Težave po menjavi zobatega jermena

Legacy - najštevilčnejši predstavnik na naših cestah in njegov "terenski" brat - Outback
Odgovori
Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 5415
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: BackW00d » 14. Junij 2022, 22:05

Not my problem, bacanje kamena sa ramena :)

A veš, k če bi odprl, bi dobil še ta kšeft za zrihtat...če je nedvoumno kaj je bilo narobe, potem boš itak al itak moral popravit (kot lastnik) in super da že imaš nekoga ki se s tem ukvarja (mojster ki šraufa samo subaruje)...

Če pa se takole razplete kot se je tule pa si narediš samo nezaupanje in izgubo klienta ali večih.

Cenim mnenje uporabnika mazda driver da pač ne pove kdo je to bil v samem štartu. Vendar pa bom še bolj cenil ko bo (če bo) na koncu povedal celoten razplet zgodbe. Pa konec koncev tudi obelodanil kdo si ga je sposodil...
Sam po opisanem resno dvomim, da je kar "čez noč" kriv slab ventil. Pišuka no...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
Topo
Uporabnik foruma
Prispevki: 410
Pridružen: 10. November 2010, 16:49
Kraj: Nova Gorica

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: Topo » 15. Junij 2022, 08:32

Slab ventil, ki se zgodi ''čez noč'', ravno v času, ko se je zamenjalo zobati jermen...
Eni ventili so zaprti, eni odprti. Vzmeti od odprtih so napete in rade premaknejo odmično gred, ko ni jermena gor. Potem je potrebno vse postaviti v fazo in zavrteti jermenice v PRAVILNO smer, sicer se ventili zaletijo v bate. Ovira je še dejstvo, da človek nima 5 rok, kolikor bi jih rabil pritem opravilu.
Jaz mislim, da je mehanik naredil nekaj narobe pri menjavi jermena. Vsak, ki šraufa je že pokvaril kak motor :innoc Pomembno je samo, da kot mehanik napako priznaš in stranki popraviš. Z dotičnim avtom imaš sicer izgubo, vse skupaj pa 1 popravljen avto z izgubo na 100 dobrih ima na koncu leta zanemarljiv vpliv na poslovni rezultat. In še dobro ime si narediš.

Mazda driver
Uporabnik foruma
Prispevki: 125
Pridružen: 04. Julij 2019, 02:13

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: Mazda driver » 15. Junij 2022, 09:35

Se strinjam z vsemi ampak kaj pa naj? Avto rabim in nimam volje in casa za kregarije in nadaljno raziskovanje, dva subaru mehanika mi pravita isto zgodbo. Potrdil jo je tudi Matej, njemu od vseh se najbolj zaupam. Motor mora tako ali tako narazen, zdj a je ventil zvit a so res lezisca bomo pa videli…

Uporabniški avatar
Tomy
Uporabnik foruma
Prispevki: 296
Pridružen: 31. Oktober 2006, 19:18
Kraj: Celje

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: Tomy » 15. Junij 2022, 10:29

Kdaj so bili pa nazadnje ventili nastavljeni in menjane svečke?
Preveri prvo to.

Sam sem šel ravno skozi to zgodbo, pri 300.000 mi je zvilo en ventil.. (2.5 sohc + BRC).
Izpušni ventil je zvilo ker je vodilo ventila ven zlezlo, obvezno preveri kako je z vodili..
Ko boš nasvtavljal ventile, odstrani izpušni kolektor in že vidiš kje so vodila..
Sedeži izpušnih ventilov so bili precej posedeni/deformirani (300.000 na plin, nikoli odprt motor), ampak dokler ni zvilo ventila je avto delal bp, tudi kompresija je bila prej na vseh 4 cilindrih v toleranci.

Mazda driver
Uporabnik foruma
Prispevki: 125
Pridružen: 04. Julij 2019, 02:13

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: Mazda driver » 15. Junij 2022, 12:40

Ne verjamem, da so bli ventili kdaj nastavljeni, tudi zapisov ni nobenih o temu.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 5415
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: BackW00d » 15. Junij 2022, 13:35

Motor razdirat brez merjenja kompresije je nespametno početje (razen če veš da je notr nekaj resno narobe).
Dokler motor ima kompresijo, in da ne spušča čudnih glasov ga ni za odpirat (razen če pač delaš preventivo).

Tko da zdaj slepo zaupat, da je motor treba odpret....hja :)
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 4041
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: strumf666 » 15. Junij 2022, 14:30

Če imaš še en avto, pol se lahko igraš, če ga pa rabiš, pol pa ni več tako nesmiselno. No, pa še mehanika rabiš, ki se mu da s tem ukvarjat, če ceni svoj čas bo sigurno raje podrl, zamenjal in sestavil, kot pa meril kompresijo, delal leak down test, s kamero pogledal v cilindre ipd.

Uporabniški avatar
Tomy
Uporabnik foruma
Prispevki: 296
Pridružen: 31. Oktober 2006, 19:18
Kraj: Celje

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: Tomy » 15. Junij 2022, 14:59

Mazda driver napisal/-a:
15. Junij 2022, 12:40
Ne verjamem, da so bli ventili kdaj nastavljeni, tudi zapisov ni nobenih o temu.
Ti to resno, voziš pa na plin?

Jaz jih nastavljam na vsako tretjo menjavo olja (cca 37500km) + menjava svečk (BRISK Silver DR15YS-9 1462)

Ko sem nazadnje "pozabil" in je bilo cca 45.000km me je avto sam spomnil :sm
svečke so bile čisto skurjene in je začel trokirat (proizvajalec navaja menjavo na 30.000km).

https://www.brisk.eu/catalogues/spark-plugs/silver

Mazda driver
Uporabnik foruma
Prispevki: 125
Pridružen: 04. Julij 2019, 02:13

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: Mazda driver » 15. Junij 2022, 15:22

Avto imam od decembra in sem naredil cca 6k km. Nikoli nism bil opozorjen na to, da je treba na DOHC nastavljat ventile?

To mi je novo, da je treba kar naprej nekaj menjat in sraufat pa nastavljat…Pred subarujem sem imel 3 saabe, en je se vedno v druzini. Bo treba le 9-5 aero nabavt vidm😁

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 5415
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: BackW00d » 15. Junij 2022, 16:01

strumf666 napisal/-a:
15. Junij 2022, 14:30
...ki se mu da s tem ukvarjat, če ceni svoj čas bo sigurno raje podrl, zamenjal in sestavil, kot pa meril kompresijo, delal leak down test, s kamero pogledal v cilindre ipd.
To me malo preseneča...torej je treba vedno na prvo žogo menjat vse pa magari dvakrat odpret, namesto delat diagnozo kaj sploh menjat?
Iz tega pol pridejo une zgodbe....nimamo dnarja da bi šparal.

Meni je najstrašneje pri servisiranju to, da nevem kaj točno popravljam. Ali pa da odpiraš motor in potem nikol ne najdeš kaj je sploh bilo narobe...
A sploh veš kaj si popravil? Kaj pa če je bila povsem neka bedasta napaka ki si jo ponesreči odpravil med tistim drugim popravilom?

Jaz se držim reka "dober mehanik je predvsem odličen diagnostik" - brezglavih menjav pa ne maram. (tipična fora: svečke/špula/kabli...nakonc menjaš za 200€ robe, napaka je pa bila že v štartu, da ti zajebava plinska inštalacija in zarad tega trokira - recimo)
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Bi-Fuel
Uporabnik foruma
Prispevki: 37
Pridružen: 24. September 2021, 18:59

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: Bi-Fuel » 15. Junij 2022, 16:03

Tomy napisal/-a:
15. Junij 2022, 14:59
Mazda driver napisal/-a:
15. Junij 2022, 12:40
Ne verjamem, da so bli ventili kdaj nastavljeni, tudi zapisov ni nobenih o temu.
Ti to resno, voziš pa na plin?

Jaz jih nastavljam na vsako tretjo menjavo olja (cca 37500km) + menjava svečk (BRISK Silver DR15YS-9 1462)

Ko sem nazadnje "pozabil" in je bilo cca 45.000km me je avto sam spomnil :sm
svečke so bile čisto skurjene in je začel trokirat (proizvajalec navaja menjavo na 30.000km).

https://www.brisk.eu/catalogues/spark-plugs/silver
Na 2.0R se sigurno ne nastavlja ventilov na 30k ali 35k!
Na 2.5 motorju, je pa čist druga zgodba.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 5415
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: BackW00d » 15. Junij 2022, 16:08

Pa je dejansko kaj za nastavit? Al se pač preveri in vse štima? (oz. je v mejah normale)
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Bi-Fuel
Uporabnik foruma
Prispevki: 37
Pridružen: 24. September 2021, 18:59

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: Bi-Fuel » 15. Junij 2022, 16:18

BackW00d napisal/-a:
15. Junij 2022, 16:08
Pa je dejansko kaj za nastavit? Al se pač preveri in vse štima? (oz. je v mejah normale)
V vsakem primeru, mora motor 2.0R ven. Sklepam pa tudi sam, da verjetno niso nikoli bili preverjeni ali da se je nastavljalo ventile na dotičnem vozilu,zato je tudi vprašanje kaj se bo vidlo ko se bo razdrlo...

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 4041
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: strumf666 » 15. Junij 2022, 18:21

BackW00d napisal/-a:
15. Junij 2022, 16:08
Pa je dejansko kaj za nastavit? Al se pač preveri in vse štima? (oz. je v mejah normale)
Glede na škatlo lončkov, k sem jih pr Daretu videl, k mi je motor od GT-jke sestavil, se kr obrabljajo in menjajo.
Da ne quoatam celega tvojega prejšnjega posta, hitreje je ventile pomerit k pa delat en kup testov in na konc ugotovit, da so najverjetneje res ventili. Glede na ceno motorja in delov pr ne-turbo bokserjih ni smiselno neke disertacija delat. Če imaš denar, čas in veselje, ti pa nihče ne brani to počet.

Uporabniški avatar
LSlabe
Član Subaru kluba
Prispevki: 2851
Pridružen: 23. Avgust 2009, 12:31
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Re: Težave po menjavi zobatega jermena

Odgovor Avtor: LSlabe » 15. Junij 2022, 20:27

Mal mi je čudno, da se noben od forumskih "mehankarjev" ne oglasi v tej temi. Konec koncev je forum temu namenjen... Subi, Karel, Sani...


Je pa res da je možnih scenarijev polno, bi pa tudi jaz najprej preveril kompresijo, pa potem naprej.
What seems to be the Officer, problem?

Nč več turbo...

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost