Čipiranje motorja

Izboljšave zmogljivosti in voznih lastnosti
Odgovori
Sebo
Novinec
Prispevki: 11
Pridružen: 27. Marec 2015, 14:10

Čipiranje motorja

Odgovor Avtor: Sebo » 23. September 2019, 11:50

Pozdravljeni!
Imam xv-ja 1,6 - 84kW/114KM, razmišljam, da bi mu povečal moč.
Kakšne imate izkušnje s čipiranje?
lp

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3690
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Čipiranje motorja

Odgovor Avtor: danci1973 » 23. September 2019, 12:08

Iz 1.6 non-turbo motorja se s 'čipiranjem' (tuningom, ...) ne da izvlečt smotrnega števila konjev, zato se s tem najbrž nihče ne ukvarja...

Uporabniški avatar
axaQ4
Uporabnik foruma
Prispevki: 488
Pridružen: 09. Maj 2006, 17:56
Kraj: Začetek Gorenjske baje

Re: Čipiranje motorja

Odgovor Avtor: axaQ4 » 23. September 2019, 13:06

Dosti denarja za zelo svoh rezultat. Razen ce porines 10k v masino :P

Ne splaca se skratka. Raje kupi avto z mocnejsim motorjem (po moznosti s turbino)
Nimam kulija, da bi se podpisal.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3903
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Čipiranje motorja

Odgovor Avtor: BackW00d » 23. September 2019, 14:53

Edina poceni varianta, ki se bo vsaj kaj poznala ti je prestop v ilegalo. Odstranit katalizator...
Vse ostalo pri N/A (natural aspirated - ali po domače ne-turbo) motorju je bolj kot ne zelo drago in še bolj ilegalno...
Oziroma, takole je...

Čipiranje v smislu "izogibanja ekologiji" bi mogoče obrodilo neke sadove pri povečanju moči, vendar tukaj govorimo o prirastku moči v okviru 0-10%. Cena takšnega čipiranja pa verjetno v okolici 500-1000€. Čipiranje N/A avtov ni tako preprosto kot 1.9 TDI ter ostalih turbodizl smrdljivcev.

Bolj realen je nek ornk tuning motorja z menjavo komponent motorja, vendar...

S povečanjem moči se v kvadratnem razmerju dviguje tudi cena.
V večini primerov se pa zgodi tudi da če že greš po tej poti (večji ventili/druge odmične gredi/sesalni kolektorji) zadeva pozitivno vpliva na konje v višjih obratih. V nizkih, kjer preživiš večino cajta pa lahko te nadgradnje škodujejo konjem.

Majhen motor (1.6 to vsekakor je) pač rabi konkretne obrate da konje razvije.
Precej lažje je moč povečat z večanjem delovne prostornine (there is no replacement for displacement - tukaj drži kot pribito).
Več kot je mešanice v cilindru, bolj bo počilo bolj bo porinilo rit v sedež...
Delovno prostornino se lahko "virtualno" (najlažje) poveča s turbino.
Kot primer: 1.6 motor s turbino, ki porine 1Bar pritiska v cilinder...to pomeni da ima motor pri isti temperaturi zraka v cilindru virtualno 3.2 litra prostornine. Saj v motor porinemo 2x toliko zraka kot brez turbine. (tole je fejst čez prst matematika, ampak da dobiš okvirno idejo).

Vsi te zgoraj opisani postopki se pričnejo pri kakih 2.000€. Zgornje finančne omejitve ni, ker pač lahko začneš dobesedno zlate komponente za v motor kupovat in so cene precej smešne.

Zato je nažalost najceneje kupit drug avto z močnejšim motorjem.
1.6 od subaruja je pač totalen dolgčas od motorja.

Naš fotr je sedaj Imprezo 1.5 menjal za 1.6 Vitaro, in sam sploh ne morem verjet koliko razlike je v prožnosti motorja.
Kot, da bi 1.5 motor od Impreze delal le na tri valje, ta od Vitare pa na steroide.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Sebo
Novinec
Prispevki: 11
Pridružen: 27. Marec 2015, 14:10

Re: Čipiranje motorja

Odgovor Avtor: Sebo » 27. September 2019, 08:46

Hvala za informacije.

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost