Izpušni sistemi

Izboljšave zmogljivosti in voznih lastnosti
Odgovori
Thomas22
road pirate
Prispevki: 6754
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: Thomas22 » 23. Februar 2014, 15:54

Evo, da malo osvežim tole temo.
Pred leti sem tu opisoval izpuh od turbaka in od NA 2,2 motorja. Za slednjega sem naredil kolektor 4 - 2- 1. Tega sedaj uporabljam na Foresterju z 2,0 motorjem.
Rad bi zadevo stišal in ohranil navor ali ga celo povečal. Zato sem malce raziskoval internet in našel zanimiv članek https://cobbtuning.zendesk.com/hc/en-us ... ust-Design .
Vseh stvari nisem upošteval pri izdelavi celega sistema. Nikjer pa nisem zasledil točne premere in dolžine cevi za ne-turbo motorje. Mislim, da ima to velik pomen, zato tudi mislim, da proizvajalci te podatke malce skrivajo.
Sam imam kolektor kjer je premer cevi 40 mm, zadeva pride skupaj malce pred koncem menjalnika. Nato je tam športni katalizator celotne dolžine cca 250 mm. Nato naprej potuje 900 mm cev premera 50 mm. Potem je tam resonator premera 90 mm in dolžine 150 mm, nakar sledi cev premera (še vedno) 50 mm cca 700 mm. Tu se pojavi prirobnica in začenja se "S" cev zadnjega lonca. Cev ima premer 60 mm in je dolga cca 880 mm. Skozi lonec gre tudi 60 mm. Nastavek na loncu je le 90°krivina obrnjena navzdol, ker sem lonec dal čim višje.

Zvok je bil ob taki nastavitvi kar hud, zame preglasen. Zato sem v nastavek lonca dal "dB killer" podobno kot imajo to motorji. Luknja na tem ubijalcu je 32 mm. Zvok se je zmanjšal, povečal pa se je navor.

Mogoče je zvok toliko večji, ker je nastavek lonca obrnjen navzdol cca 200 mm pred koncem vozila. Mogoče bi bilo bolje, če bi nastavek speljal tako da bi štrlel izven avta?

Glede navora tudi mislim, da bi bilo bolje, če bi se premer cevi zadnjega lonca zmanjšal iz 60 na vsaj 55 mm?

Kaj pravite? Se je kdo že ubadal s kaj podobnim? Mogoče kdo pozna kakšen dober portal na to temo? Vaše izkušnje z športnimi izpuhi.
Don't allow your mind tell your heart what to do.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3906
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: BackW00d » 24. Februar 2014, 09:51

Da malce vstopim v tole (izredno zanimivo) temo...(post bo dolg :))

Tudi sam se še moram tega lotit, ker imam doma vse razen inox cevi (ki so ubistvu najmanjši problem), in zato mi je izredno zanimivo pogledat izkušnje nekoga, ki se je tega že lotil in ima nekaj RL izkušenj in ne takih prebranih na forumih/straneh z vprašljivim ozadjem.

Zaenkrat bom rekel le to, da kolikor je meni znano, lahko premer cevi proti koncu izpuha, in za resonatorji/katalizatorji manjšaš, saj se izpušni plini ohlajajo in s tem se jim manjša tudi volumen, resonatorji in katalizatorji pa umirjajo pulze, (ki rabijo večji pretok zaradi njiove "velikosti") zaradi česar je normalno če je naprimer cat-back cev počasi manjšega premera. Lonec je pretočen ali prekaten ?
Jaz bi se krivine 90° na koncu znebil, oziroma bi raje dal tja kakšno S cev ki bi šla naprimer 30°proti tlem, in nato 30°nazaj v vodoravno lego.

*razlaga zakaj je pulz "velik" --> zamislite si eno cev po kateri točite vodo v bazen v primerjavi z človekom ki z vedrom nosi vodo v bazen. Oba bosta v 2h urah napolnila bazen, s tem da bo po cevi voda tekla umrijeno za razliko od človeka z vedrom, ki bo v pulzih metal ogromno količino vode v bazen.

Mislim pa tudi, da se zna zvok v avtu zmanjšat, če izpuh pripelješ za avto, zvočni valovi se ne bojo odbijali od tal v podvozje avta, ki pri karavanu kar dosti prinese pri glasnosti v kabini, saj je celoten pod v "kabini" ker prtljažni del ni ločen fizično.

(kogar hudo ne zanimajo izpuhi in tehnika izpuhov naj tukaj neha brat, ker bom dolgovezil o izkušnjah na enmu projektu ki še ni končan)
Sam sem enkrat za bratranca predeloval originalen 1.6VTi kolektor.
(ja, bratranec je zagrizen hondaš....kaj čmo)

In sicer 1.6 koletor VTi, je enakih dolžin 4-2-1 z zelo lepo speljanimi krivinami, solidnega premera. Sicer je 4-2 del še vedno litoželezen, 2-1 del pa je narejen iz cevi. Po širini prirobnice ki pride na glavo je za 2cm širši napram kolektorju na 1.5 motorju ki ga ima bratranec v svojem kiviku. In pa malce drugače pride okoli motorja.

Prirobnico sva z pilo in ogromno "jela" pobrusila na luknje od 1.5 motorja s tem zagotovila, da je od 9 matic bilo možno namestiti ter zategniti 8 matic, kar je bilo dovolj da je kovinsko tesnilo tesnilo.
Nato sva morala na novo pobrusiti tudi vse začetne luknje v kolektorju, ker se niso ravno prilegale na porte na glavi.
Glede na internetno branje, sva luknje na izpuhu povečala za okoli 1mm glede na luknje na glavi, se pravi da je izpušni kolektor imel v celotnem premeru 1mm večjo luknjo kot glava. To naj bi pripomoglo k hitrejšem pretoku iz glave v kolektor. To je vzelo ene pol dneva brušenja in piljenja. Roke so bile rdeče in boleče :D

Druga težava je bila pa potem pri krivni okoli mašine. s sprednjega dela pod motor in nazaj. Kolektor je zadev v karter in ga je bilo treba poravnat za par stopinj. Seveda litoželeznega dela ne moreš krivit, zato sva se posvetila 2-1 delu ki je bil iz cevi.
Iz meni neznanega razloga so bile cevi 2-1 dvoslojne. Zunanji cev 55m notranja 40-45mm. Se pravi dejansko sva hotel zakrivit 4 cevi hkrati. Ker pa niso bile planarno v istih ravninah, sva morala paziti tudi na zasuk ob ravnanju, kar je še dodatno otežilo zadevo. Nakoncu sva se odločila odpret Y del izpuha in izrezat en del cevi za lažje krivljenje in nato po TIG postopku zavarit nazaj. Ob rezanju in krivljenju sva naredila kar nekaj nepravilnosti v samih stehan cevi, in pa sam Y del sva morala še dodatno predelat, ker je bil v njemu zavarjen še restriktor, ki ga je bilo zelo težko odstranit. (hondaši to na veliko ven mečejo ker baje potem avto dosega WARP 1 hitrosti) Ko sem vseskupaj zavaril nazaj skup, sva z gorilcem pihala v cev, plamen pa je lepo pokazal kje ga nepravilnosti serjejo in se plamen vrtinči. Prav vsaka bulica oziroma oster del v izpuhu je delal turbulenco/vrtince.

Long story short: Kar sva pridobila z pretočnostjo in 4-2-1 dizjanom, ki ga original 1.5 kolektor ni ponujal, oziroma je ponujal neko "na horuk" alternativo. Sva tudi izgubila z slabo izvedenim 2-1 delom sploh v Y delu kjer je dejansko še najpomembnejše da je pot plinom čimbolj olajšana, da jih usmerja v pravo smer.
Bratranec je opazil precejšnje izboljšanje v srednjih in visokih obratih, ker se je motor precej rajše zavrtel v obrate (honda gre že tko rada). Delal je neke meritve pospeševanja raznih hitrosti v raznih brzinah...Je bilo boljše (ne za dol padit ampak je bilo)
Vendar pa je hkrati jamral , da je navor v nižjih obratih drastično padel in da je naprimer prej z 5. brzino z lahkoto vozil sem pa tja po mestu, sedaj pa avto večkrat zamori oziroma mora dat v 4. prestavo da gre.

Kolektor je nato snel in namontiral navadnega, saj je ta kolektor bil mišljen za takrat ko bo na motor nataknil kompresor. No sedaj ga imam že kakšno leto v garaži med starim železom, in čakam na dan ko se ga zopet lotim, in v celoti na novo naredim Y del izpuha, nato pa da vidmo če je kaj kruha v tej moki....

Takrat ko sem se tega loteval, nisem poznal nič teorije o izpuhih, ker me zadeva ni zanimala. Edino kar me je zanimalo takrat je blo to, kako dat nastavek na izpuh da bo boljš zgledalo in bolj ropotalo.

No kmalu po tem sva z kolegom naredila ene dve tri verzije izpuha za theSTROJ-a, kjer pa nemorem rečt druzga kot to da je bil zvok brutalen. Letelo je pa itak preveč :) Pa pokalo je kadar si spustu gaz, ker je bil komplet izpuh dolg 1 meter in ni povsem tesnil :D
Upam da ima še kdo drug kaj izkušenj s tega področja. Dejstvo pa je da neke enačbe po kateri delaš tukaj ni. Bolj trial & error....

Thomas kje ti kupuješ inox cevi? Krivine vem da že kupiš narejene in jih potem vstavljaš da kriviš cev :)
Moj lokalni "mojster" (ki me zadnje čase bolj razočara kot pa osreči) ima mašino ki ne krivi inoxa premera več kot 40mm pa še navadne krivine dela (tiste ki so v ovinkih močno zožane) in ne "mandrel" krivin ki ohranjajo premer....
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Thomas22
road pirate
Prispevki: 6754
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: Thomas22 » 24. Februar 2014, 09:58

Letališka cesta 27, 1000 Ljubljana
tel.: +386(0)1/524 00 78
IP tel.: 059925475
fax.: +386(0)1/524 00 79
e-mail: skladisce.lj@inoxcenter.si

Working hours:
Mo-Th: 7.30-16.00
Fr: 7.30-15.00
Don't allow your mind tell your heart what to do.

Thomas22
road pirate
Prispevki: 6754
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: Thomas22 » 24. Februar 2014, 10:06

Za "top performance " krivine so najboljše konusno narezane cevi (nekateri temu pravijo "ribice"). Varjenja je več, premer nikjer niti malo ni zožan, zgledajo pa hudo dobr!

http://www.rcdon.com/assets/images/Elbow__4.jpg
106-0650_IMG.JPG
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Don't allow your mind tell your heart what to do.

Thomas22
road pirate
Prispevki: 6754
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: Thomas22 » 24. Februar 2014, 10:27

Pri NA motorjih moraš skrbeti za povratni pritisk izpušnih plinov, drugače gre navor pa-pa.
Don't allow your mind tell your heart what to do.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3906
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: BackW00d » 24. Februar 2014, 11:51

Ja tole narezano verzijo poznam, je pa varjenja noro velik pr takih zadevah :D Pri ceni argona.....

Backpressure je ena taka narobe razumljena beseda....To si rabu pr dvotaktarjih :D

V članku, ki si ga pripopal lepo piše, da moraš skrbet za hitrost izpušnih plinov. Kar pa narediš z tanjšo cevjo, ki pa mora hkrati bit dovolj velika, da pri obratih še vedno lahko izpuh diha. Zelo tanka cev recimo ti bo pri 1500 obratih dala navor, pri 5000 obratih pa bo dušila motor.
Zato moraš najdit nek kompromis z debelino. V nizkih pač pridobit navor, v visokih pa ne dušit motorja z slamico od izpuha :)

V teoriji bi bilo idealno, da bi glede na dyno rezultat z idealnim izpuhom tam zagotovil največji navor, kjer ga v štartu manjka. oziroma kjer ti pride prav. Ampak to je tako. Na kaj pa začneš delat? Na original izpušni sistem, tako ali tako je narejen "optimalno". Dobro nekaj lahko pridobiš če v kompromis vzameš glasnost oziroma pravilnost plinov (de-cat). Idealno bi bilo, da bi imel variabilen izpuh, ki bi se prilagajal obratom.

Da se zadeva dodatno zakomplicira, pa je na sesalnem delu isto. Z resoniranjem sesalnega kolektorja (zraka/pretoka v njem) lahko v določenih obratih pridobiš kakšen navorček al pa dva...
Bral sem tudi o dodatku 10-15% navora z pravilno indukcijsko cevjo, vendar le v majhnem območju obratov.

Zopet pa je tukaj ekologija in ostalo. sesalni del ima ponavadi 100 nekih resonatorjev, da utiša zvok na sesalnem delu.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

frumn
Uporabnik foruma
Prispevki: 48
Pridružen: 02. Februar 2014, 01:39

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: frumn » 25. Februar 2014, 00:44

Pa kdor bo delal lonec, naj dela prekatnega, pretočnega (pre)hitro spiha, pa maš pol spet delo,......

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3906
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: BackW00d » 25. Februar 2014, 07:42

Čezdalje bolj so priljubljeni taki z variabilno loputo, ki se ob ob polnem gazu zaradi velikega tlaka v izpuhu odpre in direktno spušča mimo vseh prekatov. OB normalni vožnji oziroma ob spuščenem gazu pa ostaja zaprta in zato je izpuh humano tip, pa policaji/na tehničnem so tudi zadovoljni.

Takole:
http://roadraceengineering.com/blog/wp- ... closed.jpg


Seveda obstaja tudi elektronska/mehanska izvedba, kjer lahko zadevo kontroliraš sam v kabini in poljubno nastavljaš glasnost neglede na način vožnje, vendar je taka predelava malce težja in precej dražja.

http://us1.webpublications.com.au/stati ... 84_2lo.jpg
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Thomas22
road pirate
Prispevki: 6754
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: Thomas22 » 25. Februar 2014, 11:27

frumn napisal/-a:Pa kdor bo delal lonec, naj dela prekatnega, pretočnega (pre)hitro spiha, pa maš pol spet delo,......
Katero delo misliš? To, da je treba dušilno peno hitro menjat?
Don't allow your mind tell your heart what to do.

Thomas22
road pirate
Prispevki: 6754
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: Thomas22 » 25. Februar 2014, 11:28

Včeraj sem nastavek na zadnjem loncu podaljšal izven odbijača. Zvok v kabini je skoraj pol manjši.

Glede premerov cevi pa še vedno nič novega. Pisal sem celo na Cobb, pa seveda še ni odgovora. Kot kaže je to skrivnost proizvajalcev.
Don't allow your mind tell your heart what to do.

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4236
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: irCAR81 » 25. Februar 2014, 11:54

Debeline cevi, dolžine in debeline cevi kolektorjev = skrivnost. Malenkosti štejejo. Zdej al so resni, pa velja, da zadeve ki so jih testirali ne bodo okol talali ali pa sploh ne berejo maila. Jst rečm da je možnosti 50:50.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3906
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: BackW00d » 25. Februar 2014, 12:06

Thomas22 napisal/-a:Včeraj sem nastavek na zadnjem loncu podaljšal izven odbijača. Zvok v kabini je skoraj pol manjši.

Glede premerov cevi pa še vedno nič novega. Pisal sem celo na Cobb, pa seveda še ni odgovora. Kot kaže je to skrivnost proizvajalcev.
Glede zvoka: no vidiš :D

Glede navora: Problem je, da imaš najtežjo cev ravno tisto, ki bi mogoče pomagala pri navoru, če bi jo zamenjal s tanjšo.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4236
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: irCAR81 » 25. Februar 2014, 14:48

Navor = moč*5252/obrati

Dizli z lahkoto majo 300 nm navora v nizkih obratih ampak za to ne rabjo velik moči, ker je deljena z malo obrati, v primerjavi s hondo 1.6 vti, ki ima v nizkih obratih bolj malo moči, potem se pa vrti do 8500, kjer je moči nekaj ampak po formuli ne dobiš velik navora, ker ti obrati vse pojedo.

Torej, če maš več moči imaš tudi več navora, če maš več navora imaš več moči - za manj isto dela. Vedno pa igrajo vlogo obrati. :)

Naprimer: 2.0 motor z 165 hp at 5600 rpm and 220 N·m of torque at 4000 rpm.

S pomočjo zgornje formule lahko izračunate kakšen navor ima pri 5600 rpm in kakšno moč ima pri 4000 rpm... in ko vi spremenite izpuh, recimo pridobite na moči pri 5600 rpm, takrat tam dobite tudi večji navor, opazite pa slabši navor pri nižjih obratih, no takrat imate tam v resnici tudi manj moči. Ne dodajate/odvzemate moči in navora, pač pa prestavljate območja kjer motor "lepše diha".

Če bi hotl narest boljši izpuh, bi ga mogl prilagodit tistim obratom v katerih dirkate, za splošno uporabo pa recimo vsaj zrisat krivuljo moči in navora vsakega izpuha in gledat s katerim imate največjo možno površino.

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3691
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: danci1973 » 25. Februar 2014, 17:01

irCAR81 napisal/-a:Navor = moč*5252/obrati

Dizli z lahkoto majo 300 nm navora v nizkih obratih ampak za to ne rabjo velik moči, ker je deljena z malo obrati, v primerjavi s hondo 1.6 vti, ki ima v nizkih obratih bolj malo moči, potem se pa vrti do 8500, kjer je moči nekaj ampak po formuli ne dobiš velik navora, ker ti obrati vse pojedo.
V bistvu je obratno... Produkt motorja je v osnovi navor. Ker pa se ta navor ponavlja skozi čas, lahko iz tega zračunaš moč. In pogosteje, kot se navor ponavlja, večja je moč.

Torej ti obrati ne pojedo navora, ampak povečajo moč. ;-)
Torej, če maš več moči imaš tudi več navora, če maš več navora imaš več moči - za manj isto dela. Vedno pa igrajo vlogo obrati. :)

Naprimer: 2.0 motor z 165 hp at 5600 rpm and 220 N·m of torque at 4000 rpm.

S pomočjo zgornje formule lahko izračunate kakšen navor ima pri 5600 rpm in kakšno moč ima pri 4000 rpm... in ko vi spremenite izpuh, recimo pridobite na moči pri 5600 rpm, takrat tam dobite tudi večji navor, opazite pa slabši navor pri nižjih obratih, no takrat imate tam v resnici tudi manj moči. Ne dodajate/odvzemate moči in navora, pač pa prestavljate območja kjer motor "lepše diha".
Zgornja formula velja samo za enote 'HP' in 'lb-ft'... Za kW in Nm je konstanta precej drugačna...

Na primer: zgoraj omenjen 2.0R motor po zgornji formuli:
Moč = Navor * RPM / 5252 = 220 * 4000 / 5252 = 167,5 HP
Kar je nesmisel, če pa je največja moč 165HP @5600 ...

Prava formula za kW in Nm je:
Moč = (Navor * RPM * pi ) / 30000 = (220 * 4000 * pi ) / 30000 = 92 kW (125 HP)

Navor = (Moč * 30000) / (RPM * pi) = (121 * 30000 ) / (5600 * pi) = 206Nm
To pa je že malo bolj smiselno, a ne?

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4236
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: irCAR81 » 25. Februar 2014, 19:33

danci1973 napisal/-a:
irCAR81 napisal/-a:Navor = moč*5252/obrati

Dizli z lahkoto majo 300 nm navora v nizkih obratih ampak za to ne rabjo velik moči, ker je deljena z malo obrati, v primerjavi s hondo 1.6 vti, ki ima v nizkih obratih bolj malo moči, potem se pa vrti do 8500, kjer je moči nekaj ampak po formuli ne dobiš velik navora, ker ti obrati vse pojedo.
V bistvu je obratno... Produkt motorja je v osnovi navor. Ker pa se ta navor ponavlja skozi čas, lahko iz tega zračunaš moč. In pogosteje, kot se navor ponavlja, večja je moč.

Torej ti obrati ne pojedo navora, ampak povečajo moč. ;-)
Formule lahko obračaš, z ene strani deli moč, z druge pa množi navor. Ker je že v sami formuli navor=, sem razložil še iz druge strani. :)
Torej, če maš več moči imaš tudi več navora, če maš več navora imaš več moči - za manj isto dela. Vedno pa igrajo vlogo obrati. :)

Naprimer: 2.0 motor z 165 hp at 5600 rpm and 220 N·m of torque at 4000 rpm.

S pomočjo zgornje formule lahko izračunate kakšen navor ima pri 5600 rpm in kakšno moč ima pri 4000 rpm... in ko vi spremenite izpuh, recimo pridobite na moči pri 5600 rpm, takrat tam dobite tudi večji navor, opazite pa slabši navor pri nižjih obratih, no takrat imate tam v resnici tudi manj moči. Ne dodajate/odvzemate moči in navora, pač pa prestavljate območja kjer motor "lepše diha".
Zgornja formula velja samo za enote 'HP' in 'lb-ft'... Za kW in Nm je konstanta precej drugačna...

Na primer: zgoraj omenjen 2.0R motor po zgornji formuli:
Moč = Navor * RPM / 5252 = 220 * 4000 / 5252 = 167,5 HP
Kar je nesmisel, če pa je največja moč 165HP @5600 ...

Prava formula za kW in Nm je:
Moč = (Navor * RPM * pi ) / 30000 = (220 * 4000 * pi ) / 30000 = 92 kW (125 HP)

Navor = (Moč * 30000) / (RPM * pi) = (121 * 30000 ) / (5600 * pi) = 206Nm
To pa je že malo bolj smiselno, a ne?
Za popravek moje napake, da sem skopiral Nm namesto ft-lb, bi blo bistveno hitreje, če bi navor pretvoru v ft-lb pa bi lahk skor na pamet zračunu. :)

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost