Stari Forester

Subarujev predstavnik razreda SUV
Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3903
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: BackW00d » 14. November 2019, 09:54

nebivedu napisal/-a:
13. November 2019, 16:09
BackW00d napisal/-a:
13. November 2019, 14:23
In 100HP pri subaruju ne moreš enačit s 100HP pri nekem FWD avtu. Ker je lahko zaradi različnih izgub na menjalniku (AWD proti FWD) pri FWD avtu na gumah dejansko razlika 10HP.
Ja, 10km manj spravi FWD na cesto kot subaru s 4WD. :innoc

Do sedaj še vsak subaru, ki je bil na valjih (da sem bil jaz zraven) je imel vsaj toliko kljusetov na valjih, kot v prometni.
Ena stvar je WHP (wheel), druga pa HP. Kot je rekel strumf, vsak "tuner" po izkušnjah nastavi parametre tako, da mu "preračuna" dejanske konje na glavni gredi motorja. Seveda je ta cifre večja, zato jo raje kažejo.
In če je iznajdljiv, izkoristek nastavi na boljše, pa mu takoj pokaže več konjev na ekranu. Pa čeprav ni niti ene stvari na avtu spremenil. Tako kot je strumf rekel, oni nastavijo, zagonijo en dyno run pa korigirajo da pokaže tisto kar pravi proizvajalec da ima.

Zakaj pa misliš da proizvajalci podajo moč na gredi motorja? Ista rit kot tistle zgoraj.
Dejansko se v izgubah lahko v kanto vrže 10 konj. Pa če hočeš to verjet ali pa ne.

Zato si pa toliko večji car, ko definiraš da imaš 400WHP, ker to je dejansko lahko 500HP na gredi, če imaš kak kompliciran pogon.
Wheel horse power merijo "rolling road" dinamometri, ki imajo valje. Lahko so dynoti priklopljeni direkt na aksšenkl (tam kjer avto obesijo na dve kible zadaj (ali štiri v primeru AWD)), ampak tam že ni faktorja gum vmes, ki se med drugim tudi vnese v dyno program. Vnese se "based on experience"...

V fabrikah in resnejši tunerji pa imajo engine dyno. Kjer se motor obesi na dyno, izven avtomobila in se meri moč direktno na gredi. To delajo tudi avtomobilske firme v postopku sestavljanja avtomobila. Engine dyno + utekavanje motorja pred prvim dejanskim zagonom motorja v avtomobilu.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: kruster » 14. November 2019, 19:57

Verjetno bo držalo, da predstavljajo izgube v prenosih do 10 hp, vendar povedati je treba , da te nastajajo pri polni vrtilni frekvenci in polnem vrtilnem momentu, ki ga motor proizvaja ob tem, če pa gledamo z vidika povprečne vožnje (ki jo npr. jaz opravljam in še marsikdo), kjer je povprečna hitrost med 50 in 60 km/h , kakšne so pa tu izgube v prenosu??
Moje mnenje:
Ko je hladnejše vreme in takoj po zagonu vozila se res čuti upor v prenosih, ko pa se segreje neprimerno lažje teče, zakaj, ker olje precej bolj gosto in prav to predstavlja poglaviten upor in ta upor se verjetno eksponentno povečuje z hitrostjo vrtenja in to je verjetno tudi Strumf666 imel v mislih.Kaj je tu za storiti, naliti ATF v menjalnik in diferencijal , to bom tudi storil pa poročam.
Sicer če primerjam pogonski sklop Subaruja z prenosom samo na eno os npr. Audi 4 ali 6 ki ima vzdolžno motor in podoben menjalnik:
-v teži menjalnika ni neke razlike morda je subarujev težji za 5kg, pa kardan kakšnih 5kg pa zadnji diferencial s polosovinami nekje 25kg, skupaj 35kg, koliko naj bi ta teža povečala porabo ? (morda par dcl na 100km)
- koliko zobnikov se več vrti pri Subaruju, sredinski diferencijal z lamelno zaporo, kardan in zadnji diferencijal in koliko večji upor to predstavlja? (mogoče 30%več kot pri Audijevem )

Kakšne povprečne izgube pa nastajajo v prenosu Audija 4 s povprečno hitrostjo 60 km/h , ki ima porabo... (naj nekdo drug napiše)... sam predvidevam da so med 1in 2 kW in kakšne pri Subaruju...???

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3903
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: BackW00d » 14. November 2019, 21:15

Že sredinski visko, ki z nekim navorom drži "deljenje pogona" spredaj/zadaj se upira motorju, saj v ovinkih avto ne mora prednjega in zadnjega para koles sukat enakomerno. Da visko "spodrsne" pa rabiš nekaj Nm navora. A misliš da ta pride iz zraka? Valda, bencin kuriš, da visko "spodrsne".

Jaz če na mestu namotam volan, avta ne morem na roke porinit naprej ali nazaj, ker zagrabijo LSD/visko diferenciali (WRX-a ima visko v sredini in LSD zadaj).
Če poravnam kolesa pa se avto premika brez težav.
Vse to dodaja izgube. Pa zobniški prenosi, tam morajo zobniki drgnit eden ob drugega. Ponekje celo do te mere, da ima avto opozorilno lučko za temperaturo olja v diferencialu (na mojem senčniku piše, da vkolikor se vžge lučka za temparaturo zadnjega diffa, da naj malce umirim vožnjo, oziroma da naj se izogibam večjim obremenitvam).

Nevem zakaj vam je tako težko sprejet to da vam avto moč troši na prenosih :haha :lolno

Tega pač v FWD avtih ni. Oziroma da bom korekten, je v manjšem deležu.

Enkrat pred leti sem kupoval mali avto, ko sem še bil študent.
En starejši možakar je prodajal P106 in sem se z njim pogovarjal o subarujih in je rekel da mu niso všeč, ker čuti da se po cesti premikajo z nekim uporom. Da avto ne teče lepo po cesti...jaz ga razumem.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3903
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: BackW00d » 14. November 2019, 21:17

kruster napisal/-a:
14. November 2019, 19:57
- koliko zobnikov se več vrti pri Subaruju, sredinski diferencijal z lamelno zaporo, kardan in zadnji diferencijal in koliko večji upor to predstavlja?
Pa reduktorski par zobnikov ne pozabi...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 15. November 2019, 08:33

Ravn zato najbrž nikoli z našimi kanticami ne bomo dosegli porab 10 ali 12 kWh energije na 100 km, kot električarji. Potem so tu še kotalni upori, če maš all terenke namontirane. Ne pozabt še alternatorja ki ga električarji tud nimajo, je spet dva deci na 100, in tako seštevamo kam vse gre bencin ...
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: kruster » 15. November 2019, 10:47

Seveda soglašam , da je pogonski sklop 4WD vozil predstavlja večji upor kot 2WD , vendar to ni nekaj drastičnega , pred leti sem vozil Audi 80 TDI 2WD (po prevoženih 20 000km ) poraba 5-6 l/100km, za tem pa A4 Quattro prav tako 1.9 tdi in po več 10 000 km je bila poraba podobna kot pri 80-ki , mogoče par dcl več,... Quattro pogon je primerljiv s Subarujevim (Legacy), razen , da ne pozabim :)
Pa reduktorski par zobnikov ne pozabi...
če bi bil v Foresterju VW-jev 1.9 tdi ga ta žene za 6l/100km sem prepričan.

Alex , gotovo se ne moremo se približat 10kWh na 100km, ampak spustiti porabo povprečno porabo (ne po blatu in snegu z off-road gumami ali pa še ketnami povrh in 1t prikolico zadaj) po lokalni cesti iz 10+ na znosnih 8l pa je realno pričakovanje.

BackWood, kako že deluje "visko" v sredini in LSD zadaj?

Uporabniški avatar
LSlabe
Član Subaru kluba
Prispevki: 1993
Pridružen: 23. Avgust 2009, 12:31
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: LSlabe » 15. November 2019, 11:38

kruster napisal/-a:
15. November 2019, 10:47

če bi bil v Foresterju VW-jev 1.9 tdi ga ta žene za 6l/100km sem prepričan.
Tole bi bilo definitivno zanimivo za sprobat, sem enkrat že razmišljal o predelavi, ko mi je bratranec ponujal motor skoraj za đabe...
What seems to be the Officer, problem?

Nč več turbo...

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3903
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: BackW00d » 15. November 2019, 12:01

kruster napisal/-a:
15. November 2019, 10:47
če bi bil v Foresterju VW-jev 1.9 tdi ga ta žene za 6l/100km sem prepričan.

BackWood, kako že deluje "visko" v sredini in LSD zadaj?
Saj Subarujev boxer dizel tudi pride čez s 6-7 litrov brez problemov...Ne vidim zakaj TDI nebi.

Kar se razlike tiče:
Pomoje je oboje ista rit z vzmetjo in lamelami (sklopko), ampak prav tako ga ločeno imenujejo v manualih.

Verjetno zato, ker zadaj je tradicionalno načeloma pri vseh teh avtih oznaka LSD, ki imenuje diferencial.
V sredini pa je "viscious coupling", ki nakazuje deljenje pogona spreadj/zadaj in se beseda differencial na tem mestu ne uporablja. Ampak v biti je pomoje to ista stvar.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1100
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: aleks » 15. November 2019, 12:51

kruster napisal/-a:
15. November 2019, 10:47
Alex , gotovo se ne moremo se približat 10kWh na 100km, ampak spustiti porabo povprečno porabo (ne po blatu in snegu z off-road gumami ali pa še ketnami povrh in 1t prikolico zadaj) po lokalni cesti iz 10+ na znosnih 8l pa je realno pričakovanje.
Ne da bi zdaj hotel zajebavat, ampak taka pričakovanja imel sem tudi jaz. Avto ne vaga velik, recimo slabo tono in pol, nima strašne moči, je relativno blizu tlom in naj bi bil zračni upor vsaj približno normalen, pa še spojlerček na strehi ima ... Potem pa je vsekala realnost z 9,5 do 11 litrov na 100 v vsakdanjem življenju. Land cuiser 80 serije ki sem ga imel pred foresterjem, ki vaga praktično celo tono več, in ima motor čez 4 litre (diesel) prostornine, mi je pil 10-12. In mu je bilo jako vseeno kaj je imel obuto in tudi če je vlekel tono za seboj ali pa nič, toliko je vzel in pika. Resda voz ni šel nikamor, vendar pa vsaj moj forester spet ni kak bolid v primerjavi. Diesel motor je čist druga zver v gozdu.
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: kruster » 15. November 2019, 13:23

Land cuiser 80 serije ki sem ga imel pred foresterjem
uff tudi to si probal, jaz sem namreč imel pred mnogimi leti FJ60 4.0 diesel , 6 cilindrov linijsko, poraba taka kot si napisal,...
Diesel motor je čist druga zver v gozdu.
Tako je, sploh v primerjavi z bencinarjem , ki dela pod čokom in 10-20 % moči,.. ko ma izkoristek pod 10%,....prav zato sem se ga lotil "brusit" in da vidimo...

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 618
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: Grizliboy » 15. November 2019, 15:10

kruster napisal/-a:
15. November 2019, 10:47
Seveda soglašam , da je pogonski sklop 4WD vozil predstavlja večji upor kot 2WD , vendar to ni nekaj drastičnega , pred leti sem vozil Audi 80 TDI 2WD (po prevoženih 20 000km ) poraba 5-6 l/100km, za tem pa A4 Quattro prav tako 1.9 tdi in po več 10 000 km je bila poraba podobna kot pri 80-ki , mogoče par dcl več,... Quattro pogon je primerljiv s Subarujevim (Legacy), razen , da ne pozabim :)
No, tisti A4 ni imel stalnega 4x4, zato tudi malo razlike v porabi, ampak je zadnji par koles vklopil šele, ko je prvi par koles zdrsnil oziroma če si zelo močno pohodil gas, da je računalnik zračunal možnost zdrsa.
Pri avdiju obstajata dve verziji quattro pogono, čeprav je v obeh primerih enaka značka quattro na vozilu :
1.- ena verzija poganja samo en par koles, pri zdrsu pa vklopi še ostali par (A1/3/4, navaden tt)
2.- druga verzija pa poganja vsa štiri kolesa, vendar za razliko od subaruja ki ima pogon večji del 50:50, audi razporeja moč v razmerju tudi 70:30 (A6/8, s in rs modeli). Pri močneje pohojenem gasu sem imel občutek ko da bi imel zadnji pogon.
Edino za Q modele ne vem, ker me nikoli ni potegnilo v rav vode, nekaj na obliki mi ni všeč in se tudi nisem zanimal kakšne pogone imajo.
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: kruster » 15. November 2019, 18:14

Jezus Marija, pa smo spet tam , tukaj preberi https://www.awdwiki.com/en/audi/ Quattro pogon je "pravi" le v modelih z vzdolžno nameščenim motorjem (kot je to pri Subaruju) razlika je le v sredinskem DIFERENCIJALU , ki je pri Audiju Torsen in pri Subaruju pa "navaden" diferencijal z lamelno "špero". Oba zelo podobno delujeta , zaklepata prenos spredaj-zadaj na navor, po sistemu večji navor bolj zategnjena "špera".
Kateri je boljši ? Mogoče je na terenu Subarujev, saj vzmet , ki potiska odgonska zobnika narazen na lamele ustvarja določeno delno blokado (nekje 20-30Nm) tudi če eno os dvignemo v zrak bo druga vlekla z nekje 30Nm x 4,11 (razmerje v dif) = 120 Nm , Torsen v tem primeru popolnoma popusti ,.. na cesti pa ,ko sta obe osi na trdem, sta oba zaklenjena toliko koliko večji navor prenašata (torsen - polžasti zobniki zaklepajo razliko vrtenja , Subaru - navadni zobniki , jih sila navora tišči narazen na drsne lamele -špera ).

Se strinjam BackWood, LSD in sredinski "visko" sta po načinu konstrukcije in delovanja enaka.

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: kruster » 15. November 2019, 19:50

kruster napisal/-a:
15. November 2019, 13:23
Land cuiser 80 serije ki sem ga imel pred foresterjem
uff tudi to si probal, jaz sem namreč imel pred mnogimi leti FJ60 4.0 diesel , 6 cilindrov linijsko, poraba taka kot si napisal,...
Diesel motor je čist druga zver v gozdu.
Tako je, sploh v primerjavi z bencinarjem , ki dela pod čokom in 10-20 % moči,.. ko ma izkoristek pod 10%,....prav zato sem se ga lotil "brusit" in da vidimo...
takole nekako potekata krivulji izkoristkov za atmosferski dieselski in bencinski motor, glede na "napolnjenost" z vžigalno zmesjo (moje mnenje)
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4802
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: klemz » 15. November 2019, 20:01

Smeh. Zadnji audi modeli z vzdolznih motorjev, ki imajo 2.0tdi motor imajo "ultra quattro", ki odklopi kardan da se ne vrti v prazno, ko ni potrebe. Vse kar ima vecjo kubituro ima pravi quattro oz. crowngear/torsen. Ne mesat bratov a1, a3, q2, q3 s precno postavljenim motorjem in haldexom zadaj, ki je pravtako ze kar nekaj generacij ubistvu stalni awd (10% zadaj stalnih).

Ps: dons slabega awd ppgona za dnevno uporabo prakticno ni.

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: Stari Forester

Odgovor Avtor: kruster » 19. November 2019, 19:47

Pa še en nehomologiran del na avtu, ... Če bo komu prav prišlo , ki hoče nekaj močnejšega,...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost