Stari Forester

Subarujev predstavnik razreda SUV
Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3903
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: BackW00d » 12. November 2019, 08:29

Si se pa kar konkretno lotil tegale ej :)
A 1:13 nebo delalo problema pri delovanju na bencin?

Ker drugače pravijo da je 1:13 "no mans land" ker je previsok za 95/98 oktanov in prenizek za karkoli dirkalnega :D
Če že greš na 1:13 je ista rit če greš kar direkt na 1:14,5 ali kaj podobnega.

Si meril koliko cc imajo komore na glavi in potem računal koliko moraš odbiti da bo taka kompresija?
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: kruster » 12. November 2019, 09:24

Si meril koliko cc imajo komore na glavi in potem računal koliko moraš odbiti da bo taka kompresija?
Tako nekako (koliko sem pač uspel natančno pomerit) , sicer pa več pobrustit se skorajda ne da, oziroma ne sme, je pa to razmerje , ko motor odlično deluje na plin in še zadovoljivo na bencin (to sem testiral pri Fiat seicentotu),

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 12. November 2019, 11:14

kruster napisal/-a:
11. November 2019, 21:40
Drugače pa je od spomladi prevozil dobrih 10 000 km , poraba je nekje 9-10 l plina (najmanj je bilo 8l , odprta vožnja po Istri).
Ti to resno? Ne poznam forija ki bi pil sam 8 litrov bencina na 100, kamoli plina. Običajna poraba za ta motor je cca 9/+ litrov bencina pri varčni vožnji, ne plina. Tudi na spritmonitorju je za 2.0 atmosferski motor, letnik 98-02 na foriju srednja plinska poraba 11,7 litra, za bencin pa 10,5.
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
LSlabe
Član Subaru kluba
Prispevki: 1993
Pridružen: 23. Avgust 2009, 12:31
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: LSlabe » 12. November 2019, 13:14

Tud mene prav zanima kakšna bo poraba plina po par kkm. Vsekakor poročam, ampak zaenkrat zgleda super, sem pa bol umirjen voznik, čez 80km/h redko, AC moj fory ne vidi.
What seems to be the Officer, problem?

Nč več turbo...

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 12. November 2019, 13:22

Na AC tak motor pije spodobno, če ga ne teraš. Če boš imel "ugodno" porabo plina, pomeni da ti pije zraven velik bencina ali pa je nekaj narobe.
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
ORLY
Uporabnik foruma
Prispevki: 306
Pridružen: 14. December 2018, 19:30

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: ORLY » 12. November 2019, 13:58

Men požre 20%več plina kot bi bencina, se pravi 12,13 l
na 100km, cenovno še vedno bolj ugodno kot vsi VAG mistvagni :thup
ignorance is bliss

Uporabniški avatar
LSlabe
Član Subaru kluba
Prispevki: 1993
Pridružen: 23. Avgust 2009, 12:31
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: LSlabe » 12. November 2019, 14:09

aleks napisal/-a:
12. November 2019, 13:22
Na AC tak motor pije spodobno, če ga ne teraš. Če boš imel "ugodno" porabo plina, pomeni da ti pije zraven velik bencina ali pa je nekaj narobe.
Bom poročal čez par mesecev, ko bo dovolj km narejenih, po 800km žal še ne vem kako je s porabo. Vpisujem pa vse skupaj na spritmonitor, ki da neko realno sliko o porabi.
What seems to be the Officer, problem?

Nč več turbo...

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4802
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: klemz » 12. November 2019, 14:33

ORLY napisal/-a:
12. November 2019, 13:58
Men požre 20%več plina kot bi bencina, se pravi 12,13 l
na 100km, cenovno še vedno bolj ugodno kot vsi VAG mistvagni :thup
Pac ne kupis VAG-a.
Screenshot_20191112-143225_Spritmonitor.jpg
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 12. November 2019, 14:41

Moj fori je mel najnižjo porabo tisti dan ko smo šli v Ukrajino. 10 ur avtoceste, 3 ure kolona na meji, dobra ura in pol ukrajinskih cest, za cca. cel rezervar (na Pincah sem dotočil 10 litrov, ker sem štartal s polnim od doma). V Ukraniji sem imel ob 10 zvečer kazalc na četrtini, ker je cca 10 litrov, kolikor sem tankal viška na Pincah. To je bilo enkrat in edinkrat kar imam forija, čez 600 km pa tank še ni bil prazen. Sicer ga spraznem na 550, velikokrat tudi prej.
Nazajgrede sem se zafrknil, sem tankal normalni bencin v Ukrajini pred mejo. In pozabil da je ukrajinski normalni bencin 88 oktanski ... Niti do konc Balatona nisem prišel, ko je bil tank skor prazen. Slabih 400 km, pa avto ni šel nikamor ...
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6732
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: nebivedu » 12. November 2019, 18:34

Ampak Suzy je takrat v ukrajini z mojim bivšim srebrnim forijem zmagala. Ko smo moral že vsi tankat, je ona imela še kr četrt tanka. Tam je bil nov knock senzor in nova lambda, pa vsi ležaji so bili zamenjani (sva se s Karlijem kr namatrala, da sva vse zamenjala).
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: kruster » 12. November 2019, 19:33

aleks napisal/-a:
12. November 2019, 11:14
kruster napisal/-a:
11. November 2019, 21:40
Drugače pa je od spomladi prevozil dobrih 10 000 km , poraba je nekje 9-10 l plina (najmanj je bilo 8l , odprta vožnja po Istri).
Ti to resno? Ne poznam forija ki bi pil sam 8 litrov bencina na 100, kamoli plina. Običajna poraba za ta motor je cca 9/+ litrov bencina pri varčni vožnji, ne plina. Tudi na spritmonitorju je za 2.0 atmosferski motor, letnik 98-02 na foriju srednja plinska poraba 11,7 litra, za bencin pa 10,5.
To drži, tudi moj troši dobrih 10l bencina, vendar plina pa, kot sem napisal, moč je podobna kot na bencin odzivnost pa boljša, končna hitrost nekje 180km/h.
Bencinski motor za dober izkoristek goriva namreč potrebuje rahlo siromašno a dobro zmešano - homogeno zmes goriva in zraka V VSEH POGOJIH DELOVANJA, kar naprave , ki vpihujejo plin TOČKOVNO v sesalno cev , NE ZAGOTAVLJAJO , zmes ni dobro pomešana in tudi NI v idealnem mešalnem razmerju (pri pospeševanju obogatena, drugače pa tudi bolj bogata kot revna), tudi pri delovanju na bencin je podobno ,razni senzorji (lamda sonda , podtlačni merilnik, merilec pretoka, merilci temperatur,...) in njihovi podatki ,ki jih motorna elektronika obdeluje v prednastavlenih mapah,....ali vedno vse deluje idealno,..
in še ena ključna stvar je , kot so že ugotovili stari mojstri ( glej Atkinson Cycle) bi pri bencinskem motorju bat potreboval daljši delovni hod kot sesalni , kar sedaj rešujejo https://www.youtube.com/watch?v=X_jZbYL6xi4 , ali pa drugače povedano motor dosega najboljše izkoristke pri nekje 3/4 obremenitve oziroma 3/4 napolnjen z zmesjo, to pa mi prav tako zagotavlja moj mešalnik plina (sila vzmeti na gibajoč element).

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 13. November 2019, 07:35

Po tej logiki bi tudi bencina žrl manj, če bi imel zgoraj vplinjač s premajhno dizo? Ker, kar si naredil ti, ni kaj drugega kot zelo osnoven frgazer. Na plin ti pije malo, ker mu ga malo daš. In ne ker mixer v filternem košu dela kaj posebnega, in ker bi se tvorila nevekako homogena zmes (seveda brez da bi ti karkoli meril, še vakuuma ne). Sestava izpušnih plinov gre v maloro (to je vseeno, saj tega avta tako nisi peljal s tem frgazerjem na tehničnega, ker ni homologiran), in tudi za motor ki ni "lean run" ni dobro kurit tako revno mešanico. Avtoplin vsebuje 6,9 Kwh/l, bencin 8,8. Tu jasno pri tvojih cifrah nekaj ne štima, ali pa je ta avto magičen in se ne smeš vozit z njim, ker sodi v muzej magičnih avtov ... kot tudi recimo avto na vodo ...
In tudi, Otto motor ne "potrebuje rahlo revne" zmesi, ker ni dizel. Tak motor potrebuje čimbolj stehiometrično zmes.
kruster napisal/-a:
12. November 2019, 19:33
Bencinski motor za dober izkoristek goriva namreč potrebuje rahlo siromašno a dobro zmešano - homogeno zmes goriva in zraka V VSEH POGOJIH DELOVANJA, kar naprave , ki vpihujejo plin TOČKOVNO v sesalno cev , NE ZAGOTAVLJAJO , zmes ni dobro pomešana in tudi NI v idealnem mešalnem razmerju (pri pospeševanju obogatena, drugače pa tudi bolj bogata kot revna),
Ammm, tvoj mixer je točno to, točkovni vpih v sesalno cev ... zato tega v plinskih napeljavah za avtomobile ni več ...
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: kruster » 13. November 2019, 10:36

Hmm,... vsak ve za sebe in lahko sebi laže,.... kalorična vrednost goriv in poraba na 100, če voziš kdaj električen avto lahko vidiš , da potrebuje na 100km kakšnih 15kWh, to pomeni 2l plina z izkoristkom 100%, ,če pa žere 8l pa bi deloval z 25% izkoristkom, kar bi po tvojem mnenju Alex bilo nemogoče,.... moral bi žreti 12 kar pomeni 16% izkoristek malo boljše kot parni stroj :?: :?: :?: :?:
Sem mislil , da bo bolj knstruktivna tehnična debata pa ,.... tipično slovensko,...

Uporabniški avatar
subi92
Uporabnik foruma
Prispevki: 7834
Pridružen: 15. November 2005, 22:33
Kraj: Kamnik

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: subi92 » 13. November 2019, 10:46

Nesmisel neki govort in pametovat, kolikor gledam si dobro premislil vse skupaj in želim da naprej pišeš kaj in kako si se česa lotil.
Verjetno bo to še komu prav prišlo, ki bo upal in znal narest kaj podobnega :!: :thup :thup

Uporabniški avatar
Topo
Uporabnik foruma
Prispevki: 288
Pridružen: 10. November 2010, 16:49
Kraj: Nova Gorica

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: Topo » 13. November 2019, 13:30

Zanimiva stvar!
Verjetno je narediti mešalnik za plin je manj komplicirano kot narediti fergazar za bencin. Bencin je pri sobni temperaturi v tekočem agregatnem stanju, mešamo pa ga z zrakom v plinastem stanju. Ob odprtju dušilne lopute se tlak v sesalnem kolektorju poviša in bencin kondenzira na stene kolektorja. S tem povzroči prerevno zmes. Fergazar mora temu primerno ob pospeševanju dovajat bolj bogato zmes. Ko se pospeševanje konča, bencin, ki je kondenziral izpari in naredi zmes prebogato. Fergazar mora to kompenzirat.
Mešalniku za plin tega pojava ni treba kompenzirat, ker dobiva plin v plinastem stanju. Zato je verjetno mogoče doseči dobro zgorevanje z razmeroma preprostim mešalnikom.
Tehnični ni problematičen, ker na tehničnem lahko preklopiš na bencin in potem ga itak narediš.

Me pa zanima, kako si določil geometrijo mešalnika? Dimenzije gibajočega elementa, premer luknjic, pozicija luknjic, karakteristiko vzmeti... Si vse izračunal ali s poskušanjem?

Sklepam, da ECU-ja med vožnjo na plin ne izklopiš, ker potem bi izgubil tudi krmiljenje motorčka za prosti tek. Ecu pa lahko prižge CE lučko. Verjetno se je med vožnjo na plin že kdaj prižigala, ker ECU ima v programu, da mora bit zmes bolj bogata?

Zanima me še kako veš, da mešalnik naredi bolj homogeno zmes od vbrizgavanja plina z injektorji?


Upam, da ne izgubiš volje za nadaljevanje projekta zaradi homologacij in podobnih neumnosti. Če se bi dalo tega Foresterja kdaj ogledat v živo, pa bi bilo sploh super. :thup

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost