Predelava in homologacija XVja
Predelava in homologacija XVja
Pozdravljeni! Bil nekaj časa nazaj v ZDA in videl polno teh XVjev, vsi z all-terain gumami, košarami na strehah, mud guardi...Overall dober look. Pridem nazaj in odprem avto.net, pa vse skupaj bolj žalostno zgleda.
Torej kot en bolj fun projekt, bi vzel XVja in ga zrihtal nekaj v tem stilu, pa verjetno brez lifta: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1239/ ... 1518814542 Težava nastane, da pride serijsko XV na 17 colah 225/55 gumah. Torej gre za cestno pnevmatiko, ki na off-roadu nima kaj počet pa tudi zgleda nič posebnega. Moj namen je bil, da bi gor dal 215/65/16, ampak kako to homologirat, če se sploh da? Potreboval bi torej 16 col platišče, s TUV certifikatom, da bi šlo čez homologacijo. Subaru sicer v orginalu ponuja 16 platišče ( https://subaru.pl/docs/accessories/13MY_xv_imp_Acc.pdf - stran 10) in TUV certifikat, ampak ga nikjer nenajdem in nekako dvomim, da je dovoljena tudi 65 višina. Je že kdo to iskal, mogoče ve, kje bi ta podatek dobil? Oziroma če kdo pozna kakšno drugo pot, kako priti do homologacije te dimenzije?
Ker bi to bil overland projekt, je to nuja in v kolikor to ne spravim legalno čez, se tega sploh lotil ne bom.
LP
Torej kot en bolj fun projekt, bi vzel XVja in ga zrihtal nekaj v tem stilu, pa verjetno brez lifta: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1239/ ... 1518814542 Težava nastane, da pride serijsko XV na 17 colah 225/55 gumah. Torej gre za cestno pnevmatiko, ki na off-roadu nima kaj počet pa tudi zgleda nič posebnega. Moj namen je bil, da bi gor dal 215/65/16, ampak kako to homologirat, če se sploh da? Potreboval bi torej 16 col platišče, s TUV certifikatom, da bi šlo čez homologacijo. Subaru sicer v orginalu ponuja 16 platišče ( https://subaru.pl/docs/accessories/13MY_xv_imp_Acc.pdf - stran 10) in TUV certifikat, ampak ga nikjer nenajdem in nekako dvomim, da je dovoljena tudi 65 višina. Je že kdo to iskal, mogoče ve, kje bi ta podatek dobil? Oziroma če kdo pozna kakšno drugo pot, kako priti do homologacije te dimenzije?
Ker bi to bil overland projekt, je to nuja in v kolikor to ne spravim legalno čez, se tega sploh lotil ne bom.
LP
Re: Predelava in homologacija XVja
Ko boš našel feltne z 215/60/16 dimenzijo homologirano, povej, jih kupim tudi jaz.
Ko nekaj začneš in ko spoznaš, da ti je zelo všeč, dokončaj. Če pa spoznaš, da čutiš odpor, zamenjaj in pojdi drugam. Bolje izgubiti eno leto kot pa vztrajati v nečem, kar te ne veseli.
Re: Predelava in homologacija XVja
Ubistvu sem dal cel internet čez in včeraj celo nekaj našel.Torej, po vseh konfiguratorjih in proizvajalcih felg, kamorkoli sem vnesel podatke XVja, sem dobil možnosti 17 in 18 col. No za foro sem pa včeraj iskal po podatkih platišč, torej 5x100 luknje, ET38, namesto XVja sem vnesel pa Foresterja. In recimo našel tele: https://www.liderpnevmatik.si/alu-plati ... ?car=19552 (so še druge od istega proizvajalca), ter odprl TUV papirje - https://cdn.tiresleader.com/static/img/ ... -1-001.pdf
Spodaj lepo piše: e1*2007/46*0597*.
Subaru XV 215/65R16 M+SA02 225/60R16 M+S
Torej po TUV papirjih je, po konfiguratorju pa teh platišč ne najde. Kje je hec ne vem, ampak če torej razumem..je stvar popolnoma izvedljiva?
Spodaj lepo piše: e1*2007/46*0597*.
Subaru XV 215/65R16 M+SA02 225/60R16 M+S
Torej po TUV papirjih je, po konfiguratorju pa teh platišč ne najde. Kje je hec ne vem, ampak če torej razumem..je stvar popolnoma izvedljiva?
- danci1973
- Član Subaru kluba
- Prispevki: 3554
- Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
- Kraj: Maribor, Slovenia
- Kontakt:
Re: Predelava in homologacija XVja
Na nemškem XV forumu sem našel prispevek, po katerem sklepam, da je Subarujevim 6,5 x 16" ALU platiščem priložen certifikat ('Teilegutachten'), po katerem so za to platišče na XV-ju dovoljene pnevmatike:
Part number za platišča naj bi bil SECWAG4003, zraven pa gredo še pokrovčki SECWYA4000.
Na eBay-u se najdejo 16" platišča (npr. ProLine PXV ali Borbet F - pa še več jih je na eBay.de), ki imajo ABE ('Allgemeine Betriebserlaubnis' - s tem v Nemčiji ne rabiš predelave niti vpisati, je dovolj, da imaš ta papir v avtu) za pnevmatike:
- 205/55 R16 87H
- 205/60 R16 87H
- 205/65 R16 87H
- 215/55 R16 87H
- 215/60 R16 87H
- 215/65 R16 87H
- 215/70 R16 87H
- 225/55 R16 87H
- 225/60R16 87H
- 225/65R16 87H
Part number za platišča naj bi bil SECWAG4003, zraven pa gredo še pokrovčki SECWYA4000.
Na eBay-u se najdejo 16" platišča (npr. ProLine PXV ali Borbet F - pa še več jih je na eBay.de), ki imajo ABE ('Allgemeine Betriebserlaubnis' - s tem v Nemčiji ne rabiš predelave niti vpisati, je dovolj, da imaš ta papir v avtu) za pnevmatike:
- 205/60R16
- 205/65R16
- 215/60R16
- 215/65R16
Re: Predelava in homologacija XVja
Ampak kolikor vem, moraš to v Sloveniji vseeno homologirat s TUV certifikatom. Pri teh tvojih iz Ebaya, piše spodaj da ga dobiš zraven. Ne vidim pa fore, zakaj piše samo za 1.6 motor, torej 2.0D odpade. Čeprav po kW ustreza homologaciji 80-110kW.
SECWAG4003 so v katalogu za Foresterja in ne za XV. Za XV so SECWAG4001, ki sem jih v prvem prispevku prilepil. Pokličem to uvoznika/dealerja v SLO in vprašam?
A tist moj certifikat zgoraj si pogledal? Homologacijska številka avtomobila drži, kW tudi..
Res bi se rad prej 100% prepričal, da bo to šlo..predno se lotim nakupa XVja in celotnega projekta.


SECWAG4003 so v katalogu za Foresterja in ne za XV. Za XV so SECWAG4001, ki sem jih v prvem prispevku prilepil. Pokličem to uvoznika/dealerja v SLO in vprašam?
A tist moj certifikat zgoraj si pogledal? Homologacijska številka avtomobila drži, kW tudi..
Res bi se rad prej 100% prepričal, da bo to šlo..predno se lotim nakupa XVja in celotnega projekta.
- danci1973
- Član Subaru kluba
- Prispevki: 3554
- Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
- Kraj: Maribor, Slovenia
- Kontakt:
Re: Predelava in homologacija XVja
Ta katalog dodatne opreme za XV pravi, da so SECWAG4003 tudi za XV-ja...
Tvoj TÜV sem pogledal in pri tem je težava - za XV-ja piše, da velja opomba 'EF0', kjer piše, da če je serijsko platišče večjega premera ali večje širine, to platišče ni dovoljeno. Morda imajo XV-ji s serijskimi 17" tudi večje zavore in te 16" ne gredo preko...
Prav tako velja opomba 'K01', da je potrebno prilagoditi blatnike, tako da bo 'pokrito' celotno kolo (predvidevam, da je zaradi ET38 kolo preveč navzven).
Tudi mi ni jasno, zakaj so pri XV navedene samo M+S pnevmatike.
Tvoj TÜV sem pogledal in pri tem je težava - za XV-ja piše, da velja opomba 'EF0', kjer piše, da če je serijsko platišče večjega premera ali večje širine, to platišče ni dovoljeno. Morda imajo XV-ji s serijskimi 17" tudi večje zavore in te 16" ne gredo preko...
Prav tako velja opomba 'K01', da je potrebno prilagoditi blatnike, tako da bo 'pokrito' celotno kolo (predvidevam, da je zaradi ET38 kolo preveč navzven).
Tudi mi ni jasno, zakaj so pri XV navedene samo M+S pnevmatike.
Re: Predelava in homologacija XVja
A madona, tega nisem vedel. Fizicno mora iz cez, americani dajejo celo 15 gor.
Edino da vprasam v torek pri subaru dealerju za orginal platisca in TUV..ce to ne gre, potem skenslam XVja. Vse ostalo lahko zrihtam, ampak gume so mi glavne.
Edino da vprasam v torek pri subaru dealerju za orginal platisca in TUV..ce to ne gre, potem skenslam XVja. Vse ostalo lahko zrihtam, ampak gume so mi glavne.
Re: Predelava in homologacija XVja
V slovenistanu pozabi oz vso sreco in porocaj...
Re: Predelava in homologacija XVja
Na felgenoutlet našel primerne feltne in projekt bo šel čez. V prvi vrsti all-terrain gume in led bar spredaj, pa vse kar je v cromu gre v gloss črno.
Sedaj pa vprašanje, ima XV 2012-2016 TPMS senzorje ali ne?
Sedaj pa vprašanje, ima XV 2012-2016 TPMS senzorje ali ne?
Re: Predelava in homologacija XVja
Ce mene vprasas deluje preko abs-ja.
Re: Predelava in homologacija XVja
TPMS - Tyre pressure monitoring system - sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, ali po domače povedano senzorje pritiska v gumah
Če to XV ma ali ne, nevem....
Če to XV ma ali ne, nevem....
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....
Re: Predelava in homologacija XVja
3/4 novih avtov ima preko abs-a to.
- danci1973
- Član Subaru kluba
- Prispevki: 3554
- Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
- Kraj: Maribor, Slovenia
- Kontakt:
Re: Predelava in homologacija XVja
Za 2012-2016 XV-ja specifično sicer ne vem, sem pa videl na Imprezah, Legacy-ih in Outback-ih, da ima tovarniški TPMS senzorje, tako da lahko vidiš pritisk v posamezni pnevmatiki.
Re: Predelava in homologacija XVja
Da preko ABS obročka meri odstop hitrosti sukanja in nekak "striangulira" če je katera guma manj nafilana?
Sej to je možno, pa ko enkrat narediš načeloma velja za vse avte in ni odvisno od felg/gum.
Če ima XV to, pa najlažje preveriš tako, da jih probaš kupit pri uradnem, ali najdit kje nadomestne. Če so na voljo, potem jih ima
parts.subaru.com stran ima tole recimo:
https://parts.subaru.com/p/Subaru__/492 ... AG01C.html
Vidiš pa da teh senzorjev obstaja na 100 različnih katalošlih številk.
Verjetno bi se dal te senzorje prestavit iz neke obstoječe felge na neke nadomestne. Pomoje to ni nek big deal.
Nadomestki so pocen:
https://www.amazon.com/dp/B076VJ84Q3/re ... B008UATPE4
Sej to je možno, pa ko enkrat narediš načeloma velja za vse avte in ni odvisno od felg/gum.
Če ima XV to, pa najlažje preveriš tako, da jih probaš kupit pri uradnem, ali najdit kje nadomestne. Če so na voljo, potem jih ima

parts.subaru.com stran ima tole recimo:
https://parts.subaru.com/p/Subaru__/492 ... AG01C.html
Vidiš pa da teh senzorjev obstaja na 100 različnih katalošlih številk.
Verjetno bi se dal te senzorje prestavit iz neke obstoječe felge na neke nadomestne. Pomoje to ni nek big deal.
Nadomestki so pocen:
https://www.amazon.com/dp/B076VJ84Q3/re ... B008UATPE4
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....
- danci1973
- Član Subaru kluba
- Prispevki: 3554
- Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
- Kraj: Maribor, Slovenia
- Kontakt:
Re: Predelava in homologacija XVja
TPMS preko ABS-a je v bistvu že kar nekaj let uveljavljena reč, sploh med cenenimi evropskimi modeli.
Za nadomestne senzorje (recimo za zimski set koles) je še najbolje uporabiti Autel MX-Sensor, ker 1 model senzorja pokrije ene 98% vozil - podpira 315 in 433 MHz, sprogramira se ustrezen ID (glede na znamko in model vozila - lahko se tudi skopira iz orig. senzorja), pa še ventil se menda da zamenjat neodvisno od senzorja (če sem prav razumel, tega ne omogočajo vsi senzorji).
Za nadomestne senzorje (recimo za zimski set koles) je še najbolje uporabiti Autel MX-Sensor, ker 1 model senzorja pokrije ene 98% vozil - podpira 315 in 433 MHz, sprogramira se ustrezen ID (glede na znamko in model vozila - lahko se tudi skopira iz orig. senzorja), pa še ventil se menda da zamenjat neodvisno od senzorja (če sem prav razumel, tega ne omogočajo vsi senzorji).
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost