Zoksterjev Divjak

Legacy - najštevilčnejši predstavnik na naših cestah in njegov "terenski" brat - Outback
Odgovori
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6784
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: nebivedu » 09. Januar 2020, 21:15

Zakaj noben tega ne pogleda:
Tukaj noti imaš kar nekaj stvari narisanih in mogoče tudi kaj uporabnega
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 508
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: zokster » 10. Januar 2020, 07:10

Sem pregledal. Ampak mi še ene par stvari ni povsem jasnih. Zato raje preverim kot pa da kaj v luft spustim. :lolno

Kot sem že omenil, mi elektronika ni čisto tuja, z lahkoto pa rečem, da nimam ravno velik pojma o njej. Zato raje dobim še drugo in tretje mnenje. ;)
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4005
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: BackW00d » 10. Januar 2020, 07:50

nebivedu napisal/-a:
09. Januar 2020, 21:15
Zakaj noben tega ne pogleda:
Tukaj noti imaš kar nekaj stvari narisanih in mogoče tudi kaj uporabnega
Jaz nisem nič res detajlnega našel notri...mislim, je veliko napisanega, itak, ampak nikjer ni nekih res podrobnih informacij glede tistega solenoida. Razen pač tistega razmerja, ki je omenjen pa da je to "Transfer (AWD duty solenoid) - TCM turns the solenoid off and adjusts the transferclutch pressure to maximum".
To ni tipična oblika subarujevega factory service manuala za menjalnik, ampak bolj res kot nek učni materjal za nekoga, da malce vidi kako to od znotri zgleda.
Za pravi FSM bi morali biti tam tudi navori vijakov, tolerance za prav vsako stvar, troublshoot navodila itd itd...

Tam v eni shemi je nakazano kao da je iz TCM (TCU) kvazi direkt povezava na solenoid. Torej mi edino pove da je očitno res teh 15 Ohm lahko direkt na un kabel vezanih. Ampak če so ljudje tam dajali 15 Ohm 15W upor, je že z razlogom tam.
Pa pač narisano je tudi kvazi da ga preko PWM krmili, ampak v primeru pasivnih elementov kot je upor, je to povsem nepomembno....
Ko ga ti "odklopiš" z elektrike pač nastavljanja ni...zadeva gre v en ekstrem, ali ekstremno odprto ali ekstremno zaprto.

Edino, kar mi da tale "trening materjal" je to da zdej mislim da to ni čist tapravi "locker"...ma nevem...ni mi čist jasno, ker ni dost podrobno napisano.

Ampak ja, očitno ko solenoid odklopiš iz elektrike se ta transferclutch postavi v pozicijo 50/50.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6784
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: nebivedu » 10. Januar 2020, 08:24

Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4005
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: BackW00d » 10. Januar 2020, 09:29

No bom doma pogledal tole, kle v službi tega ne morm odpret...pa nahitr pogledam sam tisto, če je tam res pričakovanih 15 Ohm.
Če pa kdo drug to pogleda pa tut ne bom jezen :D

Ker če je tam tko napisano, pol sam še počakamo da zokster kupi štiklce pa zmontira pa javi če dela...nato pa serijska proizvodnja :D
Aja drugi nimate tega v menjalniku...

Ma pa to moj kolega v JDM BH GTB-ju? Al pač ne?
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6784
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: nebivedu » 10. Januar 2020, 10:35

BH je eno generacijo prej. Mislim da je generacija 2 od letnika 2003 naprej, komot pa ima, če je kak vmesni model (recimo 2002 letnik).
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1155
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: aleks » 10. Januar 2020, 11:24

To je tale predelava mišljena?
tip nekaj razlaga zakaj 15 ohmski upor (da se pretenta CU) in se "zaklep" diferencijala popolnoma prepusti vozniku ... in zakaj nej se tega ne bi prepuščalo avtu oz. njegovi elektroniki.
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 508
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: zokster » 10. Januar 2020, 12:00

FSM mam jaz tudi. Zdaj se mi pocasi jasnijo dolocene stvari, tak da bom jaz tud preveril.

Ma zdi se mi, da so tej menjalniki pri nas dokaj redki. Ze tako avtomatiki niso pogosti, tej pa sploh. Tako da se bo bolj buticna proizvodnja splacala.
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 508
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: zokster » 10. Januar 2020, 12:12

Tocno takole aleks. Sam da tip je to na foriju nardil.
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6784
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: nebivedu » 10. Januar 2020, 12:14

Menjalnik je zelo verjetno enak, tako da ni neke razlike al fori al outback
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4005
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: BackW00d » 10. Januar 2020, 13:01

Torej...da še jaz moje zaključke s tega videa potegnem.
Imam par "skrbi"

1. najpomembnejša je tale....Tebi zdaj, ko imaš "hibrid" dveh menjalnikov, nič ne krmili tega solenoida, in ker ga ne, ti zaklepa na 50/50.
Kar pomeni da bo vožnja po mestu in zavojih po terenu kjer ni guma tista ki "preskoči" razliko sukanja ampak bo to razliko "preskočil" ta MTC diff.
Jaz sem mnenja da ga boš (če ga še nisi) hitro uničil, če se boš z lockom 50/50 vozil dalje po asfaltu oziroma podlagi kjer se gume dobro primejo.

Zdej pa tako...da zagotoviš da bo TCU lahko krmilil ta solenoid, moraš v TCU spravit en kup podatkov, očitno ta povezava danes ne dela in imaš zato utripajočo AWD lučko.

2. Če hočeš da boš vsaj nekaj imel od tega diffa moraš nujno in čimprej zvezat stikalo in dat menjalnik nazaj v "odprt" sredinski diff.
Na videu je tip rekel da ima kompleten override tega solenoida in ga krmili s stikalom 1 / 0. Se pravi ko ga hoče imet odprtega v solenoid spusti direkt 12V iz baterije, če pa hoče lock pa na solenoid ne pošlje nič.

3. Če imaš manual override, nikoli vklapljat med tem, ko gume kopljejo na polno, ampak se ustavit, zaklent in potem speljat ali še enkrat zagnat v klanec. Tam notri je miniaturna hidravlična sklopka ki bo drsela in se bo uničila, ker nebo mogla vsega navora prestavit na zadnje gume...
Ter dodatno h temu, naredit stikalo ali kontrolno lučko na tak način, da se slučajno ne zgodi da se že cel teden voziš po mestu ko šele opaziš da si "ponesreči" mel zaklenjen dif. To je vsekakor možno če bo stikalo nekje stran od oči. Jaaz bi si nekam dal neko lučko da mi prav teži v faco medtem ko gori, da slučajno ne pozabiš.

____________________________________________

Da pa se dec izogne erorjem na računalniku je dal na original kabel, ki je šel do solenoida vmes med TCU in zemljo tisti 15Ohm 15W upor, da TCu misli, da krmili solenoid. To sem tako ali tako predvideval že prej, ker je edino logično. Tega mogoče ti niti nebi rabil...ker ni rečeno da bo TCU v ECU sporočil "limp mode", to bi blo za probat....Ni pa problem dat 3€ pa pač naredit "ziher" stvar.
Tukaj zdaj res je samo vprašanje če ima VDC sploh šanso delat v tvojem avtu....Verjetno ne, glede na to da ti pogon grabi v ovinkih.

Vprašanje pa je koliko jebe je zdej da narediš to na način da bo TCU lahko krmilil solenoid, ti pa ga boš lahko po želji zaklenil.
V tem primeru omogočiš avtu VDC kar je uporabno, če tega avto itak al itak nima, nimaš možnosti tega, ker predvidevam da tudi ECU mora to met, da krmili še zavore pa g senzor pa kaj vem kaj vse.

Glede na to da je full-manual način 10€, VDC + manual lock pa verjetno zahteva en kup kodiranja, prerihtavanja in diagnosticiranja, mi je jasno v katero smer boš najbrž šel. Vsekakor priporočam isto, in to čimprej. Lučka AWD če ti je tečna, se jo potegne ven iz armaturke (spet minimalni strošek) in je to to...

Mislim da tisti solenoid zdrži konstantnih 12V brez težave....PWM kontroliranje bi ti kvečjemu dalo DCCD v stilu STi, vendar tebi bi navor prenašal na prednji pogon, in ne tko kot pri STi ko ga prenaša na zadnji par koles (kvazi RWD). To predidevam iz videa. Ker dokler mu ni začel VDC zaklepat sredine je kopal sprednji konec, ko pa mu je crknil pa je rekel da je obstal s "FWD avtom"
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4005
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: BackW00d » 10. Januar 2020, 13:14

Preveri tudi, če ti pozimi ko je mrzel preklopi v četrto pri -1°C takoj po vžigu motorja, predno se segreje.
Preveri če ima throwdown, ko v četrti v nizkih hitrostih pohodiš do podna pa bi naj menjal v tretjo.
Te stvari so ful povezane z mnogimi drugimi stvarmi v avtu...Če kje ne pride do prave komunikacije zna bit da to ne dela.

BTW, nebivedu, če si imel tole v avtu, s katerim si šel v romunijo, potem mi je tisti posnetek "iz travnika na potko" kjer so sprednje gume v zraku, pa avto vseeno spelje čez, povsem jasen. Vsekakor je kriv takle "sredinski zaklep" in zadnje gume (naloženega avta) ki so bile na tleh so z lahkoto porinle avto naprej. Ta zaklep ziher več navora zdrži kot pa sredinski visko v drugih subarujih. Pri meni na WRX-i če sprednji konec zakoplje (ročna pa klanci pa te fore) sicer nekaj navora pride na zadnja kolesa, ampak spet ne nekaj ful ful. In dvomim, da bi čez tisto poličko speljal.

Pa medtem ko visko sklopka v sredini drsi ali spušča razlike pri takem početju (sploh ročna zavora pred ovinkom) se iz menjalnika slišijo tako grdi zvoki, da te hitro mine kaj takega počet...

Tako da takle zaklep v sredini je za po terenu tako ali tako cela zmaga. Da bi dal še v zadnji diff torquelocker imaš takorekoč pogon na vsaj tri kolesa vseskozi. To je pa za višino, ki jo ima outback od dna že bolj kot ne precej zadosti da gre potem povsod kamor se podaš. Pustimo ekstremno blato in led...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 508
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: zokster » 10. Januar 2020, 13:20

Nebivedu, TCU od Baje 04-05 brez VDC bi baje naj plug and play pasal pa znal komandirat plošče.

Ja, verjetno . Moram primerjat pin layout na TCU-ju iz obeh FSM.

Backw00d, brez skrbi. Varovalka je not, tako da ne binda. So pač odprti diffi(no, razen zadnji, ker je LSD). Jaz nimam hibrida. Pač menjalnik je cel iz VTD outbacka.
Glede vklapljanja tud brez skrbi. To bom vklopu prej kot bi prišlo do situacije, ko bo zaklep nujno potrebn. ;)

Menjalnik dela drugače kot urca. Šalta kot po maslu, kona konc naselja zahodim (kadar je res nujno potrebno) vrže celo v drugo.
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4005
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: BackW00d » 10. Januar 2020, 13:48

Si ziher, da ni zaklenjen? Da ga čutiš da zavira, ni samo zadnji LSD kriv....

Probaj isti krog delat kot ga dela s forijem...če se ti ustavi, potem ni krivec zadnji LSD.

Meni osebno je čudno da je sistem tako narjen, da ko ni elektrike, da takrat zaklepa...bi mi bilo bolj logično da bi bilo ob odvzemu elektrike odklenjeno.
Kaj če ti odpizdi varovalko? Potem imaš zaklenjen menjalnik? Mislim...ta je bosa, al se samo meni tako zdi?
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 508
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: zokster » 10. Januar 2020, 13:51

BackwOod maljaužnt posto prepričan. Cca slabo leto mi je torque bindal, tak da vrm kak filing je, ko to dela. ;) LSD pa tudi še dela. Glede na to, da ne zavira, zadnjič pri testiranju, je pa lepo kopal z obema zadnjima.

Dejansko je sistem narjen ravno obratno kot pri MPT "diffu".
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost