Klanci in obvezen turbo?

Zanimivo in koristno znanje
Uporabniški avatar
LSlabe
Član Subaru kluba
Prispevki: 1996
Pridružen: 23. Avgust 2009, 12:31
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: LSlabe » 14. November 2019, 09:07

Moje izkušnje z vsemi subaru ji, ki sem jih imel, razen Gt-jke, se mi zdi da svoje konje zelo dobro skrivajo. Zadnje leto se vsak dan vozim z Vrhnike v Žiri. Pred foresterjem sem imel polo 1.6 75km, ki ima sicer kakih 200 kil manj, ampak je konkretno lažje odpeljal tistih 8km kar konkretnega klanca. Tudi prej ko sem imel legacy-ja 2,5 s 150km, niti blizu ne pride golfu od moje (2.0 tdi 150km).

Očitno jim 4x4 res pobere eno tretjino moči, ki jo pač moramo vzet v zakup.
What seems to be the Officer, problem?

Nč več turbo...

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: BackW00d » 14. November 2019, 09:29

Vse je v navoru. Navora je pri dizlih in pri turbincih majhne litraže in zmerne konjaže pri 1500-2000 obratov ogromno.
Kot je že prej omenil Topo imajo novodobni 1.2 TCe in TSI motorji turbino velikosti dejanskega polža ki ga srečaš med solato.
To pomeni da turbina dela pritisk že pri 1500 obratih in pač to zelo zelo dvigne navor motorja.

Naši motorji pa pri 1500 pač ne dajo nič od sebe. Čeprav so boxerski pa bi morali imet več navora.
Ziher je razlike v 50-100Nm, kar je oooogromno.

Outback ima pri 2000 obratih mogoče okoli 150Nm navora
2.0TDI s 130HP ga ima med 250-300Nm
0.9TCe (renault turbo benz z 3bati) ima pri 2000 obratih lih tolk navora kot 2.5 Outback, s tem da je klio v katerem ta motor živi 500 kil lažji...
1.5TSI (novodobni golf turbo benz motor) s 150HP ima pri 2000 obratih reci piši v okolici 250Nm navora.

A ti je že počasi jasno kje tiči zajec ? :)

Tukaj dodaš še 4x4, ki požre še nekaj dodatnega navora in imaš avto ki ima na papirju 168HP (EJ25) a se sploh nikamor ne premakne...

Tudi če imaš EJ30 kot ima danči ima pri 2000 RPM tam v okolici 200Nm (2.5 ga ima cca 150Nm, ta je mal večji, ga ma pa mogoče okoli 200N)

Uglavnem...bencinarji brez turbine delajo samo v obratih.

Kaj je glavna razlika 125 konjsega 2.0 motorja in 150 konjskega 2.0 motorja? To da se tašvoh suče do 6500RPM tamočen pa do 7500RPM in pač navor×obrati = konji. Navor itak rahlo pada od 4000-5000 dalje, ker so glave gnile in nehajo dihat v obratih, to sicer rešujejo z 20× AVCS-jem, ki pomaga, dosti pa naredijo tudi obrati.
Je pa tako, da te konji v zadnjih 2000 obratih v prometni pomagajo samo "na dirkališču" in na praznenju denarnice, ko plačaš zavarovanje "za konje" ki jih redkokdaj sploh uporabiš.

V novodobnih mlinčkih je turbina majhna, da pomaga v "mestno" uporabnem območju obratov 1500-3500. V višjih obratih pa pač "N/A" del motorja naredi svoje in ima ob rahlem dodatku turbine, ki je že izven območja optimalnega delovanja, lahko tistih 120 konjev, čeprav je delavna prostornina le liter.

Ista razlika je pri WRX, ki ima manjšo turbino ki zagrabi že pri cca 3000 obratov, pa dela tja do 5500.
Medtem ko pri STi večja turbina zagrabi šele rahlo pred 4000 ampak trga gate vse do blokade, pa tut če jo dvigneš na 8000RPM.

Po mestu v gužvi in v klance, kadar ne divjaš v iberturah bi bila precej bolj priročna STi z malo turbino, da bi EJ205/EJ255 vlekel na polno že pri 1500-2000 obratih....iz istega razloga potem prihajao Twin-Turbo ideje. Majhna turbina za spodnje obrate, ter večja za zgornje. Ampak izvedba in fine-tuning tega pa je potem tudi cel podvig.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
Sajmon
Član Subaru kluba
Prispevki: 2930
Pridružen: 25. April 2006, 15:36

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: Sajmon » 14. November 2019, 12:28

Tole je blo pa lepo prebrat. Marsikaj razjasni.

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 612
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: Kamion » 14. November 2019, 12:40

Evo, še kompliment k @BackW00d-ovemu kometarju - primerjava grafov:
krivulja.jpg
6_motorul_TCe_90_Renault.jpg
volkswagen-1-5-tsi5-1600.jpg
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: danci1973 » 14. November 2019, 14:14

BackW00d napisal/-a:
14. November 2019, 09:29
Tudi če imaš EJ30 kot ima danči ima pri 2000 RPM tam v okolici 200Nm (2.5 ga ima cca 150Nm, ta je mal večji, ga ma pa mogoče okoli 200N)
Khm... EZ30 ;)

Navora pri 2000 pa je cca. 245 Nm:
EZ30_dyno.jpg
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: BackW00d » 14. November 2019, 18:43

Pa dobr....grafov je nebroj. Osnova teorije drži. Cifre pa so tudi tam tam.
Nekaj sem gledal grafe in krivuljo navora pri EZ30 (sori) motorju, pa sem aproksimiral na 200Nm pri 2000RPM.

Ampak ja, hitro se vidi kje je fora. Ni v konjih vse :-P
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
LSlabe
Član Subaru kluba
Prispevki: 1996
Pridružen: 23. Avgust 2009, 12:31
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: LSlabe » 14. November 2019, 20:54

Tisti ki je kdaj vozil motor, točno ve, da so konji popolnoma brez pomena. Se vsedeš na enga japanca s 600 kubiki pa 130 konjev, ja sej gre, nad 10krpm, kar je spodaj je pa kot bi apn6 vozu. Šele ko enkrat voziš 1000ccm + pa ima mašina lahko kar konkretno manj kot 100km, je poezija za vozit. obilo navora v vsem območju delovanja motorja, normalna poraba, vožnja v dvoje BP. In glih to pogrešam jest pri Subarujih oz. NA avtih... Fory je sicer za vsakdanjo vožnjo več kot odličen voz, za sproščanje adrenalina, je pa Bandit v pripravljenosti :mrgreen: :hug :inl
What seems to be the Officer, problem?

Nč več turbo...

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: BackW00d » 14. November 2019, 21:07

WRX-a recimo potepi le drug del iz tvojega seznama, Luka.
Za prvi del pa je WRX-a precej povprečna.

Vsakdo ki me vpraša kak avto je WRX-a mu vedno povem da je drvarnica :haha Pa se niti ne hecam.
Ampak ko se pa pelješ tko kot se zagre pa prične špilat drugo pesem :thup

Parkrat sem se peljal s CBR600 in sem bil vedno samo začuden, kako je lahko to komu dober motor.
Seveda primerjal sem ga z dvovaljnim 900ccm TDM turerjem. Dvovaljnik pa okolica 1000ccm je pač noro dobra kombinacija.

Z750 je že boljši, ker je malce večje kubikaže in v nizkih ni toliko dolgočasen.
Medtem ko VFR1000 na dupli fergazer, no to je pa bolnica. Ajnšpricarji niso pol tolk brutalni kot takle old-school fergazerc k komi čaka da odpreš gaz.

Da se vrnem na temo.
A je kdo od vas že vozil 1.5TSI motor od holcvagna?
1.4 turbo benzina od Alfe (170 HP)...
Ta stvar nima turbo luknje, gre kot sneta sekira, iz nizkih obratov vleče kot da maš pod havbo vsaj šestaka ...ko pa se odločiš lepo vozit pa poraba pade pod 6L na 100km :shock:
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4805
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: klemz » 14. November 2019, 21:53

1.5tsi in pred tem 1.4 dnevno vozim. Ni slab dokler deluje, se pa veselje od 4000 naprej konca. Je pa res da ze pri 1500 dobro potegne. Sam sem bol presenecen nad 1.0tsi s 115km.

Uporabniški avatar
Sajmon
Član Subaru kluba
Prispevki: 2930
Pridružen: 25. April 2006, 15:36

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: Sajmon » 15. November 2019, 07:47

Pa kaj ti TSI motorji še vedno niso zanesljivi? Sem mislil, da je kaj bolje, odkar so šli nazaj na jermen.
Sem peljal eno starejšo scoutko 1.8tsi. Občutek je bil, kot da nima turbine. Nobene konkretne razlike z outbackom.

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: danci1973 » 15. November 2019, 09:07

Jaz sem peljal Octavio RS245 (2.0 TSI) - pred čipanjem je imel pri 1500 obratih navora preko 320 Nm. Max. okrog 420 Nm pri cca. 3000, max. moč pa 180kW pri cca. 5200 obratih.

Žal je FWD - po čipanju na povprečnem asfaltu do 3. prestave nimaš kaj gasa do konca stiskat, pa še v tretji zna obrnit v prazno. :D

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: BackW00d » 15. November 2019, 09:20

Torej, je to autobahn racer...ker povsod drugje ti vseskos teži ASR/ESP/TC/BS in podobno...Pa še to verjetno ima precej dobre gume gor. Pozimi rata verjetno vseskup prav tečno ko daš zimske radirke gor.

Sam sem večkrat prisedel v Oktavio RS 2.0 TFSI z 230kavali, ki jo ima kolega/sodelavec DogsBody.
TFSI je fantastičen motor če mene vprašaš. Navor, odzivnost, moč, poraba, vse štima. Pa še naviješ ga lahko konkretno, pa sploh ne rabiš nekih drastičnih predelav tipa EJ205 ali EJ255 navsezadnje.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
ijuvan
Uporabnik foruma
Prispevki: 2381
Pridružen: 04. September 2008, 17:09
Kraj: SG/LJ

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: ijuvan » 15. November 2019, 18:52

BackW00d napisal/-a:
14. November 2019, 21:07
Da se vrnem na temo.
A je kdo od vas že vozil 1.5TSI motor od holcvagna?
1.4 turbo benzina od Alfe (170 HP)...
Ta stvar nima turbo luknje, gre kot sneta sekira, iz nizkih obratov vleče kot da maš pod havbo vsaj šestaka ...ko pa se odločiš lepo vozit pa poraba pade pod 6L na 100km :shock:
V službi imamo ganz nove golfe 1.5 TGI (pogon na zemeljski plin - CNG, drugače isti šmorn), 130 konjev, 7stopenjski DSG. Je OK, nismo pa nikakor navdušeni.
Po par 100 prevoženih kaj veliko še ne znam povedat, ampak prvi vtisi: motor je sicer ok in lepo vleče iz nižjih obratov, ni najbolj navdušen nad vrtenjem, ampak kar mi ni najbolj idealno je navezava z menjalnikom... Menjalnik je pri nizkih hitrostih skakajoč in je težko na knap parkirat. V tem primeru je npr. octavia 1.6 TDI z DSGjem boljša, ker lahko lezeš. Ko pri octavii spustiš premzo začne lezt, pri golfu pa moraš dati gas, da se začne premikat. Pa tudi med vožnjo - malo daš gas, vrže brzino ali dve dol brez potrebe in potem ga vrti v obrate, tako da ga na AC raje kar zaklenem v 7. prestavi. Pa tudi nič kaj bliskovito hiter ni v tem primeru (drugače je pri 2.0 TDI, kjer se mi je zdel precej hitrejši). O zanesljivosti in servisiranju pa več ne znam povedat, ker nima še noben niti 2k prevoženih.
The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred. (Soichiro Honda)

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: BackW00d » 16. November 2019, 17:32

Ok, tuki primerjat 2.0 TDI in 1.5 TSI/TGI je škoda, ker ne padeta v isti koš, je logično da je 2.0TDI precej boljši v precej aspektih.
A ta TGI dela vseskos na CNG, ali je to isto kot LPG, mrzel na bencin potem pa na plin?
Če se ne motim ima CNG precej več oktanov in tuki kalorične vrednosti.
Torej to pomeni da bi lahko tega 1.5 TGI-ja navil na plinu v božjo repo, pa nebi bilo panike :th

Res pa je tudi to, da smo padli v holcvagn debato kot da bi bili na istoimenskem forumu :D
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4805
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: klemz » 16. November 2019, 19:27

Tgi ma sam par litrski kestl bencina za rezervo. Dela stalno na plin.

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost