Izpušni sistemi

Izboljšave zmogljivosti in voznih lastnosti
Odgovori
Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3690
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: danci1973 » 25. Februar 2014, 20:21

irCAR81 napisal/-a: Za popravek moje napake, da sem skopiral Nm namesto ft-lb, bi blo bistveno hitreje, če bi navor pretvoru v ft-lb pa bi lahk skor na pamet zračunu. :)
Lahko bi, ampak 'ft-lb'-jev nisem vajen in mi nič ne povedo... Tako da raje operiram s kW in Nm (no, tudi HP in Nm bi šlo, za silo).

Sploh pa sem to formulo izpeljal že pred nekaj leti, tako da sem jo samo skopiral. ;)

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4236
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: irCAR81 » 25. Februar 2014, 20:32

Jaz pa kar iz enga excela, mater sem bil jezen ko sem jo prvič videl, sem si v mlajših letih precej bolj mistično predstavljal vse skupaj. :)

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3903
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: BackW00d » 25. Februar 2014, 20:45

No vsak dan kaj novega zveš :D
Nisem vedel da se da preračunavat Nm v kW in obratno...Zdaj vem, čeprav enačbe si verjetno ne bom zapomnu :D

Ircar rekel si da je najbolje če je največja površina pod krivuljo moči/navora....
To mogoče ne drži povsem, saj se lahko zgodi da hipotetično za 40enot povečamo moč/navor od 4000 obratov naprej, hrati pa jo znižamo za 50-60 enot pod 2000obratov, kar bi naredilo zelo ogromno kvazi "turbo" luknjo moči/navora a hkrati bi bila površina večja. Taka krivulja bi bila recimo za nekoga ki ne uporablja motorja v obratih zelo moteča, in bi mu bilo bolj všeč, če bi avto imel manjšo površino in bolj uporabno krivuljo.

Podobno se dogaja z tunerji in z izborom prave turbine. Đabe ti 500konj če jih dosežeš šele pri 6000 obratih, do teh obratov pa imaš največjo turbo lukjo v vesolju in je motor brez boosta mrtev.
Ravno zadnjič sem gledal enega, ki je že par turbin in map zamenjal na BMW-ju in je nakoncu končal z 50 konji manj, vendar je avto zato toliko bolj odziven in ima hiter spool, nima luknje....

No pa saj me razumeš....
Rad bi samo rekel, da hipotetično izpuh, ki bi meni zelo sedel, ker rad avto tiščim v obrate in živim v rdečem območju thomasu nebi bil všeč, ker rad pospešuje v 4. 5. brzini in avto vedno drži pod 1500-2500 obratov, čez mesto pa se vedno vozi v 5. brzini....
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4236
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: irCAR81 » 25. Februar 2014, 20:51

BackW00d napisal/-a: Ircar rekel si da je najbolje če je največja površina pod krivuljo moči/navora....
To mogoče ne drži povsem, saj se lahko zgodi da hipotetično za 40enot povečamo moč/navor od 4000 obratov naprej, hrati pa jo znižamo za 50-60 enot pod 2000obratov, kar bi naredilo zelo ogromno kvazi "turbo" luknjo moči/navora a hkrati bi bila površina večja. Taka krivulja bi bila recimo za nekoga ki ne uporablja motorja v obratih zelo moteča, in bi mu bilo bolj všeč, če bi avto imel manjšo površino in bolj uporabno krivuljo.
Ker sem bil tudi tukaj površen, upam da me bo danci popravu. :)
BackW00d napisal/-a: Đabe ti 500konj če jih dosežeš šele pri 6000 obratih, do teh obratov pa imaš največjo turbo lukjo v vesolju in je motor brez boosta mrtev.
Ravno zadnjič sem gledal enega, ki je že par turbin in map zamenjal na BMW-ju in je nakoncu končal z 50 konji manj, vendar je avto zato toliko bolj odziven in ima hiter spool, nima luknje....
Bo treba počakat da novitete iz letošnje sezone F1 sezone pridejo do navadnih smrtnikov. :)
Poleg že par sezon znanega kersa bodo imeli dodatno zadevo na turbini, motorček bo turbino zavrtel in tako izničil turbo luknjo, ko bi se pa turbina vrtela prehitro (kar sedaj rešujemo z wastegatom) pa jo bodo bremzali in s tem polnili kondenzatorje za kasnejše 'uničevanje' turbo luknje in boljši spool. Letos bo F1 zanimiva, to se vidi že na pripravah, ker majo full težave z delovanjem. :)
BackW00d napisal/-a:Rad bi samo rekel, da hipotetično izpuh, ki bi meni zelo sedel, ker rad avto tiščim v obrate in živim v rdečem območju thomasu nebi bil všeč, ker rad pospešuje v 4. 5. brzini in avto vedno drži pod 1500-2500 obratov, čez mesto pa se vedno vozi v 5. brzini...
Ja zato se pa vsak v svoji delavnci igrata s švas aparati. :)
Jaz bi mel pa čisto tih izpuh, ki bi že v nizkih obratih dal vse od sebe, potem pa samo še več. :)

frumn
Uporabnik foruma
Prispevki: 48
Pridružen: 02. Februar 2014, 01:39

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: frumn » 25. Februar 2014, 21:47

Thomas22 napisal/-a:
frumn napisal/-a:Pa kdor bo delal lonec, naj dela prekatnega, pretočnega (pre)hitro spiha, pa maš pol spet delo,......
Katero delo misliš? To, da je treba dušilno peno hitro menjat?
ja, moraš pol spet dol jemate lonec, nete prevrtat, nažokat nanovo peno- volno,.....
no, mogoče sem se pa samo jaz začel starat, pa se mi ne da npr. vsak mesec pod avtom še za izpuh ležat :D

Thomas22
road pirate
Prispevki: 6754
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: Thomas22 » 25. Februar 2014, 23:14

Če prave materiale uporabiš v loncu, ni treba pogosto pod avtom ležat, če sploh. Po novem se dobi "štumf" v obliki kovinske mrežice, ki ga navlečeš čez perforirano cev v loncu, potem pa nabašeš pravo volno in to je to.
Gotovo ti povezuješ zadevo malce z lonci za motorje. Tam so stvari malce drugačne in zaradi dimenzij pogosto lonec spiha.

Da pa se še malce vrnem na stvari, ki jih je opisoval iRcar. Super tudi jaz sem zvedel nekaj uporabne teorije. Sam sem bolj praktik, zato nekaj naredim glede na znanje in izkušnje ki ga imam. Da bi pa prej veliko teorije predelal, sem pa prelen.

Našel sem neke tabele za določanje premera cevi izpuha glede na količino (volumen) zraka, ki ga motor uspe vdihniti. To količino mora tudi izdihniti in glede na to preračunajo pretok in premer cevi. Ampak tam so bili premeri smešni (50 mm dovolj za 700 KM). Seveda je bila zadeva teoretična in gotovo niso upoštevali kolektorjev.

Pri NA motorjih se res pozna izpuh, ki daje moč pri višjih obratih in tisti, ki ima moč v nižjih in srednjih. Gotovo ste že kdaj izkusili to recimo pri pospeševanju na dolgi ravnini. V najvišji prestavi držite avto na obratih kjer naj bi imel avto najvišjo moč, potem popustite stopalko plina da obrati padejo za 1000 recimo. V tistem trenutku imate občutek kot da je avto boljše potegnil, jaz mislim da zato ker imate izpuh za nizje obrate.

Najbolje bi bilo narediti več sklopov izpuha z različnimi premeri in izvesti meritve na valjih. Seveda je to drago. Sem pa pripravljen takoj sodelovati, če se najde kak interesent (recimo Tunnka).
Don't allow your mind tell your heart what to do.

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3574
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: strumf666 » 26. Februar 2014, 02:11

Jes bi rekel, da se pri turbo motorjih izpuh pozna še bolj, kot pri NA, le da se pri NA določenim ljudem zdi da če pridobijo 5km da gre avto za warp 2 hitreje.

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4236
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: irCAR81 » 26. Februar 2014, 07:01

Thomas22 napisal/-a:Najbolje bi bilo narediti več sklopov izpuha z različnimi premeri in izvesti meritve na valjih. Seveda je to drago. Sem pa pripravljen takoj sodelovati, če se najde kak interesent (recimo Tunnka).
Lahko prides in pomermo razlicne konfiguracije. Smo mel fante k so na dyno dayu merl s konusnim filtrom in cai, origi al box brez filtra, original filter v boxu, sportni panelnu filter. Zraven valerjev imamo kanal tko da lahko vmes posravfas, noben problem, tudi mene zanima kako se bo praksa obnesla v praksi.

Thomas22
road pirate
Prispevki: 6754
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: Thomas22 » 26. Februar 2014, 09:34

Zmenen. Najprej bi preveril le z vložkom na nastavku lonca, ki zmanjša premer. Po občutku je s tem več navora, pa še tišji izpuh je.

Drugač pa sem imel v mislih cel izpušni sistem, kjer bi menjal 3 glavne sklope: kolektor, srednji del in zadnji lonec. Meritev bi bilo veliko, kombinacij tudi.
Don't allow your mind tell your heart what to do.

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4236
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: irCAR81 » 26. Februar 2014, 11:56

Thomas22 napisal/-a:Zmenen. Najprej bi preveril le z vložkom na nastavku lonca, ki zmanjša premer. Po občutku je s tem več navora, pa še tišji izpuh je.

Drugač pa sem imel v mislih cel izpušni sistem, kjer bi menjal 3 glavne sklope: kolektor, srednji del in zadnji lonec. Meritev bi bilo veliko, kombinacij tudi.
Nardimo sponzorsko.. edin sravfu bos sam. :)

Thomas22
road pirate
Prispevki: 6754
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: Thomas22 » 26. Februar 2014, 22:52

Odlično, te držim za besedo.
Don't allow your mind tell your heart what to do.

hemingway
Novinec
Prispevki: 14
Pridružen: 15. Marec 2007, 16:29

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: hemingway » 27. Februar 2014, 07:40

Dober dan,

Če ste resni prosti termin lahko rezerviram konec 11 koledarskega tedna (15.3-16.3).
Po tem terminu smo zasedeni zaradi pričetka dirkaške sezone.

Hvala
TUNKKA TUNING SOLUTIONS
HEMYNGWAY POWER

Thomas22
road pirate
Prispevki: 6754
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: Thomas22 » 27. Februar 2014, 09:49

Jaz sem za.
Don't allow your mind tell your heart what to do.

frumn
Uporabnik foruma
Prispevki: 48
Pridružen: 02. Februar 2014, 01:39

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: frumn » 27. Februar 2014, 19:57

Ja lej, men je blo to rečen iz Akrapovič fabrke in tut oni ne uporabljajo pretočnih za avte. Ti pa nikakor ne branim, da narediš pretočnega, če zadevo spravite na valarje, kot ste rekli, pridem tut pomagat kaj prešraufat :)

Uporabniški avatar
Gromozansky
Član Subaru kluba
Prispevki: 407
Pridružen: 11. November 2007, 19:59
Kraj: Rakitna

Re: Izpušni sistemi

Odgovor Avtor: Gromozansky » 27. Februar 2014, 22:45

frumn napisal/-a:Ja lej, men je blo to rečen iz Akrapovič fabrke in tut oni ne uporabljajo pretočnih za avte. Ti pa nikakor ne branim, da narediš pretočnega, če zadevo spravite na valarje, kot ste rekli, pridem tut pomagat kaj prešraufat :)
Ti kar iz prve roke povem, da se uporablja tudi pretočne lonce. Seveda pa je različno od avtomobila do avtomobila.
EJ22, EJ20G,EJ20

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost