Forester 2.0X 2004

Subarujev predstavnik razreda SUV
Uporabniški avatar
subson
Uporabnik foruma
Prispevki: 107
Pridružen: 14. Februar 2018, 12:43

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: subson » 10. Marec 2019, 15:08

Kanumlc napisal/-a:
09. Marec 2019, 21:02
Zdravo.

Ena od varjant.
Poizkusi zamenjati maf senzor. Kolega je imel take težave. Odklopiš akumulator in lahko dela nekaj dni ali pa tednov. Kupil kitajskega (15€) za probat in mu špila kot urca že več kot leto.

Lp.
Kje pa se nahaja? 🤔 pri outbacku dobim takoj, tukaj ga pa ne vidim? 🤔
Če bi bil vedež, nebi bil revež :smrk

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3537
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: danci1973 » 10. Marec 2019, 15:25

Potem ga najbrž nima...

tadej89
Uporabnik foruma
Prispevki: 40
Pridružen: 23. Februar 2018, 07:04
Kraj: Podčetrtek

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: tadej89 » 06. April 2019, 12:44

Mene je jebal egr ventil...no, danes je tretji dan, zadeva fukncionira...pa tud, ko ga je prijelo ni vlekel do 2200rpm, pol je pa znorel.... Map/ maf senzor mas pa pri loputi na vrhu....pise pa gor "boost sensor"...koliko vem ista zadeva, samo drug nacin delovanja, naj me kdo popravi, ce se motim😊

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3568
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: BackW00d » 07. April 2019, 19:33

  • MAP senzor meri nivo pritiska. Ko motor vase vleče zrak, v sistemu ustvarja nek podtlak. Količina tega podtlaka + obrati motorja so dovolj, da ECU zračuna koliko zraka gre v motor. Torej čist standarden električen senzor pritiska.
    MAP = Manifold Absolute Pressure
  • MAF senzor meri pretok zraka. Pretok zraka navadno meri z žarilno nitko ki ima temperaturo naravnega žarjenja. Ko mimo te žarilne nitke pride do nekega zračnega pretoka, se ta nitka začne hladit. Kolk se ohladi pa ECU-ju pove koliko zraka gre mimo nje.
    MAF = Mass air flow - nemci mu zelo radi govorilu "luft masse messer" zaradi česar ga določeni poimenujejo tudi LMM Senzor
    Na našem japonskem forumu smo bolj kot ne 100% na MAF izrazu :D
Pač en izmed osnovnih in zelo pomembnih podaktov za motor, ki ima elektronsko dovajanje goriva, saj preko tega ECU ve kolko goriva dodajat.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
subson
Uporabnik foruma
Prispevki: 107
Pridružen: 14. Februar 2018, 12:43

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: subson » 09. April 2019, 13:27

Point je v tem da avto dela par dni normalno če odklopim akomulator... potem pa spet ne.. dokler ne odklopim akumolatorja ponovno
Če bi bil vedež, nebi bil revež :smrk

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3568
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: BackW00d » 10. April 2019, 10:26

Avto po odklopu resetira "s kilometri" naučene fine nastavitve in začne delovati s tistim kar so mu v tovarni povedali, da bo nekje približno OK za področje kjer se avto nahaja. (oziroma glede na trg kjer ga prodajajo).
Torej avto dela po nekih privzetih nastavitvah.

Po določeni prevoženi razdalji in ko motor deluje v "learning" načinu (za to so določeni pogoji, naprimer, da je motor ogret, ima neke obrate med 2000-4000 in apliciraš le 20% plina oz. gaza itd itn) si začne optimizirat razne karakteristike:
  • kdaj udari iskro (predvžig)
    Tukaj mu pomaga tudi Knock senzor, ki mu pove, če slučajno detonacija ne štima
  • optimiziranje mape vbrizgavanja goriva glede na lambda povratno informacijo o tem, kako je "combustion" taktu izgorela mešanica (z viškom goriva ali viškom kisika)
    Tukaj mu pomaga MAF/MAP senzor, ki mu da začetno informacijo, koliko lufta je motor požrl. Glede na ta podatek on doda neko količino goriva, in če lambda reče, da je bila izgorela mešanica preveč bogata, da je ostal neizgorjen bencin, bo v naslednjih ciklih zmanjšal količino vbrizganega goriva.
  • nastavitev motorčka prostega teka pri vračanju obratov (ko pritisneš sklopko, pa se mora ustalit na štangazu brez da mu preveč padejo obrati)
Pa verjetno še marsikaj, ampak tole se tiste neke glavne stvari.

Glede na to, da ti takoj po izbrisu opzimiziranih podatkov dela BP mora bit težava v nečemu, kar mu daje informacije o delovanju motorja. Torej Lambda/knock, mogoče rahlo nedelujoč MAF/MAP?, ter računalnik ki probava optimizirat, pa mu ne rata saj ga MAF/MAP zavaja.
Dokler deluje v privzetih nastavitvah je mešanica v nizkih še nekako sprejemljiva za motor, ko pa se začne učit, pa ga maf zmede in gre prekomerno vse do te mere da motor zaliva ali duši z luftom?

Če bi ga priklopil na diagnostiko, bi ti verjetno znal dober diagnostik povedat kaj se dogaja, zakaj motor trokira in ne dela na polna pljuča.

Nevem kako je z EGR-jem, možno bi bilo, da je kaj narobe z njim, če ga sploh ima ta model, nevem. Moja 2001 2.0 125HP mašina ga ni imela.
Če EGR preklaplja v tem območju 2000 obratov, bi bilo možno da v nižjih obratih, ko recirkulira, dela pizdarijo motorju.

Glede na to da je en rekel, da je kupil kitajski MAF/MAP za 15€ zaradi istih simptomov, pa da je bilo potem OK, je za probat.
V enem stavku smo zaključili, da mogoče MAF-a nimaš. Meni je sicer to čudno, ker večina subarujev, kar sem jih jaz mel, ga je mela.
Smo v to ziher? Da ni kje v škatli od filtra skrit ?

Isto z EGR-jem. Sigurno se da s kake slike vidit, na kaj moraš bit pozoren da ga identificiraš.

MAP če ga imaš, ti verjetno lahko jaz posodim za test, mislim, da še je gor na sesalnem kolektorju ki ga imam za dele.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
subi92
Uporabnik foruma
Prispevki: 7748
Pridružen: 15. November 2005, 22:33
Kraj: Kamnik

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: subi92 » 10. April 2019, 10:32

Egr je na zadnjem delu leve glave. Motorji od 2003 dalje imajo to.
Moj fori daljnega leta 2009 se je obnasal popolnoma enako pri 150.000km, ko dela po default nastavitvi je ok, ko.pa senzorji po zdrekajo spomin pa :lolno
Mislim da sm tud egr cistu pa ni blo neki bolje.
Brez vlozkov in postopnega odpravljanja ne bo nič.

Mene je nehalo motit. Overall pa s tistim avtom itak nism bil nikol zadovoljen :th

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 796
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: aleks » 12. April 2019, 11:16

kaj pa je ta palčka na kablu , ki je v SF foresterju vtaknjena v ohišje zračnega filtra?

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3537
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: danci1973 » 12. April 2019, 11:23


aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 796
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: aleks » 17. April 2019, 08:32

ja. je to MAP (čeprav ta reč v resnici ni na "manifoldu" ...)? Ker kakšne žičke pa ni videt (kot naj bi imel MAF).
EDIT (bumbar) saj si napisal kaj je ... čemu pa to služi? Najbrž ne kot MAP/MAF?

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3481
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: strumf666 » 17. April 2019, 09:00

Če se prav spomnem, ecu poleg MAP senzorja rabi še temperaturo zraka, da izračuna pretok zraka. MAF senzor pa to direktno meri in ecu temperature načeloma ne rabi, čeprav mislim, da je ponavadi zraven.
Zadnjič spremenil strumf666, dne 17. April 2019, 09:04, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3568
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: BackW00d » 17. April 2019, 09:03

Gostota kisika v litru zraka se spreminja s temperaturo. Da motorni računalnik ve pravilno mešanico dozirat rabi ta podatek. Prav hudičevo prav pa mu ta podatek pride tudi pozimi ko je -15°C da ve da mora "zaug"/"čok" vklopit :)
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3568
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: BackW00d » 17. April 2019, 09:43

Če ta senzor za temparaturo zraka crkne, imaš lahko kar nekaj težav. Odvisno sicer kako crkne. V določenih primerih se zgodi, da crkne na tak način, da kaže povsem neko skregano temperaturo in potem avtu dovaja recimo ogromno preveč goriva saj misli da je zunaj nenormalno mrzlo. Avto zato začne višat porabo, največkrat pa se krivca išče v vsem drugem :)

Lahko se zgodi, da avto zaradi napačne temperature, ki jo pošlje pokvarjen senzor, zjutraj težko vžiga. Saj misli avto recimo da je zunaj 40°C, realno pa je -10°C in seveda motornemu računalniku ni nič jasno kaj se dogaja. Ta težava je dokaj pogosta, sicer pri subaruju je še nisem zasledil, pri nemcih in italjanih pa večkrat.

Še enkrat naj poudarim, da dober serviser je predvsem odličen diagnostik :) :thup
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3568
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: BackW00d » 17. April 2019, 10:01

MAP senzor mora biti montiran med motorjem in loputo zraka. Drugače ne vidi vakuuma ki ga motor ustvarja.

Loputa je zakoj za to plastično škatljo na sliki. Če gledaš sliko, je pod škatljo. Oziroma med škatljo in tuljavo.
Najverjetnjeje je MAP če je tam kje, montiran na samo loputo ali v sesalni kolektor.

Let me jump to the opposedforces.com.....a seveda...ta MAP se nahaja na SOHC motorju (motor z eno odmično in eno jermenico) pod številko 3: http://shrani.si/f/1M/11n/2I1wqlUz/2019 ... -52-53.png In na DOHC motorju (motor z dvema odmičnima) pod številko 4: http://shrani.si/f/19/5m/3hJUCUuu/2019- ... -57-40.png
Zdej nevem kater motor imaš, ampak če je tale slika s tvojega motorja, potem je to zadeva obkrožena z zeleno: http://shrani.si/f/20/6/48TvDhSZ/untitled.png
Še vedno pa me zanima, če si že menjal oziroma poskusil testni MAF...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 796
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Forester 2.0X 2004

Odgovor Avtor: aleks » 18. April 2019, 12:33

Se pravi moj motor nima ne MAP in ne MAF. Ima pa tipalo temperature vstopnega zraka, oziroma en termometer. Kar je več ali manj sam za hladni zagon pomembno. Kako pa pol ECU ve koliko bencina mora špricat? Samo iz lambde čita kolikšna je vsebnost preostalega kisika v izpuhu? ... in potem priredi ajšpric samo toliko da je malenkost mastna mešanica? (ker subaru niso lih lean run motorji, ne to pa res ne) ...

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov