LPG go to guy

Subarujev predstavnik razreda SUV
Odgovori
Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 612
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: LPG go to guy

Odgovor Avtor: Kamion » 29. September 2019, 17:19

Jackqb napisal/-a:
23. September 2019, 07:39
Koloko litrška posoda za plin gre lahko največja v prostor za rezervno gumo brez da bi bilo potrebno dvigovati prtljažni prostor?
Sprašujem za foresterja.
Najlažje boš to ugotovil, da izmeriš prostor za gumo. Izmeriš premer in višino, potem pa pogledaš kakšni rezervoarji so na voljo:
https://nagaz24.com/internal-toroidal/

Problem je edino, da imajo vgrajevalci le peščico različnih mer tankov, tako da nikoli ne izkoristijo popolnoma prostora, ki je na voljo.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Jackqb
Uporabnik foruma
Prispevki: 39
Pridružen: 10. September 2019, 06:44

Re: LPG go to guy

Odgovor Avtor: Jackqb » 28. Februar 2020, 08:52

Evo da malo obudim temo.

Dobrih 1000 km se že vozim na plin in avto dela super. Mogoče skor bolš kot pa na benz :)
Po priporočilu nekega znanca iz hrvaške mi je svetoval da peljem na predelavo v Zabok h firmi Tidala.
Mejhna firma oče - sin naveza. Fotr je serviser plinskih sistemov že 30 let, sine pa mehanik in se ukvarja z vgradnjo tri leta.
Stavar je bila vgrajena na visokem nivoju. Dodal sem še sistem za podmazovanje ventilov in z 68l tankom (47-50l) naredim 400-450 km
Detaljno ne poznam vseh komponent kaj je bilo vgrajeno in za vse skupaj sem plačal 1100€ (z 1l tekočine valve saver)

Edini problem ki sem ga imel je bila homologacija.
Prvič sem šel v avto krko za generalijem na celovški in tam mi je tip zakompliceru življenje da rabim ne vem kakšne certifikate in boh ve kaj še in neka tehnična poročila vgradnje in pičke matrne.
V firmi kjer so naredili vgradnjo so mi dali certifikate za vse kar so vgradili, test tesnosti in ostalo ampak un tip se je zapičil v vse nepotrebne stvari možne.
Naslednji dan sem šel na lpp in plaču nekih 90€ so poslikal in čez tri dni sem imel homologirano zadevo.... tko o tem kaj vse nej bi potreboval za to...

Najbolj mi je bilo zanimivo to da pri vgranji ni menjal nobenih komponent na motorju (svečke, cinšpule...), rekel mi je da mora delovati na plin isto kot na bencin, brez dodatnih sprememb in da je vse odvisno od nastavitev.

Kar se tiče nastavitev... avto je bil tam par dni. En dan za vgradno in dva da ga je nastavil. Ker je star avto 2002 in turbak mu je največ preglavic delal turbolag. Gospod res ve kaj dela in ga priporočam ostalim ki se odločajo za plin.

Servisi si sledijo 1000km po vgradnji je kontrola potem pa na 15000 ali pa vsakič po malem servisu.

Toliko o moji izkušnji.

Avto je pa 2002 Forester XT

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: LPG go to guy

Odgovor Avtor: BackW00d » 28. Februar 2020, 17:40

Forester s 170 konji in tisth bogih 0.7Bar pritiska turbine nebi smel imet težav s plinom. Svečke so v turbaku že tko mal boljše. Boš videl s kilometri koliko je resnice v tem.

Bolj me skrbi to, če majster ve kaka razmerja plina/zraka mora bit pri turbakih v največjih navorih. Turbo Subaruji radi lomijo bate zaradi prevelike vročine (naj ta pride zarad povečane moči - mapiranje, ali zaradi plina, ki izgoreva pri višji temperaturi).
Mogoče pa ima motor že malce obrabljene cilindre, pa je zračnosti na batnih obročkih malce več, pa je vseskup še tolko bolj varno.

Boš poročal, pa bomo videli.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: LPG go to guy

Odgovor Avtor: nebivedu » 28. Februar 2020, 18:04

BackW00d napisal/-a:
28. Februar 2020, 17:40
Bolj me skrbi to, če majster ve kaka razmerja plina/zraka mora bit pri turbakih v največjih navorih.
Mi lahko poveš en razlog, da bi subaruja (turbo ali neturbo) predelanega na plin gonil v obrate? Ker jaz ga namreč ne vidim.
Večina se na plin vozi normalno. Če se hoče pa znoret, pa preklopi na bencin. To je tudi eno izmed pravil, da bo avto predelan na plin še dolgo delal.
Sicer imajo pa ene predelave na plin ta del že vklopljen, da ko ga orenk pohodiš, sam preklopi na bencin.
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
Kristof
Uporabnik foruma
Prispevki: 155
Pridružen: 13. Maj 2018, 12:37

Re: LPG go to guy

Odgovor Avtor: Kristof » 28. Februar 2020, 18:54

A pri plinu so samo obrati problem, a tud npr ce se motor matra v klanec pri ne tako visokih obratih? Pa do kok obratov je se dobr na plin?

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: LPG go to guy

Odgovor Avtor: BackW00d » 28. Februar 2020, 19:02

nebivedu napisal/-a:
28. Februar 2020, 18:04
BackW00d napisal/-a:
28. Februar 2020, 17:40
Bolj me skrbi to, če majster ve kaka razmerja plina/zraka mora bit pri turbakih v največjih navorih.
Mi lahko poveš en razlog, da bi subaruja (turbo ali neturbo) predelanega na plin gonil v obrate? Ker jaz ga namreč ne vidim.
Večina se na plin vozi normalno. Če se hoče pa znoret, pa preklopi na bencin. To je tudi eno izmed pravil, da bo avto predelan na plin še dolgo delal.
Sicer imajo pa ene predelave na plin ta del že vklopljen, da ko ga orenk pohodiš, sam preklopi na bencin.
Narobe razmišljaš...ko greš naprimer na morje, fejst naložen, pa je zunaj 40°C in v določen daljši klanec avto pri 3000 obratih, ki jih rabi za nekih 130km/h prične delovat z bolj kot ne maksimalnim navorom. In čeprav mogoče nimaš več kot 50% gaza pohojenega se motor krepko muči da vzdržuje hitrost v klanec. Vseskupaj mogoče zgleda povsem nedolžno ker ne tiščiš avta, ampak dejstvo je, da se v izgorevalni komori zadeve precej dogajajo...Klanec lahko traja več minut....

Že na bencin je lahko usoden en kratek "pull" v četrti brzini...kaj šele takle daljši.

Bencin poleg vsega atomizira in evaporira v plinsko stanje neposredno v komori oziroma povsem tik pred njo in pobira ogromne količine toplote iz izgorevalne komore...pri plinu ki je v plinskem agregatnem stanju se to ne dogaja. To je tudi večji krivec vse te dodatne vročine in posledičnega zlepljanja materialov (ventili in sedišča ventilov).
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: LPG go to guy

Odgovor Avtor: BackW00d » 28. Februar 2020, 19:58

Subaruji večinoma crkujejo zaradi prevelike temperature. Če odštejemo da določeni zahtevajo od nekovanih batov in slabih ojnic, da zdržijo 350+hp v dveh litrih prostornine, pa pride potem do loma ojnice in potem generalnega razčefuka motorja na vse konce tko kot tlele:
Za dodatno vročino pa je navadno krivo povečanje konjaže na liter prostornine. Moč = vročina, takorekoč. In s povečanjem moči pride do raztezanja batnih obročkov do te mere, da se zračnost, ki je tovarniško predvidena na 0,20 - 0,25 pač povsem zapre zaradi te dodatne termo obremenitve in se konca srečata pa odlomi zgornji rob bata ker material mora nekam it...kot led v jekleni cevi ali stekleni flaši: https://c4.staticflickr.com/9/8054/2931 ... ea47_h.jpg
Če v google vpišeš "ringland failure" ti v vseh rezultatih in slikah pokaže turbo Subaruja :D
In pač tukaj je bolano velik enih ČE-jev...in sam sem mnenja da plin lahko ravno tako povzroči problem kot 30% povečanje moči - predvsem zarad vročine.

Problem je, da al ni nič, al pa maš 2-3 jurje stroška :D Neke vmesne fore pomoje ni, ker prepozno ugotoviš da nekaj ne štima.

In ja, razumem človeka da si vgradi plin v avto (pa magari turbo), vendar mene bi vsakokrat malce skrbelo, sploh ko bi ga obremenjeval in da bi se obrati malce višali. In meni bi to (najverjetneje) vzelo užitek do vožnje. Ampak sam nisem primoran uporabljat plina, ker delam premalo kilometrov s požrtnim turbakom. tiste ki jih pa naredim pa so ponavadi taki, da bi moral met zaradi mirne vesti itak plin ugasnjen. Kje je pol logika?

So pa sistemi vsako leto bolj pametni. Določeni vbrizgavajo rahlo količino bencina zraven ravno zaradi razloga evaporacije bencina, ki odvzame ogromno količino toplote. Verjetno se podobno dogaja tudi z dodatnim vbrizgavanjem olja. Mogoče bi prav isto funkcijo imelo tudi če bi dodatno vbrizgaval vodo...kaj pa veš. In tukaj moraš na žalost 100% zaupat majstru (avtoplinarju) ki ga spoznaš za 15 minut (efektivno) in čeprav vidiš da ima gužvo moraš zaupat da se bo dovolj posvetil avtu.

Vsekakor varianta z dvodnevnim nastavljanjem ter kontrolo v 1000km daje nekaj dodatnega zaupanja, saj očitno nekdo vsaj malce pogleda kaj se je plinski ECU naučil in mogoče po potrebi še kaj prilagodi.
Tisti, ki vsak dan en avto ven plunejo vprašanje koliko se posvetijo finim nastavitvam. Te pa so ključne pri takih stvareh.
Pa do danes še nisem slišal, da bi kdo v Sloveniji moral po 1000km nazaj peljat na prvo kontrolo. (seveda je mogoče da pač tega noben še meni ni omenil)

Vsekakor pa ja, plina sam še na svoji roki nisem izkusil, sem pa res ogromno prebral na to temo, predvsem priročnike za mehankarje ki razlagajo kako nastavljat in diagnosticirat, ker me je zelo zelo zanimalo da bi si sam vgradil nek poljski komplet v Ford Mondea. Ampak do tega še danes ni prišlo, ker je bilo takrat v zraku nešteto različnih mnenj slovenskih montažerjev, kaj sploh tak Ford rabi.
Eni so rekli da brez mazanja, drugi da mazanje nuujno in to nastavljeno da kar pogosto kaplja zadeva...vsak po svoje...pol pa pejt pa enega izberi.

Je pa mel brat plin in z njim povezane težave, kolega ga je dal na Audi A4, pa je v roku 3/4 leta prodal, ker mu od plina dalje CE sploh ni ugasnil.
Seveda pa poznam tudi mnogo tistih ki ga ne morejo prehvalit.

Bom pa iskreno zelo vesel, če bo Jackqb čez par let napisal, da je naredil že 50.000km in da nobenih problemov :thup
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: LPG go to guy

Odgovor Avtor: kruster » 28. Februar 2020, 22:20

Primerjava turbo bencinar in atmosferski in pa plin - bencin:
-turbo ima kompresijsko razmerje 1:8 , atmosferski 1:10, če je turbo plnjen z 0,7 bar nadtlaka , to pomeni končno kompresijsko razmerje 1:13,6 , kar je še dopustno za delovanje na bencin brez klenkanja (samovžigov) in tudi trditev , da turbak deluje obremenjen na višji temperaturi ,drži
-bencin se pri oberh vbrizgava v sesalni kanal pred vstopom v cilinder in to v sesalnem taktu, te vbrizgane kapljice se ob vročih stenah uparijo - uplinijo, kar zniža temperaturo zmesi zajeto v valju in če to primerjamo z zajeto zmesjo zrak -plin ima prva nižjo temperaturo pred stiskanjem (komprimiranjem), kar tudi pomeni tudi večjo gostoto (maso,količino), vendar glej ga zlomka, na koncu kompresijskega takta pa je situacija obratna (fizika pač), zmes z višjo gostoto se ob stiskanju bolj segreje (pri dizlih se vrača del izpušnih plinov preko tako imenovanih EGR ventilov s ciljem nižanja temperatur v cilindru in s tem zmanjševanja NOx plinov na katerih meritvah je "padel" VW )

Moje mnenje in izkušnje:
-Legacy prve generacije ,doma predelan na plin, sam sem ga vozil 2 leti 30000, nato brat 50 000km brez težav (sedaj čaka na razgradnjo -rja, motor bp)
-Fiat Seicento deležen podobne predelave , s plinom prevozil cca 100000 in še vozi,...3lastniki za mano
-Forester 1999 2.0 s plinom cca 15000km
Plin motorju ne škodi in tudi ne pod polno obremenitvijo, saj na svojem Foresterju ko je treba (naprimer :polna težka prikolica , avtocesta NM - MS) ne popuščan gasa razen ob omejitvah.

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: LPG go to guy

Odgovor Avtor: danci1973 » 28. Februar 2020, 23:08

BackW00d napisal/-a:
28. Februar 2020, 19:58
Če v google vpišeš "ringland failure" ti v vseh rezultatih in slikah pokaže turbo Subaruja :D
In pač tukaj je bolano velik enih ČE-jev...in sam sem mnenja da plin lahko ravno tako povzroči problem kot 30% povečanje moči - predvsem zarad vročine.
Temperatura vsekakor je problem, ampak (IMHO) ne direktno zaradi raztezanja materiala, ampak zaradi povečane možnosti samovžiga (knock), posledica katerega je 'ringland failure'.

Vendar ima, kar se detonacij tiče, LPG eno kar lepo prednost - ~105 oktanov.

Poleg tega pa LPG (se pravi propan in butan) gorita z nižjo temperaturo (https://en.wikipedia.org/wiki/Adiabatic ... emperature) (gre za teoretično temperaturo pri stehiometričnem izgorevanju in brez izgube toplote oz hlajenja):
  • butan - 1970°C
  • propan - 1980°C
  • bencin ('gasoline') - 2138°C
Ali je to dovolj velika razlika, da 'kompenzira' hladilni učinek izparevanja bencinskih kapljic, pa žal ne vem.

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: LPG go to guy

Odgovor Avtor: kruster » 28. Februar 2020, 23:36

Poškodbe večinoma nastanejo pri zelo visokih obratih sploh pri tubo motorjih ,kjer so tlaki višji in s tem sile na motorne dele , z obrati pa se še seštevajo sile zaradi pospeškov in pojemkov gibanja bata ,povečajo se bočne sile bata na stene valja in s tem trenje , pojavi se možnost trganja oljnega filma zaradi hitrosti bata,temperature so višje zaradi hitega stiskanja .... vendar do 5000 motornih vrtljajev ni problema, ga laho tiščiš tudi cel dan

Uporabniški avatar
Kristof
Uporabnik foruma
Prispevki: 155
Pridružen: 13. Maj 2018, 12:37

Re: LPG go to guy

Odgovor Avtor: Kristof » 28. Februar 2020, 23:54

BackW00d napisal/-a:
28. Februar 2020, 19:58

Vsekakor varianta z dvodnevnim nastavljanjem ter kontrolo v 1000km daje nekaj dodatnega zaupanja, saj očitno nekdo vsaj malce pogleda kaj se je plinski ECU naučil in mogoče po potrebi še kaj prilagodi.
Tisti, ki vsak dan en avto ven plunejo vprašanje koliko se posvetijo finim nastavitvam. Te pa so ključne pri takih stvareh.
Pa do danes še nisem slišal, da bi kdo v Sloveniji moral po 1000km nazaj peljat na prvo kontrolo. (seveda je mogoče da pač tega noben še meni ni omenil)

Pri Dejanu sem ga jaz moral po 1000km peljat na kontrolo.

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost