Zoksterjev Divjak

Legacy - najštevilčnejši predstavnik na naših cestah in njegov "terenski" brat - Outback
Odgovori
Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 486
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: zokster » 05. Januar 2020, 15:02

Kar nekaj časa že nisem posodobil teme. V tem času sem menjal zadnji puši na rokah spredaj za Strongflexovi, olje (še prej pa ga vsake tolko mal dolil), po malem dodal cca liter hidravlične tekočine za volan in še bi lahko naštevali.

Čisto v začetku leta pa je avto v roke dobil Karli. Avto je k njem priromal z generalno obnovljenim menjalnikom v prtlljažniku ter oljem zanj. Hkrati pa je steklo še štelanje ventilov.

V nestrpnem pričakovanju Karlijevega klica (seveda po tem ko sem avto pustil pri njem) skoraj nisem mogel spat. Nakar se zgodi. Karli se oglasi po messengerju. Citiram: "Desna aksa je hin (razpadla ko smo narazen dajali) nosilec menjalnika hin (še iščemo rečitev za to), menjalnika pravzaprav nista ista (še ugibam kaj bo, ko bo treba peljat)...

S cmokom v grlu ga pokličem. Menjalnika sta fizično drugačna. Sicer pašeta šrauf na šrauf, ampak nista enaka. OK! Kok za vraga nista enaka, če binaj bli vsi 4EAT PH2 enaki. Malo morgen. Guglam, guglam in guglam. Ugotovim, da so nekateri mel final drive ratio 4.11 (moj zadn diff laufa na 4.44). Na očeh se mi zmrači, k sreči pa se je tud zunaj. tak da je bil čas za spanje.

V petek me kliče Karli. Avto bo jutri. Sicer se kolesa premikajo, ampak utripa AWD lučka. (aja...pa ker je bil tam en vzvod na zunanji strani mal zvit, ni hotlo šaltat druga kot v rikverc. Ampak to je Karli s svojimi magičnimi ročicami seveda zravnal. Tako da je prestavljanje potem steklo brez problema. V enem popoldnevu sem ponovno preguglal za polovico baterije od telefona.
Utripajoča lučka lahko pomeni da računalnik ne komunicira z menjalnikom, so signali senzorjev hitrosti na izhodih različni, temperatura olja je previsoka... skratka preveč slabih informacij za zvečer. Ja, spet sem to naredil, da sem zvečer te stvari guglal.

Nakar se čujema v soboto. Karli pove, da avto bo danes. "Sem ga šel peljat po dreku, tam ko se s svojim furam, ker sem bil ziher da zadnji pogon ne dela, pa avto gre nenormalno, sam lučka za AWD utripa.) Proti večeru prevzamem avto. Kar kmalu po odhodu iz Šentjanža (po kakem slabem kilometru) se pojavi utripajoča AWD lučka, ki me spremlja do doma. Grem po psa, da opravima sprehod in avto stestirama na terenu. Avto se pelje odlično, le na zavojih mal bremza (podobno, kot če bi bil fuč visko), kar mi je že Karli omenil. Je rekel, da ga skrbi, da je zadnji diff bogi (LSD). Po sprehodu guglam, guglam in guglam. Nakar pridem do ene zanimive informacije.

Pošljem mu fotko, karli pa potrdi, da sta točno takole drugačna: https://www.subaruforester.org/cdn-cgi/ ... n-vtd1.jpg Nekako se mi je začelo razsvetljevat. da tale ORANŽNA UTRIPAJOČA AWD LUČKA mogoče sploh ni tako slaba!
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 486
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: zokster » 05. Januar 2020, 18:24

Po kar nekaj guglanja (ne vem kak so naši predniki prežvel brez gugla), sem se počasi dokopal do končnega spoznanja.

Moj prejšnji menjalnik je bil 4EAT ph2 in tudi ta je. Razlika je v "transfer caseu".

Moj prejšnji je za prenos moči na zadnji kolesni par uporabljal izključno "clutch pack". Kar pomeni, da je uporabljal nekakšen "virtual diff". Pri tem pa je zgodba malo drugačna. ta menjalnik ima z lamelami podprt "planetary differential". Kar pomeni, da je v menjalniku fizični diferencial, ki po potrebi zaklene prenos.

Ta menjalnik so čez lužo uporabljali v WRX (zdi se mi, da od letnika 02 do 09. V odprtem načinu je razmerje 45:55 v prid zadnjem kolesnem paru, po potrebi pa zaklene na 50:50. Moj TCU se ne razume najbolje s prenosom moči nazaj. Senzor hitrosti namreč dobi drugačno število impulzov (zato utripajoča AWD lučka, ker računalnik misli, da so pnevmatike različnih dimenzij), zato ne more pravilno upravljati z lamelami. Poleg tega pa je pri duty c solenoidu "polariteta" ravno obratna. Ko je solenoid pod napetostjo, je "zapora" odklenjena.

Nato pridem do ugotovitve zakaj deluje kot da bi bil visko fuč. Računalnik solenoidu poilja signal, ki je odvisen tudi od gasa. pri vožnji z malim gasom je razmerje zaklenjeno, ko pa pohodiš gas do konca, pa se odklene. OK si rečem, bom pač vozil z varovalko, pa lučka mi bo svetila. Nakar pridem pa še do ene strani, kjer je povsem preprosta shema elektronike (dva releja, dva upora in stikalo), ki se jo poveže med TCU in solenoid. S to elektroniko se lahko zaklene razmerje na 50:50.

Nekako lahko zaključim, da sem sedaj bistveno na boljšem. Res je, da mi lučka sveti. Pa res je, da mi ne bo znalo več toliko razporejat moči. AMPAK... dejansko bom s to elektroniko imel zaporo sredinskega diffa (fizičnega diffa), ki bo precejkrat prav prišla na terenu, kjer z avtom nisem le občasni gost.

Čez lužo precej delajo modifikacije iz MTP v VTD. Drugače so te menjalnike vgrajevali samo v kombinaciji z VDC, česar moj nima. Zato tudi, če bi dobil TCU od tega menjalnika, verjetno ne bi znal pravilno manipulirat s prenosi moči. Vsega pač človek ne more imet. Bom kr zadovoljen s tem, kar je.

Elektronika bo nastala kmalu. Potem pa definitivno kaka offcesta, da vidimo kak se to obnese v praksi.
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
Topo
Uporabnik foruma
Prispevki: 290
Pridružen: 10. November 2010, 16:49
Kraj: Nova Gorica

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: Topo » 05. Januar 2020, 18:37

Zanimivo. Torej nadomestni menjalnik prihaja verjetno iz 3.0 Outbacka. Držim pesti, da ti bo uspelo razvozlat delovanje elektronike in pravilno povezat.

Uporabniški avatar
Topo
Uporabnik foruma
Prispevki: 290
Pridružen: 10. November 2010, 16:49
Kraj: Nova Gorica

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: Topo » 05. Januar 2020, 18:52

Sem spregledal, Outback 3.0 ima 5 prestav. Res me zanima iz katerega avta si dobil ta menjalnik? Mogoče Impreza WRX AT ali kak Forester turbo AT?

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: nebivedu » 05. Januar 2020, 18:58

@Topo
Iz outbacka 2.5, 2005 letnik. Moj avto je bil, dokler jih ni v Mariboru skupil od forda fusiona s 70km/h v bok. Potem sem ga razstavil in po delih prodal. V avtu je bil ob nesreči drug menjalnik, ker sem točno tega dal generalno obnovit in sem ga imel namen vgraditi nazaj v avto, pa je nesreča prišla prej.

@Zokster
Zato se je ta avto tako dobro po terenu vozil. Tudi po Karpatih v ukrajini je šel odlično.

Mislim da bi Karli moral imeti tudi računalnik, diff in zadnje polosovine od tega avta.
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 486
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: zokster » 05. Januar 2020, 21:54

Topo, te menjalnike so deval v:

2007-2008 Forester XT (4EAT)
2002-2007 WRX (4EAT)
2001+ Outback H6 VDC Limited (4EAT)
2003+ Legacy GT (2003-2004 4EAT/2005+ 5EAT)
2004+ Baja Turbo (4EAT)
2005+ Outback XT (4EAT & 5EAT)
2006+ Tribeca (5EAT) VTD + VDC
2007-2008 Forester XT (4EAT)

to za ameriški trg. za evropskega nisem našu podatka.



Igor, ja. Očitno si mel hidden gem. VTD menjalnik. hahaha

Moram preguglat, če se mi splača vse to prestavljat pa trančirat avto. Ker diff lock on demand mod v kombinaciji z LSD zadaj se tud kr dobr čuje. Neki bomo že sčaral skupaj. :)
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 486
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: zokster » 05. Januar 2020, 21:59

Topo, dejansko je elektronika simpl ko pasulj. Sam tipa morm kontaktirat še kaj je mišljena tista tuljava. Da se ne bo od kje kadit začel. :)
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
Topo
Uporabnik foruma
Prispevki: 290
Pridružen: 10. November 2010, 16:49
Kraj: Nova Gorica

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: Topo » 05. Januar 2020, 22:10

Zanimivo, nisem vedel, da so VTD vgrajevali tudi v 2.5 Outbacke. Torej je treba biti previden pri zamenjavah menjalnika :-)
Našel sem en link, kjer se lahko preveri podatke o menjalniku: https://legacypic.uk/transmission/search.php
V iskalnik se vpiše kodo menjalnika npr.: TV1B8MFEBB (ta koda je od Outbacka 2.5 AT 2008)

Delovanja elektronike avtomatskega menjalnika pa nisem še nič preučil, tako da mi je zanimivo, če boš kaj predelal in objavil.

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: nebivedu » 05. Januar 2020, 22:14

zokster napisal/-a:
05. Januar 2020, 21:54
Igor, ja. Očitno si mel hidden gem. VTD menjalnik. hahaha
Glede na obnašanje avta se mi je zdelo, čeprav noben ni temu verjel, ker v navadnih outbackih pa tega naj nebi bilo. Pa očitno so bili tudi navadni outbacki z VTD-jem. Ker se je avto res odpeljal po blatnih klancih.
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: nebivedu » 05. Januar 2020, 22:21

Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: BackW00d » 06. Januar 2020, 08:22

zokster napisal/-a:
05. Januar 2020, 21:59
Topo, dejansko je elektronika simpl ko pasulj. Sam tipa morm kontaktirat še kaj je mišljena tista tuljava. :)

To ni tuljava...to je elektromagnetek v releju. Pač del standardnega releja...

To je naprimer standardni rele z NC in NO "sponkama". torej normally closed in normaly opened. http://www.learningaboutelectronics.com ... iagram.png Ta zadeva na tvoji shemi ima pač dva kanala...tak rele dobiš za pod 10€ ali pa vzameš dva eno kanalna releja za pod 10€...
IC-elektronika / eBay itd...

Pozoren moraš biti da ima NC in NO (itak ima bolj kot ne vsak) kontakta ter da ima dovoljšen maksimalni tok. 20A ga dobiš za vasakim vogalom in bo to ekstra vrh glave... na shemi je en del vezan preko 100ohm upora (kar pri 12V rezultira ~ 1.5W moči. Drugi del pa omenja 15W kar pa je cca 1.3A toka. Vse kar bo čez 10A bo večno.

Dva taka: https://www.ic-elect.si/rele-jq1a-b-12v ... 0v-ac.html
ali enga tazga: https://www.ic-elect.si/releji/elektrom ... vj-2a.html,

Kar je kle na tvoji shemi narisan je vseskup s stikalom vred za 10€ materjala :D

Torej ta zadnji na linku je DPDT rele: Double pol double throw - dvopolni (kanalni) z obema stanjema NC in NO.
Vidi zdej kako zgleda shema tega releja: https://www.electroschematics.com/wp-co ... .png?w=861
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 486
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: zokster » 06. Januar 2020, 10:55

Aaaaa....tko torej. No, pol mu pa zarad tega ne bom težil. :)


Ja, vem da so te zadeve đabe.

Moram predelat cel thread na forumu, da bom ugotovil še kako posebnost. Definitivno bom poročal kak se bo izšlo pa kaj bom naumil pa dodal tud kak real life scenario test. Ampak počasi.

Koš sklopk na MTP menjalniku ima 30 zob, medtem ko ima koš na VTD 22 zob. Zato odčitek senzorja na izhodu za zadnjo os ni pravilen.

En je poskusil TCU pretentat z donglom, ki se drugače uporablja za korekcijo hitrosti pri uporabi večjih pnevmatik. NEUSPEŠNO!
Nekaj so govorili tudi o mikrokontrolerju, ki bi modificiral signal. senzorja, da bi bil odčitek pravilen. Nihče ni poročal o konkretni izvedbi tega, tako da ne vem, al dela al ne.

Ugotovil so, da, vsaj na forijih, VTD menjalnik brez problema dela na TCU od baje. Ne vem kako so kaj združljivi outbackovi.



A kdo ve, kaj vse zajema VDC? Katere fizične elemente na avtu.
Vem, da je G senzor, ABS enota, pa menda bi znal bit povezano s TCU in ECU.
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: BackW00d » 06. Januar 2020, 11:20

Original senzor ima verjetno "diagnostiko" v FSM-ju. Tam pregledat kaj so "standardni signali" in se zadeva sprogramira v MCU (pi, arduino uno, arduino mini itd...) te zadeve so ratale z arduinom zelo simpl.
Tudi osciloskop dobiš že za 15€ na ebay-u pa pogledaš kak signal prihaja ven.

Če rabš pomoč pri kakih shemam in razvozlavanju, ti lahko pomagam.

Te stvari zgledajo dost simpl, ni nekih CAN protokolov. Dokler je v igri modificiranje enega preprostega kockastega signala, je to izi pizi...
Ko je treba pa kake protokole dodajat in kode skriptirav v signal, pa zadeva rata težka ko sam satan!
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 486
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: zokster » 09. Januar 2020, 10:59

Glede na to, da moj avto nima VDC, sem se mal poigraval z idejo, da bi pa mogoče komponente, ki so potrebne, zamenjal. No, tega se ne bom loteval. Poleg tega, pa kolikor sem uspel preučit zadeve, se za komunikacijo uporablja CAN protokol, je cel kup žičevja in povezav, ki jih je potrebno vzpostavit. Pa še ECU in TCM sta povezana z vsem skupaj.

BackW00d napisal/-a:
06. Januar 2020, 11:20
Če rabš pomoč pri kakih shemam in razvozlavanju, ti lahko pomagam.

No, to bom pa prosil. Ne izhajam iz štromarskih vod.

1. Pri močnostni uporih sta nazivna imepdanca v Ohmih in nazivna moč v Wattih. Po forumih sem prebral, da nič hudega, če je upor močnejši. Z večjo močjo se ob dolgotrajnejši uporabi manj pregreva. To drži?

2. Pri zgoraj objavljeni elektroniki mi je jasno, da prestrežes signal na poti med TCU in Duty C solenoid (DCS). Ampak....Če imam vstavljeno FWD varovalko, TCU izklopi DCS. Pi Multi Plate Clutch (MTP) menjalniku je, ko je solenoid pod napetostjo 12V, "diff" zaklenjen. Kar pomeni, da prenos nazaj TCU regulira z višanjem in nižanjem napetosti. Pri VTD menjalniku pa mora bit solenoid brez napetosti (0V), da "zaklene" diff. A potemtakem ta dva upora predstavljata nekega porabnika, ki do solenoida ne spusti napetosti? (Ja, vem. Malo je skregano z mojim znanjem o elektroniki, zato sprašujem. Da ne bom kaj skuril po nepotrebnem)

A ne bi bilo potem vseeno, če bi linijo kar prestregel in vmes dal stikalo? Ali sta upora samo zato, da TCU misli, da razlaga solenoidu, čeprav govori v prazno? (Tole je pa podobno kot kadar žena govori možu) :grim
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Zoksterjev Divjak

Odgovor Avtor: BackW00d » 09. Januar 2020, 13:22

Nekak dvomim da "zobnik" z 22 zobi in tisti z 31 zobi javlja preko CAN protokola....razen če je v menjalniku nek hud TCU. Če je TCU eksteren, potem je ziher hall senzor notri in ta javlja "impulze" v TCU on pa potem preko CAN-a debatira z ECUjem od avta...kar pomeni da se da na hitro prestrežt signal in se ga modificira...
To se naredi najlažje z osciloskopom...


Pod točko 1.

Ker je tam omenjenih 15 Ohm, lahko predpostavimo da se bo ta upor vezal na avtomobilskih 12V ki imajo razpon od nekih akumulatorskih 12V - 14.4V od alternatorja. tok je voltaža deljena z upornostjo, moč pa tok pomnožen z voltažo. Po tej matematiki vidiš da se ob 12V preko 15ohm upora zaustavi za 10W energije, pri 14.4V pa ta moč naraste kar na 15W.
Zato priporočam da daš na to mesto 15-17 ali celo raje 20W upor. Ta upor se bo segreval 60-100°C tako da ni slabo če ga na kak pleh montiraš (če ne bo keramičen). Taki močnejši upori imajo lahko kovinsko ohišje v obliki majhnega hladilnika kot je naprimer ta: https://www.ic-elect.si/pasivne-kompone ... 5-50w.html
Cena 3.2€ ni pretirana, pri kitajcu na eBay bi verjetno za to ceno dobil 5/10 takih uporov, če se ti da čakat....

15-20W ic-electronika nima...od viška tukaj glava ne bo bolela...če ti dodatna velikost ni problem zaradi montaže. Jaz bi dal takega, ker je fajn kovinski pa ga našravfaš na nek pleh v avtu ali aluminij, da se dodatno hladi, tako nebo nikoli pregorel.

Drugi upor je vrednosti 100 Ohm, preko njega bo po isti matematiki kot na vrhu upor trošil nekih 1.5W pri 12V ter 2W pri 14.4V.
Na tem mestu ti priporočam 100Ohm - 5W upor, so dokaj standardni in poceni: https://www.ic-elect.si/pasivne-kompone ... -5w-5.html


Pod točko 2.

Hja, zdaj 100 Ohm je načeloma ista upornost kot jo ima "tuljava" v releju ali solenoidu (solenoid je ubistvu rele za zrak ali tekočino, medtem ko je navaden rele pač za elektriko). Lahko pa, da solenoid "kuri" teh 15W za delovanje direktno, in ni vezan preko "releja".
Tukaj sem težko pameten ker nevem kake sorte je ta solenoid.
Mogoče je v FSM kje napisano kako upornost naj bi imel solenoid - če je napisano, predvidevam da je to teh 15 Ohm.
To najdeš v troubleshooting kodah za menjalnik v tem delu FSM-ja. A ga imaš?

Tistih 100 Ohm pa je najverjetneje tam zato, da se napetost ki "ostaja" v solenoidu "počasi in varno" odteče na ozemljitev.

In še bistvo zakaj jaz mislim da ni opcije z direktnim stikalom....ta 15 Ohm upor najverjetneje imitira solenoid, da TCU misli da je prisoten v vezju in da ga "krmili", ker verjetno je TCU toliko pameten, da ve če se na tem kanalu troši tok ali ne. Potem on veselo krmili ta upor, upor solenoid pa ostaja "ugasnjen" in pošilja moč potem 50/50....
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost