Legacy BH 2002 by Kamion

Legacy - najštevilčnejši predstavnik na naših cestah in njegov "terenski" brat - Outback
Odgovori
Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 577
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 08. Junij 2018, 12:07

Ta tempomat, ki sem ga jaz dobil iz donorja, je sestavljen iz:
  • Vakuumskega dela:
    • Vakuumska pumpa (ki je sestavljena iz vakuumske črpalke in dveh elektromagnetnih stikal: HOLD in RELEASE),
    • Vakuumska cevka,
    • Vakuumski aktuator, ki preko pletenice odpira loputo za zrak.
  • Elektronskega dela:
    • Cruise Control Unit Module,
    • Glavno stikalo (CRUISE),
    • Stikalo na volanu (SET, RESET, CANCEL),
    • Stikalo sklopke,
    • Stikalo zavore (4 pinsko),
    • 2 žici za diagnostiko,
    • 1 žica za speed senzor.
Najprej sem imel problem z wiring diagrami, saj sem moral poiskati 3 različne diagrame: enega za moj letnik Legacya, enega za letnik donorja in še enega za cruise sistem, ki je bil v donorju (v donorju je bil originalno vgrajen sistem iz prejšnje generacije Legacya, wiring diagram za letnik donorja pa je kazal nekoliko posodobljen sistem).
LegTempomat_5.jpg

Na mojem Legacyju sem moral poiskati pravi pin na ECU konektorjih, da sem dobil speed signal. ECU konektorji se razlikujejo med mojim Legacyjem in donorjem: moj ima 4 konektorje, donor pa samo 3. Tudi poimenovanje konektorjev na mojem je nekoliko čudno. Poimenovani so A, B, C in D. S tem da na ECU niso priklopljeni v tem zaporedju, pač pa je D predzadnji bel konektor, v pinout diagramu pa kaže da je D zadnji konektor. Tako sem na koncu, po kakšni uri frustracije, na belem konektorju našel pravo žico za speed signal.
LegTempomat_6.jpg
Preostali 2 žici za diagnostiko pa sem povezal kar na »B79 Check connector« pod volanom. Sicer sem iskal kam naj bi šle te dve žici na ECU konektorjih, ampak sem obupal in ju povezal kar tja. Električno deluje enako, samo lepše bi bilo, če bi bile povezane kar na žice pri ECU konektorjih. Sicer še vedno ne vem točno kaj te dve žici delata, mogoče kakšna serijska povezava z ECU, ali pa sta celo samo za diagnostiko. Mogoče bi vse skupaj delovalu tudi če ju ne bi priklopil.

Kable za vakuumsko pumpo sem speljal skozi požarno steno pod volanom, nad pedalom za plin, kjer je majhna gumica, ki pokriva luknjo. Originalno so sicer kabli speljani skozi požarno steno pri sovozniku, zadaj za prezračevalno enoto, kar spet pomeni podiranje celotne armaturne plošče, izpraznitev in odklop klime ...

Zamenjati sem moral tudi stikalo zavornih luči. Originalno je 2-pinsko (normally open), tempomat pa potrebuje 4-pinsko (notri sta 2 stikali: normally open in normally closed). Vgraditi sem moral tudi varnostno stikalo za sklopko. Vgradil sem ga na prosto luknjo na vrhu nosilca pedala sklopke.

Vse kable za tempomat sem speljal brez da bi podiral armaturno ploščo, saj je s tem preveč dela. Na koncu sem vse kable povil z izolirnim trakom, tako da so zaščiteni pred drgnjenjem in da jih trak drži skupaj.

Kabli za glavno stikalo na armaturni plošči pod radiem so bili že speljani, saj Subaru uporablja isti »Instrument panel wiring harnes« (kar je na armaturni plošči) na vseh opremah. Drugačen pa je »Bulkhead wiring harnes« (kar je pod armaturno ploščo) v katerega je vpleten tudi tempomat. Tako sem glavno stikalo samo priklopil, povezal dve žici iz Cruise Control Modula na velik konektor, ki združuje Bulkhead in Instrument panel wiring harneses, pod armaturno ploščo (na prvi sliki v prejšnjem postu) in vgradnja tempomata je bila končana.

Vgrajen Cruise Control Unit Module pri sovozniku ob predalu:
LegTempomat_8.jpg

Tako izgleda vse speljano in zavito z izolir trakom:
LegTempomat_7.jpg
Ko sem prvič dal kontakt in poskušal pritisniti glavno stikalo CRUISE je zasvetila lučka in slišal sem, da se je v Cruise Control Modulu preklopil en rele.
Nič se na srečo ni pokadilo in mislil sem da je to to.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 577
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 09. Junij 2018, 13:49

Ko sem prvič preizkušal tempomat seveda ni deloval ... :roll: Zato sem vse skupaj pustil za en teden, ker sem imel dovolj razmišljanja za en vikend.

Čez en teden sem s prazno glavo spet se lotil ugotavljanja zakaj sistem ne dela. Iz service manuala sem si skopiral proceduro za preverjanje vakuumskega dela sistema in začel po korakih preverjati vse komponente.
LegTempomat_15.jpg

Na srečo je vse delovalo pravilno, tako sem ugotovil da je problem nekje na električnem delu.
Napako sem se lotil iskati na stikalu na volanu, ker bi lahko bile žice na clock springu prekinjene ali pretrgane, vendar je stikalo delovalo pravilno.
Nato sem glede na proceduro za preverjanje delovanja cruise sistema z multimetrom preveril stikalo zavore in tudi to je vse delovalo pravilno, zatem pa sem preveril še stikalo sklopke. Multimeter mi je na moje začudenje kazal kot da je stikalo stalno prekinjeno, kar ne bi smelo biti, saj je bila sklopka spuščena. Takrat se mi je posvetilo, stikalo sklopke sem zmontiral na napačno luknjo. :facepalm
Da sem stikalo pravilno zmontiral sem moral odstraniti vijak, na katerega se nasloni pedal ko je spuščen in ta vijak zamenjati s stikalom, ki opravlja dvojno funkcijo: vijaka na katerega se nasloni pedal ko je spuščen in funkcijo stikala za cruise sistem.
Na sliki se vidi zgornja luknja na katero sem po pomoti v naglici montiral stikalo sklopke:
LegTempomat_13-2.jpg

Ko sem vse skupaj sestavil kot mora biti, je tempomat deloval brez problema. Torej mi je uspelo celoten električni del v prvo pravilno povezati, samo stikalo sklopke sem fizično napačno zmontiral.

Vse kar se vidi v kabini po vgradnji je stikalo na volanu in glavno stikalo CRUISE pod radiem:
LegTempomat_12.jpg
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 577
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 09. Junij 2018, 14:02

Še nekaj slik:

Kako vse skupaj izgleda pri motorju:
LegTempomat_9.jpg
LegTempomat_10.jpg
LegTempomat_11.jpg

Kabla za diagnostiko povezana na konektor pod volanom:
LegTempomat_14-2.jpg
Ta predelava se je odlično izkazala, avto s tempomatom je čisto veselje voziti po avtocesti.
Ugotovil sem, da odkar pritisnem na SET, dokler začne tempomat delovati, porabi približno 1-2 sek. To pa zato ker potrebuje vakumski del nekaj časa, da se vzpostavi dovolj podtlaka, da aktuator odpre loputo zraka.
Razen tega pa nimam nobenih pripomb.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 428
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Grizliboy » 09. Junij 2018, 21:17

:clap :clap :clap :thup
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 577
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 13. Junij 2018, 11:25

Na dolgih vožnjah me je v tem avtu bolela rit. Ugotovil sem, da se to dogaja zato ker je sedalni del sedeža nagnjen preveč naprej, namesto da bi bil nagnjen nazaj, tako kot je v večini avtov. Zaradi tega se sedi samo na riti, stegna pa so v zraku. Tako je vsa teža skoncentrirana v eni točki, kar je slabo za dolgotrajno sedenje. Ne vem zakaj imajo japonci radi take sedeže, da se sedalni del nagiba naprej ...

Problem sem rešil tako, da sem sedalni del spredaj podložil za okoli 3 cm.

Testiranje s podložkami:
LegSedezi_1.jpg

Končni izdelek sem pa naredil iz delov plastike, ki so mi ostali od distančnikov zadnjih amortizerjev:
LegSedezi_2.jpg

Sedaj se v sedežu sedi dosti bolje, saj na sedalnem delu leži celotno stegno. Tako je teža bolje razporejena in ni problema na daljših vožnjah.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6222
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: nebivedu » 13. Junij 2018, 11:42

A nimaš nastavljivega sedeža? Pri mojem se vse to nastavlja (tako na ročnem kot električnem sedežu)
Ko nekaj začneš in ko spoznaš, da ti je zelo všeč, dokončaj. Če pa spoznaš, da čutiš odpor, zamenjaj in pojdi drugam. Bolje izgubiti eno leto kot pa vztrajati v nečem, kar te ne veseli.

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 577
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 13. Junij 2018, 13:02

Sedež je nastavljiv seveda, ampak rang nastavitev je bil čuden.

Če sem ga prej nastavil sedalo zadaj do konca dol in spredaj do konca gor je bilo sedalo vodoravno. S tako nastavljenim sedežem sem se vozil, ampak sem imel prej opisane probleme.
Če pa sem dal sedalo zadaj do konca gor in spredaj do konca dol je bilo sedalo nagnjeno konkretno naprej. :?:

Sedaj pa je narejeno tako, da če dam sedalo zadaj do konca gor in spredaj do konca dol je sedalo ravno.
Ko pa imam zadaj do konca dol in spredaj do konca gor je sedalo ravno prav nagnjeno nazaj, da se lepo udobno sedi.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 577
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 10. September 2018, 14:02

Konec avgusta sem prebarval novo havbo jo zamenjal s staro, ki je bila obtolčena od toče:
Prej:
Legy_1.jpg
Potem:
Legy_2.jpg

Pri tempomatu razmišljam, da bi glavno tipkalo, ki vklopi tempomat (arm switch), predelal da je pravo stikalo. To pomeni, da ko ga potisneš notri ostane notri, kot stikalo sprednjih meglenk.
Malo sem poskušal in najbrž bi s tem naredil, da bi se tempomat vedno vklopil ko bi vžgal avto. Ne pa da je treba vsakič kliknit glavno stikalo tempomata ko vžgeš avto.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3530
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: danci1973 » 10. September 2018, 14:58

Kamion napisal/-a:
10. September 2018, 14:02
Malo sem poskušal in najbrž bi s tem naredil, da bi se tempomat vedno vklopil ko bi vžgal avto. Ne pa da je treba vsakič kliknit glavno stikalo tempomata ko vžgeš avto.
Si že preizkusil, da se tempomat res vklopi, če tipko držiš oz. da se ne izklopi, če jo držiš še dlje in da dela, če je tipka skoz pritisnjena in podobno?

Drugače pa zanimiva ideja...

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 577
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 10. September 2018, 15:30

Sem poskušal: Držal sem tipko ko sem vžgal avto in se je tempomat prižgal.
Med vožnjo pa nisem še preizkušal držati tipke.

Da se tempomat izklopi pa potrebuje pavzo in nato spet signal iz tipke.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3530
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: danci1973 » 10. September 2018, 20:15

Sem poskusil na svojem (2006) in ne dela oz. sploh onemogoči tempomat, pa 'cruise' lučka potem ves čas utripa... Tak da pri meni ne bo nič s tega. :)

Elektronike, ki bi simulirala en pritisk tipke ob vsakem vklopu kontakta, pa se mi ne da delat.

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 577
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 03. Oktober 2018, 18:40

Legy_1.jpg
Legy_2.jpg
Legy_3.jpg
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 577
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 03. Oktober 2018, 19:02

Poleti sem se končno spravil prebarvati novo rabljeno havbo, ki sem jo pred dvema letoma kupil od uporabnika @tinck13752.

Prej:
Legy_1.jpg
Barva:
Legy_2.jpg
Potem:
Legy_3.jpg
Malo so nas sicer nastavitve pištole hecale, ampak za prvič je izpadlo presenetljivo dobro.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 428
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Grizliboy » 03. Oktober 2018, 20:04

:clap :clap :top: :thup
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 577
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 04. Oktober 2018, 14:37

Potem ko sem že imel barvo doma, sem se odločil, da lahko popravim še zadnji desni bok, ki je rjavel.
Najprej sem nabavil del za popravilo boka (Polcar 72078415), ki pa se je izkazal, da ni čisto OK kvalitete. Notranji rob sploh ni bil raven, ampak vijugast in odprtina za tankanje se ni ujemala.
Legy_1.jpg
Legy_2.jpg
Dve mesti na blatniku sta bili že močno razžrti zaradi rje, spodaj na koncu blatnika in pod vratci za tankanje. V vratcih se zadržuje voda, ki potem pronica skozi spoj in od znotraj rjavi.
Legy_3.jpg
Rjaveti pa je začelo, ker je bil blatnik že menjan, zaradi nesreče. Takrat je bilo tudi slabo zaščiteno, zatesnjeno in pobarvano, zato se mi po celem desnem boku lušči lak.
Legy_4.jpg
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 18 gostov