Lambda sonda

Splošni nasveti glede servisiranja, ki ne spadajo v ostale teme
Odgovori
Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 578
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: Kamion » 19. Marec 2019, 16:26

Ta kabel je fabriško tako narejen, da ima v sredini tisti oplet.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Petbal
Uporabnik foruma
Prispevki: 31
Pridružen: 20. December 2015, 21:25

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: Petbal » 19. Marec 2019, 16:41

Sondo sem odšravfal in na tipalu nekaj cinglja če pomigaš z njo. To je normalno ali je začela razpadati pod kovinskim pokrovčkom?
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

Uporabniški avatar
karel
Subaru Leone RX
Prispevki: 4912
Pridružen: 21. April 2006, 07:52
Kraj: zg.Savinjska

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: karel » 20. Marec 2019, 08:33

Pa navoja tudi ni več,si bil premočen...
"If in doubt,flat out"
Colin McRae

Petbal
Uporabnik foruma
Prispevki: 31
Pridružen: 20. December 2015, 21:25

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: Petbal » 20. Marec 2019, 08:48

Še pravi čas sem videl komentar, da je fabriški tisti oplet na sredini kabla, sem mislil da je kdo to sam štukal in pomislil, da bi lahko tam bil problem s kontakti...
Glede navoja čudno, da ga je požrlo, ker pri odvijanju ni bilo potrebne nobene pretirane sile. Bi prej pomislil da je to bilo v preteklosti postrani vijačeno.

... No v glavnem kontakte sem lepo našprical, sondo nežno očistil in privijačil nazaj, tudi tisti del navoja, ki je požrt izgleda, da ni problematičen, ker sem tudi z občutkom lahko zategnil.

Bom poročal, če se bo lučka spet posvetila.

Petbal
Uporabnik foruma
Prispevki: 31
Pridružen: 20. December 2015, 21:25

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: Petbal » 25. Marec 2019, 11:58

Lučka ponovno sveti , te dni sem delal malo več kilometrov in se je kmalu posvetila.
Preko telefona sem pogledal napako in je bila P0137, kar kaže na sondo za katalizatorjem zraven pa še koda P0519, ki namiguje na motorček prostega teka. Ko te napake pobrišem se pri naslednji vožnji ponovno vklopijo iste kode. Nekaj dni kasneje pa je bilo spet P0137 in zraven še P0304 kar kaže na problem z iskro na 4. cilindru (če si prav razlagam).
Mislim da bom razkiral in kupil novo sondo, motorček prostega teka dobim rabljenega (upam, da bo tokrat delal) in za napako pri iskri, pride najprej na vrsto vžigalna tuljava (tudi rabljena), ker mi tudi velikokrat avto trokira oz. cuka in je brez moči ob pospeševanju pri obratih pod 2.000 (zelo moteče)!!!.
Mogoče pa bi moral zamenjati tudi kable do svečk? Niso videti da bi razpadali, svečke so pa bile menjane cca 3.000km nazaj.
Prosim, da me popraviti če si narobe razlagam kako odpraviti napake oz. ali je kaj kar sem spregledal...

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3564
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: BackW00d » 17. April 2019, 10:05

Si mogoče že zmontiral novo sondo? Me zanima če je kaj drugače...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Petbal
Uporabnik foruma
Prispevki: 31
Pridružen: 20. December 2015, 21:25

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: Petbal » 18. Maj 2019, 21:41

Nova sonda je že nekaj tednov zmontirana, vendar nisem hotel nič komentirat, dokler se nisem prepričal.
Zdaj pa dobra novica: lučka za sondo ne sveti več! Nabavil sem denso univerzalno, kjer je bilo potrebno skrajšati kable in od stare sonde konektor uvezat...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3564
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: BackW00d » 19. Maj 2019, 13:49

Da še jaz mal osvežim:
BackW00d napisal/-a:
19. Marec 2019, 07:59
Jaz sem za svojo Imprezo WRX in za njeno že dolgo pojavljajočo se napako P0420 kupil tole pušo https://www.ebay.com/itm/M18-1-5-O2-Lam ... 2749.l2649 v upanju, da reši tole P0420. Ker mi gre na jetra ko se vžiga "brezveze" :) Nisem pa še zmontiral da preverim...
Ko sem zmontiral tale distančnik na zadnjo lambdo pri moji imprezi WRX 2003 (275.000km) se je koda P0420 nehala javljat :thup
S tem da predturbinskega katalizatoja nimam! Impreza WRX ima tri katalizatorje :facepalm
Če odstraniš tega prvega, gre še vedno čez tehničnega, s tem da se turbina zavrti dosti hitreje že nekje med 2700-3200 obrati, odvisno od brzine.
Pa če ti razpade ta katalizator, ti ne uniči turbine, ker je dejansko lociran pred turbino. Zato ni tko slaba ideja to ven dat.

V cevi označeni z "1" je pre-catalytic converter, potem pa sta še dva pod oznako "2": http://www.subaru4you.co.uk/images/inte ... ematic.gif
Petbal, tebi sem sicer poslal tudi zasebno sporočilo, ker me nekaj detajlov zanima, jih bom pa potem, ko bo vse jasno napisal tudi sem, za preostale forumaše :thup
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
Thomas22
road pirate
Prispevki: 6732
Pridružen: 27. Avgust 2006, 22:33
Kraj: Železniki

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: Thomas22 » 17. Junij 2019, 12:34

Petbal napisal/-a:
18. Maj 2019, 21:41
Nova sonda je že nekaj tednov zmontirana, vendar nisem hotel nič komentirat, dokler se nisem prepričal.
Zdaj pa dobra novica: lučka za sondo ne sveti več! Nabavil sem denso univerzalno, kjer je bilo potrebno skrajšati kable in od stare sonde konektor uvezat...
Kako si zmontiral konektor? Ciniti se ne da kablov, ali pač?
Don't allow your mind tell your heart what to do.

Petbal
Uporabnik foruma
Prispevki: 31
Pridružen: 20. December 2015, 21:25

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: Petbal » 17. Junij 2019, 15:24

V kompletu s sondo so termo skrčljive cevke katere imajo znotraj še kovinsko cevko. Kabel olupiš daš skozi cevko stisneš s štromarskimi kleščami in na drugi strani cevke ponoviš vajo z drugim koncem kabla, nato še s fenom na vroč zrak segreješ zadevo in se kar kot neka smola pocedi ven in cevka se skrči ob enem. Izgleda waserdiht + ko sem prvega stisnil sem narobnega dal skupaj in ni šlo narazen... Tako da sem kupil še nekaj teh cevk v imposu.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3564
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: BackW00d » 08. Julij 2019, 08:22

Da še sam malce osvežim s frišnimi podatki tole temo.

Check Engine Napaka P0137


Bratu se je na Outback 2.5 (165HP) 2005 pojavljala napaka P0137. Napaka se je pojavila vsake toliko.

Koda sama pomeni, da računalnik izgublja stik z drugo (sekundarno/zadnjo) sondo. Kar nakazuje slab kabel/konektor in očitno lahko tudi lambdo. (Primer od uporabnika Petbal).

To nakazuje da je sicer delovanje samih katalizatorjev OK, da je težava le v občasno/stalno prekinjeni povezavi do senzorja.

Ker je že uporabnik Petbal javil, da je imel isto napako, ki jo je rešil z menjavo lambde za generično nadomestno, sva se tudi z bratom odločila, da kupiva generično DENSO lambdo za ugoden denar ~35€ - Odvisno od popusta na strani: https://www.autodoc.si/denso/1665314.
Outback 2005 rabi 4-žilno drugo Lambdo.

Lambda pride brez konektorja, in kot je že Petbal napisal, je treba kable združit z original konektorjem.
Lotanje ni potrebno, saj so priložene tistele cevkice, v katere daš kabel in stisneš + segreješ da se ven zacedi nekakšna smola in vseskupaj vaserdiht zatesni/zagrabi.

Včeraj sva se lotila menjave, dela je za neko še ne celo uro, odvisno spet koliko si spreten.

Avto sva spredaj zapeljala na par ciglov, da se je outback dvignil še za nekih 10cm, in je to zaradi original višine avta povsem dovolj, da prideš pod avto in odvijačiš lambdo ki si skriva direktno zraven volanske letve pod menjalnikom na drugem katalizatorju.
Konektor je skrit malce višje v motornem prostoru, vendar se ga brez težav doseže od spodaj in lambdo spraviš dol brez nekih večjih težav :thup

No ko sem lambdo postavil na mizo pa sem takoj našel krivca. Takoj za konektorjem je nekdo precvikal kabel in (verjetno z željo po rešitvi neke težave) v kabel doštukal polprevodniško diodo. In to zelo zelo nespretno, saj je kabel kar padel narazen ko sem odstranil kopico izolirnega traku. Stisljivi konektorji so bili slabo stisnjeni in vseskup je bilo zelo mlahavo pritrjeno na kabel/diodo. Najverjetneje je bil to vzrok težave, saj povsem sovpada z občasnim prekinjanjem povezave.

V najinem primeru so bili kabli na stari lambdi in na nadomestni lambdi iste barve, zato ni bilo neke težave prevezat novo lambdo na star konektor. Vse skup sva dala nazaj v termo cevko in tisto original zaščito za kable, na navoj sva namazala priloženo bakrovo mast in zadevo dala nazaj na avto. Zadeva je res preprosta :thup

Čez par tednov pa javim če je to odpravilo napako P0137, ki jo je javljal računalnik.

___________________________________________________________________________________________________


Check Engine Napaka P0420


Koda sama pomeni, da računalnik zaznava da je delovanje katalizatorjev pod neko prednastavljeno mejo.

Napaka sama je lahko na strani puščajočega izpušnega sistema (da kje v izpuh ali iz njega uhaja zrak) ali pa na dejanskih slabih katalizatorjih (prekurjeni ali iztrošeni).

S to napako sem se srečal sam na Imprezi WRX 2003.
Težavo sem že pred časom poskušal odpravit z montažo dodatne puše na sekundarni lambda senzor.
To je ta puša: https://www.ebay.com/itm/M18-1-5-O2-Lam ... 2749.l2649

Zmontirano zgleda nekak takole (primer iz interneta): https://priuschat.com/attachments/image-jpg.55237/
To pušo sem zmontiral 30.Marca.2019 in od takrat do danes se mi koda P0420 ni več pojavila, pa sem naredil že skoraj 3000km in ogromno relacij po 40-60 km v eni vožnji.
Pred montažo puše mi je vedno ob takšni daljši vožnji javilo kodo P0420.

___________________________________________________________________________________________________


Torej dve izmed tečnih "lambda" napak se da očitno v določenih primerih rešit s poceni denarjem, če vam slučajno svetijo lučke za to, pa ste se jih že navadili....

Po nekaj časa še javim če je nova lambda tudi bratu rešila kodo P0137.

Vabim tudi druge, če ste imeli druge težave povezane z lambdami pa da ste jih rešili, da opišete svojo izkušnjo, za bodoče lastnike teh istih težav :)
Priporočam tudi, da se tole vseskup da v neko svojo temo, v splošni servisni del pa da se jo prilepi na vrh.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Hranata
Uporabnik foruma
Prispevki: 117
Pridružen: 06. April 2016, 09:18
Kraj: Cerkno

Re: Lambda sonda

Odgovor Avtor: Hranata » 09. Julij 2019, 06:48

Jaz sem imel težave s plini na tehničnem. Zaradi plina je že bil montiran 90° distančnik. Pri izvajanju meritev plinov je bil avto priklopljen na računalnik in se je kmalu videlo, da se druga lambda vklaplja in izklaplja. Bila potrebna menjava lambde - jaz se kupil kar namensko, čeprav je konkretno dražja (80€).

Sva pa s kolegom na tehničnem debatirala glede distančnikov. Super da avto ne meče več napake, ampak se lamdba občutno počasneje ogreje na ta način in %CO potrebuje kar nekaj časa konstantnega gasa, da pade pod 0,2%CO (cca 15s). Avti brez distančnikov se poberejo konkretno hitreje - par sekund. Ampak pri plinaših je to konkretno omejeno, ker že tako delajo za več kot 30% manj emisij, HCC pa praktično ni.

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost