Impreza WRX SW by BackW00d

Subarujev predstavnik na Rally tekmovanjih in mlajša terenska izvedenka
Odgovori
Uporabniški avatar
urbancebulj
Uporabnik foruma
Prispevki: 2221
Pridružen: 16. Oktober 2010, 20:09

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: urbancebulj » 28. September 2020, 16:52

Kolosalnih, kolobocij...

Kaj to pomeni, ne razumem.

Bob je že naredil svoje?

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4296
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 30. September 2020, 10:39

Zadnjih 12-13-14? strani moje teme?

No, kot sem obljubil, naslednji dan je bil nekaj posebnega in tko bo tudi prispevek...
Pač bližanje koncu je zopet ruknilo poseben adrenalin/elan v žilo in dobesedno pokal sem po šivih da letim v garažo kadarkoli bo pač čas.

In ja 7.Decemba 2018 sem letel v garažo, sem se spreobleku, odkril motor, odstranu odmične jih namazal z assemly lube-om jih namontiral na glavo. Prve mostičke (pri jermenici) namazal še s silikonom jih zategnu na moment ter notri zabil semeringe: http://shrani.si/f/38/V/3Mq1Tety/img5215.jpg http://shrani.si/f/2/dE/3pItatoz/img5216.jpg
Pol pa sem motor zavil nazaj v deko in letel naprej po opravkih. Oziroma na vajo godbe, saj so se bližali novoletni koncerti :) http://shrani.si/f/3P/NK/4pwiq5hQ/img5221.jpg
Evo, še ni bla cela akadmeska ura tole vseskup :D A zopet korak bližje....

Naslednj dan pa je bila Sobota...in z njo dooolg dan sukanja račne ;)
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4275
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: irCAR81 » 02. Oktober 2020, 06:50

Vsa cast za spomin.

mesecnik
Uporabnik foruma
Prispevki: 1378
Pridružen: 21. Oktober 2009, 17:45

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: mesecnik » 02. Oktober 2020, 09:13

Verjetno je uporabljal diktafon. Kot patolog pri obdukciji. :cp

Uporabniški avatar
msenjur
Član Subaru kluba
Prispevki: 2460
Pridružen: 03. Maj 2006, 22:16
Kraj: Vrhnika

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: msenjur » 05. Oktober 2020, 14:13

hehe... ko bo tole končano bi lahko naredil povzetek in pripravil eno srečanje, kjer bo predavanje še v živo. kot kakšen potopis! :)

sej kok pa je še do konca? si potem še kdaj razdiral??

Uporabniški avatar
LSlabe
Član Subaru kluba
Prispevki: 2108
Pridružen: 23. Avgust 2009, 12:31
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: LSlabe » 05. Oktober 2020, 18:50

msenjur napisal/-a:
05. Oktober 2020, 14:13
hehe... ko bo tole končano bi lahko naredil povzetek in pripravil eno srečanje, kjer bo predavanje še v živo. kot kakšen potopis! :)

sej kok pa je še do konca? si potem še kdaj razdiral??
Kolkr jest vem je avto že eno leto al pa več na cesti :facepalm
What seems to be the Officer, problem?

Nč več turbo...

Uporabniški avatar
msenjur
Član Subaru kluba
Prispevki: 2460
Pridružen: 03. Maj 2006, 22:16
Kraj: Vrhnika

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: msenjur » 05. Oktober 2020, 18:53

ko bo koncan pisni del te sage.

Uporabniški avatar
LSlabe
Član Subaru kluba
Prispevki: 2108
Pridružen: 23. Avgust 2009, 12:31
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: LSlabe » 06. Oktober 2020, 04:52

Aja :thup
What seems to be the Officer, problem?

Nč več turbo...

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4296
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 11. Oktober 2020, 12:11

8.Dec.2018 - ~9:00 zjutraj. Akcija na polno!

Rezerviral sem si brata, da mi pride v pomoč pa še prjatla Simona...več glav več spije. Ampak itak sta zamujala en bolj kot drug :D
Plan je bil preprost, šraufalo se je same znane stvari in zadeve so letele na kup na polno.

Najprej sem se lotil plastik okol motorja, te so ble že v prejšni rudni ročno izbrane in obnovljene z novimi gumicami da nebo kaj šklepetalo :thup
Pri tem je treba najbolj pazit redosled, če daš jermenice odmičnih grdi gor pred plastikami si pač v riti :D (ne vpraši kako vem)
Pa itak če se ne motim sem še vseen pozabil na palco za preverjanje olja, ampak tisto se hsreči da nekak zrint tam za plastike med vse tiste cevi ki so tam pri turbo motorju...pri N/A je to mačji kašelj: http://shrani.si/f/2Q/Th/yeOqDKs/img5222.jpg
Pa pol jermenice zategnjene na miljavžent Nm pri čemer morš bit cel iron-man da ti rata to držat na mestu da kaj ne ferderbaš....
Valda če nebi tako brat kot tudi frend zamujal, bi blo to izi, tko sem pa pač bil one-man band z dvemi "računalniškimi" rokami, ki so se kar konkretno namučle :D Ko si zaobvladu jermenice lahko čez povezneš tudi pokrove ventilov kamor na desnem pokrovu pride tudi točilno mesto za olje.
Valda temu takoj sledi montaža jermena. Tolikokrat kot sem dal tu gor jermen bi se mi že poplačalo če bi namensko orodje kupil za ujet odmične, ker brez neke priprave je kar štorasto ujet cahne, ker se vse hoče nekam vrtet: http://shrani.si/f/w/GI/2TpOhU0a/img5223.jpg
Na tem mestu me je malce žulilo še dejstvo da sem dal na avto povsem neznane (a bojda OK) injektorje iz tistega donor motorja. Nekako sem hotel to stestirat....vedel sem da še enčas nebo nobenga v pomoč, da se mi nekak ne mudi s finiširanjem motorja, ker itak ga bom sam težko notri spravil (sem pa tudi to že nredil :))...
Zato sem se na hitro odloču da bom z rezervno pumpo ki jo mam in z preprosto merilno tehniko probal izmerit pretoke posameznih injektorjev.
Stvar je dokaj izi, izkoristiš original vode na sesalnem kolektorju, le en kabel moraš dobiti za proženje injektorja preko 12V. (seveda če so injektorji 12V, kar pri subaruju tega letnika pač so :thup).

Setup ki sem ga skupaj spravil v slabe 15 minut je sicer šalabajzerski u božjo repo...mislm, vsak ZVO-jevc bi se križal in tolkel po glavi, ker je bencin šprical na vse konce :D Pa valda 12V z lahkoto vrže kako iskro kje...tko da.... :D
Ampak lej, stvar je delovala do te mere da sem lahko naredil nek test v dokaz vsaj približno enakega pretoka injektorjev.

Na sliki:
- železna posoda za rezervoar bencina
- vanjo namočen spodnji del bencinske pumpe
- iz bencinske pumpe vezan filter na vod goriva na sesalnem kolektorju
- povratni vod za višek goriva (modra cevka)
- taktično postavljen sesalni kolektor za lažji dostop do curka injektorja (stregel sem ga z odrezano plastenko)
- "akumulator" od vijačne - 12V (vezan preko sererskega napajalnika s 100A toka - baterija je crknila že leta '99)
- kabel na pumpo
- kabel na injektor
- 15 točk možnega nekontroliranega vžiga ognja :)
*BTW, nevem če mamo sploh kak delujoč gasilni aparat v garaži http://shrani.si/f/f/CR/1BjKrVh1/img5224.jpg
Ampak "If it looks stupid but it works, it ain't stupid" al kaj?
Na ta način sem preko štoparice izmeril koliko goriva bo pretočil posamezen injektor v določenem časovnem okvirju.
Res se več ne spomnim koliko sekund je to bilo. Ampak nekje med 30-90 verjetno.
Poleg samega pretoka sem opazoval tudi izgled curka, ki je bil identičen povsod. Lepo razpršen z lepim stožcem :thup

Men se zdijo pretoki znotraj nekih 5% razlike če ne še manj. Prav v grame točno se nisem šel. Kaka kapljica je pristala tudi izven flaške ker je streženje goriva tam iz sesalnega kolektorja tudi svoje sorte opravek :D Vsekakor je to nekaj kar bi moral avto znat znulirat preko lambde.

Super znanstveni rezultati pretokov. Naredil sem 10 meritev in povprečil vrednosti (ja pa ja, sigurno ja :haha :lolno ): http://shrani.si/f/3Z/ho/35vAA7vd/img5225.jpg
Pomirjen da so injektorji še v formi sem se lotil še ostalih pritiklin. Izpuh, turbo, sesalni kolektor pokrovi plastik + 500 drobnarij...madona zdej je pa tole že res blizu montaži v avto!

Izpušni in sesalni kolektor: http://shrani.si/f/A/LT/1u3TC8ea/img5226.jpg http://shrani.si/f/2a/61/TLKgHdw/img5227.jpg
Pol pa pokrovi plastik pa auxilary zadeve (alternator/pumpa/kompresor) ter seveda posoda hladilne za turbo: http://shrani.si/f/27/ah/3DgXm55r/img5228.jpg http://shrani.si/f/2F/VL/1aCdCuzu/img5229.jpg http://shrani.si/f/3V/Fk/357NfcsQ/img5230.jpg
Od zadi še turbina: http://shrani.si/f/M/lr/19RzmS6G/img5232.jpg http://shrani.si/f/c/Z3/35P2WQTc/img5233.jpg http://shrani.si/f/1c/xc/ak1Dyab/img5231.jpg
In motor je nared za montažo v avto....ej kaka kocka od motorja rata tole?!
Iz tiste luštne ploščate zadeve zraste cela kišta. Pa tole ma tut pomoje 300 kil :D
Ravno v tistem momentu je prišel še brat in malo kasneje še prjatu. Skoraj direktno na zaključek, mal sta mogla pomagat, prav velik pa tut ne :D

Ko je šel motor iz roštilja na viličar je brat namestil še vztrajnik in sklopko, ki sem jo scentriral s tisto postruženo pušo. Pa nebote verjel celo spomnil sem se jo odstranit. Nazadnje sem zarad te blesave puše motor eno uro notri tlačil in nikakor ni hotl it, seveda da ne, če je bila puša za sklopko scentrirat napoto :facepalm http://shrani.si/f/2T/Ru/4ko2ngfj/img5235.jpg
Nato pa smo vseskup mal nacentriral in počasi spustil na svoje mesto. http://shrani.si/f/x/ep/3xL6wQdR/img5236.jpg
Zadeva je padla skupaj v momentu :thup Sem očitno dobro nacentriral sklopko + dobro smo nacentriral motor na viličajra da je bil kot vsega odličen in je lepo zdrsnil skupaj :thup http://shrani.si/f/1m/Iv/3Iuvph6h/img5238.jpg
Brat mi je potem pomagal še vse povezat z menjalnikom (en kup vijakov na iber luštnih mestih). Jaz sem vmes zvezal bencin, kable, zajle, turbino na downpipe, intercooler, nosilce motorja, cevi hladilne tekočine, klima cevi pa kaj ti vem kaj vse še tam zraven paše...uglavnm kup zadev. (za konkretno močno uro dela).
Nalil smo še supertrooper olje (najcenej mineralc kar sm ga lahko našu v tistem momentu, saj ga takrat LIDL ravno ni imel in sem moral najdit alternativo - 10L 15W40 mineralnega Olma olja 25€ @ Merkur) http://shrani.si/f/3c/7t/4jOIivY7/img5241.jpg Na tem mestu pa smo dejansko morali samo še obrnit ključ in zadeva bi morala zaropotat...vendar pre je je treba še olje spravit v kanale in vse "predmazat" da nebi v prvih par obratih kaj na suho teklo. Sicer tu načeloma svoje naredi assembly lube, pa vendar bi bil nor če nebi naredil "suhe vaje" in preveril če bo pumpa potegnila olje in ga porinila skozi vse kanale...here it goes:

Valda je olje potegnil 123, filter sem tako ali tako napolnil že ob montaži :thup Nato pa ni druge kot da smo pritaknil konektorja odmične in glavne gredi in avto mora vžgat! Al pa vse še enkrat razdrem! Tokrat striktno z namenom sortiranja kovin in vseskupaj na odpad ;)

Aleluja! Pokadilo je samo prvo sekundo, da je pognalo ven tisto olje, ki sem ga na obročke in v cilindre/bate nalil da nebi kaj na suho teklo prvih par obratov, nato pa je takoj nehalo kadit.
Na posnetku se vidi kako poskušam dvigniti prosti tek na nekih 2000 obratov, ker sem valda na to pozabu ko sem zajlo montiral gor in sem ob montaži vse zategnu za naslednjih 10 let :D
Ko smo se nehali smejat in bit veseli da avto vžge in vsaj na prvi pogled dela OK smo pustili motor tečt nekih 20minut, kar je načeloma ravno en ali dva cikla ventilatorja, saj se voda valda segreje preko 95°C. Med tem smo gledali okol avta če je vse OK, če kje kaj ven rine, če so vse objemke dosti zategnjene itd...

Motor je tekel brez problema. Nobenih posebnosti...po 20 minutah sem motor ugasnil počakal par minut, ga še enkrat vžgal, ker me je zanimalo če bo slučajno še kaj pokadilo in presrečen sem ugotovil da se ob ponovnem vžigu nič več ne pokadi :thup Po prvi montaži mi je vsakič, ko sem ga vžgal (po par minutnem stanju) zakadilo kot iz parne lokomotive.

Torej, odlil sem olje, ki sem ga dejansko zopet rabil samo 20 minut, zamenjal filter nalil še eno rundo frišne mineralne Olme in sem se šel malce peljat. Seveda brez boosta, sploh v prvih nekaj kilometrih nikoli čez 3000 obratov nato postopoma tja do 4000 obratov pa še to najraje tako, da sem motor iz tretje pretaknil v drugo, da so obrati narastli na tak način.
A občutek katastrofa...diski ribajo, gume so očitno ratale malo jajčaste, avto trese, ruka, riba, ropota, v kabini ni pravega vonja ampak se čuti vlago od večmesečnega stanja avta tam nekje pod drevesom. Radio je čist razštelan, avto je usran za popizdit saj je par mescev stal pod drevesom...

Ampak nekako vseeno zadovoljen sem se vozil sem ter tja delal kilometre in opazoval če se za avtom kaj kadi. Po cca 100km menjal še drugo mineralno olje, nato nalil neko poceni sintetično 5W40 olje, niti več ne vem katero. S tem oljem sem želel narediti nekih 1000km. Postopoma jačat obremenitve.

Prezadovoljen da se z avta več ne kadi, da nivo olja (druga runda mineralca) po 100km ni padla niti za las in z mislimi že povsem brez skrbi, da je pa sedaj motor poštiman se seveda vsak dan mal zapeljem po Trbovljah da se bodo kilometri nabrali in že je bilo prvič...
sem kar poklical in ne napisal/-a:Simon a maš čas, bi me pršu potegnit? Sem pri Lidlu veš...avto mi ne vžge...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
ORLY
Uporabnik foruma
Prispevki: 394
Pridružen: 14. December 2018, 19:30

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: ORLY » 13. Oktober 2020, 18:47

She is alive! Alive!!! Ali pač...?
ignorance is bliss

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 4296
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 07. December 2020, 10:36

V času zimskega vzdušja nadaljujem 2 leti strai zimsko zgodbo :)

...pride prvi dan, ko mi avto ne vžge...vse to še v utekovalni dobi predno sem naredil prvih ~500km, kličem kolega, me potegne čez 3/4 Trbovelj nazaj v garažo...občutki 5x hujši kot jutranji "walk of shame" domov od kake prijateljice noči, majkemi. ITak srečujem zopet folk ki me pozna, vsi skimavajo z glavo, češ, kaj pa zdej spet vlečeš?!? ...mnja, če bi vedel bi bil res vesel...

Avto pustim na parkingu pred delavnico ker se nimam časa ubadat z njim in me kolega zategne domov. Itak mam doma še Octavio kot tretji avto :thup
Valda razmišljam kaj bi me zdej lahko jebalo, zakaj avto noče delat?! Pa zakaj, ko dela dela BP, pol pa sred lepega crkne?! Valda more bit nek senzor krivec!?

Podobna stvar se je že prvič zgodila in sem nekaj čaral s senzorji odmične in glavne gredi. Torej bom tukaj pričel pa da vidim kaj se dogaja.
Kadar avto noče vžgat nima prave iskre. Torej očitno ga muči senzor glavne ali odmične gredi. Itak jih imam cel kup še v kleti pa bom malce probal z raličnimi senzorji.

Opremljen s polnimi žepi senzorjev se zapodim do garaže odklenem avto obrnem ključ in avto vžge s prve?! Kojiku***??!? Živčen kot sam hudič se grem mal peljat za foro, se držim bolj v takih koncih kjer bi se lahko spustil na puf nazaj do garaže, če bi se moral...Avto dela BP pol ure, uro...dan, dva neglede na pogoje delovanja, mrzel, topel, vroč ?!?

A evo, ko se malce opogumim da je bila mogoče to samo neka poporodna težava mi avto na parkingu doma zopet noče vžgat. Takoj pričnem z menjavo senzorja odmične...pa nato glavne...kličem v pomoč kolega z delujočim avtom da iz njegovega prešravfava preverjeno delujoče senzorje...nič?!

Paničen da bom spraznil akumulator, ker sem že 50x probal zaverglat se odločim za tisto "walk of shame" varianto in kličem kolega v pomoč da me potegne. Grem v avto obrnem ključ, da se mi ne bo volan zaklenil in avto vžge?! PA TI MENE J**** V GLAVO AL KAJ?! DA TE NE BOM SLUČAJNO ZAŽGAL! Si mislim ja, ampak dejansko avto ni prišel do garaže, ker je že vmes spet crknil. Nato ga naveževa in potegnema še tistih 500m do garaže...

Pač OK, nekje mora bit neka krivda v napeljavi ali pa je pač hin ECU. Druge ne more bit! Avto pustim tam, jezen kot sam hudič ga zaklenem in evo mene zopet v Škodi...Moja me doma drka v glavo da ga naj prodam, ali zapeljem v prepad. Da kako se mi še sploh ljubi matrat itd itd...sej vete kakšne so babnce.


Naslednji dan v službi nisem sploh mogel delat...prelistal sem tri različne Factory Service Manuale (FSM) in pregledal vse napeljave za oba senzorja. Kje so konektorji, kateri pini, kake so polaritete, kam na ECU pride to zvezano itd itd.
In prvi dvom se je pojavil zopet pri teh blesavih mikro spremembah kablaže med posameznimi letniki.

Sicer se mogoče slabo vidi, ampak kablaža je rahlo različna med letniki. Nekje grejo kabli 1234 drugje 4321. http://shrani.si/f/22/4Z/2Pc5dWEZ/img5320.jpg http://shrani.si/f/1u/W5/DTqRVK8/img5321.jpg
Opremljen z "interdiskont" multimetrom se po službi odpravim v garažo iskat povezave med ECU in senzorjem.
Razkopljem ECU: http://shrani.si/f/1j/yV/4N8Mo3cX/img5323.jpg
Najdem pravi konektor: http://shrani.si/f/2v/gN/QU8ekjW/img5346.jpg
In pričnem merit povezave od konektorja na senzorju do ECU-ja.
Sprva zgleda vse OK, ampak avto še vseeno noče vžgat. Premišljujem kaj je fora, nikakor ni jasno kaj se dogaja...

Kolega Simon potegne iz žepa prenosni osciloskop priklopiva kabel na osciloskop in pričnem z verglanjem...za elektriko je skrbela Škoda :) http://shrani.si/f/3S/y6/hDOYdSG/img5348.jpg
Po par vrtljajih motorja na štarter ugotoviva, da je slika signala na osciloskopu zelo slaba. Ni jasnega grafa kot ga nakazujejo slike na internetu. Sicer opaziva neko obliko impulzev, vendar je vmes toliko šuma da so skoraj neprepoznavni.
Kaj je fora?

Probava prvi pa drugi pa tretji senzor, povsod isto. Še enkrat zmerim kable če je kje kaj narobe. Multimeter ne pokaže nič posebnega?!
Za foro zveževa senzor direkt (mimo kabla) na osciloskop in že v štartu vidiva da ni šumov v fazi mirovanja kot so bili prej. Probam z izvijačem "pomahat" pred senzorjem in na osciloskopu močan impulz lepe oblike ????

Hmmmm...da se v kablu toliko zgubi? Zakaj je toliko šuma že v samem začetku?
Probava še enrkat čez kabel, zopet šum in impulza z izvijačem ne morem ponaredit....

Na tem mestu kolega Simon reče: Ej, dej da za foro jaz s svojim "topshit" multimetrom zmerim tale tvoj kabel.

In glej ga zlomka njegov "topshit" multimeter takoj pokaže prebijanje kabla z nekimi par Mega Ohmi (MΩ) upornosti. Medsebojno prebijane + in - kabla. Tega moj "interdiskont" multimeter za 10€ sploh ni opazil. Sva primerjala med seboj, in je moj kazal pač odprte sponke, njegov pa nekaj MΩ medsebojne upornosti.

Pa kaj se ti zezaš?! Je to mogoče??!?! Na hitro vržem nek random kabel čez okno do senzorja, polotam konektor in kabel na ECU zaverglam in avto vžge takoj! Zmeriva signal na ECU-ju in glej ga zlomka, signal močan in povsem čist: http://shrani.si/f/1L/Pi/3C67XOjx/img5349.jpg
Torej ves ta čas mi je kabel prebijal, pa mi moj poceni multimeter tega ni pokazal? Pa ne morem verjetn no. V življenju se mi še ni kaj takega zgodilo, pa sem že 5000x meril z njim?! Pa kakšno srečo mam jaz v življenju no!?

Pač tisti original kabel bom moral menjat, nič takega...to bom naredil v kratkem, do takrat bo pač kabel visel skozi okno pod havbo in do senzorja. Boli me! Danes se mi tega pač ne da razkopavat in menjat!

No od takrat dalje mi avto vedno prižiga brez pardona do danes, a kaj ko je že naslednji dan bilo malce mrzlejše in ko sem zjutraj avto vžgal sem takoj zavohal bencin v kabini...in točno sem vedel kaj me čaka...navsezadnje ima Subaru za to težavo spisan uraden service bulletin. Pa tudi kar določeni forumaši so javili o tej težavi.

No ja, očitno se saga še ne bo kar končala...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost