Hybrid

Zanimivo in koristno znanje
Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4634
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Hybrid

Odgovor Avtor: BackW00d » 12. November 2021, 10:44

Kar se tiče prehitre vožnje in živčnosti na cesti. Sam sem to delno rešil z radarskim tempomatom in avtom ki delno sam pelje (avtomatski menjač). Pač tam nekaj nastaviš in avto sledi tempu prometa (ki je itak prepočasen) ampak je fora, da nimaš tistih zunanjih trzljajev. Ni prisiljenega menjavanja brzin pa tudi nenehnega korigiranja gaza da ujameš tempo okolice in ti povem, da kar nekak ne opaziš da se vse jajca u božjo mater. Prepustiš se muziki (kot si rekel) noge so v sproščeni poziciji kjerkoli, ker jih itak ne rabiš. Nevem, sam sem tudi hitro živčen na cesti, ampak v tem družinskem turanu nekak to kar prebolim. OK, povrhu vsega je ta moj turan še zgolj 1.6TDI s 115konji ki itak ne ponujajo nekega brezglavega prehitevanja kjerkoli se ti pač zaljubi (kot z 200 konji) :)

Vem kako sem sovražil to fijakanje in jajcanje v "tekoči koloni" v mondeotu, pa skos tisto sklopko pa še proti konca je šla v prvem mondeu, tko da je kdaj hotla mal potrest....zdaj s turanom pritisnem gumb in pač pustim avtu da gre skozi ta drek na cesti. In res, 20x manj se sekiram in sem živčen ob tem početju. Pa ko je kolona res kompaktna fukneš še telefon ven in brez težav gledaš kaj se kaj po svetu dogaja (tega ne okol govort - ampak je tako).

Drugače pa poznam nebroj ljudi ki so šli iz limuzine v enoprostornega športnega terenca in so vsi jamrali, da so to res jajca ki niso za v ovinek. Ampak jim je fajn, ker se lažje vanj spravijo pa placa je notri kolkr češ. Pa seveda boljše zgleda ker je avto večji (super zadeva za sosede) v naši zeleni Sloveniji.

Probaj res, mogoče boš presenečen.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1637
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Hybrid

Odgovor Avtor: aleks » 12. November 2021, 10:44

icko napisal/-a:
12. November 2021, 04:58

Back to rav4. Avto pride tam nekje 36K€. 218KM...uuuu fajn to bi se dal peljat 1×na 14 dni.
Hmm. Motor ki žene generator in CVT menjalnik je Atkinson. Baterija je majhna, 18 KWh. Elektro pogon za EV način dobi iz baterije toka v odvisnosti od SOC. Kar pomeni, običajno se takim baterijam dovoli okrog 4C najvišje moči praznjenja, torej okrog 70-80 KW, ko je baterija polna. Teh uradnih 6 sekund do 100 ne more prit sam iz baterije, če rečemo da avto vaga skor dve tone z voznikom. Varčna vožnja je torej s takim avtom na izi vožnja, rekli bi lahko celo upokojenska, kot seveda pri vsakem poskusu varčne vožnje. Sicer sam Atkinson od sebe na da rad kaj dosti. Zatonj kosila tukaj ni.
Na papirju zgleda moči velik, vprašanje pa je pod kakimi pogoji to sploh lahko ven stisneš, in koliko to dejansko stane.
Kako je smukat skor 2 toni okrog ovinkov najbrž veš ... Sem pa skor prepričan da je to dober tourer. Se prav, na izi, uživat v navoru elektromotorjev, ne smukat okrog ovinkov bogve kaj, izletnik pač, dober izletnik. Uporabniki pravjo tudi da ni lojtrni voz, da je komforten. Sicer ima spet vsaka rit svoje fedre, in se moraš noter vsest in peljat.
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
ijuvan
Uporabnik foruma
Prispevki: 2409
Pridružen: 04. September 2008, 17:09
Kraj: SG/LJ

Re: Hybrid

Odgovor Avtor: ijuvan » 12. November 2021, 21:09

Še malo offtopica, ko ste že pri stroških.
Če nimaš baterije kje filat je trenutno daleč najcenejša vožnja na metan (CNG). V službenem golfu 7 je povprečna poraba 3,7 kg/100 km, kila pa je pod 0,90 centa. Ob nakupu pa je dražji za celka 2.000€. Slaba stran? Isto kot pri baterijah - domet in polnjenje. Domet na plin je cca. 400 km, bencina pa je samo za ene 150 km. Tako mali rezervoar pa menda zaradi elektrike . če ne moreš izboljšati baterije, poslabšaš drugo in naenkrat ne zgledaš več tako slab. V SLO pa je trenutno samo pet polnilnic - MB, CE in 3x LJ (dolgi most, letališka in LPP). Če pa imaš doma metan, pa obstajajo tudi hišne polnilnice.
The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred. (Soichiro Honda)

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3788
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Hybrid

Odgovor Avtor: strumf666 » 12. November 2021, 23:24

Verjetno si se zatipkal pri ceni?

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 7427
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Hybrid

Odgovor Avtor: nebivedu » 12. November 2021, 23:27

Vozil testno RAV4 hybrid. Pospeški so nekje na nivoju impreze 1.5. V ovinkih se nagiba skoraj kot katrca ali dijanca, čez ležečega policaj se pa zarad teže lepo pelje.
Error Code #0656: “Oil pan gasket too tight. Unable to leak oil and mark territory.”

Uporabniški avatar
subson
Uporabnik foruma
Prispevki: 130
Pridružen: 14. Februar 2018, 12:43

Re: Hybrid

Odgovor Avtor: subson » 01. December 2021, 14:42

Oprosti, s tabo se tule ne stirnjam najbolj... Sam si lastim Outbacka 2005 letnik, in Renault 4 1986 letnik. Glede na to da bo Outback hmalu 20 let star, ne pretehta 35 let stare katrce. Do službe imam cca. če odzvzamemo gužvo, dela na cesti,ipd. 1h in 30 min. Takorekoč po CPP sem s katrco v istem času doma za cenejšo porabo kot je tule govora.

p.s. kar ima človek rad, s tem se hvali ;)
GasperG napisal/-a:
11. November 2021, 13:17
Imamo Priusa, ki NI priključni na relaciji in mesto je poraba 4 l/100 km, po AC je močno odvisno od hitrosti, ampak neka normalna potovalna hitrost je poraba 5-5,5 l/100 km. Vožnja v njem je pa mirna in sproščujoča :reli

Če se voziš 200 km na dan pomeni, da v avtu presediš lahko tudi 3h na dan, odvisno od prometa in kje narediš teh 200 km. Če bi bil v taki situaciji bi se začel malo spraševati o smislu življenja :mrgreen: No če ti te poti prinašajo denar, pa ne vidim nekega smisla, da bi "trpel" 3h vsak dan v nekem zjebanem 20 let starem avtu samo zato, da boš prišparal jurja ali dva na leto.

OP ogleduje plug-in RAV4, ki stane ranga 50k €, nismo mi tule, da mu solimo pamet kako je to neumno dejanje in naj raje kupi 20 let starega dizla. Če to želi mu kvečjemu podam alternativo v tem rangu.

Glede polnjenaja Tesle čez balkon stanovanja:
1. avto lahko vsak dan polniš in napolniš točno toliko kot si se vozil in nima prav nobene veze koliko je baterija velika (na 10A čez noč napolneš za 100 km)
2. obstajajo dinamične polnilnice, ki se prilagajajo drugim porabnikom v hiši, to stane od oka jurja z montažo vred.
Če bi bil vedež, nebi bil revež :smrk

GasperG
Uporabnik foruma
Prispevki: 23
Pridružen: 27. Oktober 2021, 17:34

Re: Hybrid

Odgovor Avtor: GasperG » 02. December 2021, 09:29

10 let vodim evidenco porabe in vseh stroškov, ki jih imam z avtom. Za nekoga ki ne dela veliko km je čisto vseeno kaj vozi, lahko ima nekaj starega, zanesljivega. Za nekoga ki pa letno naklepa 40k km je pa slika čisto drugačna.

- 5 let pri taki kilometrini je 200k km, izguba vrednosti kateregakoli vozila bo občutna, recimo da dobiš 40% nakupne cene (velja za zadnja leta ko so cene rabljenih dokaj visoke)
- gorivo za 40k km te pri Subaruju pride 4300 €/letno, pri Priusu 2400 €/letno, pri Tesli Model 3 650 €/letno
- kasko in asistenca pri taki odvisnosi od vozila je nujna. Sposodit si avto da boš dnevno naredil 150 km ni mačji kašelj
- zanesljivost in majhen downtime je nuja, ne vem če bi kdo izgubljal čas z 20 let starim vozilom, morda pride v poštev 3 leta star avto

Sedaj pa k izračunom:
- 20 let stara katrca, izguba vrednosti 0 € + gorivo 19k € = 19k € v 5 letih + ostaneš brez službe ker imaš itak vedno neke težave z avtom
- najcenejši 3 leta star Subaru na mobile je 16k €. Izguba vrednsoti 10k € + gorivo 21k € = 31k € v 5 letih
- 3 leta star Prius je 20k €. Izguba vrednosti 12k € + gorivo 12k € = 24k € v 5 letih
- Tesla Model 3 je 40k €. Izguba vrednosti 24k € + gorivo 4k € = 28k € v 5 letih


Teslo sem izbral z namenom, kot nekaj kar se zdi totalno neracionalno, zato vmes med tistimi mojimi alinejami obstaja še veliko sivin. Seveda pa vem kaj bo takoj naslednji argument, kako skeširat toliko denarja v štartu? S kreditom eko sklada, lahko ga vzameš tudi na 8 let če hočeš in po 5 letih odplačaš s prodajo avta, obrok kredita bo pa tam nekje kot strošek bencina. Načelo, da si kupiš avto, ki si ga lahko privoščiš nima direktne povezave z nakupno vrednostjo avta, ampak s celotnim stroškom lastništva, ki ga z avtom imaš. Če imaš v planu na leto narediti 40k km in nimaš vsaj 5k €/leto za ta namen, potem ni vprašanje kakšen avto si lahko privoščiš ampka je glavno vprašanje ali si sploh lahko privoščiš vozit tako daleč na šiht.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4634
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Hybrid

Odgovor Avtor: BackW00d » 02. December 2021, 10:47

Kdor na avto (na to kaj si lahko privošči) ne gleda skozi TCO je tko heroj :) Gledat da si lahko kupiš avto za 40k, ker pač to imaš na računu in potem nimaš opcije tega vzdrževat, je res slovenski ignorance is bliss...to je velikokrat v igri. stereotipen primer BWM na fafing pol pa sailun ali wan-li zimske gume skozi celo leto gor, ker za letne pač ni ker moraš kupit tudi iphone 13 da si svrž modernega. Enkrat sem si v Celju pred citycentrom malo ogladal kaj se mimo vozi in kaki avti so parkirani pred centrom...pa to te srat prime.

S tem da za vse te primere velja kot ana na mamo da če ni za gume, valda tudi za servis ni...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost