Impreza WRX SW by BackW00d

Subarujev predstavnik na Rally tekmovanjih in mlajša terenska izvedenka
Odgovori
Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4005
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 04. Marec 2020, 22:31

7minut slovenskih EPP-jev je mimo...dejmo nadeljevat....

Torej, servopumpa!

Dodatno sem moral naročit tale semering s smernicami, ki bi se morale celo videt na sliki: http://shrani.si/f/1E/H4/5kpJmZu/img5127.jpg
Medtem ko sem čakal nanj, sem si (na stružnici seveda) naredil še orodje za vstavit semering in ležaj. Prvi kos aluminija in par minut sukanja na stružnici pa imaš stvari ki to zelo zelo olajša to delo: http://shrani.si/f/1T/RP/s7bhBNF/img5128.jpg http://shrani.si/f/1o/tE/7FndqFV/img5129.jpg
Semering s tem orodjem "zabiješ" do prirobnice: http://shrani.si/f/3W/mw/2ZqRbaFQ/img5130.jpg
V nastalo luknjo vstaviš os z novo naprešanim ležajem nanj povezneš stari ležaj ter čez vse skup en nastavek račne ali (doma na stružnici narejeno) orodje. Nato pa vseskup lepo zatolčeš ali sprešaš nazaj v ohišje. Odvisno kaj omogoča delavnica.

Opcija z nastavkom: http://shrani.si/f/10/Xo/AOkC5xy/img5131.jpg
Opcija z narejenim orodjem: http://shrani.si/f/z/Tr/3XdIoT7K/img5133.jpg
Ko je to skup ne smeš pozabit na zeger obroček, ki prepreči izmet tega ležaja: http://shrani.si/f/d/F/1vp5snVs/img5134.jpg
Po tem pa se obrneš na "business end" te črpalke. Mere teh o-ringov so se mi izgubile, žal. Ampak tukaj imaš "podstavek" pumpe ter dva o-ringa. Eden manjši pride na prirobnico osi, drugi večji (velik) pa pride na za podstavek: http://shrani.si/f/y/mi/PsIQZfb/img5135.jpg
Na to pa pride nataknjena sama pumpa, kjer moraš bit pozoren na štift (rdeča barva) ter drsno gumico (modra barva) ki ima spodaj listnato vzmet. Če tukaj kaj zafrkneš, bo problem. Ampak stvar je preprosta, moraš pa biti pozoren na sekvenco/zaporedje kosov že ob demontaži. http://shrani.si/f/3p/lK/VCwGPfr/img5136.jpg
S spodnje strani pride vstavljena vzmet, na kateri je zopet o-ring. Ta vzmet skrbi za "nelinearno" delovanje skozi obrate pumpe. Namreč ta pumpa prilagaja pritisk/pretok glede na obrate motorja oziroma glede na pritisk v sami pumpi: http://shrani.si/f/D/5k/ObK4kAx/img5137.jpg
Nato v zareze na rotorju vstaviš lamele, ki pa morajo biti pravilno obrnjene. TO JE KLJUČNEGA POMENA!
Zlati robovi pridejo na zunanjo stran, in drsajo ob zunanji obroč. Na sliki se vidi da je en rob zlatkast, drug pa navadno siv: http://shrani.si/f/2g/kk/3Q2hjyQW/img5138.jpg
Vse skup na debelo namažeš z ATF oljem in vstaviš miljavžent teh lamel. Načeloma je precej dobro, da kake ne izgubiš :) http://shrani.si/f/2f/rT/2H06kUAU/img5139.jpg
Nato sledi le še montaža pokrova. Ta pokrov ima en ogromen o-ring in en majhen o-ring. Vseskup na debelo podmažeš z ATF in stakneš skupaj: http://shrani.si/f/u/t5/1idzrz2V/img5140.jpg
Privijačiš še ostale pritikline in cevi, povsod kjer so o-ringi jih pozamenjaš in imaš "obnovljeno" servo pumpo, ki ne pušča olja in deluje BP za nekih močnih 15€: http://shrani.si/f/W/14/4lzgqyHC/img5141.jpg
Priporočam vsem, ki se vsaj mal spoznajo na tesnenje in mehaniko. Najlažje je, če imate možnost da vam avto stoji par dni, da najprej lepo razdreš, pomeriš vse oringe, naročiš kose, počakaš par dni ter ponovno montiraš skupaj. In pumpa ne bo veš scala olja na motor/pokrov jermenov/zobati jermen...

Pumpe so v veliki meri podobne, določene imajo rezervoar olja na sami pumpi, druge, tako kot moja imajo rezervoar ločeno stran od pumpe.


Ker sem mel še nekaj časa tisti dan sem se lotil še "obnove" alternatorja. Mel sem tri takorekoč iste alternatorje katere sem razkosal in poiskal "najboljše" kose ter jih uporabil za "obnovo" enega dobrega alternatorja.
Seveda sem že par dni prej naročil ležaj, ki je nek specialen dvoreden ležaj majhnega kalibra, ki ga kar na izi v sloveniji nisem našu, zato sem ga naročil na ebay-u za "poceni" denarje. Gabariti so isti, originalni ima pač neke dve zarezi gor, ta tanov pa samo eno z nekim obročkom.
Zadeva ne vpliva na delovanje, oba pašeta BP.
Poleg tega ležaja pride še nek standarden "6201" (imajo v vsaki štacuni) ležaj na mesto pod jermenico. Ampak sem čisto premalo slikal, da bi lahko karkoli pokazal, ker sem bil očitno že malo nestrpen: http://shrani.si/f/2F/AL/4jLeNc3R/img5124.jpg
Takole so zgledale krtačke na original alternatorju: http://shrani.si/f/q/9N/1T1kpjku/img5176.jpg
Takole pa najboljši krtački ki sem jih izlučil iz treh donorjev: http://shrani.si/f/2a/PV/4qra1Xw0/img5175.jpg
Rotorski del naležne površine je še povsem dober. Na sliki se že vidi nasajen ležaj. Je pa tukaj en cel problem spravit ležaj ter tale rotor v luknjo kjer so krtačke. Krtačke so seveda napoto in jih je treba umaknit, da lahko ležaj vstaviš v luknjo. Da je vseskup še bolj zabavno je vse to skrito v ohišju alternatorja.
Sam sem iz varilne žice oblikoval tak "L" kavelj s katerim sem potisnil oziroma potegnil krtačke v ohišje nato pa notri spustil ležaj. Matral sem se za nekih 15 pi** mate**** in vsaj 20× sem vsem po spisku spolno zlorabljal mati. Ker tole je pa res mukotrpno tečno. http://shrani.si/f/27/w8/2VbrlPcM/img5177.jpg
Da bo alternator zgledal manj zarjaven pa sem mu privoščil par rok "ferarri roso": http://shrani.si/f/1S/Wa/4sy14TMJ/img5191.jpg
Tole pa so vsi trije donorji ter njihove kataloške. Na zunaj so vsi isti in imajo isti konektor. Na prvi sliki desno se že vidi finiširan "obnovljen" alternator: http://shrani.si/f/44/nF/2EbnmGST/img5255.jpg http://shrani.si/f/1R/cv/1v0FAuiL/img5256.jpg http://shrani.si/f/3E/Rx/C3nmxnZ/img5257.jpg
Tak alternator ob sukanju ne spušča nobenih glasov piskov ali cviležev saj ima nove ležaje, krtačke pa če so v dobrem stanju tudi ne spuščajo nekih glasov.
Pred tem se je ob delovanju motorja kar precej slišalo "tuljenje" alternatorja, saj sta bila oba ležaja povsem uničena od prahu.
Zadeva zopet stane nek drobiž. Tudi če kupiš krtačke pridejo načeloma ~10€. Ta specialni ležaj je 10€, če bi mel čas bi ga verjetno kje še ceneje dobil...tisti prednji ležaj pa je tudi v okviru 3-5€. Torej za ~25€ maš bolj kot ne "nov" alternator.

Če pa ti crkne regulator v alternatorju pa tudi to dobiš za nekih ~45€ (verjetno tudi ceneje) pa lahko doma zamenjaš, če le imaš malo smisla za vijak odvijačit ter enepar križnih
izvijačev, kak torx ter komplet natično/viličastih ključev. Naprimer: https://www.ebay.com/itm/Alternator-Vol ... SwQXZdrCSx (link bo verjetno slej kot prej nehal delat)

Toliko mehaničenga razvajanja za danes...naslednjič so na vrsti bati, ležaji, ojnice, ter nekaj zelo pomembnih "malih tajnih velikih majstora", zaradi katerih je tudi prišlo do sekundarne sestave motorja ;P
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
ORLY
Uporabnik foruma
Prispevki: 339
Pridružen: 14. December 2018, 19:30

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: ORLY » 05. Marec 2020, 15:32

Vprašanje glede ležajev na alternatorju: ležaje si premeril in si jih poiskal v ponudbi glede dimenzij ali kako. Ujem ležaj-os je tesen al ohlapen? Je treba lager prešat al gre na roke? Sprašujem, ker me to delo počasi čaka, alternator že mal šumi...
ignorance is bliss

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4005
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 06. Marec 2020, 09:42

Od vsega ga je bilo najtežje dol spravit, ker sem mel prevelik snemalec ležajev in ni pasal v režo med ležajem ter rotorjem.

Ko sem ga snel sem ga premeril in poiskal v katalogu ležajev. Ampak če se ne motim ga tam nisem sploh našel.
Nato sem v ebay napisal "subaru alternator bearing" in v momentu našel da je to "B8-85D" ležaj. To iskalno zvezo sem nato direkt v ebay vpisal, brez subaru in ostalga in dal "lower price & shipping" --> https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... =0&_sop=15

Takrat sem mel srečo da sem iz Španije dobil "Rodamiento de alternador Mitsubishi, NSK B8-85D, 8x23x14" za 8,22$ + nekaj malega poštnine da je vseskupaj naneslo le 9,6€. Ceneje ga nisem nikjer drugje našel. Pa sem ga valda vzel. Iz Španjolske je pršu v par dneh :thup Danes ga za tako ceno ne najdem več...nažalost.

Na rotor pa sem ga potem "naprešal" kar v primežu je šlo brez neke pretirane sile pa lepo je drsel gor se ni "zatikal" in preskakoval. Brez "prešanja" ga ne spraviš gor, no razen če bi ga s kladivom potolkel gor, bi tudi šlo.

Drugače pa sama menjava ni nič takega. Če ni pretirane rje maš hitro narazen. Spredaj pri jermenici je ležaj isto naprešan na os. Moraš najprej jermenico snet, nato prideš do vijakov prirobnice ki drži ležaj, potem pa moraš cel prednji pokrov snet dol iz ležaja. Ta ležaj je v pokrov montiran bolj na zračno, a vseeno ne pade kar dol. tako da moraš malce s kakim gumi kladvom malce potolčt da se vseskup losa...

No pa saj je ziher še kak filmček kje na jutubu....aha evo: https://youtu.be/_wFDDE1wU9w
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
ORLY
Uporabnik foruma
Prispevki: 339
Pridružen: 14. December 2018, 19:30

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: ORLY » 06. Marec 2020, 10:46

Tnx :thup. Lepo opisano.
ignorance is bliss

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3720
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: danci1973 » 06. Marec 2020, 10:47

BackW00d napisal/-a:
06. Marec 2020, 09:42
Takrat sem mel srečo da sem iz Španije dobil "Rodamiento de alternador Mitsubishi, NSK B8-85D, 8x23x14" za 8,22$ + nekaj malega poštnine da je vseskupaj naneslo le 9,6€. Ceneje ga nisem nikjer drugje našel. Pa sem ga valda vzel. Iz Španjolske je pršu v par dneh :thup Danes ga za tako ceno ne najdem več...nažalost.
'Originalni' od Subaruje pride 10,80 USD pri Arabcih (Partsouq). Da bi samo tega kupoval pri njih, se seveda ne splača, če pa imaš še kaj drugega za naročit, pa daš še 2-3 te ležaje hcoj, pa ne pride kaj bistveno dražje.

Pri naših pooblaščencih pa bi verjetno stal 20-25€.

PrimozR
Uporabnik foruma
Prispevki: 40
Pridružen: 02. Oktober 2016, 20:59

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: PrimozR » 03. April 2020, 21:39

Dnevi tečejo, karantena traja, posodobitev pa od nikjer...

Backw00d?

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4005
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 24. Julij 2020, 09:55

Od 9. Marca že delam od doma zaradi Korone in kolega, ki je takrat v začetku vsega potoval skozi Italijo v Ameriko na obisk h Luki Dončiču (če se kdo spomne te nagradne igre radia 1 in še nekaj drugih radijev). No zaradi njega sem bil med prvimi, ki so dobili odredeno stalno delo od doma, saj sem se s tem kolegom vozil v službo in ker so ga označili kot kritično osebo (zaradi prehoda Italije, ki je bila takrat v višku narasta primerov Korone) sem dobil odrejeno delo od doma. Nato pa kup klicev sodelavcev če sem OK, a sem korono fasal al kako da sem kar doma, ipd bullshit, ki ga poslovni čvek zna naumit, no pa saj veste kako je.

No od takrat naprej imam v življenju en kup dodatnega časa, saj mi delo na domu privarčuje 2h+ vožnje na dan, delo si lažje poparceliram čez cel dan in to se kar pozna...Precej več se vozim z Imprezo, na razgradnjo sem dal Mondea ker ga več ne rabimo pa itak ga je rja požrla, babnci sva kupla enga Tourana da se z njim vozi v službo (zdaj po končani porodniški) in končno je impreza "samo moja" in se že 2 mesca samo jaz vozim z njo. Babnca pa s "svojim" Touranom.
No od takrat mi je poraba narastla iz 11 na 16+ litrov, s polnim tankom naredim med 260-290km. Življenje je lepo in precej manj stresno...

Precej več se družim s familijo in sem bolj "športno" aktiven...ampak nikakor pa ne najdem časa za vas, da bi spisal zgodbo do konca :haha :lolno
Ampak mogoče se zdaj en dan zgodi, ker me že malce žuli, da nadaljujem to sago in jo pripeljem do ažurnega stanja.

P.S. - Par dni nazaj pa sem se lotil še enega "velikega" subaru projekta....a o tem kaj več ob drugi priložnosti.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost