Impreza WRX SW by BackW00d

Subarujev predstavnik na Rally tekmovanjih in mlajša terenska izvedenka
Odgovori
Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3566
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 24. Avgust 2018, 17:21

Dopustniški čas je pokvaril vse plane :)

Avto vžge! Gre še zmeri k petarda :D Ampak ni pa še čist vredu....

Ravno zdej se počas ogrevam, da sfiniširam vseskup :strg :tools
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
LSlabe
Član Subaru kluba
Prispevki: 1913
Pridružen: 23. Avgust 2009, 12:31
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: LSlabe » 24. Avgust 2018, 20:34

msenjur napisal/-a:
24. Avgust 2018, 14:45
mater, kje je nadaljevanje filma?

se bojo kokice pokvarle, k tok dolg že čakam/o...
Tole si mi pa izpod prstov vzel, sem lih zdele hotu mal podrezat ;)
What seems to be the Officer, problem?

Nč več turbo...

Uporabniški avatar
subi92
Uporabnik foruma
Prispevki: 7747
Pridružen: 15. November 2005, 22:33
Kraj: Kamnik

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: subi92 » 19. November 2018, 16:03

A zdej ko se bliža sneg kaj novega :th :w

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3566
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 21. November 2018, 21:28

Začelo se je dogajat! 8-) 8-) 8-)
Elan je prišel nazaj, določeno robo sem ravno danes naročil....roke mi že smrdijo po olju in šmiru....

Pripravite kokice :pop :pop :pop akcija se bo začela!
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

zivkovicjan
Uporabnik foruma
Prispevki: 36
Pridružen: 16. Julij 2017, 23:51
Kraj: Ljubljana

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: zivkovicjan » 22. November 2018, 17:15

UUUUU

cant wait :D :oops:

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3566
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 23. November 2018, 12:34

...Kam le čas beži, kam se mu mudi...

No, kar nekaj vode je preteklo odkar sem nazadnje kaj napisal o infamozni obnovo EJ205 bloka za mojo WRX-o.
Pa da ne kvarim zabave, z raznimi namigi kako in kaj...dejte raje prisluhnit, pa gremo skupaj čez tole Love :heart / Hate :flam zgodbo o šraufanju motorja :tools :strg

Z zgodbo smo ostali tam nekje v začetku mesca Maja 2018 (ojej, kolk gre hitro čas mimo...)
Ma vseeno, ŽIVEL PRVI MAJ! Praznični čas je navsezadnje čas, ki ga lahko zabijem v delavnici (moja doma pa tko že pene dobiva okol ust, ker me nič ni doma, če pa sem pa s seboj privlečem kak kos motorja, pa s šublerjem strašim okol njega...)

Torej, dobro ogret ter poln elana sem vsako minuto prostega časa, ki sem ga imel namenil obnovi motorja.
Da se malo spomnimo:
BackW00d napisal/-a:No potem pa blok zopet narazen pa vseskupaj pripravit za dokončno montažo.
Treba je le še očistit bate, ojnice, vseskupaj pretehtat, uskladiti težo, premerit nove batne obročke, sornike, zračnosti na ojnicah...
Čaki čaki, a se to kje konča madona! Pa to se zopet sliši vsaj za dan dela... :facepalm
Pa sploh še niso glave na motorju, pa pred vrati je že bil konec aprila in prazniki. Kako hitro greta dva tedno mimo, ajej :cry
Naslednji na vrsti torej so bili bati (uf zdej ko se spomnim za nazaj, to je tut neki bolj tečnega kar se tiče čiščenja....)
Majstri z izkušnjami pravijo, da so tašni bati še čist dobri,da to očistiš mal spoliraš bočne stene pa ma, da delajo dalje. Sicer so malce pod mero, ampak nič ne de (baje). http://shrani.si/f/2b/wQ/BJJFVDZ/img3657.jpg
Obročke dol...tega odpadnega materjala takole ob obnovi se nabere neverjetno velik... http://shrani.si/f/3U/p0/SlX1cjJ/img3658.jpg
Poglej si to lepoto! Kolk jih ma kej bogi revež že na grbi? 200.000km, 300.000km? mogoče več? Nobody knows!
Lej kako je zapacan no, sem bil ziher da bo tole nemogoče očistit... http://shrani.si/f/l/3o/nucWnqs/img3659.jpg
Sornike ven, blajerce (ojnice) na stran za kasneje... http://shrani.si/f/1V/xY/1RLRPHtd/img3661.jpg
Potem pa 10 litrov meglija, WD-ja, brakecleaner-ja, nafte, pa takole namakat v nek odpadni blok...
To rata priročno sploh ker lahko na POOOLNO goniš z visokotlačnim po njih pa so na miru! Cela ZMAGA! http://shrani.si/f/1x/v9/3OkMD6Ki/img3663.jpg http://shrani.si/f/z/ku/3fHtt6XZ/img3662.jpg
In neverjetno, samo TRI IN POL?! ure kasneje so bati kot novi... http://shrani.si/f/1s/RC/1Snde5eH/img3664.jpg Tole bo mač beter ane? Prsti so me tko boleli od vsega drgnjenja, da bi v tistem momentu lahko kak bat (če bi ga mel viška) vrgel v graben tam zraven delavnice. Ampak, kamen na kamen, pa imaš kup neuporabnega kamenja.

Naslednje na vrsti so ojnice. Te so od WRX (itak ma navaden EJ20 iste, ampak vseeno). No sej mam sicer tri komplete, enega iz mojega motorja (vprašanje iz kje so), ene iz WRX motorja (te sem uporabil) ter ene iz EJ20 - 125KM forester motorja (od katerega je blok). http://shrani.si/f/2i/r1/3ebnTAO4/img3699.jpg
Vzel sem tiste od WRX-e, nevem zakaj ker so vsi trije kompleti idit povsem isti. In imajo iste kataloške. Če se že ravno da izbirat...
Motor baje ni bil preveč gnan...mhm...ležaji se nebi strinjali, ker so zažgani, zračnost je tudi bila že preko limita: http://shrani.si/f/1b/Zh/2vrW46Vo/img3700.jpg
Out with old, in with gold. ACL Race serija, nek standard pri menjavi ležajev. http://shrani.si/f/1O/Xy/8O8yZKC/img3701.jpg
Ležaje sem že doma premeril, in so vsi v takorekoč mikron isti :thup http://shrani.si/f/21/qG/3wAjbmTT/img3702.jpg
Po čiščenju sledi tehtanje, komponente je potrebno uskladiti po teži.
Ojnice in sorniki v 0,4 grama natančni :thup Razlika se je povsem izničila ko sem dodal še sornike in bate v komplet. http://shrani.si/f/3q/FY/3zhCT9Xn/img3705.jpg
Tukaj motor zložiš skupaj tako, da se čimbolj izniči vseskupi, pa če je kak par rahlo težji od drugega para (govorimo o pol grama) ga postaviš na nasprotiležeča cilindra. Da sem teže uskladil, sem moral kar pošteno pobrusit en bat, ker je bil precej težji od drugih treh. Prečrtana številka je original teža, spodaj pa je tista nova, z brušenjem dosežena teža.
Teh 2g razlike ni bilo občutit, pa motor se tudi ni razletel pri uporabi, pa je verjetno motor naredil precej veliko kilometrov. Tako da ko kdo govori da mora bit 0.1g natančno vse, pomoje stoji precej na majavih tleh. http://shrani.si/f/39/RW/33g7zbo0/img3704.jpg
Na levem batu se vidi, da je brušen (tam kjer se sveti) desni je original odlitek). Brusi se tam, kjer se (bistveno) ne oslabi konstrukcije. Na teh delih se moč bata ne oslabi, če se malce robu odbrusi. Za 2g je treba preeecej odbrusit, sem bil kar malo presenečen koliko brušenja je bilo treba, da sem spravil 2g stran. http://shrani.si/f/2i/jl/164jBsD6/img3703.jpg
_
|
|
|
|
V



OK, se pravi:
  • Blok je očiščen, zbrušen, shonan, zračnosti premerjene. Blok je bolj kot ne znotraj toleranc. Vse štima!
  • Bati so očiščeni, premerjeni, stehtani ter po teži usklajeni. So malce pod mero (91.972mm) ampak to je še čist OK!!
  • Ojnice očiščene, premerjene in stehtane. Vse štima!
  • Sorniki so očiščeni, premerjeni in stehtani. Vse štima!
  • Glavna gred je očiščena, premerjena in očiščena. Vse štima!
  • Ležaji so očiščeni, premerjeni. Vse štima!
  • Glave so očiščene in zbrušene. Majo nove teflone, ventili so zbrušeni in vstavljeni. Vse štima!
Pa kaj si ti ja nor! Tole bo začelo vsak čas skup letet! Omajgad, omajgad, takrat sem se kar tresel, če bi mel čas pa, da me nebi prsti boleli od vsega drgnjenja bi pomoje kar čez noč ostal v delavnici pa začel sestavljat.
Takrat sem dihal, živel in sanjal tale EJ205...Misel na to, da bom začel motor dejansko sestavljat, po nekih 4-5 mesecih (samega matranja in konstantnega ubadanja z rezervnimi deli, kataloškimi, in sekirancijo), je bila naravnost orgazmična!

Malo sem vedel, da bo trajalo še cel mesec, predno bom dejansko lahko ključ obrnil...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
msenjur
Član Subaru kluba
Prispevki: 2438
Pridružen: 03. Maj 2006, 22:16
Kraj: Vrhnika

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: msenjur » 23. November 2018, 14:19

aha, torej si kljuc ze obrnil? zdej nam sam zgodbo predstavljas po obrokih?

Uporabniški avatar
DogsBody
Uporabnik foruma
Prispevki: 29
Pridružen: 25. Februar 2014, 10:02
Kraj: Zasavje

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: DogsBody » 26. November 2018, 20:55

Madona tole se ze vlece k Santa Barbara v 90ih 8-)
Ker pa imamo vsi radi mal vabe kljuc se je obrnil pa tudi nazaj obrnil. Ostalo odisejado bo pa Backwood spisal ;P ko prileze iz delavnice.

Urbi
Novinec
Prispevki: 17
Pridružen: 29. Junij 2015, 10:13

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: Urbi » 04. December 2018, 11:32

Kaj ni avto že deloval pa spil 1 L na 50 km?

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3566
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 05. December 2018, 14:45

Od kje pa ta ideja?....Vse ob svojem času :) Treba je držat redosled.

Torej, roba je bila pripravljena. Sledilo je le še sestavljanja (no ja, nekako tako no).
Še vedno v duhu prvomajskih praznikov, veselo nazaj v garažo. Dejmo zdej tega hudiča skupaj!

Natisneš factory service manual, kjer piše kako se zadeve sestavijo. Isto kot lego kocke, no ja, v grobem je res vse, še vedno pa rabiš dobro mero izkušenj iz ×××××××mehanike (vstavi poljuben pridevnik).
Čiste roke, čista površina, čisto orodje, čiste komponente so bolj kot ne nuja!

Jaz sem sicer sestavljal na leseni površini, ampak na čisti, čeprav že večkrat pobarvani.
Zdej lih delavnice tipa "roger clark motorsport workshop" sterilno bolj kot kirurške dvorane, nimam, ampak po meri zdravega razuma čisto pa vsekakor narediš, ker da bi zravn odprtega motorja brusil z brusilnkom, lih ni pametno :)
Pazit moraš, da ti v motor ne leti svinjarija, ker to ziher ne bo dobro delo oljni črpalki ter gibljivim delom.

OK. Na podlago postaviš eno izmed polovic. Sam sem uporabil ravno nasprotno od tiste predlagane v FSM (factory service manual-u), ker je na tej drugi polovici za oringe narejena predvidena poglobitev, in jih lahko vstaviš notri, pa si potem 100% prepričan, da so vsi oringi vedno na svojem mestu.
Ker da jih vstaviš v polovico, ki jo potem povezneš čez, je malce smotano, saj ti lahko oring pade ven, pa ga boš kam vmes stisnil, kar bo žurka, ko boš motor vžgal :)

V blok grejo ležaji, na ležaje pa gred z ojnicami. Vse že vnaprej sestavljeno in preverjeno z moment ključem: http://shrani.si/f/3K/7L/33wx1jOQ/img3708.jpg
Sledi packarija, valda daš te paste lih ravno dost, da zatesni, in da ne porine ven na vseh špranjah, da ne gre v olje in v sifon oljne pumpe.
V FSM je lepo narisano kam moraš namazat: http://shrani.si/f/F/nI/yatRvy6/img3709.jpg
Čez vse tole povezneš drugo polovico tega famoznega boksarja.
Itak porine ven še vseeno malce mase, ker si itak dal preveč, čeprav v tvojih očeh še vseeno zgleda premal in te je strah da kje ne bo zatesnilo: http://shrani.si/f/44/OD/1EKv6Mxs/img3711.jpg
Na vijake, ki so v vodnih kanalih pride gor taka posebna podložka, z integriranim o-ringom, da zatesni vodo, da slučajno ne pronica v olje. To bi bla cela panika zopet.
Sicer je vmes med polovičkami še sloj dihtmase (s prejšnje slike) ampak vseeno. Tukaj ni heca.
Prejšnji "majstri" so stare podložke (trde k kamen) namazali z dihtmaso in rekli "ah, sej bo!", sam pa sem raje dal nove, itak sem jih imel...
Vijake sem očistil, navoje namazal z oljem ter postopoma na pravi moment zategnil vse vijake polovičk bloka: http://shrani.si/f/2A/b5/2Qnngks9/img3710.jpg
Da zategneš vse vijake, moraš kar malce premetavat tale blok, skupaj z gredjo in ojnicami zadeva rata kar pošteno težka, tako da moraš malo pruh vržt, da gre! http://shrani.si/f/3v/oB/4wGqeYws/img3712.jpg
Zmontiral tudi nov semering glavne gredi. Tukaj je prej na "original motorju" kar nekaj olja pricurljalo. Star semering itak povsem trd: http://shrani.si/f/2x/12B/36pNyvPD/img3713.jpg
Naslednji na vrsti so bati. Obročke sem premeril že pred tem, in so bili vsi OK. Zračnosti so imeli med 0.3-0.5mm, kar je zadovoljivo. Standard je med 0.2-0.5mm, limit pa je od 1-1.5mm. Torej, čist super!
Sicer me je oljni obroček nekaj hecal, pa sem na internetu pogledal, in ugotovil, da mogoče rabim nastavit kletko oljnih obročkov, tako da sem še to naredil. Ni neka kunšt ;P
Bat #1 je notri! Ne spraševat kako sem ga notri spravil, ker nisem imel orodja za vstavljanje batov takrat pri roki. Bil je 2. maj in ni bilo opcije da bi ga hitro kje dobil, sem se pa kar tresel po želji da to sestavim.
Z nekim doma narjenim pripomočkom sem se mal pomatral, pa je kar šlo!

Bat na debelo namažeš z oljem, obročke podmažeš na polno, zadevo porineš notri, izi pizi! Bat lepo teče gor in dol po cilindru...ZAKON! http://shrani.si/f/45/eW/2Fv0kxGS/img3714.jpg
Dobro uro kasneje (drugače je to dela za 15 minut, če imaš pravo orodje za vstavljanje batov) sem že mel vse štiri notri.
Hitro vstavim še čepe skozi katere s sornikom združiš ojnico ter bat. Prav fino početje! V neko malo luknjo moraš potem vstavit tudi vzmetno zaskočko (zeger), ki itak vsaj 2x odleti neznano kam, da rabiš pol ure da ga najdeš.
Med ta imbus vijak pride nova aluminijasta tesnilna podložka, tudi te sem dobil s kompletom tesnil :thup
Iz "ponka" sem se preselil nazaj na roštilj...madona kako dobro zgleda! http://shrani.si/f/3v/L1/4KwI6EXB/img3715.jpg
Roštilj na 220°C počasno sukanje, par ur pa bo gotov!
Zloglasni baffle plate + pickup za oljno črpalko. Ta se pri modelih z 2.5 motorjem rad zlomi na zvaru, kar pomeni da pickup vleče zrak poleg olja. Kar je potem zopet cel žur na ležajih, kjer namesto olja pomazuje zrak. Za tega pa vemo da bolj slabo podmaže....
Pri močnejših buildih, mojstri radi menjajo tale baffle plate za kaj boljšega, da več olja ostaja v karterju med g-silami (bodisi ovinek, ali daljše pospeševanje).
Pri inšpekciji pickupa ni bilo pripomb, tako da sem dal kar nazaj rabljenega. Itak pri 2.0 motorjih pickup (načeloma) ni problematičen.
Med pickup cevjo ter blokom je nek majhen oring, če tega pozabiš si zaj××al na polno, ker bojo v olju mehurčki....torej pažnja! Vsi te oringi, ki sem jih dajal v motor so novi in original. Kar je blo starih so bili večina trdi k kamen. http://shrani.si/f/2J/C7/1sAKEzeT/img3716.jpg
Zadeva gre res hitro skupaj. Naslednja stvar pa je pripravit blok za montažo glav. Zamenjal sem tele lokacijske pine (puše), ki pridejo vstavljeni v blok, da gre glava na pravo mesto.
Štirje majhni jekleni obročki - 4€ po kosu. Mater, kot da bi neke navadne svečke dajal notri ?! Prokleti zlatarji!
Sicer bi si lahko sam podrejal tole, ampak sem nekak takrat plunil še tistih skoraj 20€ s poštnino :cry
Vidi se tudi že zmontiran hladilnik olja (spodaj levo), ta ma nek velik oring pa 24 ključ posebne oblike rabiš da ga gor spraviš - 55Nm preko prstnega "moment ključa", ker z navadnim ne prideš zraven... http://shrani.si/f/8/yP/3qAO9Z06/img3717.jpg
Površino še enrkat očistiš, ker itak od bata teče olje medtem ko manevriraš z blokom po ponku, v cilinder daš še za ziher mal olja potem pa tesnilo. Leva in desna stran uporabljata isto tesnilo (bravo subaru) :thup http://shrani.si/f/s/7u/1oKUqV5Z/img3718.jpg
Potem pa najbolj ključno in obsežno opravilo, kar se pritegovanja vijakov tiče. Ti vijaki imajo cel postopek. Najprej mal pritegneš, pa potem odtegneš, pa potem nazaj pritegneš v treh korakih, potem pa še za 90° obrneš vsak vijak, pa potem še za 45° in potem še za 45°....
Nekak takole: http://shrani.si/f/3t/lS/2gP2K3Em/2018- ... -04-09.png
Neglede na to da so vijaki podmazani, vseeno malce škripajo, in nisi več ziher a bojo zdržal, al bo vse počlo?!
Seveda je od tega odvisno, a bo motor zdržal 20km al 200.000km :) Torej, no biggie, right?
Bolj zategnjenega vijaka v motorju ni! Itak tudi ta največ sile prenaša, saj mora celo kompresijo in eksplozijo skup držat.
Če ti porata pa motor potem zgleda nekako takole 8-) http://shrani.si/f/2v/Th/2dHHGZNA/img3719.jpg
Takratna misel:
ŽIVEL PRVI (in drugi) MAJ - praznik dela, jaz pa od 11:00 do 23:00 v delavnici :lol: :haha :lolno :thup :thup
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 437
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: Grizliboy » 05. December 2018, 16:47

Tudi mene čaka naslednje leto menjava tale famozno tesnilo glave, pa me zanima ali so kaj popravil/dodelal tole tesnilo ali je še zmeraj vse isto kot pred desetletji in potem upaš da zdrži čim dlje ?? :ast
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
subi92
Uporabnik foruma
Prispevki: 7747
Pridružen: 15. November 2005, 22:33
Kraj: Kamnik

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: subi92 » 05. December 2018, 18:09

Pri tvojmu legacyju grizli tesnilo ni bilo nikol famozno ;)

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3566
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 05. December 2018, 21:42

V mojem primeru je bil problem to, da je bila na "original" motorju nameščena kar kompozitna dihtunga glave. Turbo Subaruji new-age uporabljajo MLS tesnilo (večplastna kovinska tesnilka) in načeloma ni težav z prepihanjem glave.
Poleg vsega vprašljivega, je vprašljivo tudi, če je sploh kdo pripravu povrišno glave, predno so motor skup dali :D

Razen pri 2.5 motorjih, težav z dihtungo glave tako ali tako bolj kot ne ni?!

Kar se tega tiče, pri SOHC motorju (tisti ki ima eno samo odmično gred/jermenico), to je 2.0 125HP, pomoje sploh ni problem menjat tesnila glave, verjetno sploh ne rabiš dajat motorja ven?

Drugače tesnilo glave ni nek bavbav, malce je dela, ampak ni težko delo. Se pa splača še marsikaj okol motorja postorit, če že to delaš.

Pri navadnih avtih (ne bokserskih motorjih) pa je tesnilo glave lahko simpl opravilo, ki je lahko celo zelo poceni.
Fiat Punto 1.2 8V 60HP - 1h dela da glavo dol vzameš, kar v motornem prostoru, če že ravno to delaš, narediš še veliki servis (jermen + rolce in vodna pride nekih 70-80€) menjaš oba oringa na prednji strani motorja (10€) tesnilo pokrova ventilov (5€) ter vseh 8 teflonov (8€).
Samo menjavo tesnila obsega 20€ brušenje glave (pri kakem vaškem kovinostrugarju, vsaka vas ga ima) ter tesnilo glave (victor reinz je recimo 16€, pa je eno boljših tesnil)

Torej 36€ za menjavo tesnila, ali 136, pa imaš takorekoč cel motor porihtan. Če dodaš še 4litre olja pa filtre in svečke prideš na dodatnih 30-50€.
Evo za 160-170€ narediš "generalko"!

Pri večina avtih je dosti podobno. Le mogoče je tesnilo malce dražje, ostalo je bolj kot ne isti šmorn!

Bolj problem so dizlski dvomasni vztrajniki (500+€), šobe (300€ ti ne uide), turbina (250€ in gor) bohnedej kaka bošpumpa...

Pri subarujevem bencinariju je vse bolj "prijazno" denarnici, edino poraba je malce večja.
Je pa malce specifično, ker je vse bolj kot ne dvojen strošek (bokserska zasnova, j××iga). Pa največkrat je najlažje motor ven snet, za kar rabiš dvigalo/viličar/škripec...

Se pa šraufajo subaruji kot puter! To ni noben problem servisirat, ker je vse premišljeno narejeno in povsod prideš zraven, pa ne rabiš ogromno nekih posebnih orodij :thup
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 437
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: Grizliboy » 05. December 2018, 22:57

BackW00d, hvala za odgovor. :thup :thup
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3566
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 16. Januar 2019, 12:29

The MWT media je napisal/-a:Today on another installment of "how the f&ck did I get myself into this $%!7" :!?: :!?:


Torej, kje smo ostali??? Aha 4. Maj!

In sicer bo treba začet še tiste "drobne" stvari pripravljat, ki gredo NA blok motor, teh sploh še nisem nič od blizu pogledal :facepalm
Jah nič, kdo bo, če ne jaz. Med tremi karterji, ki sem jih imel v kleti, sta bila dva od Turbo motorja, en pa od navadnega.
Ta desni je bil moj, ki je prišel z avtom in je bil zaliman z rdečo dihtmaso, kar pomeni da je nekdo to enkrat narazen dajal. (no surprise)
Ta levi pa je zaliman še z original subaru tribond maso kar načeloma pomeni da še ni bil dajan narazen. (ali pa je nekdo uporabljal sivo/belo dihtmaso) Jaz bi raje verjel tisto prvo, kaj je pa resnica pa verjetno ne ve noben.

Moj karter je bil rahlo vdrt pa tudi par krast rje je mel.
Ta drugi pa je bil nepoškodovan, imel pa je par majnhih pikic rje. Zato sem ga očistil pa še enkrat na debelo pobarval (sprej itak). Da mu mal podaljšam sicer neproblematično življensko dobo. http://shrani.si/f/1c/gM/4IgZXH9b/img3721.jpg
Ker je bil res poln lesnega prahu (tip je mel motor v lesarski delavnici na polici pod stropom :facepalm ) sem ga na ornk opral z nafto pa tono brake-cleanerja, ene pol ure sem vanjga, čez tistih par lukenj ki jih ma, gonil tudi puromat/lavor/kerher. Itak je nakonc zgledal kot nov 8-) Nisem ga pa slikal :tird Ampak ga boste kasneje vidli, ko bo mal več motorja sestavljenega ;)


Oljno pumpo sem sicer mel že v košarici, tisto 11mm veliko, original subaru, sem jo našel na ebayu za dober denar. Ampak sem potem kar precej časa namenil internetu, ker me je zanimalo, če je bolje kupit namesto 10mm ali 11mm pumpe kar tisto 12mm, ki jo je imel legacy turbo.

Fora je v tem, da je 10mm pumpa dimenzionirana za EJ205 z navadnimi glavami. In 11mm pumpa dejansko v kombinaciji z mojim motorjem naredi le to, da še več olja porine čez bypass (recirkulacijo) in ga kvečjemu bolj greje, ali namehurčka.
Sicer mal z glave ampak vseeno:
  • 10mm pumpa - za motorje ki nimajo AVCS (SOHC motorji), ter navadne turbake
  • 11mm pumpa - za motorje ki imajo enojen/dvojen AVCS
  • 12mm pumpa - za motorje ki imajo dvojen AVCS in pa še (ali le) piston oil squirterje
12mm pumpa da toliko olja od sebe, da bi lahk dva navadna motorja zagotavljala z oljem :P
OK, torej za nek serijski motor dejsnko nek "upgrade" na 11mm sploh ni potreben in od določenih mojstrov celo ni priporočen.

Super! V kleti imam tri pumpe 10mm. Ena ima vprašanje kolk tisoč km, druga ima do nekih 200kkm tretja pa nekih 155kkm.

OK, vse tri zgledajo iste, zobniki zgledajo ok, razen da je ena bolj mastna od druge, pa ena je mal porjavena na vijakih, ampak to ni njihova krivica.

Vzel sem tisto s 155kkm. Razstavil do zadnjega vijaka, pa spet 2 toni nafte in BC-ja.
Notri v pumpi se lepo vidi oznaka "10" ki nakazuje 10mm pumpo. Nevem zakaj tega niso mogli zunaj odtisnit :up http://shrani.si/f/l/3z/270q1aDO/img3745.jpg
Za ves pritisk sta kriva tista dva zobnika, ki ne tečeta v isti osi.
Olje v motor porine skozi tisti krogec na spodnjem desnem delu. tam ga napolni direktno v oljne kanale motorja, kjer olje najprej prileti v filter olja, nato pa gre naprej skozi cel motor/tubino. http://shrani.si/f/1j/aN/4YAODZFt/img3746.jpg
Internet pravi, da taka pumpa "nikoli" ne zataji, če že gre kej v maloro, gre tale bypass batek, pa še to se le zatika, ker vrtina tovarniško ni dobro obdelana. Jaz sem preveril, pa je v nulo obdelana.
Premeril sem vzmet, zračnost zobnikov ter vse za kar je podana specifikacija v FSM. In je bilo vse BP!
Zadeve sem spucal, podmazal in dal vse nazaj skup :thup http://shrani.si/f/3K/kL/4u7Bw8Bx/img3747.jpg
Naslednje na vrsti so bile odmične gredi. Valda sem jih mal na stružnico vrgel :haha http://shrani.si/f/3t/wm/2FHMG5Ns/img3723.jpg
Brusni papir, postopno vodno brušenje z dodatkom WD40 v soliden sijaj z 2000granulacijo. (na sliki je še neobdelana površina, sem mislil da imam sliki prej potem, pa nimam) http://shrani.si/f/3a/lp/1HzWRVEB/img3725.jpg
Po tem pa pride pa še eno bolano tečno opravilo. NASTAVLJANJE VENTILOV. Kolk je pa to tečno, če nisem 20x dal odmičnih noter pa ven, nočem nič!
In sicer, po nekem "znanem" vrstnem redu daš v glavo pokrovčke ventilov, čez povezneš odmično gred, vse podmažeš tako kot mora bit, ter pomeriš zračnost.
To si zapišeš, in če odstopa, boš pač moral menjat pokrovček.
Sam sem mel k sreči 32 različnih pokrovčkov (iz dveh glav), torej je nekaj šanse, da bom lahko v nulo nastavil zračnost ventilov :thup


Že vnaprej sem si pripravil, kako je bilo pred montažo z zračnostmi, pa sem si vse spravil v excel, pa preračunal in prilagodil podložke da bi prišel na nič oziroma na tistih ±0.01mm odstopanja (dovoljeno odstopanje je ±0.02, ampak jaz sem hotel dosežt boljše od dovoljenega!)
Dejansko se je na papirju vse izšlo! Načeloma sem imel vse prave štofle, in zadeva naj bi padla skupaj 123 :thup http://shrani.si/f/1N/Bu/3qjtP7au/img3722.jpg
Itak vesel kot radio, se spravim tole skup dat (prvič) in ves vesel vzamem v roke merilnik za zračnosti merit in...ja madona! Kaj pa je zdej to, ja vse zračnosti nikakor ne štimajo, glede na papir. Odstopanja tja do ±0.08mm?! Kaj pa je zdej to!?
No telih 12 vijakov, ki držijo odmične gredi noter sem verjetno ene 20x dal notri in ven. Kolk je to enga dela če želiš v nulo nastavit vse, škoda govorit.
Druga stvar je da imaš na lagerju neskončno štoflov, pa dejansko vzameš točno tistega ki rabiš. Ampak itak slej kot prej mi je sfalilo pravih. Zato sem obstoječe (ki jih nisem rabil) na stružnici zbrusil na pravo mero. Kakšnemu sem odvzel 0.03mm ali v tej okolici, da sem ga naštimal na pravo debelino.
Iz 1 ure, da sestaviš štofle pa odmične notri, se je vseskupaj potegnilo na cel dan, pa še pol drugega dne! Ampak na koncu, zračnosti nastavljene v ±0.01mm 8-) http://shrani.si/f/2q/DJ/x3w6Qlf/img3726.jpg
In ko ti vse to rata, lahko daš gor še semeringe, s tesnilno maso namažeš te končne mostičke in zadevo še "zadnjič" na moment pritegneš. 20Nm M8 vijaki, 10Nm M6 vijaki. V FSM je napisano, da vsi vijaki rabijo 20Nm, ampak če to narediš uničiš vijak na prvih mostičkih, ki imajo M6 navoj. Na internetu je neskočno tem z naslovom "I ruined my camshaft retainers" ker FSM v tem primeru malce štorasto "posplošuje" navor na teh vijakih, čeprav različni letniki glav uporabljajo različne mere vijakov. http://shrani.si/f/2W/on/4P1EkfsW/img3731.jpg
Ker hočeš potem zapret motor, da ti olje (nekaj ga moraš dat v cilindre pa po odmičnih) ne teče skozi pokrova ven hitro očistiš pokrova ventilov.
Levo pokrov ventila iz mojega motorja, desno pokrov ventila iz kupljenega motorja. Le kdo je večkrat menjal olje, in je mel manj blowby-a na batih a?
Valda od kupljenega motoroja pokrovi in glave so bile v precej boljšem stanju, zato sem tut te očistil in uporabil :thup http://shrani.si/f/3a/5h/K9w9Iyw/img3732.jpg
Komplet novih tesnil, tole je NUJNO potrebno, če nočeš, da ti olje teče ven z motorja na vseh vogalih.
V original kompletu subaru tesnil za ta motor sem dobil tavečje gumice, pa tesnila okol lukenj za tuljave, ter 8 gumi-podložk. Tele ploščate tesnilke na tri vijake pa sem moral dokupit. Nekih blesavih 11€ :thup Ampak ni druge, stare so bile povsem trde in napokane. http://shrani.si/f/j/pS/1Ltq2CkG/img3734.jpg
Pride pa to na oddušek (recirkulacija motornega lufta) pokrova ventilov. Na obeh glavah. http://shrani.si/f/1f/xz/1sp6MW6Q/img3735.jpg
"Nič pokrovi so gor, dejmo še plastike obesit gor" si mislim ja. Najprej sem moral očistit maščobo iz plastik, ter zamenjat vsa penasta "tesnila" ki so na teh plastikah. Tudi to vse je bilo zraven v original kompletu tesnil 8-) http://shrani.si/f/2z/3b/sCxQTyq/img3736.jpg
Itak ves vesel gor vržem plastike, pa celo še vodno pumpo (sem vzel nov komplet jermen + pumpe + napenjalca gates) vse skup pripravim za oljno pumpo ter jermen, potem pa samo...... http://shrani.si/f/2l/9T/2UdYiLfT/img3737.jpg Ja pismo rosno...kako bom pa zdej jermenice za odmične gredi zategnu?! :facepalm :facepalm :facepalm
Itak bo treba dat pokrove ventilov nazaj dol....ajej, pa vse je že namazan (ker moraš delno tudi z diht maso mazat tesnilne površine) :facepalm :facepalm :facepalm

Da lahko zategneš vijake jermenic, moraš s ključem 30 (bolj prav bi bil ključ 30.5, ker 30 gre jedva gor) pridržat odmično na mestu (ima narajen heksagonalni "utor", ki se ga vidi na zgornjih slikah). Verjetno je boljše to delat s "subaru tool-om" ampak itak ga nimam
Poleg vijakov glave so vijaki jermenic odmičnih gredi pomoje druga najbolj zategnjena stvar. Tam je navora preko 100Nm, in to na imbus 10mm, filing je da bo imbus odletel ampak to nekak kar zdrži :vctry

Mah za tisti dan sem mel dovolj vsega!
Prvomajski prazniki za par dni podaljšani z dopustom so bili mimo. Moja ideja ter upanje, da bom do tega časa že sfiniširal motor pa je itak že umrla :lcry
Treba bo nazaj šiht! Kam pa je šel cel teden časa?!
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost