4x4 pogon in nadzor zdrsavanja po modelih

Subarujev predstavnik razreda SUV
Odgovori
aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1106
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

4x4 pogon in nadzor zdrsavanja po modelih

Odgovor Avtor: aleks » 12. April 2020, 09:17

Za poznavalce tukaj vprašanje: (navezuje se na predstavitev novega člana foruma viewtopic.php?f=13&p=190191#p190191)
1. Speed (novi član), se zanima za nakup letnika 2012. Kakšni so pri letniku 2012 (če sploh) sistemi za preprečevanje zdrsa koles, oziroma pogon?
2. Kako je s tem po letnikih oz. modelih? Za SF brez turbine in z MT vem, tu imamo viskozno sklopko na srednjem diferencialu - dolgo sem bil mnenja da na sredi sploh ni diferenciala. In potem ničesar več, kar nam daje visko, je vse.
3. Pri katerem modelu se začne uporaba nadzora zdrsa koles, kot recimo pri Igorjevem XV?
4. Kaj točno je X-mode? Od kdaj imamo to v Evropi?
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: 4x4 pogon in nadzor zdrsavanja po modelih

Odgovor Avtor: nebivedu » 12. April 2020, 11:09

Osnovni sistem (brez X-mode) od leta 2012 naprej, deluje preko ABS obročkov, G-senzorja in senzorja v volanu.

Preko ABS obročka računalnik meri hitrost vrtenja posameznega kolesa. Na sredini avta (zraven ročke ročne zavore), je G-senzor, ki meri kam se avto dejansko premika in na volanu je obroček, ki zaznava, kam je volan obrnjen. Vse to da skupaj sistem, ki kontrolirano nadzira kam se avto premika, kam bi se moral in potem preko ABS-a zabremza pravo kolo, da se avto premakne tja, kamor je obrnjen volan.
Pogon v teh modelih ima na sredini diferencial in na vsaki strani diferenciala ima lamele, zato da je sposoben dati do 100% na sprednjo ali zadnjo os. zapore sprednjega ali zadnjega diferenciala ne rabi, ker to funkcijo sedaj opravlja ABS in s tem je ta pogon sposoben prenesti vso moč na eno samo kolo. Preko diferenciala vso moč prenese recimo na zadnjo os in zaradi ABS-a vso to moč prenese na eno samo kolo, ker je drugo blokirano z ABS-om.
Nekateri Outbacki z AT menjalnikom so to imeli že od leta 2005 naprej, razlika pa je bila, da ni mogel čisto vse moči prenesti na eno kolo, ker je lahko razmerje spreminjal od 90:10 do 10:90, torej je lahko na eno kolo spravil do 90% vse moči (še vedno dovolj, da se po terenu pelje odlično).


X-mode je nekje od 2012 naprej v outbackih, xv pa mislim da ga je dobil z generacijo iz leta 2014. X-mode je še dodatno nadgrajen osnovni sistem. Kaj so še dodali pa ne vem, verjetno pa je hitrost delovanja sistema veliko višja. Pri XV-ju 2012 je zamik nekje sekundo do dve, da v hribu zagrabijo kolesa, ki imajo oprijem, pri x-mode, je to verjetno še hitreje.
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1106
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: 4x4 pogon in nadzor zdrsavanja po modelih

Odgovor Avtor: aleks » 12. April 2020, 16:26

Se pravi, do leta 2012 , torej kompletne 3 generacije (SF, SG in SH) je pri vozilih z ročnim menjalnikom vse enako?
Sredinski dif in viskozna sklopka, in to je to?
Leta 2012 je potem menjava na model SJ , kjer je torej že tudi X mode, a hkrati tudi "osnovni sistem". Pri modelu SK, ki je trenutno najnovejši imamo še dva nova X mode-a, enhanced X mode in Dual Function X mode. Nikjer ne najdem kako naj bi to delovalo. In v čem so sploh razlike (našel sem samo to, da se načeloma X mode sam izklopi pri določeni hitrosti in da deluje načeloma samo pri nizkih hitrostih).
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: 4x4 pogon in nadzor zdrsavanja po modelih

Odgovor Avtor: nebivedu » 12. April 2020, 17:57

Xmode imajo samo avtomatiki. Ne vem kako je z ročnimi, ampak naj bi tudi imeli sistem proti zdrsavanju.
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 486
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: 4x4 pogon in nadzor zdrsavanja po modelih

Odgovor Avtor: zokster » 12. April 2020, 18:43

Pri starejših je poleg vsega pri nekaterih še LSD, opcijsko se pa lahko kupi locker za zadnji diff.
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: 4x4 pogon in nadzor zdrsavanja po modelih

Odgovor Avtor: nebivedu » 12. April 2020, 20:21

Če gremo nekak sestavit po časovnici (brez gt, vrx, sti variant - tam so imeli vsak svojo verzijo):
do 1998:
vsi subaruji večinoma open diff, nekateri z zimsko opremo zadnji dif z LSD

od 1998 do 2002:
vsi subaruji še vedno večinoma open diff, nekateri z zimsko opremo in turbo variante zadnji dif z LSD

0d 2003 do 2012
vsi MT subaruji še vedno večinoma open diff, nekateri z zimsko opremo in turbo variante zadnji dif z LSD
AT subaruji pa so se že delili
- z LSD zadnjim difom (ali celo brez) in brez sistema proti zdrsavanju
- z LSD zadnjim difom in s sistemom proti zdrsavanju (g senzor + abs + volan)

2012 - 2014
MT - open dif + sistem proti zdrsavanju
AT ni več samo AT, ampak je sedaj s CVT menjalnikom + sistem proti zdrsavanju

2014 - 2017
MT - open dif + sistem proti zdrsavanju
CVT + sistem proti zdrsavanju + x-mode

2017 - naprej
MT ni več
Ostal je le še CVT + sistem proti zdrsavanju + x-mode (dual x-mode)
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1106
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: 4x4 pogon in nadzor zdrsavanja po modelih

Odgovor Avtor: aleks » 13. April 2020, 07:02

Torej model SH, ki je prva generacija boxerdizla, in ima 6 pr. ročni menjalnik, je pogonsko načeloma še vedno enak kot 1. generacija foresterja SF, razen če imaš krompir da ima zimski paket, pa še so lahko lamelce že obrabljene v LSD. Šele pri modelu SJ ima boxerdizl neko osnovno kontrolo zdrsa koles. SK model dizla nima več, ima pa cel kup goodiejev.
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost