verjetno nove, KO1 si pa kupil verjetno rabljene in so že bile zaradi tega trše, kar pomeni v puščavi manjša obraba?
Smo enkrat debatiral, ko je šel en na offroad tekmo v Tunizijo s starimi in znucanimi BFG AT v puščavo, pa so se mu naši smejal, dol so bili pa vsi ostali tekmovalci na takih gumah, ker so trše in jih manj obrablja.
Error Code #0656: “Oil pan gasket too tight. Unable to leak oil and mark territory.”

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1094
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 08. Januar 2021, 23:16

Bi rekel, da ni neke hude razlike ne v teži, ne v starosti gum ipd, nobene optimizacije motorja, takih stvari se jaz ne grem, ni ga čez stock, če moraš v tretjem svetu iskati rezervne dele.
Res pa je tukaj RWD, torej so pogonske gume na zadnji aksi bolj obremenjene, kot pri Toyoti. A po drugi strani, Toyota je šla po konkretno težjem terenu, z dvakrat močnejšim motorjem, torej, ko je bilo treba, verjemem, da so bili navori celo večji kot sedaj.
Poškodbe so seveda na pogonski osi, spredaj samo pesek pili profil, očitno hitreje, kot se je to dogajalo na KO1.

Sem kar prepričan, da je ključ v drugačni masi gume, ki je namenjena bolj rekreativni uporabi.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 7080
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: nebivedu » 09. Januar 2021, 13:30

Namenjena je tudi snegu, ker so moral to tudi upoštevat in mora biti mehkejša.
Error Code #0656: “Oil pan gasket too tight. Unable to leak oil and mark territory.”

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1094
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 01. Februar 2021, 17:43

Vzamem nazaj vse, kar sem kdaj pozitivnega rekel o BFG AllTerreain KO2.


https://s9.mojalbum.com/17370239_300000 ... 013553.jpg

Guma je neprimerna za resno delo, kar mi potrjujejo tudi izkušnje Saharcev, ki so KO1 sila cenili (a jih je bilo takrat težko dobiti v Maroku, pa grdo drage so bile), KO2, ki jih imajo sedaj tudi oni na voljo po konkurenčnih cenah, pa ne marajo, ker preprosto ne zdržijo. Zame je zgodba s temi gumami zaključena, iščem dve drugi zadevi, ko jih najdem, poročam, za kaj sem se odločil. Tukaj lokalci vozijo in hvalijo neke Bridgestone in Goodyear zadeve s profilom, ki je zelo podoben Michelin XZL. Baje, da se jih dobi tudi v 15'', kar rabim jaz. Bomo videli ...

Aja, dve gumi (zadnji) sta popolnoma zbuškani. Pri najboljši volji ne vidim, da bi bile obremenitve do sedaj v kateremkoli oziru previsoke. Te gume niso šle nikoli pod 1.3 bar (in še to nakratko), medtem ko sem KO1 rutinsko spuščal na 1 bar ali še malo manj. Tudi puščava, ki jo zaenkrat voziva tukaj, ni nič hudo zahtevnega. Leta 2017 sva naredila več na navadnih zimakih, ki po več kot 2kkm težje puščave niso bile strukturno uničene (šel jim je profil).
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 7080
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: nebivedu » 01. Februar 2021, 18:46

Bule? A si gume pri nas kupil? Rabljene al nove? Če si nove, bi jih jaz prodajalcu nazaj odnesel, pa zahteval da jih preverijo, ker se to naj nebi dogajalo.

Res pa da 15" zdej na subaruje tlačijo, pa mora bit mehkejša guma, da subaruji ne skačejo ko koze naokoli. :twisted:
Error Code #0656: “Oil pan gasket too tight. Unable to leak oil and mark territory.”

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 558
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: zokster » 01. Februar 2021, 22:02

V videu govori, da dol najraje vozijo mt gume. Drugace zanimiv video. Je mozno, da bi jih kdaj pregrela?


https://youtu.be/cnPltcQ6Bts

It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 7080
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: nebivedu » 01. Februar 2021, 22:10

Če vprašaš naše offroaderje, ki so hodili v puščavo, so imeli najraje znucane TA KO (tisto prvo generacijo)
Error Code #0656: “Oil pan gasket too tight. Unable to leak oil and mark territory.”

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1094
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 04. Februar 2021, 15:45

@zokster: Pusti Svetega Petra Belega in podobne influencerje ... Zgolj glede gum in spomina na njegova mnenja, nekje imam še shranjeno njegovo staro knjigo, kjer kritizira originalne BFG AT, kao da njemu super služijo neke druge gume, pa da ojačane bočnice niso tako važne itd itd ... par let za tem priznal, da z BFGoodrichom takrat ni uspel navezati "ustreznega poslovnega stika" in da je zato uporabljal druge gume, s katerimi je imel polno problemov. Toliko o njem in njemu podobnim "znalcem."

Stvar je preprosta. Tipičen uporabnik hoče te gume voziti doma in jih peljati enkrat, največ dvakrat na leto za par tednov v pesek. Originalne so bile super za puščavo, a za večinskega uporabnika prevelik kompromis za doma. Sedaj so dvojko optimizirali, da je bolj po volji večini kupcev. Z mojega stališča, žal.

Sicer pa so te bule zgolj pika na i, ki je nisem pričakoval in me je pač šokirala. Kot sem že prej omenil, profil se tako hitro radira, tudi na nepogonskem paru, da ne moreš verjeti. Tega ne ugoravljam le jaz, to vedo vsi uporabniki tukaj. AT KO2 vozijo na službenih vozilih lokalni čuvaji področij, ki so jih pokupili Katarci ( :ast ja, prav berete) in dobro vedo: te gume se ne spušča, vozi se jo konstantno na 3-4 barih (na večinoma nenaloženih pick-up LCjkah je to ok na tem terenu), profil pač gre hitro adijo, ampak saj - službeni avto, šefe pač kupi novo. Tisti, ki sami kupujejo gume tukaj, ne pomislijo na AT KO2.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1094
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 06. Februar 2021, 16:06

No, da nadaljujem gumarsko sago ... malo sem se razgledal po ponudbi, malo bolj pozorno pogledal specifikacije in glej glej, moja dimenzija BFG AT, torej 235/75/15 ima Max. Load rating samo 900 kg ... jaz pa jaham s cca 2100 kg na zadnji aksi, torej cca 1050 kg na gumo. Kar bi vse verjetno še šlo, če bi ostajal na asfaltu ter nezahtevnih makedamih, ko pa redno spuščam gume in jih, četudi kar se da nežno in konzervativno možno rolam po pesku in kamenju, pa je rezultat to kar je. Na max. Load rating nisem bil pozoren ob nakupu, saj se običajno predvideva, da je zadosten. Recimo BFG AT KO2 v dimenziji 285/75/16, ki je ena izmed popularnih na večjih 4x4 terencih, nosi 1700 kg. Veliko rezerve, tudi za tiste groteskno ARB ipd obložene zverince.

Torej mea culpa glede uničene bočnice ... spet ena draga šola ... kar se profila tiče, pa drži sodba, da je material mnogo premehek za tukajšnjo rabo.

Kakorkoli, danes sem cel dan iskal nove gume po Dakhli ... v 16'' je res dobra izbira, v 15'' pa manjka nosilnosti, ki jo želim videti obljubljeno vtisnjeno na stranici ... 1030 kg max, kar sem našel. A saj se ne mudi tako zelo, bule bodo verjetno še nekaj časa držale, jaz bom pa v tem času še iskal najboljšo rešitev ...
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost