K: bilokakšen izpušni lonec

Prodaja in nakup rezervnih delov, dodatne opreme, avtoakustike in druge opreme za vozila.
Pravila foruma


· Pri pisanju naslova oglasa se zaradi boljše preglednosti poslužujte okrajšav:
- P: (prodam)
- K: (kupim)
- M: (menjam)
- Po: (podarim)

· Iz naslova oglasa naj bo jasno razvidno kaj je oglaševani predmet,
· Besedilo oglasa naj bo kratko in jedrnato, vsebuje naj ceno, vaše kontaktne podatke (telefon ali elektronski naslov) in možen kraj prevzema.

Uporabniški avatar
subson
Uporabnik foruma
Prispevki: 103
Pridružen: 14. Februar 2018, 12:43

K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: subson » 22. Junij 2019, 07:20

Torej, iscem bilokakšen lonec za foresterja 2004. Rad bi mu poudaril boxerjev zvok, ampak spet ne tolk da bi se me slisal po celmu mestu :)

Oz. ce kdo koga pozna da se s tem ukvarja..
Vsake info sem vesel.
Če bi bil vedež, nebi bil revež :smrk

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 398
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: Grizliboy » 22. Junij 2019, 09:59

Znameniti subaru rumbl oziroma brbotanje se proizvede v NEenaki dolžini izpušnega kolektorja in ne s zadnjimi lonci. Dobroooo, z bolj odprtimi lonci sicer ojačaš zvok ampak je to tisti navadni enakomerni zvok.

:!: :!: Pa še prvo kot prvo ----- neenakodolgi kolektor si lahko privoščiš zgolj če motor nima turbine, če motor ima turbino se potem ta neenakomerni ritem pozna tudi na delovanju turbine.

Pri neenako dolgem izpušnem kolektorju se združita zvoka dveh cilindrov, nato je tišina in nato spet zvok drugih dveh cilindrov. Zato nastane tisto značilno brbotanje. :hug :hug :hug
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 398
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: Grizliboy » 22. Junij 2019, 10:12

Ena od cenejših možnosti bi bila Logarsson avspuh, kjer ti naredi avspuh po željah in financah. Samo koliko pozna izdelavo subarujevega neenako dolgega kolektorja mi pa ni znana ........... bi pa po vsej verjetnosti moral znati izračunati in zvariti tudi to, da bi potem dalo tisti željeni zvok.

https://logarsson.com/
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
jost
Novinec
Prispevki: 12
Pridružen: 18. Februar 2014, 14:25

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: jost » 22. Junij 2019, 10:28

Jaz imam enega od scooby.si doma. Imel sem ga na foresterju 2.0 2003 letnik, pa je imel kar lep zvok.
Sem pa iz Železnikov.

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3506
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: danci1973 » 22. Junij 2019, 10:51

Grizliboy napisal/-a:
22. Junij 2019, 09:59
:!: :!: Pa še prvo kot prvo ----- neenakodolgi kolektor si lahko privoščiš zgolj če motor nima turbine, če motor ima turbino se potem ta neenakomerni ritem pozna tudi na delovanju turbine.
Pa niso ravno turbo Subaruji najbolj znani po 'boxer rumble'? Tole je kolektor od 2015+ STI-ja:
http://foto.slovenija.net/photos/Danci/ ... xhaust.jpg

Mimogrede - imam dva OEM lonca od Legacy 3.0, a verjetno ne bi pasalo brez konkretne predelave.

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4574
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37
Kraj: Fužina

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: klemz » 22. Junij 2019, 11:33

Logarsson ni med cenejsimi, je pa ugoden glede na izdelek.

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 573
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: Kamion » 22. Junij 2019, 15:09

@Grizliboy: Turbo Subaruji imajo skoraj vsi originalno unequal header, ker ni prostora za naredit equal. NA pa imajo kvazi equal.
Še na super grampsu je Turbo Yoda naredil unequal header. :mrgreen:

@subson: Legacy_46 je na njegovem bivšem Legacyu imel lonec od Gerkšiča:
viewtopic.php?f=17&t=9019&start=120#p160860
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
Kristijan
Član Subaru kluba
Prispevki: 1077
Pridružen: 14. December 2013, 10:41
Kraj: Goričko

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: Kristijan » 22. Junij 2019, 20:03

Tudi mojem bivšem foriju je gerkšičev lonec, dober zvok, moja je vedla kdaj prihajam domov ... Na trenutnem na turbaku pa cela vas ve ... :facepalm
Outback 2.5 07 & Forester S Turbo 99 :rock

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3513
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: BackW00d » 23. Junij 2019, 09:41

Kristijan napisal/-a:
22. Junij 2019, 20:03
na turbaku pa cela vas ve ... :facepalm
Edino pravilno! :)

Jaz jo slišim še predno se moja pred blok pripelje z njo :)

Kolega Gapi z STi-jko in Nur Spec C izpuhom pa doma zavergla avto pa vem da se bo odpeljal od doma :) Pa je dec ene 300m stran doma :D

Torej za pojačan zvok boxerja rabiš takoimenovan "borla" kolektor. Tu in tam se zgodi, da ga kdo prodaja na forumu (so kar dragi ponavadi), večina ga ima raje na avtu, ker ima super fajni zvok :)

Turbo subaruji imajo svojo sorto UEL kolektorja.
Drugače pa je pri turbo subarujih(motorjih nasploh) bolj nepomembno kakšen kolektor imaš (če nisi dlakocepen) ker je v celotnem začetnem delu izpuha itak al itak največji restriktor ravno turbina s svojim impelerjem, ki je kot čep v izpuhu. In se mora itak izpuh rinit čez cevi, da pride mimo turbine. Zato je oblika/izvedba precej nepomembna, bolj pomembna je dolžina ter premer cevi.
Premer predvsem zaradi tega, da ni bolj restriktiven kot turbina. Pri 200HP nprimer pri polnih obratih se čez motor pretoči oooogromno zraka. Zato se pri turbo subarujih sliši (poleg pokanja in brbotanja) v višjih obratih tudi pihanje iz izpuha. Če si kdaj stal za kakšnim turbo avtom ko ga je nahodil na polno veš o čem govorim.
Dolžina je pa dobro da je čimkrajša, da se energija v obliki vročine ne izgublja skozi stene dolgih cevi. Odzivnost turbine je s krajšimi cevmi boljša (zopet če si dlakocepski se da komentirat)...Vročina zato, ker z višjo vročino je zrak bolj razširjen. Isto kot pritisk v vroči mrzli plastenki. Če se vročina izpuka zmanjša se zmanjša tudi volument zraka ki mora čez impeler. Impeler se zato zasuče počasneje...
Tukaj pač velja pV=NRT splošna plinska enačba

Ne-turbo subaruji, ki imajo oznake 2.0R ali imajo 2.0 motor in več kot 140HP imajo precej "hud" izpuh montiran, ki pa nažalost ni neenakomeren. Saj ta neenakomernost ni najbolj dobrodošla pri izpuhih ne-turbo motorjev. (ok, vsaka izvedba kolektorja ima določene prednosti)
Lahko še toliko dober lonec zmontiraš zadaj, pa bo zvok še vedno isto kot 1.4 bingo honda ker pač že sama oblika oblika zvoka v lonec ne pride tista subarujeva :D
Očitno si Subaru s takim kolektorjem pomaga pridit do te dokaj visoke številke konjev na ne-turbo motorjih.

Če bi rad poudarjen zvok boš moral kar malo razmislit, sploh če imaš 2.0R različico ker zna UEL/borla kolektor povzročit tudi kakšno nevšečnost v sami dinamiki motorja. Boš pa defenitivno pridobil na zvoku. Tudi z original zadnjim izpušnim loncem.
Ker ko montiraš "borlo" prideta naenkrat v lonec dva pulza hkrati in jih lonec težje zaduši, zato se izpuh ponavadi ravno prav ojača s takim kolektorjem da je dovolj za vsakodnevno vožnjo, da ni moteče.
Vsaj pri meni je bilo tako na 1.6 imprezi.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3456
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: strumf666 » 23. Junij 2019, 14:04

JDM turbo subaruji imajo equal length kolektorje že kar nekja časa (pa twin scroll turbine) in zadeva, sodeč po grafih naredi kr opazno razliko.
Turbino goni izpuh, in če imajo izpušni plini manj energije, k pridejo do turbine (unequal length, ker izpuh interferira sam s seboj) se to pozna.

Uporabniški avatar
subson
Uporabnik foruma
Prispevki: 103
Pridružen: 14. Februar 2018, 12:43

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: subson » 23. Junij 2019, 18:44

Nevem tocno kdo, en na tem forumu je mel na legacyu en lonec k je za moje zahteve ropotal ravnoprav, bil je pa mislim da rdec legacy... lonec je dobil pri enem mojstru na viču (ce se prov spomnim)...
Če bi bil vedež, nebi bil revež :smrk

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4574
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37
Kraj: Fužina

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: klemz » 23. Junij 2019, 18:47

Kamion napisal/-a:
22. Junij 2019, 15:09
Legacy_46 je na njegovem bivšem Legacyu imel lonec od Gerkšiča:
viewtopic.php?f=17&t=9019&start=120#p160860

Uporabniški avatar
Legacy_46
Član Subaru kluba
Prispevki: 1371
Pridružen: 24. September 2013, 16:18
Kraj: Vrhnika

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: Legacy_46 » 23. Junij 2019, 19:22

:strg :sm
WRX Cup Edition

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3513
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: BackW00d » 24. Junij 2019, 10:18

strumf666 napisal/-a:
23. Junij 2019, 14:04
JDM turbo subaruji imajo equal length kolektorje že kar nekja časa (pa twin scroll turbine) in zadeva, sodeč po grafih naredi kr opazno razliko.
Turbino goni izpuh, in če imajo izpušni plini manj energije, k pridejo do turbine (unequal length, ker izpuh interferira sam s seboj) se to pozna.
Twinscroll in singlescroll ne pašeta v isti žakelj + napisal sem če si dlakocepen :)

UEL+twinscroll kolektor je verjetno bolj štorasto nardit.
Itak pa je subaru tukaj precej zaspal, sem že večkrat napisal, da je odzivnost TFSI ipd direkt injection motorjev precej boljša (sploh v nizkih "pred-turbinskih" obratih), verjetno ravno zaradi povišane kompresije in s tem tudi pretočnosti motorja (ki je za turbo seveda precej pomembna).
Ena opcija blaženja te prednosti konkurence je uporaba twinscroll turbine, ki se zasuče za enih 300-500 obratov hitreje kot navadna primerljive velikosti.

Predvidevam pa tudi, da je pomik v to equal lenght + TS smer tud zarad euro norm in z njimi povezane porabe goriva.
Me res prav zanima kaka je razlika med 2.5 oldskul turbo STi napram novemu 2.4DIT motorju. Odzivnost, uglajenost, poraba...verjetno je vse precej boljše.

Subson, odšraufaj dol zadnji lonec in se pojdi peljat en krog :) Če ti bo zvok všeč, potem rabiš samo bolj pretočen/odprt zadnji lonec :D
Če zvok brez zadnjega lonca ne bo tisti pravi subarujev, katerega bi rad, si z loncem žal ne boš moral pomagat....
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
urbancebulj
Uporabnik foruma
Prispevki: 2075
Pridružen: 16. Oktober 2010, 20:09

Re: K: bilokakšen izpušni lonec

Odgovor Avtor: urbancebulj » 24. Junij 2019, 12:21

BackW00d napisal/-a:
24. Junij 2019, 10:18
Me res prav zanima kaka je razlika med 2.5 oldskul turbo STi napram novemu 2.4DIT motorju. Odzivnost, uglajenost, poraba...verjetno je vse precej boljše.
Old school je 2.0 boxer turbo, sej veš.
:thup
:twisted:
:mrgreen:

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: Kamion in 1 gost