smrdeča sklopka, outback BP

Legacy - najštevilčnejši predstavnik na naših cestah in njegov "terenski" brat - Outback
Uporabniški avatar
Sajmon
Član Subaru kluba
Prispevki: 2911
Pridružen: 25. April 2006, 15:36

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: Sajmon » 30. Avgust 2017, 12:34

Torej velja "it's not a bug, it's a feature." Pa smo spet pri poševnookcih :smey

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6234
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: nebivedu » 30. Avgust 2017, 13:22

Ja, samo ne pri japončkih. Kitajci so naredili tvojo lamelo. Vprašanje kaj vse so not zmešali? :twisted:
Ko nekaj začneš in ko spoznaš, da ti je zelo všeč, dokončaj. Če pa spoznaš, da čutiš odpor, zamenjaj in pojdi drugam. Bolje izgubiti eno leto kot pa vztrajati v nečem, kar te ne veseli.

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4614
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37
Kraj: Fužina

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: klemz » 30. Avgust 2017, 13:45

Sajmon prodej pa kup neki druzga.

Uporabniški avatar
Thomas22
road pirate
Prispevki: 6732
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: Thomas22 » 30. Avgust 2017, 18:50

Kaj pa če ma voznik preveč občutljiv nos?
Don't allow your mind tell your heart what to do.

Uporabniški avatar
Sajmon
Član Subaru kluba
Prispevki: 2911
Pridružen: 25. April 2006, 15:36

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: Sajmon » 30. Avgust 2017, 20:38

Imam kar nekaj prič. Poleg tega pa je ne zasmodim samo jaz. No, danes ob kratkem speljajočem pretiravanju se je za mano belo plavo pokadilo in sem že gledal, če bo zagorelo, ker vonj je že bil "ognjen" :wtf Zluftalo pa se ni niti po pol ure vožnje z vsemi odprtimi šipami in streho.

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3533
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: danci1973 » 30. Avgust 2017, 21:06

To res ni normalno...

Sem na 6. Subaruju (1 Leone in 5 Legacy-ev - od vsake generacije po eden od 1991 do 2007), ampak da bi sklopko spravu do dima, pa mi ni uspelo. Malo je že posmrdela kdaj, še posebej, ko sem vlačil prikolico z dvema konjema, ampak dima pa nikoli ni spustila...

Nekaj pri tvojem ne štima...

Uporabniški avatar
Sajmon
Član Subaru kluba
Prispevki: 2911
Pridružen: 25. April 2006, 15:36

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: Sajmon » 30. Avgust 2017, 21:11

Vse skupaj je bilo menjano pred 6000 km. Mogoče se je pa ravno "ulaufala". 😁
Tudi meni je pri imprezi ni uspelo spravit do vonjav pa sem vlekel iz snega kar nekaj avtov in tavelke masterje in sprinterje iz križišč.
Z outbackom pa bi na vrhniškem poligonu povzročil Kemis 2.

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6234
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: nebivedu » 30. Avgust 2017, 23:22

danci1973 napisal/-a:
30. Avgust 2017, 21:06
Nekaj pri tvojem ne štima...
Tudi jaz tako razmišljam. Po moje je lamela prešvoh, pa jo 165KM ubija, ker je narejena za 116KM (legacy z enomasnim vztrajnikom) in 300kg lažji avto.
Ko nekaj začneš in ko spoznaš, da ti je zelo všeč, dokončaj. Če pa spoznaš, da čutiš odpor, zamenjaj in pojdi drugam. Bolje izgubiti eno leto kot pa vztrajati v nečem, kar te ne veseli.

Uporabniški avatar
LSlabe
Član Subaru kluba
Prispevki: 1910
Pridružen: 23. Avgust 2009, 12:31
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: LSlabe » 31. Avgust 2017, 06:18

Ja nimaš kej, v vsakem primeru jo boš mogu kmalu spet zamenjat ;)
What seems to be the Officer, problem?

Nč več turbo...

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3533
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: danci1973 » 31. Avgust 2017, 07:52

Jaz mislim bolj na kakšno puščanje olja pri zadnjem semeringu ali pokrovu separatorja olja in posledično kontaminacijo lamele...

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4614
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37
Kraj: Fužina

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: klemz » 31. Avgust 2017, 07:59

Sam vrjetno tist k je menjavu sklopko je vidu da je vse mastno al pa kremasto.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3559
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: BackW00d » 31. Avgust 2017, 08:17

Sem ravno hotel napisat, da je lamela mastna od olja, najverjetneje menjalniškega :D
Sploh če še spodrsava sklopka.
A slave cilinder sklopke je zunaj košare?

Ko sem jaz (sicer na fiat puntu 01) menjal sklopko, je bilo suho kot poper noter. Sem menjal lamelo in košaro, v 10.000km mi začne spodrsavat v 4 in 5 brzini...Odprem zopet menjalnik, in vhodna aksa menjalnika je mela pol centi zračnosti. Prvi ležaj takoj od košare dalje je šel rakom žvižgat in posledično zarad zračnosti tudi semering. Olje je metalo na vse kar je v košari.
Najverjetneje smo tisti ležaj doterali, ko smo menjalnik nazaj gor nabijali, pa ni hotel gor it, ker nismo dobro lamelo sklopke nastavili v košaro :innoc
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
Topo
Uporabnik foruma
Prispevki: 251
Pridružen: 10. November 2010, 16:49
Kraj: Nova Gorica

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: Topo » 17. Marec 2019, 22:54

@Sajmon: Kako si rešil problem s smrdečo sklopko?
Imam Legacy-ja BP 2,5 in imam enak problem. Sklopka zasmrdi že pri parkiranju :thdwn

Uporabniški avatar
Tomaz77
Uporabnik foruma
Prispevki: 74
Pridružen: 09. Marec 2018, 03:05

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: Tomaz77 » 18. Marec 2019, 06:24

Imam enak problem.... pred 16tisoc km je bila zamenjana sklopka. Zamenjan je bil tudi ustrajnik iz dvomastnega na eno mastni... sedaj mi zasmrdi ze pri intenzivnejsem speljevanju... 🤭

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3559
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: smrdeča sklopka, outback BP

Odgovor Avtor: BackW00d » 18. Marec 2019, 07:47

Seveda da zasmrdi, če pa imaš masTni vztrajnik.....Šalo ma stran. Beseda dvomas(t)ni izhaja iz angleške besede "dual-mass" in kot direktni prevod iz angleščine v slovenščino preide v dvomasni (dve masi) in ne v dve masti (kar bi bilo dual-grease).
Navaden trdi vztrajnik ima eno maso, ker nima gibajočih delov je iz enega kosa kovine.
Dvomasni vztrajnik sestoji iz dveh (glavnih) sestavnih delov. Tedva dela sta med seboj povezana z vzmetmi in blažilniki. Te vzmeti in blažilniki poskušajo zmanjšat vibracije (oziroma pulziranje motorja) in s tem izboljšat komfort ter vibracije.
Sistem dela in je zelo učinkovit, problem rata, ko te vzmeti in blažilniki s časom nehajo delat in potem ta dvomasnost dejansko še dodaja k pulziranju in lahko deluje slabše kot enomasni vztrajnik. Hkrati pa navadno cel sistem (ksreči) začne cingljat in rožljat kar pa je še ekstra tečno.
Problem rata, ko ti te ojačane vibracije (zaradi nedelovanja) dvomasnega vztrajnika uničijo menjalnik ali v subaru dizlih naprimer, glavno gred, ki očitno ne more kompenzirat povečanega stresa, ker (spet očitno) ni dovolj togo vpeta v blok motorja.

Znak smrdeče in hitro drseče sklopke je navadno v dveh krivcih. (da so meni kolikor toliko domači in znani).
  • Organske sklopke (to je 95% vseh sklopk za navadne avtomobile od nizke-srednje pa nakonc koncev tudi višje klase).
    Organska sklopka ima poleg zmesi v materialu tudi smolo. Ta smola drži kompozit skupaj ter mu daje določene lastnosti (pač sestava materiala za sklopko, ne bomo šli zdej v pregloboke detajle, ker se mi ne da guglat).
    Problem lahko rata, če enkrat res konkretno pregreješ sklopko. To pomeni, da jo dlje časa mučiš, da se dejansko pokadi od nje oziroma, da ti res ornk ornk zasmrdi. Vohaš namreč smolo, ki se zažge do te mere, da torni material zgubi tiste željene lastnosti. Taka sklopka lahko potem po enem konkretnem žganju zgubi možnost prenašanja navora za katerega je bila dizajnirana in od takrat naprej jo je precej lažje prekurit, saj drsi dlje časa in večkrat ker ne more zadržat naprimer 250Nm ampak samo še 150Nm navora. Zato se lahko zgodi, da ob vsakem nepazljivem speljevanju ali recimo parkiranju na pločnik kjer moraš malce s sklopko pomagat, dejansko začne sklopka smrdet.
  • Karbonska sklopka ta sklopka (čeprav po meni nelogičnem sistemu) nima smol in topljivih materialov, zato ob pregretju sklopki ne zmanjšamo tornega koeficienta. Če se pregreje dejansko začne drset, lahko celo bolj kot pri organski, vendar ko se sklopka ohladi je zopet (v teoriji) ista kot prvi dan.
    Problem karbonske (Gorazd ji je rad rekel kartonska) sklopke je, da ima pri isti dimenziji in isti košari nekih 20-30% manj moči (zdrži manj navora) kot organska. Torej se lahko zgodi, da jo boš zaradi tega večkrat pregrel, vendar ksreči to zanjo ni problem. Nevem pa, če karbonska tudi tako svinjsko smrdi kot organska. Karbonske sklopke ponavadi dobiš pri tistih, ki lamele obnavljajo. Karbonskih materialov pri novih sklopkah še nisem zasledil.
  • Z oljem prepojena sklopka (organska/karbonska/metalic nepomembno). Taka sklopka ima zaradi lubrikanta (olje) v štartu precej manjšo moč, ker to je tako kot da bi na zavore olje nalil, pač se bo moč konkretno zmanjšala. Še dodatno, se celo lahko zgodi, da olje razgrajuje smole v organski sklopki in s tem obloga na sklopki dejansko razpade. Seveda zaradi zmanjšane moči sklopka ogromno in zelo rada drsi. Vsako povišanje temperature čez 200°C (in tudi konkretno več na določenih točkah) pa začne smoditi olje in sklopka poleg smrdenja prav zelo zelo rada tudi zakadi. Dim izgorelega olja je navadno belo-modrikast.
Torej uničenje organske sklopke zaradi pregretja (izgorenje smole) ali zaradi kontaminacije z oljem.

Poleg tega se lahko zgodi tudi to, da je že v štartu napačna sklopka nameščena. Določeni avti imajo isto obliko sklopke a je potisna plošča švohnejša.
Lahko tudi, da je ob menjavi nekdo samo lamelo menjal, košaro pa je pustil staro, "saj pa je zgledala kot nova"...
Lahko da je bil vztrajnik uničen, je imel 5 ogromnih vročih con na sebi, pa je nekdo imel idejo, da bo kar novo sklopko (košaro in lamelo) gor butnil, pa je to to :thup Seveda teh 5 con je bilo bolj kot ne edina stična točka s sklopko, in je tam lokalno prihajalo do prenosa vse sile, kar je povzročalo ogromno stresa na majhen del celotne torne površine, zato se tam ustvarja večja vročina in bum, sklopka se prekuri...

Seveda vse to ob predpostavki, da niste padli v tisti 1-2% srečnežev, ki je kupilo nov material z napako, ki ga kontrola v proizvodnji ni našla in zavrgla.

Kaj točno je narobe iz glave govorit je težko. Dejstvo je pa tudi, da če nimaš dobrega mehankarja, zna bit problem tudi ko daš narazen, če mehanik ne ve kaj gledat in kako diagnosticirat napako. Veliko serviserjev (tudi izurjenih) najraje menja vse kose, še kaj preventivno, pa lep račun ti dajo, pa je to to :hndshk Seveda kupec/lastnik pa raje kak € prišpara, ker okol sklopke poceni delov valda ni.

Jaz pri starih kantah najraje stavim na olje na lameli :) Tam so načeloma trije izvori olja. En je motorno olje (semering glavne gredi, zatekanje po motorju), menjalniško olje (semering vstopne gredi menjalnika) ali recimo hidravlično/zavorno olje (potisni ležaji pri fordu imajo vgrajen hidravlični pomik, sekundarni cilinder sklopke).
Lahko da je mehankar ob montaži na debelo namazal gred na katero pride lamela, da nebo slučajno kaj premalo podmazano (gred se maže zelo na tenko in le po ripni). Lahko, da dvomasni vztrajnik in njegovi blažilci izpljunejo kako olje (to sicer ugibam)...

Če pa sam voziš na način, da speljuješ pri 3500obratih in brzine menjaš na način, da sklopka trpi to pa tako ali tako veš sam :)
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost