Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Subarujev predstavnik razreda SUV
Uporabniški avatar
karel
Subaru Leone RX
Prispevki: 4913
Pridružen: 21. April 2006, 07:52
Kraj: zg.Savinjska

Re: Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Odgovor Avtor: karel » 08. November 2019, 18:39

Prepričevati prepričanega nima smisla,ali kot pravijo ne sprašuj če nočeš slišati odgovora...
"If in doubt,flat out"
Colin McRae

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3568
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Odgovor Avtor: BackW00d » 09. November 2019, 08:45

Pri preventivni menjavi dejansko v najboljšem primeru privarčuješ le za novo glavno gred.
Če pa pride do bolj resne okvare zaradi gredoloma pa si lahko ob bistveno več denarja. O možnostih tega lahko povprašaš uporabnika BoxerPower iz foruma. On jih doma servisira za 3/4 slovenije :D

Ležaji niso problem drugače. On v motorju zamenja tri od petih mostičev, ki držijo ležaje/gred.

Gembljanje tukaj je sicer kot si navedel z kar precejšnjo dobro verjetnostjo, da nebo nič. Ampak ko (če) bo, se ne potem sekirat še za tistga jurja zravn :D

Bolj kot preventivna menjava olja na pogosteje od predpisanega je očitno pametno menjat vztrajnik na nekih 150.000km :D
In pa ne vozit pod 1800 obratov, da gred ne trpi toliko. Vem da nekateri se z dizli radi vozijo prav v nagravžno nizkih obratih.

Bencinar je mogoče res malce dražji kot bi bil pred nekaj leti, ampak ko od cene odšteješ "v senci čakajočo" finančno katastrofo pri gredolomu so kar ugodni :thup Zadnje čase odkar so prodajalci novih vozil pričeli na veliko oglaševat da je dizl "passe" in vsem porivajo turbo bencinarje majhnih litraž, dejansko bencinarji pridobivajo na vrednosti.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Prokarjon
Novinec
Prispevki: 12
Pridružen: 24. Oktober 2019, 09:08

Re: Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Odgovor Avtor: Prokarjon » 11. November 2019, 11:08

To z vztrajnikom jaz nekako ne bi verjel, da je vzrok. Še pri nobenem dizlu nisem slišal, da bi lomilo gred zaradi slabega vztrajnika. Z vztrajnikom imajo probleme več ali manj vsi dizli, razen par svetlih izjem (kakor sem slišal je ta izjema VW, ker je baje vztrajnik predimenzioniran oz. isti na vseh kot za GTD-ja).

Se strinjam da raje ne s polnim gasom do cca 2k obratov, ker so tam največje obremenitve, se pravi postopoma dodajat gas, oz max pospeševat raje šele v višjih obratih. Ogret prej mašino, itd... Vsekakor je nekaj pametnih nasvetov, da se čim manj obremenjuje motor. Nekaj pa je vedno tudi sreče.

Nekje sem zasledil tudi študijo, katera je v pregled vzela ravno boxer dizla z napako pokanja gredi. Mislim, da veliko izbire ni, tako da gre verjetno ravno za Subarujevga dizla. Kakor sem videl ste tudi že na tem forumu našli tisto raziskavo, tako da bi bolj verjel slabi zasnovi na začetku proizvodnje.
Jaz se bom držal menjave olja raje preje kot kasneje, definitivno pa tudi upal, da ne bo nič. Če pa se slučajno zgodi pa :crap

Kar se bencinarjev tiče, ne samo da niso ugodni, jih sploh ni bilo na spregled. Vsaj ne za podobno ceno. Tako da izbira ni bila omejena, ampak praktično neobstoječa. 4k€ več za bencinarja z več prevoženimi se mi pa nekako ni dajalo.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3568
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Odgovor Avtor: BackW00d » 11. November 2019, 13:38

Zasledil sem že, da je pri fordovih TDCI motorjih prihajalo do loma...
In so tudi meli neko debato da zaradi vztrajnika.

Motor, ko teče, pulzira - bati tolčejo sekvenčno in pač v dveh obratih motor 4× brcne. Dvomasni vztrajnik te pulze amortizira, ker ima notri dejansko amortizerje, oziroma neke sorte absorpcijske mehanizme, ki absorbirajo te pulze in v menjalnik pošilja lepo zvezno vrtenje brez pulzov.

Dejansko če gledaš motor, ki je bil predelan na enomasni vztrajnik ter ga primerjaš z motorjem ki ima dobro delujoč dvomasn vztrajnik, boš ugotovil, da slednji precej lepše teče. Pri vožnji v nizkih obratih in pri speljevanju se to najbolj opazi.

Tukaj defenitivno ni problema. Dvomasni vztrajnik je pač narejen da absorbira pulze, ki jih določen navor motorja povzroča. Lahko da je tukaj toliko rezerve, da GTD motor uporablja isti vztrajnik kot navaden. Sicer pa razlika v konjih ni nekaj ogromna. Navadni majo po 110HP GTD pa 185HP.
Vprašanje je če je tudi passatov biturbo dizel s preko 200HP in precej večjo težo uparjen z istim vztrajnikom.

Problem rata s časom (pri subaruju očitno tam pri okoli 100-150kkm), ko se vztrajnik utrudi in te amortizerčki zgubijo sposobnost absorbiranja pulzov. To je že par slik zaokrožilo tudi po forumu. Mislim da je Karel pokazal enega, ki je bil ves polomljen.
Takrat ko druga amortizirana masa preneha absorbirat te sunke se prične pa dogajat ravno nasprotje željenega. Druga masa začne pulze jačat in prične na pogonski sklop prenašat večje pulze kot je originalno zasnovano.

In potem pa pridemo do bokser subaruja. Načloma bokser subaru zdrži standardne sile in pulze. Ampak ker je zasnova narejena s premalo varnosti (varnostni koeficient konstruiranja) je očitno ravno to ojačanje pulza kaplja čez rob.
Ko nosilni material ne more več podpirat prevelikih pulzov na gredi se ta prične zvijat.
Ker pa se motor suče vsaj 800 obratov v minuti v prostem teku, si lahko zamisliš kolikorat se gred zvije v par urah vožnje. Kje so šele tu tedni, meseci...
In seveda, material se utrudi in pride do gredoloma.

Vsekakor je mogoče da bi gred tudi brez slabega vztrajnika počila zaradi slabe zasnove, a verjetno precej kasneje. Tukaj nažalost mi navadni smrtniki nimamo analitičnih podatkov. Subaru pa verjami da točno ve kako in kaj. So ziher takoj ko so se začele težave pojavljat po svetu naredili analizo in še parkrat pognali računalniške simulacije ter analize končnih elementov. Pa tudi ziher sem, da je kar hitro prišlo do spoznanja o napaki, zato pa tudi "brezplačno" menjajo motor tistemu, ki dokaže, da je motor servisiran izrecno pri pooblaščencu. Tukaj so jih grdo dobili nazaj po glavi...krivi pa so si sami. Oziroma verjetno je kriva neka majhna ekipa inženirjev, ki so zasnovali tako slabe mostiče. No navsezadnje pa so krivi tudi tisti, ki so jim to odobrili.

Če si malce strojniško podkovan, ni problem narisat 3D modela motorja tam v okolici glavne gredi, ter simulirat obremenitve in vidit kje bi lahko bil problem.

Drugače pa poznam ogromno ljudi, ki se naokoli vozijo s cinglajočim dvomasnim vztrajnikom (holcvagen, audi, ford...povsod se to pojavlja). Pa ker vejo da je zamenjava precej draga se odločijo da jurja € jim pa ni za odlomit iz budgeta in se pač vozijo dalje.
Napram Subarujašom imajo le to srečo, da je motor zasnovan toliko dobro, da zdrži te obremenitve.

In če (ko) BoxerPower ojača te srednje tri mostiče za gred, ki so poddimenzionirani, povsem verjamem da je motor potem konstrukcijsko toliko močnejši da do loma ne pride več.

Kar se pa avta samega tiče pa tudi večina folka ne razumem. Kupijo nelogično drag avto (sori, nažalost so subaruji kar dražji od konkurence), ki ima v precej primerih slabšo udobje (spet...) in bolano dimenzijo gum pa vsi so vsaj 2.0 če ne kar 2.5, te še pri cestnini udarijo. Konjev imajo bencinarji vse več, grejo pa od 115HP do 170HP vsi isto (nikamor). Vse to za 3× na leto, k se dejansko peljejo po snegu. S tem, da letno naredijo 15.000km potem pa jamrajo, da je bencinar preveč potrošen. ;P
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Hranata
Uporabnik foruma
Prispevki: 117
Pridružen: 06. April 2016, 09:18
Kraj: Cerkno

Re: Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Odgovor Avtor: Hranata » 11. November 2019, 14:14

Backwood - dodal bi samo to, da je pri boxer mašini problem tudi dolžina glavne gredi in posledično prihaja tudi zaradi tega do težav. Pri vrstnem motorju je gred za 4 cilindre praktično enkrat daljša in zaradi tega prenaša mnogo bolje obremenitve od boxer dizla. Če sem prav informiran ima subarujev motor kovano glavno gred? Oziroma neko hudo varianto gredi, ki se jo uporablja pri izredno navitih motorjih..

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4617
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37
Kraj: Fužina

Re: Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Odgovor Avtor: klemz » 11. November 2019, 14:49

Phahaha se na vsakem vagu se menja vztrajnik pri nekih 250.000km.

Prokarjon
Novinec
Prispevki: 12
Pridružen: 24. Oktober 2019, 09:08

Re: Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Odgovor Avtor: Prokarjon » 12. November 2019, 08:48

Se popolnoma strinjam. Vztrajnik pripomore k odpovedi, nekako pa ne more biti glavni vzrok. Tako gledano, je pravilno zaporedje reševanja vedno najprej z drugo gredjo ter podnožjem, kjer gred teče. Z "redno" menjavo vztrajnika samo podaljšuješ neizbežno. Tudi glede na to, da so prvi lomi bili tudi že pri cca 50kkm, je čudno, da bi bil pri teh kilometrih vztrajnik že čisto hin. Ni nemogoče, je pa vseeno malo hitro.

Za VAGa ne vem sigurno, tako so sem slišal. Sicer pa tudi 250kkm je kar dosežek, glede na večino, ki gre rakom žvižgat med 100kkm in 200kkm. Definitivno pa ima velika večina, če že ne vsi dizlovci, probleme z vztrajnikom.

Vsekakor upam, da so z EU5 motorjem rešili te težave, tako da vsaj do 300kkm prigura... Se pa zavedam, da ni nobene garancije. Vseeno pa izgleda, da je po EU5 motorju veliko manj tega dogajanja, kakor ga je z EU4. Sicer tudi tam se najde nekaj primerkov, ki imajo krepko čez 200kkm prevoženih. Bili živi pa videli

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6242
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Odgovor Avtor: nebivedu » 12. November 2019, 18:29

Subaru je za dizle predpisal menjavo dvomasnega vztrajnika med 60 in 80k. Zakaj neki?

Pa zanimivo da bencinarji tega problema sploh nimajo.
Ko nekaj začneš in ko spoznaš, da ti je zelo všeč, dokončaj. Če pa spoznaš, da čutiš odpor, zamenjaj in pojdi drugam. Bolje izgubiti eno leto kot pa vztrajati v nečem, kar te ne veseli.

Prokarjon
Novinec
Prispevki: 12
Pridružen: 24. Oktober 2019, 09:08

Re: Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Odgovor Avtor: Prokarjon » 14. November 2019, 09:48

nebivedu napisal/-a:
12. November 2019, 18:29
Subaru je za dizle predpisal menjavo dvomasnega vztrajnika med 60 in 80k. Zakaj neki?
Dejansko? Kje lahko to najdem? V user manualu so samo intervali za olje, filtre,.. itd.

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6242
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Odgovor Avtor: nebivedu » 14. November 2019, 18:22

Tak je bil odgovor na uradnem servisu, ko smo se nekaj pogovrajal o dizlih (ko ga je kolega dal k kržiču popravljat, ko je gred zlomilo).
Ko nekaj začneš in ko spoznaš, da ti je zelo všeč, dokončaj. Če pa spoznaš, da čutiš odpor, zamenjaj in pojdi drugam. Bolje izgubiti eno leto kot pa vztrajati v nečem, kar te ne veseli.

Prokarjon
Novinec
Prispevki: 12
Pridružen: 24. Oktober 2019, 09:08

Re: Nakup Foresterja 2.0D letnik 2013

Odgovor Avtor: Prokarjon » 16. November 2019, 17:55

Ok, bom pozoren na to ali je bil že menjan.

Imam pa novo prošnjo za pomoč. Na autodoc-u sem nabavljal olje in filtre in zgleda, da sem napačen filter nafte vzel.
Po searchu na strani mi je ven vrgel tegale https://www.autodoc.si/mahle-original/7624368, ampak očitno je pravi tale https://www.autodoc.si/mahle-original/11557088. Ima bit kaj narobe, če namontiram tega kot sem ga kupil?
Vidim, da imajo tudi od ostalih firm po pravi kataloški številki zelo različne mere dimenzij. Kupljen je malo nižji in malo širi od "ta pravega". Navoj je enak.

Sem pa iskal tudi po partsouq.com za točno kataloško ampak nekako ne uspem najti po moji serijski številki. Na sliki ga vidim, piše pa ne katera je kataloška.

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov