Impreza WRX SW by BackW00d

Subarujev predstavnik na Rally tekmovanjih in mlajša terenska izvedenka
Odgovori
Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3905
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 19. December 2019, 07:41

BackW00d je 6.februar napisal/-a:
06. Februar 2018, 10:01
......Ok očitno kompresija prebija samo v višjih obratih. Se vmes malce zamotim, avto se malce ohladi, ga vžgem, z eno roko na loputi držim obrate na 3500RPM, z drugo roko na zgornji cevi iz hladilnika v motor....cev od vode se začne občutno polnit s pritiskom. Po 10-15 sekundah rata trda, mehurčki in voda rinejo v ekspanzijsko posodo....torej je jasno :cldsw

29.12.2017 - Diagnoza: Prepihano tesnilo med cilindrom/glavo ali pa tista hujša opcija, počena glava/blok motorja.

Super novoletno darilo ljubica moja. Ampak, trenutno nimam cajta zate. Kaj se pa afnaš afna ena! Postavim te v vogal, spustim ti kri, da ti ne bo zmrznila in ko te https://i.imgur.com/cX1WkwP.jpg?1!!! Referenca: Wikipedia.hr


Za letos te mam dost! Pa naj te zebe kokr te če!

Hey Siri, call Simon
"...Saus Simon, dej prosim polnit viličarja, zna bit da ga bom rabu..."
Hey Siri, call DogsBody
"...Stari, a veš tist roštilj za motor gor obesit k si ga naredu? A bi ti to posodu?"
Hm...a zdej bo že dve leti od tega? Tole moram pa res mal poprijet za tipkovnico pa nadaljevat sago. Pa da dejansko preračunam kolk me je tale luštna stvar usekala po žepu...
Danes naredim zadnji "šiht" za letos, potem pa se lotim....v naslednjih dneh, da naredimo konec tej zadevi. Za ene par strani materjala še mam ;)
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
subi92
Uporabnik foruma
Prispevki: 7836
Pridružen: 15. November 2005, 22:33
Kraj: Kamnik

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: subi92 » 19. December 2019, 14:31

:thup :thup

Uporabniški avatar
ORLY
Uporabnik foruma
Prispevki: 307
Pridružen: 14. December 2018, 19:30

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: ORLY » 19. December 2019, 15:56

Čakamo novo sezono prigod KNOW-HOV telenovele. Sam brez reklam, prosim :cp
ignorance is bliss

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3905
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 23. December 2019, 15:06

Torej, zadnji slikovni dokaz, da sem se še vozil je na dan 12.6.2018, ko je avto celo dobila toča, sicer bolj drobna, pa vselej.
Ampak, dopustniški čas je mimo, družinske aktivnosti in dopusti za dušo so mimo in prav hudimano dobro so deli.
Človek malo resetira spomin in posledično se elan napolni :thup

--------------------------------------------------------------------

ACT IV: Build #2! :facepalm Oziroma: Here we go again! Priporočam tale spremljevalni komad

Škoda sploh govorit kake volje sem bil tisti dan, ko sem ugotovil da moram avto parkirat pod drevo.

Avto sem postavil na taktično mesto, saj sem vedel, da me bo s tega "parkirnega" vsakič, ko bom šel mimo malce dreznil in me sprobal, če sem že pripravljen za njegove misterije.

In tam okoli 23. oktobra se je počasi začelo dogajat... http://shrani.si/f/1B/n/45BEo8yX/imge4878.jpg
Tale pogled, žalosten, mi je začel najedat od poletja veselo dušo in treba je bilo nekaj narediti...mind-set je bil v pravem stanju, da sem si zopet lahko šel zaje*** marsikater vikend in popoldne.


Zadeve sem se lotil na tradicionalen način.
Bil je 30. Oktober, torek. Sicer malce čuden dan za koline...ampak vseeno takrat sem si zaradi praznikov med tednom vzel fraj kar cel teden, zakaj le ;P

Najprej smo enga kratkega ruknli, nato pa na poti do štale še vsak po dva.
V štali smo še vsak enga ruknli, pol pa pogledal katerega bi: http://shrani.si/f/1j/11k/3oegwH9v/img4906.jpg
Z zajlami in pripomočki smo pravega zagrabili, ruknli vsak še po dva: http://shrani.si/f/3z/UF/2Jb8l0m/img4909.jpg
Nato pa mu je glavni mesar spustil kri...
Medtem ko smo še vsak po enga ruknli je vajenec spretno nastregel še kri.
Mi pa smo od veselja da se je vse super končalo še hitro vsak enga ruknli: http://shrani.si/f/i/9I/YkxEKy6/img4910.jpg
Vmes ko mu je odtekala kri je majster opazil, da se je pras*** v določenih sklepih nabirala odvečna maščoba?
Da nebi bilo kaj narobe smo hitro še enga ruknil: http://shrani.si/f/0/eq/3DDMIJi2/img4912.jpg
Predno smo ga dali na visle smo hitr še vsak po enga ruknli, ga dali na visle pa hitr še enga ruknli.
Majster je začel zadevo odpirat, ostali smo tiho opazovali pa vmes kakega ruknali: http://shrani.si/f/Y/wk/4Ah0HaMg/img4921.jpg
Majster ja hitro pogledal kakšen je kaj špeh pa meso...z najditvami ni bil najbolj zadovoljen, zato je hitro enga ruknil: http://shrani.si/f/13/wx/p6XTm9x/img4917.jpg http://shrani.si/f/3r/dc/rE0Jwm9/img4920.jpg
Ker se je višek maščobe ter salo pojavljalo tudi v enem izmed uhljev, je že mislil da je našel izvor težave zatekanja maščobe, zato je hitro enega ruknil: http://shrani.si/f/1Z/Q8/4UV6GGRc/img4915.jpg
Nato pa se je majster malce zakalkuliral in vse kratke viže so ga vrgle na hrbet...
Ker pa se koline brez majstra lahko direkt nehajo pa so vajenci lepo pospravili meso in polovice v kot na hladno do naslednjega dne, da si majster malce opomore: http://shrani.si/f/3W/Hq/PIGZutV/img4922.jpg
Se nadaljuje...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 619
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: Grizliboy » 23. December 2019, 15:21

Od vseh teh silnih takratkih ti ratalo je spesnit lepo balado. :smey :mrgreen: :innoc
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3905
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 31. December 2019, 20:08

Ok majster se je streznil, prišel je nov dan in nove moči.
Še vedno v "delavnem" dopustu, dne 30.oktober.2018 - Sredek.

Firbec in predvsem sekirancija tipa "kaj če ne bom našel vzroka?!" je sekala na polno.
Najtežje je itak odpravit težavo katere ne najdeš. In s tem v podzavesti mi je glava delala na polno.

Srčno sem upal, da res najdem nek fiksen vzrok tako prekomerne porabe olja.
S tem v glavi sem se vrgel v delavni kombinezon ter nadaljeval z razdiranjem...

Najprej sem se vrgel v demontažo odmičnih gredi.
Tukaj sem srčno upal da bo kak izmed teflonov kje snet ali uničen. Seveda kot posledica napačne montaže ali kakega pripetljaja pri montaži.

Sicer prej sploh nisem opazil, a ko sem snel odmični gredi sem opazil koliko saj se je v slabih 500km nabralo v glavah :shock:
Vse črno, olje črno kot noč, saje se kar vlečejo po motorju. pismo od kje to pride ej?? kako so prišle saje v olje...valda je en teflon nekje odbil in so izpušni plini uhajali v olje mimo stebla ventila ?! http://shrani.si/f/1Y/ze/1j4q9uxT/img4924.jpg
Hitro odtegnem še glave vijake da lahko glavo dol snamem, da vidim še v komore, če ja tam kaj čudnega...
Notri vse mastno, na ventilih kar stoji olje, vse zaoljeno v smrt.... http://shrani.si/f/2D/YS/cWrzqDN/img4968.jpg
V komori nič boljše, bati rahlo črnkasti komora sama mastna kot sam hudič... http://shrani.si/f/3u/ds/iXOkHTq/img4972.jpg
Glede na to da je tukaj vse mastno mora bit tukaj krivec....a ne?
Hitro snamem štofle z ventilov ter vržem en ventil ven...ventil masten in noro sajast, kanal na glavi črn kot dimnik, teflon zgleda pa OK??!?! http://shrani.si/f/L/e2/uiqdBNx/img4969.jpg http://shrani.si/f/2q/VC/1I6ur6ae/img4970.jpg http://shrani.si/f/1H/tw/1JpMlYmx/img4971.jpg
Na tem mestu sem gledal začudeno in mi ni bilo prav nič jasno. Kaj se tukaj dogaja?! Kje se zlije 1liter olna na 100km v izpuh?!
Kose začnem zlagat na kosovni "odpad" ter kopljem dalje... http://shrani.si/f/2a/8v/1fcVZKLa/img4974.jpg http://shrani.si/f/2c/RO/3pu5nBfU/img4975.jpg
Drugo glavo pocahnam, razastavim in zopet začudeno gledam, ter ne opazim nič kaj kar bi indiciralo na tako hudo porabo.... http://shrani.si/f/u/qb/2WDzhQ7X/img4983.jpg
Cilindri pa zopet mastni kot sam hudič, dejansko je nekaj olja kar stalo tam za batom ?! http://shrani.si/f/K/CM/1wMARiIa/img4984.jpg
Na tem mestu sem moral teorijo o teflonih žal zavržt...Ker enostavno ni mogoče da skoz "slab" teflon steče 1 liter olja na 100km....krivec mora biti nekje drugje. Itak, na misel je prišla naslednja dvojica: Počen blok/glave in nekje olje "šprica" mimo ali pa uničeni batni obročki zaradi slabe montaže. Al mi je kje kakšen obroček "dol padel" al pa sem kakega kje pozabil montirat ?!?!

Ampak ajde, na tem mestu te do dejstva, da bat snameš loči le nekaj vijakov ter en "doma narjen subaru tool za batni štift ven vlečt" ki te lahko prisili tudi da je*** vsem vse po spisku, ker je tečen za ven dobit še pa še...
Ker pa imamo na voljo stružnico ter ni da ni orodja, sem na hitro naredil in "izvlekač" in sem vse naredil 123....

En izmed batov....obročki vsi OK http://shrani.si/f/1K/LJ/1oGcnhTI/img4985.jpg
Pa drugi....spet vse OK http://shrani.si/f/1i/Qs/2PMIKjOT/img4990.jpg
360° pregled....madona, vse OK http://shrani.si/f/1s/JJ/4k5NYsaH/img4988.jpg
Obročki povsod tako kot morajo bit?! http://shrani.si/f/M/10J/2Ra9xn8h/img4995.jpg
Pregledam cilinder, če je kje kaka razpoka ali če je kaj prekomerno uničeno...

1. kul http://shrani.si/f/1h/Rg/1YZXupRt/img5009.jpg
3. kul http://shrani.si/f/T/oZ/dLIbEFO/img5012.jpg
2. kul http://shrani.si/f/Q/Ks/2GsrG5KB/img5013.jpg
4. kul http://shrani.si/f/w/uT/2WU6G2TM/img5017.jpg

Ja pa madona....kje rine olje skozi ?!?!!?!?!?
Kaj pa pod luknjo zadaj na bloku???

Ok, je mastno ampak nič kar bi indiciralo na kako napako... http://shrani.si/f/e/Ip/CV2lyqa/img5020.jpg
Začuden do kraja! Kaj me zdej heca?! Kje olje rine zginja?!!?
Pregledam glave še enkrat, grem še enkrat v motorni prostor gledat če je kje špricalo olje stran....pod avto....še enkrat ventile pa teflone...pa turbino, pa recirkulacijski sistem...pa tam je vse suho in nič sajasto....?!?!

Jah nič jasno...kako naj zdaj odpravim napako, če nevem kaj je sploh narobe?!?!?!

Tega pizdeka od motorja postavim na svoje mesto tja na prenosni ponk in enostavno pospravim cel ta dan in večer nekam tja zadaj v prostor kjer človek hrani spomine ki bi jih rad čimprej pozabil... http://shrani.si/f/5/xJ/2hLdQN4c/img5023.jpg
Očitno bo treba spet obrnit cel internet ter najdit možne vzroke kam zginja olje...
Naslednji dan sem se zakopal globoko v forume, kontaktne mail-e proizvajalcev batnih obročkov, Sanija, TurboYodo (mighty car mods fani ga poznate) in kaj ti vem koga vse sem še dal v kombinacijo...

123 se je obrnilo dva tedna...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

pohansir
Uporabnik foruma
Prispevki: 25
Pridružen: 19. April 2012, 20:10

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: pohansir » 31. December 2019, 22:14

Daj eno fotko prilepi, da vidimo, kako se stika oljni expander obrocek.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3905
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 01. Januar 2020, 11:25

V mojih očeh, nič posebnega: http://shrani.si/f/1I/13R/YUTETs9/img5007.jpg
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

pohansir
Uporabnik foruma
Prispevki: 25
Pridružen: 19. April 2012, 20:10

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: pohansir » 01. Januar 2020, 13:36

Pa ni prekratek obrocek?

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3905
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 02. Januar 2020, 10:42

Da malce razjasnim zadevo....

Ker takrat nikakor nisem našel krivca za prekomerno porabo sem pač začel brat in spraševat vse naokoli.
Zdaj pa sej veste kako je to, če nekaj človek ne pozna, tudi težko vpraša kaj o tem na taprav način.

Pošiljam slike in opisujem težavo Saniju pa TurboYodi pa se malce pogovarjamo. Oba sta sicer mnenja da je nekaj z obročki verjetno, čeprav s slik je zgledalo OK.
Yoda pravi da so bati še povsem dobri vidit, da v cilindrih ni vidit nič kar bi me moralo skrbet.
Sam sem sicer sprva bil skeptičen da bodo risi na batih in res površinske sledi na cilindrih problematične, ampak sta in Yoda in Sani oba rekla da je to standard pri subarujih, da naj dam požlajfat cilindre pa bate da naj spoliram pa butnem nazaj skup in je to to.

Povem obema, da so me nekaj hecali batni obročki.
Če se še spomnite:
BackW00d je dne 5.12.2018 napisal/-a:Naslednji na vrsti so bati. Obročke sem premeril že pred tem, in so bili vsi OK. Zračnosti so imeli med 0.3-0.5mm, kar je zadovoljivo. Standard je med 0.2-0.5mm, limit pa je od 1-1.5mm. Torej, čist super!
Sicer me je oljni obroček nekaj hecal, pa sem na internetu pogledal, in ugotovil, da mogoče rabim nastavit kletko oljnih obročkov, tako da sem še to naredil. Ni neka kunšt ;P
Bat #1 je notri! Ne spraševat kako sem ga notri spravil, ker nisem imel orodja za vstavljanje batov takrat pri roki. Bil je 2. maj in ni bilo opcije da bi ga hitro kje dobil, sem se pa kar tresel po želji da to sestavim.
Z nekim doma narejenim pripomočkom sem se mal pomatral, pa je kar šlo!
Sprašujem oba, če so slučajno Hastings obročki bolj leva firma, če sem ga mogoče kaj posral, ko sem te vzel...

Sani pravi da je to kul firma da je on tudi že dostikrat to vgradil pa ni bilo problema...
Da naj še enkrat skup vržem pa mora bit OK.

Yoda pravi da so super firma.
Omeni tudi, da očitno da sem nekaj zaj**al pri oljnih obročkih, da bi on kupil nov set pa zabrisal skupi pa more bit vse OK.

Meni nič jasno. Kako sem lahko pri oljnih obročkih kaj zafrknu?! Saj sem jih poštimal da so v nulo pasali notri???

Jah nič, za ziher 21.11.2015 - ob 8h zjutraj pišem še na info@hastingsmfg.com:
Ivo je napisal/-a:Hi. I've recently bought your set of piston rings for my Subaru EJ205 engine Item number 2C5134. Are those rings prepared for the installation as is just right out of the box? I've had issues with oil rings, as I've assumed that the spacer is too long, and i've shortened it by one section. This way the rings fit perfectly and the piston went in nicely. My cylinder diameter is slightly increased from standard diameters (slightly worn) and 1st and 2nd compression rings had a gap of around 0,4-0,5 mm (0,015"-0,020") which is just on the big end of factory gaps. After the build was done, I've seen excessive oil consumption, 1 Liter of oil per 100km (1 quart per 60miles), which is just crazy. Did I compromise the oil rings as I've made the spacer too lose? Should I just install them right out of the box, even if the piston was showing a bit more resistance in movement? I've already disassembled the engine one more time, and am looking to replace the rings, and would want to buy yours again, as I've heard from many that Hastings piston rings is one of the best picks on the market. Please let me know. Best regards, Ivo.
In na moje presenečenje ob 4h popoldne (to je ameriška jutranja ura) že dobim odgovor od gospoda Dawn Hill-a:
Dawn Hill je napisal/-a:Ivo 2C5134 STD Hastings ring set is concidered a "drop in" set, meaning you do not need to alter the rings if using them for the Application intended.

"NEVER" alter the Expander for the oil ring…. once you shorten the oil ring, you are creating an oil consumption issue in the engine…. you did comprimise the the oil ring once you shortened it, since the unit pressure/tension on the 3 pc oil rings are apx 7 to 8 lbs of drag, you likely now have no oil control due to no tension…………..

It is a good idea to put one top and one 2nd ring in the cylinder and check end gaps just to assure yourself that you have the right ring set for your needed cylinder…

top and 2nd ring end gap spec .012/ .022 oil ring rail end gaps .010/.050 the EXPANDER can NOT be checked by putting it in the bore……the 3 pc combination is designed to have the needed unit pressure for the engine ……………………dawn

Dawn Hill
Applications Specialist
Hastings Manufacturing Company, LLC
Jaz to ene trikrat preberem....on pravi da morajo imeti 3 delni oljni batni obročki (torej le oljni obročki brez kompresijskih) ca 7-8lbs kar je 3-3.5kg upora pri premikanju samega bata. Kaj?!

Meni se podre vse znanje, ki sem mislil da ga imam okoli oljnih obročkov.
V glavi začne vret vulkan misli in spominov za nazaj...

Začnem raziskovat po internetu ter prebirat ker očitno sem na tem področju povsem nepodkovan ?!

Moje takratno mišljenje je bilo:
1. Najbolj pomembni so kompresijski rinki. torej prvi (zgornji) je najpomembnejši in je valda najbolj "napet" da drži kompresijo
2. Za ziher in v pomoč prvemu obročku je drugi kompresijski obroček. Ta prestreže tisti višek kompresije kar gre mimo prvega. Zato je tudi ta precej napet
3. Prvi in drugi obroček sta zaradi tega tudi najbolj "debela" da sta močna in da se zato tiščita v bok stene cilindra
4. Oljni obroček je "manj pomemben" obroček. Pač tam je zato, da podmazuje bat in da "razporedi olje lepo po celem cilindru
5. Valda se oljni obročki ne rabijo tiščat v steno, če pa so mehki, tanki. Itak ne delajo kompresije...
6. Kletka oziroma spacer/expander ring vmes med obema oljnima obročkoma pa je tam samo zato da razdelita ringe da se vmes lahko "odceja" olje

No v zadnjih treh točkah pa se skriva koren težave zakaj je motor pil toliko olja. :facepalm

In ta koren težave sem bil jaz :shock: :wtf

Takrat 100% prepričan, da mi je povsem jasno kaj so obročki in kaj je njihova funkcija, sem s tolikšnim prepričanjem zakorakal, povsem nonšalantno, v predelavo kletke oljnih obročkov. Enostavno se mi ni zdelo logično da ko dam oba kompresijska obročka na bat gre bat dokaj preprosto gor in dol po cilindru.
Ko pa montiram oljne obročke pa najprej kooomaj sploh spravim bat v cilinder, ko pa ga pa se bat tako grdo upira premikanju po cilindru da je gar groza.
Sem bil res 100% prepričan da bi tako velik upor povzročil prekurjenje obročkov in da je nekaj narobe z obročki.

Ta ista prepričanost me je vodila potem tudi na Google kjer sem iskal samo "kako se nastavi kletko oljnega obročka" in Google, faca kot je, mi je pokazal ravno to. En kup procedur, kako se brusi/razteguje/nastavlja kletka ekspanderja. Nikjer pa mi Google ni omenil da mora oljni obroček bit našponan notri v cilinder....No saj lahko da je kje bilo to omenjeno, ampak tega tako nisem rabil brat, saj sem takrat "vse vedel"...

In prav to sem tudi naredil. Odrezal sem en kos expanderja, s pokrivil konce, da so se lepo naslanjali en na drugega ter oljne obročke, tokrat povsem brez upiranja vrgel na bat in v cilinder.


No po tem krutem spoznanju, da sem dejansko zaj**al na celi črti pa pride tisto taglavno, tisto edino dobro kar lahko iz tako usrane situacije sploh potegneš...

In seveda to pa je šola, sicer draga...ampak zelo učinkovita, ker gre iz lastnega žepa in udari po moji glavi. :clap

Prinesla mi je novo mišljenje:
1. Kompresijska obročka sta pomembna ampak zdaleč od najpomembnejšega.
2. Kompresijski obroček je narejen tako, da ga pritisk v komori "raztegne", saj ga porine dol v bat, ter zato navrhu med zgornjim robom utora in obročkom vmes porine kompresije, ki tako pride za obroček in ga le ta stisne v steno. Več kot je eksplozije, bolj je obroček porinjen v steno cilindra, bolj tesni. A je lahko še bolj preprosto?
3. Najpomembnejši je oljni obroček! Zakaj?
4. Oljni obroček pripravi teren kompresijskima obročkoma
5. Če oljni obroček ne postrga 99% olja stran s stene cilindra se zgodi da kompresijski obroček "akvaplanira" po oljni površini in ga "odmakne" od stene. Olje tako dobesedno šprica v komoro kjer zgoreva v črne saje...Tukaj se je izgubil moj liter olja na 100km
6. Oljni obroček povzroča pri prostem vrtenju daleč največ upora

A veste kak "hevreka" moment se je zgodil v moji glavi, ko sem prišel do tega spoznanja? Jah navdušenje da bom lahko zadevo popravil na dokaj "human" način je preplavilo razum in že sem odpiral denarnico :D https://i.giphy.com/media/2rqEdFfkMzXmo/giphy.webp
Poleg vsega sem na internetu našel tudi možaka, ki je podobno kot jaz skrajšal kletko expander ringa in neboste verjeli...tipu je motor z dvakrat več bati primerljivih premerov porabil 2x več olja na 100km kot moj motor. (304 cubic inch V8) Torej...ni dvoma...nove obročke motor nazaj skup vržt pa mora delat!

Skok na eBay:

Batni obročki hastings 2C5134 - prvič - 43.40€
Batni obročki hastings 2C5134 - drugič - 34,35€
Obakrat pri istem prodajalcu na eBay - podjetje Asvela iz Litve (super firma, noro prijazni, support odziven v par urah - priporočam)

Hah super!
Pocenili so se in obroči in poštnina. Zvezde so se poravnale v mojo korist...Nemoreš verjet...a je to mogoče? To mora bit dober znak, a?

BTW, del teorije okoli obročkov se bo nadeljeval v nadaljnih mojih postih....ker je še par "for" okoli tega s katerimi se da pomagat...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 619
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: Grizliboy » 02. Januar 2020, 11:04

:ast :ast Zanimivo tole okoli oljnih obročkov :ast :ast Očitno je moja prejšnja, nesojena, mašina imela iste težave. :th :th :th
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
ORLY
Uporabnik foruma
Prispevki: 307
Pridružen: 14. December 2018, 19:30

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: ORLY » 02. Januar 2020, 13:02

Svašta! Oljni obročki igrajo tako veliko vlogo?
ignorance is bliss

pohansir
Uporabnik foruma
Prispevki: 25
Pridružen: 19. April 2012, 20:10

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: pohansir » 02. Januar 2020, 14:42

Haha, sm si kar mislu, da bo to.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3905
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 02. Januar 2020, 21:10

Oljni obroček, stari ta je car od carjev v motorju.

- Če preveč obriše bojo kompresijski obročki ter bat na poti navzgor ribali na suho oziroma ker ne bo mikronskega filma olja bo prišlo do ribanja kovinskih materialov in se bojo obročki in bat "obnucali"
- Če premalo briše pa kompresijski sicer tesni normalno ampak, ker naležna površina batnega obročka sploh nima ostrega robu (stik s steno cilindra) se zgodi da obroček "splava" po olju in olje pristane v komori...

Glej sliko http://knowhow.napaonline.com/wp-conten ... plated.jpg
Določeni ringi majo lice ovalno ali pač konusno ali imajo z obeh koncev chafer. Obstajajo tudi taki, ki so povsem štirikotni. Hastingsovi so ovalni.
To se vidi s kilometra.

Ampak če pride višek olja na mesto kjer mora "drset" kompresijski obroček se ne zgodi nič drugega kot to, da ga olje dvigne od stene, in to olje potem pristane v izgorevalni komori kjer ob izgorevanju izgori. Kompresija še vedno ostaja, motor dela normalno, le olje nabija v izgorevalno komoro ter tudi v izpušni sistem. To se zgodi pri 4 batih v 4 taktnem motorju 4x na dva obrata. Kar je 8 pomikov gor dol. Olje rine čez pri vseh 8 pomikih, izgoreva pa pač samo pri štirih.

Če voziš 60 km/h (neka razumna povprečna hitrost) boš ~100km naredil v 1 uri in 40 minut. Za tako vožnjo lahko predpostavimo nekih povprečnih 2000 obratov na minuto. 1h 40m je 100 minut --> 2000 obratov na minuto × 100 minut = 200.000 obratov = 100.000 eksplozij --> 200.000 obratov * 4 pomiki (4 bati) = 800.000 pomikov batov pri čemer mora mimo obročkov pridit 1liter olja.

Torej z vsakim pomikom skozi batne obročke pronica 0,00000125 litra olja (800.000 pomikov / 1 liter olja) oziroma da bo lažje pogoltnit --> 0,00000125 litra = 0,000125 mililitra = 1,25 mikro litra olja.
BTW ena kapljica ima "dogovorjeno" 0,05 ml oziroma 50 mikro litrov. To pa je takorekoč 50x več od tistega kar je meni hodilo mimo batnih obročkov.

Če greš ruknit enega kratkega v gostilno bi rabil za 0,03 litra natočit olje 24500 pomikov batov. No to bi se pri 2000 RPM zgodilo v cca 3 minutah. No to pa je kar že divje ane ? Vsake tri minute ti avto rukne za enga kratkega olja...hja...v 100 minutah pa se tega ravno za liter nabere....


Hitro je jasno da so količine, ki pridejo mimo bata res mikronske, ampak lej...obrati × čas × bati × kilometri in pride ven neka realno povsem absurdna cifra 1liter na 100km.

In po vsej tej zgoraj opisani matematiki pač lahko rečem edino to, da oljni obroček je jebeni CAR!



PostScript

Poleg tega pizduna pa so največji in najpogostejši porabniki olja v motorju tudi:
- puščajoča turbina
- tesnila stebla ventila (tefloni)
- puščanje olja na vseh koncih motorja zaradi slabih tesnil

Turbina načeloma če je res znucana v smrt, rada malce pušča olje, to olje izgoreva v izpuhu ali preko sesalnega dela zamaže celoten sesalni del (to je poleg EGR-ja ena boljših stvari, da je vse zasvinjano v sesalnem delu...

Tefloni so super stvar, ker ti pritisk izpuha sili v glavo in potem vroči plini odnašajo oljne hlape ven iz motorja. Vračajo jih v sesalni del - zato ima motor recirkulacijski ventil.
Poleg izpušnih pa ti uničeni tefloni na sesalnem delu vsakič ko motor "vdihne" spustijo malce olja preko tesnila in stebla direktvno v izgorevalno komoro.

Puščanje olja pa mislim da vam je jasno...fleki na tleh, smrdenje zažganega olja v kabino (ta zadnja je sploh super da ti avto zagori)....itd itd...
Še najlepše je da ti zadnji semering pri vztrajniku pušča in da ti zaserje komplet sklopko, tko da moraš poleg semeringa še sklopko menjat :thup
Al pa če ti na semeringih odmične gredi natoči olje na jermene, pa ti kak zob preskoči ko verglaš :thup

Ampak te zadeve (razen tefloni) načeloma puščajo počasi in samo ko avto dela. Zato take napake/okvare pripeljejo porabo le tja do litra na 1000km. Pa še to sem bil mogoče malce radodaren, razen če ti motor dobesedno ščije olje, da se črta za teboj vleče...ampak če maš tak motor, ti tako ali tako ni pomoči :D
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
kruster
Uporabnik foruma
Prispevki: 118
Pridružen: 26. September 2011, 20:08

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: kruster » 03. Januar 2020, 19:10

Ja , obročki so kar znanost razne oblike..https://www.gandini-industria.it/catalo ... -set-types in oblike za ej20 https://www.gandini-industria.it/catalo ... SF-9213-00. Res ima oljni veliko vlogo, mazanje in posnemanje olja, vendar tudi drugi (glej obliko v povezavi) prav tako s spodnjim robom pobere odvečno olje, ko se bat giblje navzdol oziroma navznoter pri boxerju, navzven pa "splava" po oljnem filmu. Kompresijski s svojim pokromanim ovalnim obodom pa seveda ne posnema olja , ampak lepo drsi po mikro filmu olja. ki je nujno , da motor ne zariba, prevleka trdega kroma pa mu zagotavlja dolgo življensko dobo in zato dobro tesnjenje,tako da komresija ne uhaja v karter in naprej v odduh.
Vsi trije so "cari".
Ali je bilo v sesalni kolektor kaj masten in pa intercoler?

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost