Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Garaža za vse nesubaruje
Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: BackW00d » 13. September 2019, 09:30

Omarica je pa huuuge! :)

Tole je kr konkretno porihtan. Jaz nebi tolk kompliciral, ziher ne :D

Torej imaš opcijo 220V + 12V + polnjenje preko sonca + polnjenje preko alternatorja?
Imaš poleg akumulatorja v motornem prostoru še kje kak akumulator skrit ?
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1053
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 13. September 2019, 09:56

Omarica je tudi prišla iz reciklaže, tako da nisem imel izbire ... pol manjša bi bila čisto ok.


V motornem prostoru je štartni aku (75Ah), ki je namenjen le temu delu.
Pod razdelilnim delom je še en AGM aku 130Ah, ki skrbi za porabnike v bivalnem prostoru. Napaja se, odkar so sončne celice (120W), izključno s tem. Pred tem sem ga polnil tako, da sem med vožnjo ročno vklopil stikalo, ki oba akuja veže vzporedno ter pred ustavitvijo motorja stikalo odklopil (presenetljivo, kako se tega sčasoma navadiš in preprosto ne pozabiš). Tako sem imel narejeno tudi v Scottie, ki ni imela sončnih celic.
Sedaj ostaja možnost vzporedne vezave le kot opcija, če bi kdaj rabil (celice crknejo, štartni aku odpove ...). Povezava je iz 35mm^2 kablov ter starega navtičnega stikala, ki gotovo zdrži vsaj 200A.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1053
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 02. Oktober 2019, 11:30

Ker sem ravno zamenjal dve gumi za novi, morda beseda ali dve o tem ...

BFG AT so moja izbira zadnjih 12 let, vozil sem jih prvo na Toyoti KZJ95, nato na Scottie in po minimalnem oklevanju sem z njimi opremil tudi Helmuta. Nekoliko manjšo dimenzijo seveda, 235/75/15 so največje, ki jih lahko spraviš gor brez predelav kolotekov.

Vzdržljivost prve verzije teh gum je bila na meji verjetnega. Na 95ki v dveh letih tako nisem uspel kaj drugega kot za kakšen mm obrusiti profila - ob prodaji so bile kot nove.
Na Scottie sem do konca zvozil set gum: štiri leta in pol, cca 120 kkm, ekspedicije do Rdečega morja, potem prva WS in nato leto in pol Zahodne Afrike - gume so bile po tem dejansko popolnoma na koncu.
Kolega prav tako na HDJ80 jih je letos menjal: po devetih letih, okoli 150 kkm ter z malo bolj umirjenimi potovanji od Islandije do turškega Kurdistana, so bile njegove gume enakomerno obrabljene, a še vedno čisto normalno vozne, več kot 6 mm profila.

Če je to tisto, kar iščeš in lahko živiš s slabostmi (spodaj), potem je cena cca 180 EUR na gumo v resnici poceni.

Vzdržljivost te prve verzije BFG AT gum je imela svojo temno stran: vsi uporabniki vemo, da so bile za po snegu zelo dobre le prvo zimo, potem pa precej podpovprečne (tudi v primerjavi z ostalimi "celoletnimi" gumami). Malenkost močnejše zaviranje na mokri podlagi je pomenilo drsalnico, uporabniki smo se navadili na vzdrževanje dolgih (v resnici priporočenih :-) ) varnostnih razdalj. Gume so v enem letu postale trde "kot kamen". Kar je imelo določene prednosti pri specialnih namenih uporabe in mnoge slabosti pri normalni uporabi.

Ob kupovanju gum za Helmuta je bila na voljo nova mk2 verzija te gume: BFG AT T/A KO2 - menda tišja, varčnejša, z boljšim oprijemom na mokrem itd.
Seveda sem zagrizel.

Glede glasnosti in varčnosti ne morem komentirati, ker nimam na kaj primerjati, glede oprijema pa vsekakor drži. KO2 se tudi po dveh letih in pol neverjetno dobro držijo ceste. Nekaj ključno drugačnega je v masi. To se vidi tudi po obrabi. V povprečju 2 mm na leto (kar znese cca 30 kkm, ena WS in dve Velebitiadi, Bosniadi ipd ter dosti kolovozov na redni bazi). Prav tako se za razliko od stare mk1 verzije vidi, da vožnja po ostrem kamenju hitreje trga profil:
https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 709450.jpg
Pravkar sem zamenjal dve gumi za novi. Na eni se je zgodilo, da je postala porozna po celotni sredini tekalne površine, okoli šiva. Verjetno je k temu ključno prispeval bedak, ki mi je gume letos spomladi napolnil na 5 bar, ter bedak jaz, ki nisem preveril za njim in sem se dober mesec vozil tako. Ostale držijo kljub temu, ena bo šla v rezervo, dve sta pa kot rečeno novi.

Ostajam navdušen nad temi gumami, za mojo uporabo so super, z novo verzijo so jih naredili še malo bolj splošno uporabne ter smiselno poskrbeli, da se ne bo več dogajalo, da bi set gum držal desetletje.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4805
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: klemz » 02. Oktober 2019, 15:57

Sam razmislam o 215/75r15 za crvja ampak mi cena ne ugaja. Sprobal sem General Grabber at3 in so mi osebno super sploh pa cenovno dostopne.

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: nebivedu » 02. Oktober 2019, 17:30

razlika med general grabber in bfgoodrich at so v tem, da so bfg za težje avtomobile. Pa ne kerbi bile gume tok različne, ampak ker pri nas v glavnem prodajajo tiste z oznako LT (light truck) in izredno težko dobiš BFG TA brez oznake LT.
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1053
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 02. Oktober 2019, 18:43

Meni LT oznaka kar odgovarja. Obremenitev po oseh je podobna kot na HDJ80.
Cena pa - se strinjam, denarnica boli ob nakupu, je pa med nakupi zato toliko dlje. Definitivno ne bi BFG AT kupoval za avto, ki ga ne bi imel namena vsaj še nekaj let voziti.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4805
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: klemz » 02. Oktober 2019, 19:53

V moji dimenziji grabberca 89€ za KO2 pa zahtevajo 130€ in nekako ni računice.

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1053
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 06. Oktober 2019, 21:12

Naslednja daljša pot je bila ob letu osorej, januarja 2018. Brez visokoletečih ciljev tokrat, malo po okupirani WS lutat, več časa preživeti s tamkajšnjimi prijatelji, ki sva jih pred enim letom komaj uspela pozdraviti, ali pa še to ne.


Kar vredu se je leto začelo, z maroškim štempljom prvega dne ... https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715194.jpg
Eden prvih kempov v južnem Maroku, tukaj se bolje vidi stanje maroškega ličanja pragov po enem letu. https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715195.jpg
Še en utrinek pred WS, v opomin, da četudi je cesta ravna, četudi srečaš nasproti vozeče vozilo na pol ure ali še redkeje, ni ravno dobro dati ciglo na gas, možgane na pašo ter oči obesit na razglede ... https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715196.jpg
Nato pa končno WS. Redko vožene piste ter predvsem ogromno brezpotij. Ker deželo zelo dobro poznava, sva kar dobro žonglirala pri izbiri poti in smeri. Mora biti zanimivo za naju, ne sme pa biti pretežko za Helmuta.
K sreči ni navkreber tukaj ... https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715198.jpg
Tukaj je pa sicer malo navzgor, ampak k sreči ni premehko ... https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715200.jpg
Tukaj je pa treba res previdno, da ne bi karterja prebil in se takoj nato še zakopal do aks, ampak gre, gre ... https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715199.jpg
Takole pa premeče in razmeče najino knjižnico na tipični puščavski poti. https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715197.jpg
Tole je kempplac. Verjetnost, da je v radiju 80 km okoli naju še kakšna duša, je minimalna. https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715201.jpg
Tole so sipine in midva med njimi. https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715202.jpg Novejše Garminove naprave (končno!) omogočajo tudi nalaganje lastnih rastrskih kart. Žal se je izkazalo, da so posnetki iz GoogleEartha ter BirdViewa prestari, da bi si lahko z njimi pomagal pri iskanju prehodov med potujočimi sipinami, kot so tele tukaj. Gre samo približno oceniti značilnosti terena, kje so sipine redkejše, kje so kakšni večji prehodi. Tudi to je veliko.


Tole je pogled na labirintno situacijo. https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715203.jpg Problem je, ker se ne da voziti samo vmes, tu in tam je treba tudi prečiti kakšno sipino. S Scottie je bila to povsem druga pesem, vseeno pa je treba povedati, da se tudi s HDJ80 mnogih teh sipin ne da kar počez prečiti. Pesek je v tem predelu mestoma izjemno sipek. S Helmutom seveda upaš napasti le najbolj benigne primerke.


Pa še tam se pogosto zalomi. Koplji miško, koplji, in nikar ne štej kubičnih metrov! https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715204.jpg
In še to, podobno kot na cesti zgoraj. Lahko imaš še tako dobro pisto, treba je biti pozoren na metre, ki prihajajo. Razmere se lahko spremenijo v trenutku. Tukaj je en arteški izvir poplavil. Pesek + voda = drek & sitno sitno delo. https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715205.jpg Pa še veter je tukaj žgal ko nor, da ja ne bi bilo preveč prijetno.


Takole veter češe ravnico. https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715206.jpg Nad tabo jasno nebo, ti pa v viharju, pesek nosi vsepovsod. Po celem dnevu takšnega zna biti kar naporno. Piha lahko tudi teden dni skupaj, brez prestanka ...


Še mali saharski egotrip:
Čisto na severu WS opazim na obzorju avto, ki definitivno ni domačin. Kakršnokoli vozilo je redkost - turista v notranjosti WS pa doslej še nisva srečala (razen v ogledalu vsako jutro). Dam gas za njim. Tip mi hoče zbežati. A se mu vidi, da je zelenec, super duper puščavska počitniška specialka od vozila mu ne pomaga, fintiram, ker za razliko od njega poznam teren in po 20 min vztrajnega zmanjševanja razdalje, ko končno vozim skoraj vzporedno z njim, se vda in ustavi. Je mislil, da sem domačin (=Saharec, torej menda terorist :-) ). He, he, kakšnemu Saharcu v kolikor toliko ok Santani bi s takšno vožnjo še težje zbežal ... Njegovo in njeno olajšanje ter najino zmagoslavje obeležimo še s fotko. https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715207.jpg Ugotovili smo, da imamo isto smer (proti Smari). Dokler smo vozili po brezpotju, še cca 50 km, sem ga še dvakrat presenetil, ker sem vozil počasneje, zaostal za njim, nato pa ga kasneje počakal. On se je držal točk iz Gandini overland vodnička kot pijanec plota, midva pa sva sekala ovinke in izbirala boljše prehode. Pomaga, če nisi prvič tukaj. Šele ko smo prišli na pisto, je potegnil, tam pa ga definitivno nisem mogel dohajati.
Smo izmenjali mejle, češ da mu pošljem fotko kasneje. Jasno, da Švaba ni pisal in ni niti odgovoril na moje pozdravčke ...


Za skoraj konec še fotka posadke. https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715208.jpg
Še nekaj zapisov iz te poti se najde na moji strani.


Ter še pripomba glede Maroške Sahare. Tokrat sva si vzela čas ter prevozila nekaj priporočenih, klasičnih in zmerno težkih pist. Erg Chegaga, Erg Chebi in še kaj vmes. Spodnja fotka je na primer iz razvpitega prečenja MS6 v vodničku Morocco Overland (Chris Scott). https://s9.mojalbum.com/17370239_182394 ... 715209.jpg Enostaven. Skomercializiran. Turistično preobremenjen. Dolčas.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: BackW00d » 07. Oktober 2019, 09:23

Pa ta Helmut je kralj ej :) Kako takle za saharo tovarniško povsem "neprilagojen" kombi naštepa toliko km čez tako štorast teren kot ga vidva gonita, je verjetno še švabotu na čelu MB-ja neznanka :D

A vitel in razne "samovkopljive" sidre pomagajo kaj pri izkopavanja avta nasedlega v sipek pesek?
Ali je edina varianta pač tele plate za pod kolesa pa avto spodkopavat?

Kolk časa traja da se izkopljeta iz enega zmerno tečnega vkopa ?
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4805
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: klemz » 07. Oktober 2019, 13:26

Backwood ce voznik ni "pameten" ti ne pomaga niti najbolsi terent in podobno. Videno in dokazano veckrat.

Uporabniški avatar
vrecha
Uporabnik foruma
Prispevki: 1053
Pridružen: 09. Januar 2008, 22:48
Kraj: Ausard, WS
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: vrecha » 07. Oktober 2019, 14:09

A vitel in razne "samovkopljive" sidre pomagajo kaj pri izkopavanja avta nasedlega v sipek pesek?
Ali je edina varianta pač tele plate za pod kolesa pa avto spodkopavat?
Vse pomaga, vitel, če ga imaš kam pripeti, sidra ... Pomembno je vprašanje teže, ki jo tovoriš s seboj. Večno tehtanje med tem, da če bi imel ta gadget, bi verjetno lažje rešil situacijo in tem, da če bi bil 200 kg lažji, do situacije morda sploh ne bi prišlo. Improvizira se z zakopanimi gumami kot sidri, ob ognjih krožijo zgodbe o namerno vkopanih avtih če je potrebna sila prevelika ...

In seveda, takoj ko sta dve vozili, je situacija mnogo enostavnejša. Midva pač solirava z enim vozilom, kar ima za posledico več "rabote". Zato nama tudi sam vitel izredno redko pride v upoštev in ga nisva imela niti na Scottie. Podobno hi-lift. Dovolj dolge podnice in dobra lopata je nek tehnični minimum. Pa portepežljivost ter znanje, ki se akumulira z leti, kilometri in kubiki peska.

Kolk časa traja da se izkopljeta iz enega zmerno tečnega vkopa?
Zelo različno. V večini primerov je to pet minut rutine. Že dolgo sem navajen, da hitro (verjetno bi marsikdo rekel prehitro) stopim z gasa in raje rešim še ne preveč zakomplicirano situacijo kot pa stavim na par procentov možnosti, da gume najdejo oprijem v pesku, ko ga enkrat izgubijo in ko vstrajnost mase pade. S Scottie sem verjetno res bil preveč defenziven, gledano nazaj se mi zdi, da bi marsikdaj pomagalo preprosto pohoditi gas. Sedaj z večjo in okornejšo kravo pa ni dvoma, ko razmerje moč motorja/teža vozila pada, je to, da hitro obupaš, vredno zlata.


Konkretno, tole spodaj je takšna 5 minutna intervencija. https://2.bp.blogspot.com/-o5rOubXEYig/ ... ebog-1.jpg https://4.bp.blogspot.com/-uIVObNeAX8g/ ... -debog.jpg Sploh ne zgleda vkopano, pa je. Z vrtenjem koles bi šlo samo še navzdol.


Primera zgoraj, iz onega blata sva se cca 15 min reševala, iz one mini sipine pa debelo uro, če ne kar dve. Tisto je gadno, ko enkrat cel avto do podna sedi na sipkem pesku.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 622
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: Grizliboy » 07. Oktober 2019, 14:42

Mislim da sem že enkrat rekel :twisted: :twisted: "Kaj sta vidva nora" :mrgreen: :mrgreen: V pozitivnem smislu seveda, sicer kdaj pa bosta lutala naokoli če ne sedaj pri teh letih,pa očitno imata še dovolj veliko skladovnico potrpežljivosti v sebi. :D ;) ;)
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: nebivedu » 07. Oktober 2019, 16:55

vitel in "deadman" je tudi recimo rešitev, če se orenk vkoplješ
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 622
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: Grizliboy » 07. Oktober 2019, 21:21

Uuuuu :ast :ast talele mrtu mož je pa kar učinkovit :hsh :hsh Še kak 3-4 tonski vitel namontiraš, pa ni več obstanka. :thup :thup

offtopic -- kako so pa vojaški kamjoni imel narejeno, da je imel spredaj vitel, vlekel se je pa lahko tako od spredaj in od zadaj ??
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Vrechova kuča lutajuča: MB Sprinter 308D - Helmut

Odgovor Avtor: nebivedu » 07. Oktober 2019, 22:09

Kamioni imajo ponavadi odgon na menjalniku in je tam vitel, ali pa je hidravlični.

Za helmuta rabiš pa električnega, ker na menjalniku nima odgona, hidravlika je pa premalo močna (samo za volan).

Vrecha, a spredaj luknje v odbijač nebi mogel narest, pa za odbijačem ojačat in dat nekaj takega v prtljažnik, potem pa samo prineseš iz prtljažnika in zmontiraš na avto, da se povlečeš, če se preveč vkoplješ? https://images-na.ssl-images-amazon.com ... XrwODL.jpg http://www.winchesplus.com/winch-hitch% ... r-v300.jpg
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost