Impreza WRX SW by BackW00d

Subarujev predstavnik na Rally tekmovanjih in mlajša terenska izvedenka
Odgovori
Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3905
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 06. Januar 2020, 21:29

No s postavljeno diagnozo je elan skočil nazaj v telo ter dušo, in to je bilo povsem dovolj, da sem še isti dan po ugotovitvi kaj je narobe, po tem ko sem že naročil nov set obročkov, iz šihta zapeljal bolj kot ne direkt v delavnico in se lotil še preostanka bloka.
Par ur ki so ostale v dnevu 21.11.2018 sem porabil da sem dal blok narazen in si vse lepo pripravil na ponovno predhodno obdelavo.

Tokrat sem se pač odločil, da neko domače "reševanje" brušenja glav ter DIY honanja ne bom več delal, in bom to prepustil tistim, ki imajo pravo orodje za te zadeve.

Torej, glave gredo lokalnemu kolegu, ki brusi glave dlje kot jaz živim. Polovice blokov pa gredo na Intercomerce v Ljubljano, na konkretno honanje.
Dejstvo je, da če želiš da se batni obročki ornk vsedejo v motor, moraš dat profesionalno honat. Mogoče komu rata kje dosežt nek rezultat z honanjem na bohrmašino, ampak nekak sem se odločič da bom to prepustil profesionalcem....


Po preoblačenju sem najprej snel karter, ki sem ga prav konkretno zalimal na motor: http://shrani.si/f/3k/dx/4iKfhSha/img5052.jpg
Nato sem blok razdelil na dva dela: http://shrani.si/f/42/Nf/3CA1ehZ5/img5055.jpg
In ven snel glavno gred z ojnicami: http://shrani.si/f/3c/12q/4WskSfSq/img5065.jpg
Na moje presenečenje sem na ležajih glavne gredi našel presenetljive rise: http://shrani.si/f/1Z/cm/k09M5Rj/img5057.jpg
Ti risi pomenijo, da kljub bolano dolgemu čiščenju kanalov in bloka nasploh, očitno nisem odstranil vse umazanije ven. S tem da sem skozi oljne kanale spuščal bencin, brake-cleaner, meglio, vodo, kopal blok ter glave v topli razmaščevalni kopeli, čez spuščal zrak, vodo in kombinacije vseh čistil...ma ni da ni...
Hitro sem enega izmed ležajev na rahlo potegnil s 1000 gradacijo šmirgla. In že po dveh potegih so risi večina v celoti izginili. Za preverbo sem še enkrat premeril ležaje, ki so imeli še vedno iste debeline kot pred prvo montažo. http://shrani.si/f/j/99/70tkZTX/img5063.jpg
Dejstvo pa je da tudi če bi bili risi globlji, na samo podmazovanje nebi nekaj vplivali. En ali dva risa tu in tam nista nič kaj drugega kot "kanal" na potisnem ležaju. Važno da ni "izstopajočih risov, ki bi bili nevarni da se zažirajo v gred ali obratno.
Je pa na momente zgledalo bolj kot da se je na mestih kjer so risi pač odstranil zaščitni sloj. Ker res po dveh potegih 1000 šmirgla je barva ratala uniformna.
Zdaj verjetno da če nebi bilo nekih tujkov v olju bi ta sloj ostal dlje časa...tako pa je pač v prvih 500km (še verjetneje v prvih par minutah) porinilo malce delcev čez pa so površinsko opraskali ta zaščitni sloj stran. Sama gred ni kazala kakih poškodb.

Je pa dejstvo da, čeprav mogoče ne zgleda, motor je bil sestavljen v čistem okolju. In v zraku ni bilo prašnih delcev, ali da bi kdo v istem prostoru takrat kaj s flekserco brusil da bi lahko delci "leteli" v motor ko sem ga sestavljal. Vse je bilo sproti oprano z break-cleanerjem ter spihano ter očiščeno. Tako da to je defenitivno bilo v kanalih glavne gredi, bloka ali glave.

To je tudi med drugim razlog, zakaj pravijo da se subaru gredi ne brusi, ker se baje opilkov ne da odstraniti iz kanalov, saj naj bi imeli kar nekaj "slepih" rovov kjer se ti opilki skrijejo.


Ob 9h zvečer (vsegaskup slabe dve uri po demontaži karterja) sem imel kose pripravljene.
Blok je šel dva dni kasneje z menoj v Ljubljano na honanje: http://shrani.si/f/2z/Yu/28t87AJ3/img5068.jpg http://shrani.si/f/2V/NY/1qJJTYIi/img5076.jpg
Za glave pa sem bil tudi zmenjen, da jih v naslednjih dneh peljem do mojstra, ki je sicer imel gužvo ampak ker je pač kul možakar, me je vzel "nekam vmes kjer je mel luft". Do takrat pa sem jih lepo našprical ter pokril, da slučajno kdo ne vrže kej gor nanje: http://shrani.si/f/3D/4D/mYo9EAv/img5069.jpg
Kosovni odpad pa itak zraste v bolano velik kup: http://shrani.si/f/23/H4/3GaoGALx/img5066.jpg
Najprej tisti mali blok sestaviš, pa zgleda motor še dokaj majhen, nato daš gor glave rata širok, potem pa na vse konce navesiš še 100 drugih komponent in motor zraste v poštenega debeluha....

V vmesnem času predno sem dobil obročke ter blok/glave pa sem se lotil še par zanimivih dodatnih stvari obnovit....a o tem več v prihodnjič ;P :-f
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
ORLY
Uporabnik foruma
Prispevki: 307
Pridružen: 14. December 2018, 19:30

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: ORLY » 07. Januar 2020, 10:30

V nestrpnem pričakovanju nadaljevanja napete kriminalke... Zlikovce si že odkril, zdaj pa čakam samo še kdaj ga boš spravil za zapahe oz. v valje :smly.
Kdaj bo nov del, da si pripravim :111 :pop?
ignorance is bliss

Uporabniški avatar
4x4WD
Član Subaru kluba
Prispevki: 462
Pridružen: 08. September 2012, 14:10

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: 4x4WD » 11. Januar 2020, 23:42

Največ umazanije in opilkov ostane v hladilniku olja.
Nemogoče ga je popolnoma očistiti.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3905
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 13. Januar 2020, 06:46

Ta je res katastrofa, vendar jaz sem ga uporabil od prejšnjega motorja, tako da bi valda, kar je mel namen spustit umazanije že spustil takrat ko je delal v prejšnjem motorju...

Potem v drugem buildu sem ga namakal v nafti pa v vsem mogočem, pa ga potem eno uro spihoval ter čez njega spuščal vročo vodo/milnico pa vse mogoče...

Mah, ignorance is bliss...dokler ne podreš tako ne veš :D
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
urbancebulj
Uporabnik foruma
Prispevki: 2186
Pridružen: 16. Oktober 2010, 20:09

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: urbancebulj » 14. Januar 2020, 05:06

Jaz sem raje kupil kar novega, ziher je ziher.
:thup

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3905
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 14. Januar 2020, 07:23

Meni motor pred buildom ni zaribal, da bi se lahko vanjga nabrali opilki.
Če se ne motim pa je tudi oil flow tako narejen, da opilki oziroma morebitni partikli v olju najprej tečejo čez "zunanja" rebra hladilnika (oziroma grelnika olja - večina jih je mnenja da je ta izmenjevalec tam zato, da prej spravi olje na delavno temperaturo) šele nato pa gre v filter, ter nato skozi sredinsko luknjo, oziroma skozi votel vijak nazaj v blok ter naprej po vodih.
Itak po rebuildu v 500km zamenjaš štiri filtre, valda polovijo vse kar je za ulovit ;P

Po zaribu je najbolj štorasta zadeva za očistit menda glavna gred, ker ima kar nekaj slepih kanalov do katerih zelo težko prideš.
Iz istega razloga odsvetujejo brušenja gredi, ker po brušenju naj nikoli nebi mogel prav zares očistit oljnih kanalov v katero se naberejo opilki med brušenjem.

Živi bili pa (mogoče) videli kdaj v prihodnosti, če bom še kdaj moral podirat motor, kar srčno upam da ne bom rabil : :smsw
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3574
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: strumf666 » 14. Januar 2020, 08:38

Toplotni izmenjevalec deluje v obe smeri, hladilo se prej segreje kot olje, ima pa nižjo delovno temperaturo; škoda edino, da ima realtivno omejeno zmogljivost.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3905
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 14. Januar 2020, 11:31

Ravno zato pravijo da je bolj grelec...ker greje že hitro, ko je voda hitro na 70-90°C medtem ko je olje še na 30-40°C in je večja diferenca...
Pol k se pa voda segreje ne 95°C če teraš pa olje baje še vseeno z lahkoto poraste čez 120°C...sam nevem ker nimam senzorja temperature.

Ma kdo od vaju? Gre olje tolk visok?
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6732
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: nebivedu » 14. Januar 2020, 11:49

Na cesti na sveti Jošt nad Kranjem, sem spravil olje čez 100 stopinj na N/A avtu, tako da bi na turbaku moral it še na več.
XV ima senzor in prikazuje temperaturo olja v motorju.
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
urbancebulj
Uporabnik foruma
Prispevki: 2186
Pridružen: 16. Oktober 2010, 20:09

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: urbancebulj » 14. Januar 2020, 13:15

Meni sicer števec za temperaturo olja kaže v F ampak, to je ravno pol več kot so stopinje C.
Med normalno vožnjo je cca 180-185F, med "preganjanjem" pa tja do 200F.
Sepravi od cca 90 do cca 100 stopinj je oljček.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3905
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: BackW00d » 14. Januar 2020, 13:32

180°F = ~82°C
200°F = ~93°C

Nebivedu, mogoče bi moral turbak bolj segret, ampak pozabil si bistvo, s turbakom manj cajta goniš, ker si prej na hribu :D :haha :lolno :vctry
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

pohansir
Uporabnik foruma
Prispevki: 25
Pridružen: 19. April 2012, 20:10

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: pohansir » 14. Januar 2020, 14:49

Men stevc pri normalni voznji kaze 80 stopinj, pri tiscanju do 120. Ponovljivost ma kar dobro, v negove vrednosti pa verjamem lih tolk k svoji tasci.

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3574
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: strumf666 » 14. Januar 2020, 17:05

Predno sem dodatni hladilnik zmontiral, ga čez 120 nisem spravil, sam to bolj pripisujem temu, da ne znam zadosti dobro vozit. Ko je zunaj 35+ je bilo olje že pri kruzanju nad 100.
Poleg razlik med senzorji je odvisno tudi kje je senzor montiran, je ga imam v oljni galeriji na 3. cilindru.

pohansir
Uporabnik foruma
Prispevki: 25
Pridružen: 19. April 2012, 20:10

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: pohansir » 14. Januar 2020, 18:41

Ja jst pa na karterju.

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6732
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Impreza WRX SW by BackW00d

Odgovor Avtor: nebivedu » 14. Januar 2020, 22:40

BackW00d napisal/-a:
14. Januar 2020, 13:32
180°F = ~82°C
200°F = ~93°C

Nebivedu, mogoče bi moral turbak bolj segret, ampak pozabil si bistvo, s turbakom manj cajta goniš, ker si prej na hribu :D :haha :lolno :vctry
Niti ne. :twisted:
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost