Klanci in obvezen turbo?

Zanimivo in koristno znanje
Uporabniški avatar
Sajmon
Član Subaru kluba
Prispevki: 2930
Pridružen: 25. April 2006, 15:36

Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: Sajmon » 13. November 2019, 21:17

Preselili smo se v malenkost višje kraje in vsak dan imam dnevno na programu 400 višincev spuščanja in nato popoldne nazaj vzpenjanja. Najstrmejši naklon je 11%, dolg cca 500m, tudi že prej parkrat pojača na okol 7-8%
Z outbackom ni bilo občutka, da bi imel 173 konjev, 4.prestava mu je bila prej matranje, razen, če nisem z zaletom priletel v 11% s cca 70-80 km/h, ki sem jih nabral na položnejšem delu tik pred strmino. Problem je še, ker je strmina skozi naselje in radar ni posebnost na tem delu.
Peljal sem pa ta klanec z meganom s tistih 110 al kolk že turbodizelskih konjev, 1.5 dci. Je vleklo brez problema, kar je po svoje logično, ker je dizel. Isto z meganom turbo bencinarjem 1.2 (130PS). No, zdaj s turbo bencinarjem 1.6 s 150 konji v četrti za šalo vleče s 1500 obrati pri tudi samo 55 brzine.
Zdaj pa mene zanima, ali so na splošno za klance bolj primerni avti s turbinami?
Čeprav po drugi strani, ko sem še imel imprezo s 125 konji, sem z njo na Pokljuko s tako lahkoto šel velik del klancev v 4. prestavi, da sem potem z outbackom to precej bolj s težavo. Je pa res, da če sem outbacku dal prestavo nižje in je šlo čez 3000 obratov in naprej čez 4000, je bilo pa že treba bremzat pred ovinkom, ker je pošteno oživel. Sem pa tip šoferja, da če res ni treba, ne teram v obrate. Rad imam prožnost motorja.
Pa ne mi reduktorja omenjat, ker po mojem mnenju ni mišljen za reševanje manjka moči, ko bi jo samoumevno pričakoval ob normalni vožnji.
Ena tetka tu blizu ima XVja s 115 konji avtomatik. Glede na njena leta in stil vožnje sem bil zelo presenečen, ko je kar hitro pojamrala, da ji je prešvoh za v klanec, ampak da se je sprijaznila, ker ne rabi neke dodatne zaloge moči. Mogoče jo enkrat nahecam za test, ker avto se mi res dopade, a nemara bi bila ustrezna samo 150 konjska verzija,če je seveda motor kaj bolj prožen.

V glavnem, bi res rabil turbo z v klanec?

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: danci1973 » 13. November 2019, 21:40

Ta ni turbo, pa v glavnem nima težav s klanci... :)

https://foto.slovenija.net/photos/Danci ... G_2631.jpg

Uporabniški avatar
Sajmon
Član Subaru kluba
Prispevki: 2930
Pridružen: 25. April 2006, 15:36

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: Sajmon » 13. November 2019, 21:42

:sm
V bistvu sem kar pričakoval takle tvoj odgovor.
Hja, to je druga opcija, ja, a potegne še marsikaj drugega za sabo, poleg goltanja bencina.

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: danci1973 » 13. November 2019, 21:43

Saj ne rečem, tu pa tam bi tudi temu turbo sedel... :innoc supergramps press

Uporabniški avatar
Topo
Uporabnik foruma
Prispevki: 290
Pridružen: 10. November 2010, 16:49
Kraj: Nova Gorica

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: Topo » 13. November 2019, 22:04

Jaz sem isto opazil. Ugotovil sem, da imata Legacy BL/BP 2,5L in Outback BL/BP 2,5L z ročnim menjalnikom precej hitra razmerja. Zato je 4. prestava skoraj kot 5. pri stari Imprezi.

Drugi vzrok je krivulja moči. Motorji s turbino imajo lahko veliko več moči v nizkih obratih, če je turbina temu prilagojena. In pri downsizanih mlinčkih je turbina taka, da doda moč pri nizkih obratih.

Tretji vzrok je, da so ti Megani FWD. Torej imajo manj izgub. Občutek ti da, kot da bi imel močnejši motor.

Četrti vzrok je manjša masa.

Ko se vse to sešteje je res malo žalostno.

Če si tak tip voznika, ki bi rad vozil z nižjimi obtrati, ti bo bolj všeč novejši turbo motor ali pa NA z nekoliko večjo prostornino. K sreči je Subaru na to že pomislil in naredil H6.

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: nebivedu » 13. November 2019, 22:08

sajmon, zato pa so prestave v avtu, da prešaltaš v prestavo v kateri se avto ne matra. Ne vem pa zakaj reduktorja nisi vklopil in se z njim peljal, sej temu je namenjen. Pred klancem daš v reduktor in se odpelješ v klanec, gor pa izklopiš. Do 120km/h to na subaruju lahko delaš med vožnjo (več pa v reduktorju itak ne gre).


Moraš pa še računat, da je impreza bila vsaj 350kg lažja od outbacka. Impreza 1.6, letnik 1998, je imela po prometni 1100kg, 2.0 pa 1125 kg. Največjo moč in navor je imela vsaj 400, če ne več obratov nižje, kar pa zelo verjetno pomeni, da sta imela avta približno enako navora pri nizkih obratih (pri konkretno različni teži), zato se je tudi impreza odpeljala v klanec, outback pa malo zajamral. Pa manjša in ožja kolesa se tudi poznajo. Razmerje KM na kilogram avta je pa približno isto pri teh dveh avtih - impreza 1:9, outback 1:9,3
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
Sajmon
Član Subaru kluba
Prispevki: 2930
Pridružen: 25. April 2006, 15:36

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: Sajmon » 13. November 2019, 22:30

Z reduktorjem pa potem poraba x2...

Ravno enako razmerje št. KM/tono mi je dalo razumevanje (a očitno napačno), da bo outback približno enako vlekel kot impreza, pa temu ni bilo tako.
Prestave pa vem zakaj so, a se očitno NA motorji ne obnašajo vsi podobno pri 1500 obratih.
Mislim, da gre Mazda v pravo smer s svojimi najnovejšimi NA motorji. Bo treba enkrat sprobat to tehnološko čudo.

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: nebivedu » 13. November 2019, 22:37

Za tistih 500m ne bi opazil razlike v porabi. Sploh ker se potem dol spustiš s porabo 0.

NA motorji imajo vsak svojo krivuljo in impreza pa outback imata sigurno različni.

Jaz se na tako nizkih obratih, kot se sedaj s CVT menjalnikom vozim, še nisem vozil. Niti z outbackom AT, še manj z outbackom MT.

60km/h pri 1200 obratov, 110km/h pri 2000 obratov. Ampak ko rabim, pohodim do konca in avto brez problema navije mašino na 5500 obratov in avto se premakne tako kot mora.
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 623
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: Grizliboy » 13. November 2019, 22:38

Sam imam, v zelo kratkem druženju s 2.5/bp/ročni menjalnik outbackom, zelo dobro izkušnjo s 3jo prestavo v klanec, brez reduktorja .............. vleče od 1500 naprej skoraj zvezno, nič brutalnega ampak če spremljam vrtljaje in hitrost se pa kar počasi in konstantno povečuje, tako da lahko normalno vozim v klanec in ovinke s dodajanjem in odvzemanjem gasa. :hsh :hsh :?

Ps: Nebivedu, a pa si čisto siguren da je med vožnjo do 120km/h varno preklapljati reduktor :!?: :!?: V navodilih za 1998 legacyja je pisalo do max 50km/h. :shock: :wtf :th Močno dvomim da so v parih letih tako spremenili in izboljšali menjalnik, sploh proizvajalec ki se drži preverjenih zadev in ne spreminja kar v tri dni. :ast :ast
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6742
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: nebivedu » 13. November 2019, 22:44

Na foresterju sem sprobal, pa je delalo do 120km/h brez problema.

Grizlyboy, nisi prebral dobro posta. Sajmon pravi da v četrti ne gre dobro v 11% klanec.
Znanstveniki so ugotovili, da pes, ki voha rit drugega psa, prejme več informacij kot oseba, ki gleda nova24tv.

Uporabniški avatar
Grizliboy
Član Subaru kluba
Prispevki: 623
Pridružen: 02. Maj 2018, 13:53
Kraj: Logatec
Kontakt:

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: Grizliboy » 13. November 2019, 22:46

Vem da je napisal v precej strm klanec, sam sem mu povedal pa da naj prestavi (vsaj) eno prestavo navzdol. 8-)
Fotograf fotografira FOTOGRAFIJO, Slikar slika SLIKO.

:top: Šele ko se nehaš obremenjevati s porabo, se začne veselje in zabava. :twisted:

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3578
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: strumf666 » 14. November 2019, 00:10

Mal hecna tema, če se hočeš komot vozit, pol ti bo električni pogon še bolj všeč; nič od naštega (elektro, turbina, velika prostornina) pa ni nujno, da se pripelješ na cilj.

aleks
Uporabnik foruma
Prispevki: 1108
Pridružen: 09. Marec 2011, 07:56
Kraj: Ravno Brdo

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: aleks » 14. November 2019, 07:02

Da se nisi ti v moje konce preselil? Opisuješ 11% klanec, vzpon/spust za 400 m vsak dan ... 11% klanec moj fori nima šans v četrti. Imam serpentino pred najhujšim vzponom in tam pretaknem v tretjo. Je pa zato skor vseen koliko je v avto naloženo, tretja vleče. Razen če vlečem prikolico peska, potem pa tretja reduktor. Elektro pogon v takem klancu posesa baterijo da kar smrdi. Sosed je imel zadnjič električni nadomestni avto, ker je svojga nissana peljal na servis. Zoe se je spraznila, da je moral doma dofilat ...
"Šta je to? Sipaš mu viski u čašu za rakiju? Pa, zar ti njega mrziš što je cigan?" Dadan Karambolo svoji spremljevalki, 1998

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3909
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: BackW00d » 14. November 2019, 07:16

To so te fore, še z "Lada Niva" časov....z reduktorjem poraba ×2 :haha

500m z reduktorjem na 10km vožnje se bo full poznalo ja. Reduktor vse kar naredi naredi brzino krajšo in navadno omogoči vožnjo v višjih obratih.
Ker ima zaradi tega avto boljši prenos moči na cesto lahko (navadno) voziš z manj gaza. Torej je razlika z reduktorjem ali brez minimalna.

Itak al itak če že liš več moči na cesto spravit mora motor več bencina pokurit. Torej, al se voziš v 3.(4.) reduktorski s 3000 obratov v 11% klanec, ali pa če se voziš v drugi navadni z 4000obratov v klanec pri isti hitrosti če koristiš isto moč (isto konstantno hitrost vožnje - no absolutno celotno hitrost) boš rabil isto goriva porabit za ta klanec. Razlika v porabi nastane le zaradi drugačnega razmerja mešanice gorivo/zrak v določenih obratih, ter zaradi različnega energijskega izkoristka goriva v določenih obratih motorja. Ampak ta je minimalna.

Long story short, mi smo z naši imprezo 1.6 konstantno koristili reduktor pri vožnji zadnjih 2km v kar precejšen klanec. Avto si moral drugače dat v 1. brzino ker druga ni imela dosti moči. Z reduktorjem je šla druga brez problema, avto se je zdel veliko bolj poskočen tu pa tam sem celo vrgel v tretjo :P
Uporabljaš ga BP tudi za vožnjo v rikverc v večje klance. Večkrat sem tudi v rikverc "zamenjal brzino" reduktor R->navadn R...top šit fora :)

Kadar imaš polno naložen avto (ljudi + prtljaga) pa se srečaš s klancem valda se 1.6 ustavi...no z reduktorjem gre dosti boljše gorčez. Poraba pa se rahlo dvigne, ampak to je + 10%-20%. In ne ×2 :haha

Subarujev reduktor je rahel reduktor, in ni tko kot pri Hiluxih/LC in drugje, kjer imaš reduktor s katerim je maksimalna brzina 60-80km/h.
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
Sajmon
Član Subaru kluba
Prispevki: 2930
Pridružen: 25. April 2006, 15:36

Re: Klanci in obvezen turbo?

Odgovor Avtor: Sajmon » 14. November 2019, 07:45

V 11% se pride s precej bolj položnega dela, kjer je omejitev 90, zato lahko nabereš brzino, a v strmem delu zelo hitro zmanjka sape in je treba prestavljat. Pri turbincu pa enostano pozabiš, ker vleče. Ta subarujev cvt me res zanima in ga bo treba sprobat v dejanskih pogojih.
Na Pokljuki od Zatrnika naprej je šlo z imprezo v četrti do ovinka, kjer je bilo treba bremzat, če si ga hotel speljat in zato prestavit. Naklon pa identičen a celo daljši. Z outbackom ni bilo šans, še tretja je sopihala.

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost