poraba vasega subaruja

Zanimivo in koristno znanje
Odgovori
Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: BackW00d » 16. April 2020, 08:59

Rainsport3 je tko katastrofa od gume :D To je tolk preveč mehko da adijo...ta guma je sam za počasne voznike.

Subaruji so nekak težki za te gume in jih vihajo kot madona. Moraš kar nujno imet XL, da se nekak drži ta bočnica in da jo ne viha čez ovinke.

Razen Yokohama Advan AD08R, ki je toliko trda po bočnici, da tut ko ima 1bar še nekak normalno stoji :D
Vulkanizer pa se s tavečjim montirnim ključem obeša na mašino, da jo gor spravi :) Nazadnje je spet bentil, ko mi je sezuval gume :D
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
urbancebulj
Uporabnik foruma
Prispevki: 2189
Pridružen: 16. Oktober 2010, 20:09

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: urbancebulj » 16. April 2020, 18:45

Spet greš v extrem.
Primerjat semislick in family gumo pa res ne gre.

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4237
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: irCAR81 » 16. April 2020, 21:15

Gre, gre, lej kaka razlika je.

Uporabniški avatar
Legacy_46
Član Subaru kluba
Prispevki: 1395
Pridružen: 24. September 2013, 16:18
Kraj: Vrhnika

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: Legacy_46 » 17. April 2020, 09:28

Prejšnji teden je bil teden 'karantenskega' življenja in je bla kar visoka 13l+, ker se je hodilo samo dirkat.
WRX Cup Edition

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: BackW00d » 17. April 2020, 11:46

urbancebulj napisal/-a:
16. April 2020, 18:45
Spet greš v extrem.
Primerjat semislick in family gumo pa res ne gre.
Ne grem v ekstrem, v ekstrem greš ti, ko (za moje pojme povsem povprečno) gumo filaš na 3bar, da se ti zdi kolikor toliko normalna za vozit...vroča se poleti verjetno "nabuta" tja blizu 3,5 - 4, kar se tebi očtino ne zdi extrem?

Pa verjetno s tem tudi podaljšuješ življensko dobo te gume, ki na račun mehkosti in obrabe doseže nek povprečni opreijem v mokrem...
Hej glej...to je moje mnenje :)
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
urbancebulj
Uporabnik foruma
Prispevki: 2189
Pridružen: 16. Oktober 2010, 20:09

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: urbancebulj » 17. April 2020, 14:03

Nimam se namena kregat, ampak meni osebno, ker sem uspel vozit obe gumi(semislick je bila Federal 595 rsr) se mi zdi extrem je primerjat daily gumo in semislick gumo.

Življensko dobo podaljšujem?

No, kot pri trditvah za porabo pri tempomatu in nogi, kjer se je izkazalo da ni nobene razlike, pravim da se pri NORMALNI vožnji guma segreje malenkostno, nikakor pol bara, občutek na volanu pa je veliko boljši, čeprav volan v Daciji dokker ni mirodajen, ampak, povdarjam, gre za daily family avtomobil, pravim, ne to zdaj z gt, wrx ali sti primerjat.
:vctry

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: danci1973 » 17. April 2020, 14:49

Meni se gume (Michelin Pilot Sport 4, 215/45R18) ob povsem 'Driving Miss Daisy' vožnji v (trenutno še) hladnih jutrih v manj kot 6 km zagrejejo za 0,2-0,3 bara (prednje 2.5 - ko parkiram v službi, so 2.7, včasih skoči na 2.8).

Poleti, ko je bolj vroče, se segrejejo še za več, ob kaki bolj uživaški vožnji pa itak še več.


Eno pomlad, ko sem šel iz zimskega Maribora v skoraj poletno Bologno, sem doma startal z 2.5, v Bologni pa so bile na 3+.

Subi83
Novinec
Prispevki: 3
Pridružen: 12. April 2020, 21:45

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: Subi83 » 18. April 2020, 14:20

Subaru impreza 2.0 d
L :2010
Kombinirana poraba : 6l/100 km

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: BackW00d » 19. April 2020, 10:11

Da ne govorim da ma večina gum maximum PSI označen v okolici 40-45PSI.

Kar pomeni da se tvoja 3.0 v primeru dančijeve trditve segreje čez maximalni dovoljeni tlak...ampak ok, jaz hodim v extrem ker primerjam malce tršo bočnico z neko ultra (pre)mehko, ki v normalnih tlakih marsikomu povzorča težave pri uporabi, da iščejo rešitve s pumpanjem v tri malore.
Pač če ugotoviš da je ta navadna guma za 900kg težke jajčke premehka, daš gor nekaj tršega. Pa obvezno gledaš da ima guma XL.
Nekateri tudi šparajo vsak evro in nakoncu najdejo gume za 1.2€ ceneje ampak ne opazija da ta ista guma nima XL, na drugi strani (ali pri drugem vulkanizerju) pa je bila XL...Lep primer tega je gumax, kjer maš 3 "iste" gume a ima v isti dimenziji vsaka drugačne specifikacije.

Žalostno pa je, da vulkanizerji itak pavšalno mečejo te gume gor, malokdo pa dejansko polaga pozornost kake gume da komu gor. Gledajo itak sam na zaslužek pa da čimveč folka v čimmanj časa skozi sprav. Če pa bo prej guma šla pa bo spet prej imel stranko :thup
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: danci1973 » 24. April 2020, 10:22

Mogoče kot zanimivost - danes zjutraj, avto v garaži, temperatura v garaži 14°C.

Tlak in temperatura v gumah 2,5 / 13°C spredaj in 2,3 / 13°C zadaj. Že po par metrih vzvratne vožnje iz garaže je prednja desna skočila na 2.6 - kar verjetno pomeni, da je tlak v njej tik pod 2.54 in ko ta stotinka skoči navzgor, display zaokroži na 2.6.

Zunaj je temperatura bila nekoliko nižja, 8-9°C. Ko sem prišel do službe (6 km lagane, mestne vožnje, semafori, ...), je bilo stanje takšno:

20200424_074650.jpg

Kar se mi zdi nenavadno, je to, da je ob hladnejših jutrih razlika bila večja. Me prav zanima, kako bo popoldne, ko se bo segrelo na 20+°C.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

Uporabniški avatar
ORLY
Uporabnik foruma
Prispevki: 312
Pridružen: 14. December 2018, 19:30

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: ORLY » 24. April 2020, 12:28

Uf, termodinamika... pxV/T= konst. Če se prav spomnim to razmerje prikazuje adiabata, ki ni ravna črta na grafu. Je eksponentna funkcija. Najprej položno, nato čedalje strmejša krivulja v odnosu tlak-temperatura. Lahko, da sem kaj pomešal, sem malo zgubljen, ker ne najdem svojega Krauta :sm
ignorance is bliss

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4805
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: klemz » 24. April 2020, 12:40

Danci kero zadevo mas tole za tlak?

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: danci1973 » 24. April 2020, 12:51

klemz napisal/-a:
24. April 2020, 12:40
Danci kero zadevo mas tole za tlak?
Aliexpress TPMS. :) Imam zunanje senzorje (nadomestijo pokrovček ventila), tako da temperatura verjetno ni pretirano natančna, tlak pa kar štima.

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3578
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: strumf666 » 24. April 2020, 13:24

ORLY napisal/-a:
24. April 2020, 12:28
Uf, termodinamika... pxV/T= konst. Če se prav spomnim to razmerje prikazuje adiabata, ki ni ravna črta na grafu. Je eksponentna funkcija. Najprej položno, nato čedalje strmejša krivulja v odnosu tlak-temperatura. Lahko, da sem kaj pomešal, sem malo zgubljen, ker ne najdem svojega Krauta :sm
P*V/T=R je enačba za idealne pline, za realne so druge oz. približki.

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1108
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: poraba vasega subaruja

Odgovor Avtor: aleks » 24. April 2020, 16:26

ORLY napisal/-a:
24. April 2020, 12:28
Uf, termodinamika... pxV/T= konst. Če se prav spomnim to razmerje prikazuje adiabata, ki ni ravna črta na grafu. Je eksponentna funkcija. Najprej položno, nato čedalje strmejša krivulja v odnosu tlak-temperatura. Lahko, da sem kaj pomešal, sem malo zgubljen, ker ne najdem svojega Krauta :sm
Adiabatna sprememba (kar je sprememba entropije, adiabata=izentropa, krivulja ki si jo omenil) bi bila, če iz okolice plin ne bi prejel nobene toplote, niti je ne bi oddal. Pri zraku/plinu v gumi plin prejme in oddaja toploto okolici (platišče med mirovanjem plin shladi, pnevmatika ga med vožnjo zaradi trenja ob podlago segreje, približno, so najbrž še drugi vplivi).
Za idealni plin bi veljalo PV= nRT, a v idelanem plinu so molekule/atomi tako daleč narazen, da ne vplivajo ena na drugo. V realni Dančijevi pnevmatiki ni idealnega plina, kot je rekel že strumf Peter.
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost