Stari Forester

Subarujev predstavnik razreda SUV
aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 13. November 2019, 13:34

kruster napisal/-a:
13. November 2019, 10:36
če voziš kdaj električen avto lahko vidiš , da potrebuje na 100km kakšnih 15kWh, to pomeni 2l plina z izkoristkom 100%, ,če pa žere 8l pa bi deloval z 25%
Pozabljaš da Forester letnik 1999 nima ničesar skupnega s sodobnim električnim avtom. Porabi cca (ajd, neko povprečje) za nekih 80 kWh bencina na 100 km. Kar pomeni da dela (recimo da rabi skupaj z izgubami menjalnika, preko viskota - ki nikoli čisto ne spusti, in potemtakim gnanih obeh osi, velik energije samo za premagovanje notranjih uporov) tolko, da dobi cca 25 kWh (recimo primerljivo z enim elektro SUVom, ki tudi malo kabino greje) iz teh 80 dol na asfalt. Izkoristek? Zanič, cca 30%. Seveda je zanič, povprečno zanič. Otto motor kaj boljšega v inkarnaciji našega bokserja z nevariabilnimi odmičnimi in brez turbine in z miljon zobniki in gredi in zglobi česa boljšega ne zmore. Tvojih 8 litrov plina pa nam da na voljo energije 55,5 kWh. Ker se upori, samo zato ker imamo en mikser v košu zračnega filtra, niso nič zmanjšali, skozi naš voz še vedno rabi na cesto stečt 25 kWh za isti efekt kot prej. A vendar, tu izračunamo da ima potemtakem tvoj voz pri porabi 8l UNP/100km 45% izkoristek, kar nas nosi že v dizelske številke, oziroma v magijo.
Ne govorim da lažeš, a vendar pripominjam, da izračunano številko izkoristka na plin v foresterju z (ej20?) poleg zmote omogoča še magija. Sicer dopuščam tudi to. Jaz sem precej lahkoveren in verjamem vse, ampak samo enkrat. In tisto enkrat je pri starem foresterju že vse mimo, ga mam že precej dolg doma. V mojem ni kake magije.
Zadnjič spremenil aleks, dne 13. November 2019, 13:36, skupaj popravljeno 1 krat.
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 13. November 2019, 13:35

Topo napisal/-a:
13. November 2019, 13:30

Tehnični ni problematičen, ker na tehničnem lahko preklopiš na bencin in potem ga itak narediš.
malo morgen. plinsko napravo moraš homologirat. vso srečo z doma izdelanim sistemom.
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3574
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: strumf666 » 13. November 2019, 13:46

kruster napisal/-a:
13. November 2019, 10:36
Sem mislil , da bo bolj knstruktivna tehnična debata pa ,.... tipično slovensko,...
Mislim, da je Aleks zadosti dobro argumentiral svoje razmišljanje, lahko pa bi precej lepše napisal, sploh prvi prispevek.
Zadnjič spremenil strumf666, dne 13. November 2019, 13:48, skupaj popravljeno 1 krat.

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 13. November 2019, 13:48

jeb..ga, jaz nisem študiran tko kot ostali tukaj ... :cldsw sem bi že parkrat tule "šolan" iz svojih zmot.
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
ORLY
Uporabnik foruma
Prispevki: 306
Pridružen: 14. December 2018, 19:30

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: ORLY » 13. November 2019, 14:02

@kruster, zanima me, kje imaš nameščen uparjalnik? Na rezervoarju plina ali kje pri motorju? Do kje je tekoča faza.? Kakšni so tlaki po sistemu? A bencina nič ne dodaja pri višjih obratih? Si kaj razmišljal o valve lube sistemu?
ignorance is bliss

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3903
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: BackW00d » 13. November 2019, 14:23

Kot zanimivost:

40% energije goriva se pošlje v izpuh v obliki vročega zraka
30% energije goriva se akumulira v vodo (topla voda) ta energija se nato preko hladilnika in ventilatorjev (notranji in zunanji) pošlje v ozračje
5% energije goriva se zgubi na samem gibanju motorja in uporu znotraj motorja (pomikanje batov, ležaji itd itd).

le 25% energije goriva se dejansko pretvori v uporabno energijo za poganjanje avta...

Potem pa se povrh vseh izgub še 20-25% iz motorja dobljene energije porabi za sukanje zobnikov v menjalniku, pogonskih osi, koles itd...

Torej le 75% motorne energije pride na cesto.
Če to pretvorimo v energijo goriva pa to pomeni da le slabih 18-20% energije goriva dejansko pretvorimo v premikanje avta.

Zato vedno proizvajalci za avto navedejo moč motorja. In to merijo na glavni gredi motorja, brez sklopke. (vztrajnik rabiš da motor sploh deluje).

In 100HP pri subaruju ne moreš enačit s 100HP pri nekem FWD avtu. Ker je lahko zaradi različnih izgub na menjalniku (AWD proti FWD) pri FWD avtu na gumah dejansko razlika 10HP.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 13. November 2019, 14:29

Vidiš, sem še preoptimistično nastavil izračun ... sem danes, čist za obnovo, iskal izkoristek Otto motorja, pa sem prišel do okrog 30%. Ampak to so najbrž motorji novejše zasnove, ne 30 let stare, kot motor v foresteju iz leta '99?
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
Topo
Uporabnik foruma
Prispevki: 288
Pridružen: 10. November 2010, 16:49
Kraj: Nova Gorica

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: Topo » 13. November 2019, 14:44

aleks napisal/-a:
13. November 2019, 13:35
Topo napisal/-a:
13. November 2019, 13:30

Tehnični ni problematičen, ker na tehničnem lahko preklopiš na bencin in potem ga itak narediš.
malo morgen. plinsko napravo moraš homologirat. vso srečo z doma izdelanim sistemom.
Kakšni so zakoni, vsi vemo. Tu ni dileme. K sreči pa se fizika ne ozira na zakone, ki so jih napisali uradniki, ki nimajo pojma o tehniki. Zelo dobro pa upošteva Newtonove in druge zakone, ki so jih napisali znanstveniki :) Zato se avto lahko pelje, tudi če ni homologiran :)

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6732
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: nebivedu » 13. November 2019, 16:09

BackW00d napisal/-a:
13. November 2019, 14:23
In 100HP pri subaruju ne moreš enačit s 100HP pri nekem FWD avtu. Ker je lahko zaradi različnih izgub na menjalniku (AWD proti FWD) pri FWD avtu na gumah dejansko razlika 10HP.
Ja, 10km manj spravi FWD na cesto kot subaru s 4WD. :innoc

Do sedaj še vsak subaru, ki je bil na valjih (da sem bil jaz zraven) je imel vsaj toliko kljusetov na valjih, kot v prometni.
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3574
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: strumf666 » 13. November 2019, 16:23

Jes sem bil pa pri parih, k je majster spraševal, kolk konjev ima, da je potem nastavil parametre in dobil približno tolk konjev :lolno
Ne mešat še merjenja moči tle zraven.
Kolkr vem izgube niso fiksne ampak proporcionalne ali še slabše v celotnem delovnem območju pogonskega sklopa.

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: kruster » 13. November 2019, 21:26

Vsak ima pač svojo matematiko in teorijo in po sovje prav, jaz pa svoje teorije preizkušam v praksi, pa sem to tudi tu opisal z namenom, kot si ti Subi lepo navedel (hvala), da bi morda komu prišlo prav.
Moje mnenje:
Subarujev EJ20 motor konstrukcijsko ne zaostaja prav nič za najnovejšimi , torne izgube na glavni gredi in batih so zagotovo primerljive z najsodobnejšimi, energija za pogon odmičnih gredi je po moje celo manjša (ena gred , nihajne rokice vležajene), edina pomanjkljivost je , da je presek batov precej večji od hoda , kar pomeni , da je tudi večja površina izpostavljena visoki temperaturi pri zgorevanju (toplotne izgube) je pa podrugi strani to prednost , saj veliki .preseki sesalnih in izpušnih kanalov ne predstavljajo velikih uporov, skratka ta motor z manjšimi predelavami (povečanje kompresijskega razmerja, optimalno regulacijo) ima potencial dosegat solidne izkoristke (tudi čez 30%)
Menjalnik in prenosi po moje ne ustvarjajo večji izgub (če se v leru spustim po nekem blagem klancu primerljivo teče kot avto s samo sprednjim pogonom)...

Sicer pa nebi rad nikogar vznemirjal oziroma razburjal s svojim pisanjem , se rajši umaknem s tega foruma.

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6732
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: nebivedu » 13. November 2019, 21:28

Sej ne razburjaš nikogar.

A ni poanta tega foruma, da se o tehničnih stvareh debatira?
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
subi92
Uporabnik foruma
Prispevki: 7834
Pridružen: 15. November 2005, 22:33
Kraj: Kamnik

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: subi92 » 13. November 2019, 23:51

Važno, da stojiš za svojimi trditvami. Verjamem, da boš tudi realno napisal, če kaj ne bi šlo po načrtih ali pričakovanjih.
Če ti pa v praksi števec oz. km glede na litre, ki si jih nalil v več rezervarjev zaporedoma kažejo nizko številko se to pač upošteva.
Se spomnim še časov avtomobilizma.com, ko se je nekdo pohvalil npr. z Lancio Delto Integrale, kakšnim V6, V8 američanom ali EU Golfom GTI ni bilo dolgo do vprašanja " kolk pa to pije" :!?:

Se pravi, da sedaj govorimo o porabi posodobljenega motorja?

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 14. November 2019, 07:13

Topo napisal/-a:
13. November 2019, 14:44
Kakšni so zakoni, vsi vemo. Tu ni dileme. K sreči pa se fizika ne ozira na zakone, ki so jih napisali uradniki, ki nimajo pojma o tehniki. Zelo dobro pa upošteva Newtonove in druge zakone, ki so jih napisali znanstveniki :) Zato se avto lahko pelje, tudi če ni homologiran :)
Tule si v kamen brcnil z boso nogo. Homologacije delajo ljudje, ki so zelo dobro podkovani v tehniki, ki se hkrati spoznajo tudi na predpise. Pravzaprav so zelo v redu inženirji, enega osebno poznam. Seveda se avto lahko pelje s predelavo ki ni homologirana, ne veš pa kako se pelje - se pravi, v primeru kot teče pogovor saj termodinamskega in plinskega izračuna ni bilo.
Zadnjič spremenil aleks, dne 14. November 2019, 07:22, skupaj popravljeno 1 krat.
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 14. November 2019, 07:17

nebivedu napisal/-a:
13. November 2019, 16:09
BackW00d napisal/-a:
13. November 2019, 14:23
In 100HP pri subaruju ne moreš enačit s 100HP pri nekem FWD avtu. Ker je lahko zaradi različnih izgub na menjalniku (AWD proti FWD) pri FWD avtu na gumah dejansko razlika 10HP.
Ja, 10km manj spravi FWD na cesto kot subaru s 4WD. :innoc

Do sedaj še vsak subaru, ki je bil na valjih (da sem bil jaz zraven) je imel vsaj toliko kljusetov na valjih, kot v prometni.
Če prav razumem, je tu mišljeno z Backwoodove strani da za spravt 100 konj na cesto, rabiš pri AWD avtu vložit z motorne strani vsaj 10% več energije kot pri avtu ki ima samo prednji pogon. S čimer se strinjam, voziš s seboj več teže in vrtiš več mase, če primerjaš recimo enak avto - kjer imaš na izbiro modele s prednjim pogonom in take z AWD (ali podobnim 4x4).
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost