Izkušnje s pnevmatikami

Zanimivo in koristno znanje
Odgovori
Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4615
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37
Kraj: Fužina

Izkušnje s pnevmatikami

Odgovor Avtor: klemz » 03. November 2019, 18:07

Sam sem imel na A4 AR dailyu dokaj agresivne AT gume in me niso nič motile. Na mokri cesti malo več občutka in pameti, to je pa to. Poraba je bila praktično enaka zimskim. Pred audijem je bila crvjka dnevno vožena oz. 26.000km v enem letu na AT gumah pravtako bp.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3564
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: BackW00d » 03. November 2019, 18:39

Kolega jih je dal na hiluxa, in itak avto 100× boljš zgleda, ampak ko so gume stare eno leto je to taka divjašnica da adijo...Kljub leni mašini zaradi lahkega zadnjega dela (pač pickup) v vsakem rahlem dežju ali samo slabšem asfaltu avto vsesko drifta. To gre pač skos na počez.

Pri speljevanju moraš bit pazljiv drugače takoj kaj v prazno suče.

Z zimskimi se mi zdi da je zadeva precej boljša. Čeprav so gume 5cm ožje in dosti manjše.
Itak z zimskimi drugače avto prav smešno zgleda, ker so nekih 5-6 cm bolj noter pa nasploh zgledajo premajhna za avto.

Seveda ko prideš pa na makadam/travo in se greš mal offroada pa je razlika zimske/AT precejšnja. Verjetno je še tolk huje če imaš MT.
Ampak za po snegu meni osebno AT gume niso primerne. BF goodrich AT tudi nova je v snegu/ledu katastrofalna za moje pojme. Sva se vozila, on s Hiluxom z AT gumami, jaz pa s Puntekom z rahlo obnucano Savo. Ja, sem se odpeljal naprej kadarkoli neglede na naklon ceste. Pa je on vozil s 4x4 jaz pa ročna party s prednjim pogonom.

Tako da ko tukaj Igor napiše da so AT gume povsem OK za sneg/zimo dobim kar ošpice po hrbtu, ker sem bil parkrat v tem Hiluxu z AT gumami v snegu in sem bil bolj kot ne vedno precej bled v faco, pa me ni za eno lepo strah...Z zimskimi, magar obnucanimi in starimi je zgodba povsem druga.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4615
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37
Kraj: Fužina

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: klemz » 03. November 2019, 18:50

Odvisno katere AT gume in seveda sirina. Ko sem imel conti crosscontact at (brez snezinke in gore) je blo obupno oz strasno po hribih dol. S temi matadorkami nc strasnega.

Uporabniški avatar
zokster
Uporabnik foruma
Prispevki: 307
Pridružen: 30. December 2017, 18:54
Kraj: Šentjur

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: zokster » 03. November 2019, 19:06

Prejšnje generacije BFG naj bi ble bistveno trše kot te novejše. Zato je tudi nastal problem, ko ie oprijem slabši. Zdi se mi, da je Vrecha to nekje pisal.

Tako kot celoletne, so tudi A/T nek kompromis. Osebno sem na G015, pa v tehle pol leta lahko rečem, da sem zelo zadovoljen z njimi. V vseh vremenskih razmerah se držijo precej dobro. Normalno pa, kot vsi subarujevci, komi čakam sneg, da vidim kaj bojo dale od sebe. Čas bo pa pokazal, kako se bodo obnašale malo starejše. Ampak glede na kilometre, ki jih delam, predvidevam, da bodo vsaki dve leti nove.
It's a hybrid. It burns gas and oil!

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 436
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: Grizliboy » 03. November 2019, 19:29

Na svoji črnozlati mambi sem ob nakupu imel namontirane cca. 3 leta stare yokohama geoladar g015 in so v suhem držale ko klop (resno, od planine do grčerjevca, po tistih ovinkih, čisto brez problema tudi 110-120, malček so pocvilile vsake toliko, to je bilo pa tudi vse) .................... aaaaampak ob prvem dežju so pa me prestrašile do amena - celotni avtomobil se je v ovinku odpeljal popolnoma postrani na nasprotno stran, naslednji ovinek sem pa imel gromozansko srečo, da nisem končal v jarku, pa to je bilo sredi poletja, kaj bi bilo šele v sedanjih temperaturah. Še sreča, da se je to zgodilo v naselju in sem skozi ovinek peljal cca. 35-40 km/h. To se je ponavljalo do menjave gum in to se je zgodilo po zelo hitrem postopku.

Moje osebno mnenje glede A/T ali M/T gum - za vožnjo v subarujevem naravnem okolju so fenomenalne in predvsem precej vzdržljivejše od letnih ali zimskih gum.
Za vsakodnevno vožnjo pa bom vsekakor uporabljal letne ali zimske gume, za mojo in nenazadnje tujo varnost ter nenačrtovane izdatke za popravila.
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

UsaXV
Uporabnik foruma
Prispevki: 90
Pridružen: 19. April 2019, 23:05

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: UsaXV » 03. November 2019, 20:27

Poraba AT gum tipa BF2 in podobnih, je visja za 0.5-1L minimalno. Nemores to primerjat s klasicnimi, pa tudi za visje hitrosti to ni. Vecina je itak homologiranih tja do 180 ali 190, ampak je ze to cist prevec. Pa glasne so ful, neprimerno bolj od navadnih. Ce take gume potrebujes, so top. Ce vozis po cesti ni primerjave sploh z dobro cestno gumo.

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6238
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: nebivedu » 03. November 2019, 20:30

V tem je razlika med G015 in BFG. yokohama je deklarirana enako kot bfg 20% offroad in 80% cesta, pa je vseeno mnogo bolj cestna guma kot bfg.
Ko nekaj začneš in ko spoznaš, da ti je zelo všeč, dokončaj. Če pa spoznaš, da čutiš odpor, zamenjaj in pojdi drugam. Bolje izgubiti eno leto kot pa vztrajati v nečem, kar te ne veseli.

Bost
Uporabnik foruma
Prispevki: 30
Pridružen: 28. November 2017, 13:51

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: Bost » 03. November 2019, 21:18

Predlagam novo temo o najbolj optimalni izbiri gum oz. o dejanskih izkušnjah uporabnikov. (ne paše ravno v tole temo).

tudi sam precej tuhtam kaj naj obujem naslednje leto na forija.... Imam skoraj nove letne gume(vožene 1 sezono), pa mi ne diši ker ni za teren, trenutnoi imam gor 2 sezoni voženi (malo) zimske (Alpin) katere se še kar dobro obnesejo na terenu, čeprav bi (predvsem zaradi sigurnosti in možnosti vozit "bolj zahteven" teren - lažje) pa rajši imel AT (po zadnjih "raziskavah Yoko G015).
Ampak glede na to da bom prevozil cca 15k in to kar precej po cesti, me tele mokre ceste precej begajo. Izkušnje z BFG na RAV4 so enake kot od Grizlioby - po suhem in terenu super, prvi dež, nekontrolirana drsalnica vse povprek)

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3564
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: BackW00d » 03. November 2019, 21:29

Nekdo je ravno tukaj rekel, da ga niso spustili čez tehničnega, ker je imela guma manjšo "maksimalno" brzino deklarirano kot pa je maksimalna hitrost avta v homologaciji?

Sicer da ti to kdo gleda mora res pol slovenije na levo nogo vstat tisti dan...ampak...
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
Kanumlc
Član Subaru kluba
Prispevki: 692
Pridružen: 03. Junij 2010, 22:11
Kraj: Vojsko nad Idrijo

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: Kanumlc » 03. November 2019, 22:08

UsaXV napisal/-a:
03. November 2019, 14:33
Iskreno, meni XV v stock obliki ni bil nikoli všeč, ko ga primerjam sedaj s starimi slikami je res kot dan in noč. Prej je bil res neposrečen dizajn, ampak se ga da s parimi malenkostmi konkretno spremeniti. Krom maska recimo ful ne paše, ker ni bilo nikjer drugje kroma.
Ja tistih nekaj malih detajlov ga zelo spremeni od ostalega povprečja.
Aaa seveda, tista maska spredaj je bila pri meni prva obvezna preobrazba. Nič kroma spredaj. :smly

Kar se pa tiče AT gum, bom pa kar verjetno brisal iz seznama. Sem izvedel dosti od Grizliboy-a, BackW00d-a in še koga. Vozim zelo dinamično in želim, da je vožnja stabilna in kontrolirana.
Že prva vgradnja yoko. geo. (mislim da so bile G900) je bilo porazno pri mokri cesti.
Mogoče pa enkrat, da bodo šle na avto...čene takrat, ko bom nekje gumo prebil na gozdnih cestah. 🤔

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6238
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: nebivedu » 03. November 2019, 22:26

Na avtu od Grizliboya so bile 2 do 3 leta stare G015 z nekje 50k kilometri narejenimi. Navadna guma ponavadi niti ne zdrži teh kilometrov in jo prej menjaš.

Drugače pa lahko potrdim, da je G015 solidna guma na vseh terenih, tako po makadamih, kot v blatu, snegu,.. ali poleti na vročih avtocestah. Moje so tudi ukrajino zdržale (eno sem prerezal, ampak na boku, ker sem podrajsal z bočnico po ostri skali, drugače pa nobenih problemov).
Ko nekaj začneš in ko spoznaš, da ti je zelo všeč, dokončaj. Če pa spoznaš, da čutiš odpor, zamenjaj in pojdi drugam. Bolje izgubiti eno leto kot pa vztrajati v nečem, kar te ne veseli.

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 792
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: aleks » 04. November 2019, 10:42

moje so tud še z pred Ukrajine gor. bom menjal šele drugo leto, pred naslednjo Ukrajino.

Bost
Uporabnik foruma
Prispevki: 30
Pridružen: 28. November 2017, 13:51

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: Bost » 04. November 2019, 12:16

in, se kaj voziš po dežju te dni? Lahko poveš iz prve roke ;)

UsaXV
Uporabnik foruma
Prispevki: 90
Pridružen: 19. April 2019, 23:05

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: UsaXV » 04. November 2019, 14:51

Moje majo recimo ene 6 jurjev prevozenih zdej, kar ni ful, ampak oprijem na dezju je super. Pa ceprav recimo profil ni prvotno namenjen odvajanju vode, jo odvaja zaradi visokega profila fenomenalno. Aquaplanning ni prisoten tudi v 5cm stojece vode, avto leti cez kot tank. Vse premium continetnalke recimo, ki jih vozim na drugih avtomobilih, se slabse obnesejo.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3564
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: BackW00d » 05. November 2019, 08:02

Akvaplaning je nekaj, slab oprijem mokrega asfalta pa drugo.

Meni se advan guma (pazi to je takorekoč semislik) fenomenalno drži v mokrem, ziher vsaj tolk kot "oh in sploh prišlo mi bo tolk huda" za moje pojme povsem povprečna "rain expert" guma, ki je v mokrem povprečna (beri dobra), v suhem pa podpovprečna (beri zadovoljiva). Pa bi prej raje rekel da se advanka v mokrem drži bolj od tiste žalosti, ki jo pokaže "rain expert".

Kooo pa pride luža ali hud naliv, pa se hočem peljat po avtocesti 130, pa lahko z mojo advanko na to kar lepo pozabim, ker ne pobira vode in splava (akvaplanira). Tako sem pač primoran vozit v nalivih, (to so res uni k naliva k iz škafa) v okolici 80km/h. Kar je sicer ponavadi še vedno hitreje od povprečja na avtoecest, ker takrat se folk pač ustavlja na podvozih in na odstavnih pasovih.

Tako da če guma zaradi premalo kanalov akvaplanira ni isto kot da na mokri podlagi brez stoječe vode zaradi slabega materiala ne uspe zagrizt v asfalt, da bi nudila oprijem.
Trše zmesi BF Goodrich AT gume pač nimajo osnovnih pogojev da bi ble v mokrem dobre na asfaltu. To je moje mišljenje in mnenje.
Lahko da ja nova z mehkejšo zmesjo boljša. Ne vem ker jo še nisem probal.

Meni je logično da trša guma bo slabša v mokrem. Ampak da narediš pa gumo tako mehko kot je naprimer rain expert, pa da potem v suhem, ko jo malce priganjaš postane totalen čigumi, ampak na žalost ne čigumi na ravni semislick gum in se potem svaljka po asfaltu in joka in cvili pa profil pobira vidno vsakič ko se malce hitreje čez ovinek zapelješ.....no to pa tut ni neka "rešitev".
Rain expert se ravno zaradi mehkosti totalno pregreje in postane neuporabna.

Itak je pa pri gumah nažalost tako da pač kar na vseh podlagah in pogojih ne more bit dobra. Kakšno povprečje udariš pa je na posamezniku. Zato pa mamo 500 različnih da lahko izbiramo.

Meni je advanka super guma, ampak mi je tečna ker je glasna pa v mrzlem pač neha delat. Pa ko je rahlo obrabljena začne na polno plavat v bolj mokrih pogojih. Pa še draga je...
Našem fotru pa je top guma obnovljen nalit ROTAL. Ker mu je v prvem pogoju važna cena (ena guma pride cca 35€) pa da zdrži eno polno sezono začenši z zimo. In poceni nova guma ponavadi v snegu ni slabša od obrabljene topshit gume.

Zato pač mora vsak kupit gumo tako, ki (misli da) mu ustreza. In tiste, ki pridejo na facebook v skupino vprašat katero gumo naj kupijo, in potem navsezadnje tudi kupijo tisto gumo, ki jo nekdo (neznanec) predlaga, brez da bi razmislili kaj sploh rabijo, so za moje pojme bedaki. Tistim je vseeno če kupijo Austone ali goodride gumo. No sej taki ponavadi vozijo berlingote pa pikasoje :facepalm

Jaz že vem da bi bil z AT gumo nezadovoljen. Nažalost mi ne odkarta celo leto vozit gumo zaradi 500m bolj zahtevnega makadama 2x letno. Če pa bi imel avto s katerim bi vseskozi nekaj rinil po hosti in blatu bi pa šel "all in" in bi vozil MT gumo in trpel muke vsakič, ko se nebi po tem tereno vozil.

A smo že kej ekstra zarajdali dol s ceste "predelave XV-ja", a?
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost