Legacy pogon

Legacy - najštevilčnejši predstavnik na naših cestah in njegov "terenski" brat - Outback
Odgovori
brown bear
Novinec
Prispevki: 15
Pridružen: 07. Oktober 2016, 16:58

Legacy pogon

Odgovor Avtor: brown bear » 28. Oktober 2018, 16:28

Lijepi pozdrav,

legacy 2.0 137 KM, 2003 - 2006. zanima me kakav točno pogon ima. To jest, da li osim srednjeg diffa koji je visco (LSD) ima i neki elektronski sistem da preko ABS-a ili drukčije pomaže kotačima na istoj osovini da se auto pokrene ili nešto slično? Ili možda ima LSD na zadnjem diferencijalu kao forester 2,0 iz 2006.

Zna li netko što sve ima navedeni legacy vezano uz pogon osim 3 diferencijala i jednog visco-a?

Jer, ako nema ništa, onda ako su dva lijeva kotača na asfaltu, a dva desna na ledu, auto ne može krenuti?

Hvala za odgovore!

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3538
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: danci1973 » 28. Oktober 2018, 19:52

Kolikor vem, ima 2.0 Legacy zadaj kar navaden, odprti diferencial, elektronskih pripomočkov pa tudi nima.

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 799
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: aleks » 29. Oktober 2018, 09:58

brown bear napisal/-a:
28. Oktober 2018, 16:28

Jer, ako nema ništa, onda ako su dva lijeva kotača na asfaltu, a dva desna na ledu, auto ne može krenuti?
Avto krene "nizbrdo" brez problemov, naravnost tudi, mogoče z malo plesanja, "uzbrdo" (odvisno od naklona) težko do nikakor. Vendar, po hribu gor ti ABS regulacija zdrsa zelo malo pomaga, če je resen led v klancu (ali hud klanec).

Uporabniški avatar
Kristijan
Član Subaru kluba
Prispevki: 1079
Pridružen: 14. December 2013, 10:41
Kraj: Goričko

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: Kristijan » 29. Oktober 2018, 10:21

Mah Subaru ide. Če ne drugega se malo premakne da z leda prideš na asfalt. Nekaj momenta vseeno dobi na kolo ob "startu" pogona ...
Outback 2.5 07 & Forester S Turbo 99 :rock

Simon989
Uporabnik foruma
Prispevki: 123
Pridružen: 28. Marec 2017, 19:06

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: Simon989 » 31. Oktober 2018, 13:51

brown bear napisal/-a:
28. Oktober 2018, 16:28

Jer, ako nema ništa, onda ako su dva lijeva kotača na asfaltu, a dva desna na ledu, auto ne može krenuti?

Hvala za odgovore!
Seveda se premakne, ker ima križni pogon...naprimer če bi bil led pod levo prednjo in desno zadnjo potem se avto nebi premaknil, ker ta legacy nima nobene blokade..

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3573
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: BackW00d » 31. Oktober 2018, 18:45

Nema veze križni gore dole...

Če je eno kolo v zraku, boš speljal kvečjemu na ravnem, ker sredinski differencial zadrži nekih 10kil navora (če dela tko kot mora, pa še to sem pomoje vsaj 2x preveč rekel) med prednjim/zadnjim pogonom. Kar pomeni da če je avto v klancu, bo to premalo in bo ves navor šel v tisto kolo, ki je v zraku. Premaknil se torej ne boš.

Meni je na 1.6 imprezi vtrgalo eno izmed polosi, pa se avto ni več hotel po ravnem peljat po asfaltu, kaj šele da bi bil klanc :)

Če imaš zadaj delno zaporo, potem je še malce boljše vendar v realnem svetu v bregu (kjer ti realno to pride prav) to ni dovolj, in ti lahko le "zavora" na tistem kolesu ki je v zraku (torej elektronika) ali popolna zapora (špera) pomagata. Been there done that....

Vse ostalo "symetrical" pa kaj ti vem kaj drive, ti nič ne nuca in je bolj kot ne larifari. Nuca to, da ima subaru dost losano podvozje, (nima pretrdih stabilizatorjev, ker jih zaradi nižjega težišča avta ne rabi) in zato se posamezna guma bolj posede v neravnine in povsod naredi podobno obremenitev na podlago, to pa potem pomeni, da kaka guma manj v prazno vrti. In tudi tista ki vrti, ima vseeno nekaj navora na podlago, ker je obremenjena.
Starejši DL-i so imeli 4x4 pogon, ki je drugačen od AWD-ja v tej smeri, da ob vklopu (preko gumba na menjalniku) sklene togo vez med sprednjim in zadnjim pogonom, kar pomeni da mora ena zadnja in ena predna guma sukat hkrati, kar je precej bolje od AWD sistema, je pa slaba stvar to, da nisi s tistim mogel vozit po asfaltu ker je začel poskakovat, isto kot če ti crkne visko v menjalniku pri AWD pogonu.

Najboljš za teren bi blo imet 4x4 (vklopljiv pogon na ročici menjalnika) pa zadaj še LSD. To bi bilo z vidika subaru ponudbe najboljše za teren. Je pa res da potem avto ni vseskozi 4 pogonec, kar dela subaru v osnovi varnejši avto.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3538
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: danci1973 » 31. Oktober 2018, 19:42

BackW00d napisal/-a:
31. Oktober 2018, 18:45
Če je eno kolo v zraku, boš speljal kvečjemu na ravnem, ker sredinski differencial zadrži nekih 10kil navora (če dela tko kot mora, pa še to sem pomoje vsaj 2x preveč rekel) med prednjim/zadnjim pogonom. Kar pomeni da če je avto v klancu, bo to premalo in bo ves navor šel v tisto kolo, ki je v zraku. Premaknil se torej ne boš.
S tem se pa ne bi strinjal... Sem pa že kdaj imel prednji kolesi na popolnem ledu, pa je avto čisto OK lezu naprej, dokler tudi zadnja niso prišla na led.

Daj avto na dvigalo, dobro zategni ročno in poskusi 'speljat'.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3573
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: BackW00d » 31. Oktober 2018, 21:40

Vem, menjalnik spušča zvoke da je za popizdit, spet je odvisno kako zdrav je visko (verjetno).

Sicer pri imprezi WRX (pred menjavo viska) skoraj da ni bilo mogoče zategnit ročne, ker je visko preveč grabil (hmalu po tem je tudi crknil), ampak na prejšnji 1.6 imprezi 1996 pa ni bilo problema, sem večkrat z zategnjeno ročno "odkopal" prednji par koles vstran, pozimi ali na mokrem.
Tega sicer res na WRX-i še nisem delal...

Razen če imajo starejše verzije zato "boljši" sredinski diferencial v menjalnku, ker ta pač ob prenehanju delovanja rata odprt (za razliko od novodobnih, ki se zaklenejo).

Kot sem že omenil, kar hitro po nakupu avta pri cca 150.000km nam je vtrgalo polos zadaj levo, pa se ni več dalo premaknit niti metra. Ostal sem dobesedno na sredi ceste, in dokler ni prišla vleka, ni bilo opcije, da bi se kamorkoli premkanil...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3481
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: strumf666 » 31. Oktober 2018, 21:56

Nekam zmedeno pišeš, napisal si, da ima subaru relativno švoh sredinski diff, potem pa pričakuješ, da se boš z utrgano polosovino vozil? Tut, če bi bilo možno bi s tem zjebal visko, tako, da je čist nesmiselno. Potem hkrati pišeš, da je AWD brez veze, ker ni 4WD, čeprav s 4WD se tako ne moreš vozit po dobri podlagi; po drugi strani je pa avto varnejši, ker ima AWD?
Dej se odloč oz. napiš mal bolj smiselno :)

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3481
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: strumf666 » 31. Oktober 2018, 22:08

@brown bear: Malo bolj konkretno napiši kaj oz. zakaj te zanima, splošnega odgovora namreč ni, ker pod določenimi pogoji se subaruja da spravit v premikanje, tudi, če ima 2 kolesa v zraku, lahko pa obtičiš tudi z enim v blatu. Če boš z legacyjem testiral po terenu, se boš sigurno uspel zakopat, ni primerljiv z 4wd z ročnimi zaporami (pa tudi s tem se da); če te skrbi, da boš v realnih okoliščinah na cesti obtičal, te pa skoraj ne rabi skrbet.

Uporabniški avatar
subson
Uporabnik foruma
Prispevki: 109
Pridružen: 14. Februar 2018, 12:43

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: subson » 01. November 2018, 07:50

Dokler se subaru ne postavi na križ s kolesi v zraku oz. na “ledu”, se premika, kamorkoli, če le višina podvozja in raznolikost terena dovoljujeta ;)
Če bi bil vedež, nebi bil revež :smrk

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4621
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37
Kraj: Fužina

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: klemz » 01. November 2018, 09:03

Spet odvisno kater model.

Uporabniški avatar
Kristijan
Član Subaru kluba
Prispevki: 1079
Pridružen: 14. December 2013, 10:41
Kraj: Goričko

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: Kristijan » 01. November 2018, 10:20

Najbolje da na zimskem srečanju najdemo primerno podlago in probamo z različnimi modeli :)
Outback 2.5 07 & Forester S Turbo 99 :rock

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3573
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: BackW00d » 01. November 2018, 10:33

strumf666 napisal/-a:
31. Oktober 2018, 21:56
Nekam zmedeno pišeš, napisal si, da ima subaru relativno švoh sredinski diff, potem pa pričakuješ, da se boš z utrgano polosovino vozil? Tut, če bi bilo možno bi s tem zjebal visko, tako, da je čist nesmiselno. Potem hkrati pišeš, da je AWD brez veze, ker ni 4WD, čeprav s 4WD se tako ne moreš vozit po dobri podlagi; po drugi strani je pa avto varnejši, ker ima AWD?
Dej se odloč oz. napiš mal bolj smiselno :)
Hočem povedat, da je smešno ker je avto kao AWD, potem pa ti eno os odtrga pa si totalno v ku#$% ker nobena guma več noče poganjat avta.
Pred leti smo se Subarujevci dobili v BTC-ju in je Karel priletel s takrat svojim "malarskim" DL-om v Ljubljano in po izvajanju norčij čez rondo odtrgal sprednjo polos...po vklopu 4x4 4WD pogona na ročici menjalnika se je brez težav z "RWD" pogonom odpeljal domov.
In pa tudi da ko prideš z navadnim subarujem na slabo podlago v klancu, kjer se zgodi da ena guma nima oprijema, je konec veselja. Sam sem že večkrat pristal v takšnem scenariju ker sem včasih rad rinil v sneg in blato (večkrat tudi kje obtičal). Za navadne voznike je sicer tudi tak pogon vrh glave kar se tiče "offroad" sposobnosti (sploh če primerjaš proti FWD, kar večina voznikov ki se srečajo s subarujem dejansko naredi) in fejst pripomore k varnosti. Tisti resnejši "gozdarji" pa bi bili verjetno bolj zadovolni s priklopljivim pogonom, ker z njim dlje prideš.

95% subarujev nima elektronike, ki bi uravnavala navor med gumami in tudi na zadnji osi nima LSD-ja in sem sam zaradi tega mnenja da pogon delno rešuje tudi mehkost podvozja, ki omogoča da ima avto boljši stik s podlago v slabih pogojih. Pa ne govorim zdej o navadni asfaltni cesti, ki ima malce plundre in ledu, govorim o slabih makadamih na katerih je vsaj 10cm nesteptanega snega pa da ne vozimo ravno po ravnini.
Seveda idealen pogon bi bil stalni AWD z lockerji na vseh treh mestih, pa da zakleneš podvozje po potrebi, to bi subaru naredilo da bi šel po terenu kot ene sorte "limuzinska" Lada Niva :)
Oziroma na kratko, meni se subarujev pogon ne zdi nekaj "wau" in tehnološko naprednejši kadar se govori o terenski vožnji po zahtevnih podlagah, in mi ne prihaja ob njem kot določenim, ki ga mogoče celo zagovarja brez nekih realnih izkušenj. Večina primerja oziroma "zagovarja" subaru pogon na podlagi videjev z vozili subaru, ki imajo celo VDC ali pa na podlagi izkušenj glede na vožnjo po terenu, ki se izkušenim "offroaderjem niti nebi zdel "teren".
Določeni s(m)o bolj zahtevni kar se tiče pogonov in je težko primerjat med seboj.

Kar se pa tiče vožnje po navadni cesti, kjer 90% avtov nima štirikolesnega pogona pa vseeno shajajo, pa je recimo AWD super alternativa....Ampak s temi preprostimi (poceni) rešitvami ne moreš rešit vseh težav in ne moreš pričakovat, da pa bo zdaj to šlo po vsakem terenu. Če bi jih lahko, bi imeli vsi avti to :thup

Konec koncev pa itak na koncu še vedno največ pomenijo res dobre gume...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3573
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Legacy pogon

Odgovor Avtor: BackW00d » 01. November 2018, 10:34

Kristijan napisal/-a:
01. November 2018, 10:20
Najbolje da na zimskem srečanju najdemo primerno podlago in probamo z različnimi modeli :)
Veselja bi bilo dovolj ob takem početju :)
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: danci1973 in 16 gostov