Legacy BH 2002 by Kamion

Legacy - najštevilčnejši predstavnik na naših cestah in njegov "terenski" brat - Outback
Odgovori
Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 578
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 24. Februar 2018, 12:51

Po več kot štirih letih članstva na forumu in več kot treh letih lastništva bi bilo prav, da vam predstavim moj avto :smey .

Zgodba se začne 24. 6. 2015. To je bil zame zadnji dan tretjega letnika Tehnika računalništva. Sicer tisti dan ne bi bil nič posebnega če ne bi bil v Šempetrski Iskri (-> Letrika -> Mahle) na dražbi Subaru Legacy, letnik 2002, s poškodovanim zadnjim odbijačem in 464886 km.

V okoli pol ure smo s @Topo sprejeli odločitev da ga gremo pogledat in mogoče, če bo cena prava, bomo kupili ta avto.
Tako smo ga našli:
Legacy1_1.jpg

Sklenili smo, da damo zanj največ 400 €, ker nismo vedeli kakšni so pogoni in podvozje, saj ni bilo nobene testne vožnje. Samo vžgali so ga, da smo slišali motor, ki je po enem letu počivanja vžgal v prvo in tekel mirno in tiho. Tak limit smo si postavili tudi zato, ker smo razmišljali o preprodaji avta.
Najprej je izgledalo da bo na dražbi veliko kupcev, ampak nato smo dražili samo mi in še en gospod, ostali so bili samo firbci. Avto smo tako dobili za 415 € -> 15 € čez LIMIT, ampak bil je naš! :smly

Na avtu je delovalo vse, tudi klima je pihala hladno... :-a
Legacy1_3.jpg
Legacy1_4.jpg
Legacy1_2.jpg

Problem na avtu je edino karoserija, mehanski deli so odlični, kljub temu da so imeli že preko 464'000 km. Ker je avto delal večinoma avtoceste (vsak dan minimalno 100 km v kosu) je sprednji konec ves speskan od kamenčkov in soli. Vetrobransko steklo je bilo zaradi tega že nekajkrat menjano, odbijač in havba pa bi bila zaradi tega potrebna barvanja…

Zadnji desni blatnik rjavi na običajnem mestu. Ta blatnik je bil menjan, zaradi nesreče ko je bil Legacy še službeni avto. Izgleda da so slabo zaščitili notranjost menjanega blatnika, saj originalen levi blatnik zaenkrat nič ne rjavi. Problem so pa tudi luknje od toče. Najhujše so na aluminijastem pokrovu motorja, nekaj jih je tudi po strehi. Nastale so leta 2008, v tistem hudem neurju s točo, ki je v Vrtojbi in Šempetru pri Gorici razbijala šipe na Fiatih in Renaultih, lomila ogledala na Citroenih ...


Se nadaljuje ... ;)
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3568
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: BackW00d » 25. Februar 2018, 11:49

400€ haha :) To je to! Cela zmaga :thup
Tudi sam rad kupim takle low budget avto, pa ga potem matram leto dve tri v Ljublano tolk da ga res zgonimo. Ko pa ratajo popravila ekonomsko nelogična pa "halo odpad?". Tam pa dajo še kakih 90-100€ nazaj, tko da celoten nakup rata še ugodnejši :thup
Dobro tale je mel kar hudo kilometrino za seboj. To se mora poznati na notranjosti, pogonih in karoseriji. Kar še ne pomeni da avto ni vozen ali ziher za kako daljšo pot. Nikakor pa ne, da je avto v naslednjih 20.000km že za na odpad.

Koliko km si že sedaj naredil z njim? Tole me pa res zanima kako se bo zgodba razvila :)
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6241
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: nebivedu » 25. Februar 2018, 15:20

Za N/A subaruja je ta kilometrina majhna. Komot do milijona kilometrov tak avto zdrži ob rednem servisiranju.

Problem so samo turbaki, pa še to ne zato ker bi bili turbaki, ampak zato, ker jih večina goni pa neredno servisira.
Ko nekaj začneš in ko spoznaš, da ti je zelo všeč, dokončaj. Če pa spoznaš, da čutiš odpor, zamenjaj in pojdi drugam. Bolje izgubiti eno leto kot pa vztrajati v nečem, kar te ne veseli.

rb320
Uporabnik foruma
Prispevki: 541
Pridružen: 10. Marec 2013, 13:36
Kraj: vrhnika

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: rb320 » 26. Februar 2018, 16:44

Jst delam vsako leto servis pa tut ce sam 5k km nardim

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 578
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 26. Februar 2018, 19:15

@BackW00d: Avto je bil službeni, to pomeni da je delal dosti kilometrov, ampak jih je delal v kosu. Najkrajša pot, ki jo je delal je bila zjutraj iz Šempetra pri Gorici v Ljubljano in popoldne nazaj, to je 100km zjutraj in popoldne, to pomeni najmanj 200km na dan. Torej ima za seboj veliko enostavnih kilometrov, ko je delal na 3000 obratov v 5. prestavi na avtocesti. Notranjost je skoraj kot nova, razen usnjenega volana, ki je bil na levi strani obrabljen skozi usnje in leva ledvična opora na voznikovem sedežu je bila strgana kjer se hodi noter in ven iz sedeža. Prtljažnik in zadnji sedeži pa skoraj niso bili rabljeni!
Avto je bil seveda redno vzdrževan pri pooblaščenem serviserju, tako da imam vso zgodovino, kaj se je z avtom dogajalo.

No pa nadaljujmo: :up
Ko je avto prišel domov sem ga najprej dobro očistil, saj je bil ves umazan ker je stal na mestu okoli 1 leto. Notranjost je smrdela po zatohlem, tako da sem ga moral najprej dobro prezračiti in posesati kar je bilo po tleh peska. Sproti med čiščenjem sem odstranil še staro vinjeto. Podmazati sem moral tudi mehanizem zapiranja pokrova motorja, ker je zarjavel in se havba ni hotela zapreti do konca.

Nato sem odstranil zadnji odbijač, ki je bil stisnjen od nesreče, zaradi katere so avto odpisali. Ko sem snel odbijač sem ugotovil, da je sama karoserija na srečo nedotaknjena. Tako sem vzel heat gun in odbijač poravnal v tako obliko kot mora biti. Problem je bila edino razpoka na vrhu odbijača in luknja kjer je nosilec pokukal skozi odbijač. Oboje sem zalepil s steklenimi vlakni in epoksidno smolo. Nato pa sem še s kladivi zmasiral kovinski nosilec odbijača da je bil spet raven ter ga za konec še pobarval. Ko sem čakal, da se barva posuši, sem razdrl še oblogo vrat prtljažnika, saj se ročica za odpiranje prtljažnih vrat ni povračala in zato so vrata lahko ostala odprta. Zato sem snel ročico, jo očistil, železne dele prebarval in vse gibljive dele dobro podmazal.
Legacy1_5.jpg
Legacy1_6.jpg
Legacy1_7.jpg
Med tem ko sem delal na avtu in ga premikal po dvorišču sem mu seveda posledično izpraznil akumulator. Ta je najcenejši iz Eurotona, ki je "no maintenance", torej nisem mogel pogledati niti če je dovolj tekočine v njemu. Mislil sem da zato ker je stal, je sedaj najbrž suh in ga bo treba zamenjati. Nič, čez noč sem ga dal polniti in šel gledati cene novih. Zjutraj pa, ko se je napolnil, je avto vžgal brez problema, nič sem rekel, počakam in bom videl, če bo še delal probleme, ga bo treba res zamenjati.

Ko sem avto sestavil je pa že bil čas za prvi izlet: :7n
Legacy1_8.jpg

Se nadaljuje... :smey
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
impreza911
Član Subaru kluba
Prispevki: 1305
Pridružen: 15. December 2011, 17:03
Kraj: Gornja Radgona

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: impreza911 » 26. Februar 2018, 19:50

vse pohvale :reli
Subaru Impreza RS

Uporabniški avatar
Kristijan
Član Subaru kluba
Prispevki: 1079
Pridružen: 14. December 2013, 10:41
Kraj: Goričko

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kristijan » 26. Februar 2018, 20:45

Jaz sem tudi že popravljal udrtino na odbijaču na svojem foresterju, takrat še nisem imel "heat gun", smo pač ob ogenj dali, itak otroci dostikrat kurijo ogenj zunaj :)
Zgleda čist drugače z porihtanim odbijačem.
Outback 2.5 07 & Forester S Turbo 99 :rock

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 578
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 08. Marec 2018, 14:38

No pa nadaljujmo našo dogodivščino!

Legy_13.jpg

Ko sem se nekajkrat ponoči pripeljal domov in peljal vzvratno na parkirišče pred hišo sem bil presenečen, da se bele vzvratne luči ne prižgejo. Včasih mogoče samo malo pobliskajo, ko pretaknem v vzvratno. Zato sem na Eurotonu naročil edino vzvratno stikalo za Subaru, ki je bilo takrat na voljo ter še znižano je bilo za 50%: Facet 7.6179, ki je sicer namenjeno za Legacya BF in zato ima drugačen konektor. Pozneje sem ugotovil da je to stikalo boljše tudi zato ker ima kovinsko naležno površino stikala. Ostala stikala (npr: Facet 7.6236 ) za novejše Subaruje imajo naležno površino iz plastike, ki se poševno obrabi, tam kjer nalega na prestavno roko, kar dodatno pripomore k temu, da stikalo neha delovati.
Ker pa to stikalo ni namenjeno za tega Legacya ima napačen konektor, to sem rešil tako da sem odcinil star konektor in na novo zacinil pravi konektor. Nato pa smo stikalo na jami vgradili v menjalnik. Menjava je enostavna, olja ni treba spustiti iz menjalnika saj je stikalo postavljeno visoko nad gladino olja. Edino kar je treba paziti, ko se stikalo šraufa, da kabel zvijemo v klobčič okoli stikala, zato da ne opleta okoli in se poškoduje ter že takoj izgubi stik. Tako sem rešil problem z nedelujočimi vzvratnimi lučmi. :up
Legy_32.jpg

Naslednja stvar, ki sem jo naredil na avtu je vgradnja vlečne kljuke. Po eBayu sem iz Nemčije naročil kljuko AvtoHak SU45. Kljuka je narejena tako, da zamenja nosilec zadnjega odbijača. Tako da sem spet moral sneti odbijač, izrezati luknjo v spodnji del odbijača in po navodilih kljuke predelati nosilec odbijača. Ta kljuka mi ni najbolj všeč, saj je predolga in prenizka. Najbrž je ta kljuka izdelana bolj za Outbacka, ki je višji, vendar še vedno ne vem zakaj je tako dolga, da se vsi brcajo vanjo ... :cr
Legy_18.jpg
Legy_16.jpg
Naslednjič pa napademo mehurčke na blatniku ...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Uporabniški avatar
subi92
Uporabnik foruma
Prispevki: 7747
Pridružen: 15. November 2005, 22:33
Kraj: Kamnik

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: subi92 » 08. Marec 2018, 15:25

Luštno ga voziš in pedenaš.
Sem pa tiste vzvratne luči rešil tudi že s še nekolikšnim zategom stikala :smly Tako, da se tisti znucan del malo obrne in ga morda "mehanizem bolj pritisne in sklene kontakt".

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3568
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: BackW00d » 08. Marec 2018, 16:11

Tudi meni je tko ratalo za ene 14 dni "rešit" rikverc stikalo. Mene je še ekstra motilo, ker mi zaradi tega stikala ni delal rikverc parking senzor.
Ampak za 12€ res nima smisla delat salt, vržeš se na kičmo pa zamenjaš.

Nevem zate, ampak jaz ko sem ga odvil, je začelo ven teči olje...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
LSlabe
Član Subaru kluba
Prispevki: 1913
Pridružen: 23. Avgust 2009, 12:31
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: LSlabe » 08. Marec 2018, 18:32

Jest sem pa tok vesel zdej, k mam nov služben avto, BREZ park senzorjev! Kdo bo poslušu tist piskanje... Po slabem letu je odbijač še vedno cel ;) (trkam)
What seems to be the Officer, problem?

Nč več turbo...

Uporabniški avatar
Legacy_46
Član Subaru kluba
Prispevki: 1377
Pridružen: 24. September 2013, 16:18
Kraj: Vrhnika

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Legacy_46 » 12. Marec 2018, 22:27

Je*ote park senzorji ja :smey
WRX Cup Edition

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3480
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: strumf666 » 12. Marec 2018, 23:24

Če jih imaš, jih lahko izklopiš :cp

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6241
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: nebivedu » 13. Marec 2018, 07:49

Al pa razbiješ, pol tudi ne delajo več. :twisted:
Ko nekaj začneš in ko spoznaš, da ti je zelo všeč, dokončaj. Če pa spoznaš, da čutiš odpor, zamenjaj in pojdi drugam. Bolje izgubiti eno leto kot pa vztrajati v nečem, kar te ne veseli.

Uporabniški avatar
Kamion
Uporabnik foruma
Prispevki: 578
Pridružen: 11. Maj 2014, 00:13
Kraj: Vipavska dolina

Re: Legacy BH 2002 by Kamion

Odgovor Avtor: Kamion » 13. Marec 2018, 20:41

@BackW00d: Stikalo je montirano dokaj visoko nad gladino olja v menjalniku. Je pa res, da ko ga odviješ se skozi luknjo odcedi nekaj olja, pač tisto kar se ga nabere tam v okolici. No mogoče pomaga če pustiš avto stati kakšne pol ure, da se vse olje, ki je okoli po menjalniku, odcedi na dno.
Če olje teče ven v večjih količinah imaš najbrž veliko veliko preveč olja v menjalniku ali pa si imel avto parkiran v strm hrib? ;P

:arrow: :arrow: :arrow:
Ko smo avto kupili so platišča izgledala obupno. Platišča so DIAMOND CUT, torej na zunanji strani stružen in nato lakiran aluminij. Lak je s platišč začel odstopati in aluminij je začel pod lakom oksidirati. Zato so platišča izgledala zelo slabo, ker so bila vsa lisasta. Prišel sem na enostavno idejo, da bi samo zbrusil lak dol in pač pustil aluminij zunaj. Lahko presodite sami kako se je ideja obnesla. Seveda aluminij s časom oksidira, vendar se to zgodi veliko bolj homogeno po celotni površini kot pa pod odstopajočim lakom.
Legy_20.jpg
Naslednji problem je bila RJA na zadnjem desnem blatniku. Ta blatnik je bil menjan zaradi nesreče, takrat ko je bil Legacy še službeni avto. Izgleda pa da ob menjavi notranja pločevina ni bila dobro zaščitena in je nov menjan del začel rjaveti. Prav tako pa je celoten blatnik in zadnja desna vrata slabo pobarvana in ker se lak lušči z njih. Najbolj sem se bal, da ko se bom lotil brušenja bo v blatniku nastala luknja … Torej nič, treba se je bilo lotiti, pa naj se zgodi kar se bo pač zgodilo. :exprl
Najprej smo s šravfencigerjem postrgali dol kar je bilo mehurčkov ter odstopljene barve in rje. Spodaj na srečo ni bilo luknje, edino na sprednjem spodnjem delu zadnjega blatnika, se je pojavila manjša luknja. Nato smo z brusilko očistili rjhast pleh do zdravega in vse skupaj premazali s ferosanom. Posebno pozornost sem posvetil tudi odprtini za tankanje goriva. Na spodnjem delu, na šivu, kjer se stikata dve pločevini je prišla voda vmes in je tudi tam začelo rjaveti. Tako da sem zbrusil kar je bilo površinske rje in ravno tako premazal s ferosanom. Tako je avto ostal čez noč.
Legy_21.jpg
Naslednji dan, ko je ferosan opravil svoje in se posušil, sem v blatnik nabrizgal DINITROL ML, ki naj bi zaustavil rjavenje in naj bi odbijal vlago. Ne vem ali sem s tem kaj dosti pomagal, saj nisem imel pravega orodja za brizganje. Ampak nekaj je boljše kot nič. Nato smo tisto luknjo na spodnjem delu blatnika zapolnili z poliesterskim kitom z dodanimi steklenimi vlakni. Nato pa na vrh kit za kovino, s katerim smo poravnali vse manjše luknjice, ki bi se sicer videle na barvi.
Legy_22.jpg
Ko se je kit posušil pa smo blatnik prebarvali, najprej s temeljno barvo in nato še z pokrivno barvo. Lakiral nisem, saj moram v bližnji prihodnosti prebarvati cel blatnik. To popravilo je bilo samo interventno za zaustavitev širjenja rje.
Legy_23.jpg
S popravilom sem bil kar zadovoljen, saj nam je uspelo zaustaviti glavna žarišča rje. Bo pa res potrebno v bližnji prihodnosti odrezati spodnji del blatnika in ga zamenjati z novo kovino ter prebarvati blatnik in vrata, ker se lak lušči z njiju.

Se nadaljuje. :coffee,
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Without breakdowns, crashes, problems and mishaps stories would simply be boring. http://83.212.82.150/poraba/PorabaTxt.png

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 18 gostov