Predelava in homologacija XVja

Subarujev predstavnik na Rally tekmovanjih in mlajša terenska izvedenka
Odgovori
UsaXV
Uporabnik foruma
Prispevki: 68
Pridružen: 19. April 2019, 23:05

Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: UsaXV » 19. April 2019, 23:29

Pozdravljeni! Bil nekaj časa nazaj v ZDA in videl polno teh XVjev, vsi z all-terain gumami, košarami na strehah, mud guardi...Overall dober look. Pridem nazaj in odprem avto.net, pa vse skupaj bolj žalostno zgleda.

Torej kot en bolj fun projekt, bi vzel XVja in ga zrihtal nekaj v tem stilu, pa verjetno brez lifta: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1239/ ... 1518814542 Težava nastane, da pride serijsko XV na 17 colah 225/55 gumah. Torej gre za cestno pnevmatiko, ki na off-roadu nima kaj počet pa tudi zgleda nič posebnega. Moj namen je bil, da bi gor dal 215/65/16, ampak kako to homologirat, če se sploh da? Potreboval bi torej 16 col platišče, s TUV certifikatom, da bi šlo čez homologacijo. Subaru sicer v orginalu ponuja 16 platišče ( https://subaru.pl/docs/accessories/13MY_xv_imp_Acc.pdf - stran 10) in TUV certifikat, ampak ga nikjer nenajdem in nekako dvomim, da je dovoljena tudi 65 višina. Je že kdo to iskal, mogoče ve, kje bi ta podatek dobil? Oziroma če kdo pozna kakšno drugo pot, kako priti do homologacije te dimenzije?

Ker bi to bil overland projekt, je to nuja in v kolikor to ne spravim legalno čez, se tega sploh lotil ne bom.

LP

Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator
Prispevki: 6174
Pridružen: 22. April 2006, 16:08
Kraj: Črnuče

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: nebivedu » 20. April 2019, 08:00

Ko boš našel feltne z 215/60/16 dimenzijo homologirano, povej, jih kupim tudi jaz.
Ko nekaj začneš in ko spoznaš, da ti je zelo všeč, dokončaj. Če pa spoznaš, da čutiš odpor, zamenjaj in pojdi drugam. Bolje izgubiti eno leto kot pa vztrajati v nečem, kar te ne veseli.

UsaXV
Uporabnik foruma
Prispevki: 68
Pridružen: 19. April 2019, 23:05

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: UsaXV » 20. April 2019, 09:43

Ubistvu sem dal cel internet čez in včeraj celo nekaj našel.Torej, po vseh konfiguratorjih in proizvajalcih felg, kamorkoli sem vnesel podatke XVja, sem dobil možnosti 17 in 18 col. No za foro sem pa včeraj iskal po podatkih platišč, torej 5x100 luknje, ET38, namesto XVja sem vnesel pa Foresterja. In recimo našel tele: https://www.liderpnevmatik.si/alu-plati ... ?car=19552 (so še druge od istega proizvajalca), ter odprl TUV papirje - https://cdn.tiresleader.com/static/img/ ... -1-001.pdf

Spodaj lepo piše: e1*2007/46*0597*.
Subaru XV 215/65R16 M+SA02 225/60R16 M+S

Torej po TUV papirjih je, po konfiguratorju pa teh platišč ne najde. Kje je hec ne vem, ampak če torej razumem..je stvar popolnoma izvedljiva?

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3506
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: danci1973 » 20. April 2019, 10:18

Na nemškem XV forumu sem našel prispevek, po katerem sklepam, da je Subarujevim 6,5 x 16" ALU platiščem priložen certifikat ('Teilegutachten'), po katerem so za to platišče na XV-ju dovoljene pnevmatike:
  • 205/55 R16 87H
  • 205/60 R16 87H
  • 205/65 R16 87H
  • 215/55 R16 87H
  • 215/60 R16 87H
  • 215/65 R16 87H
  • 215/70 R16 87H
  • 225/55 R16 87H
  • 225/60R16 87H
  • 225/65R16 87H
https://www.motor-talk.de/forum/stahlfe ... 32931.html - 9 prispevek...

Part number za platišča naj bi bil SECWAG4003, zraven pa gredo še pokrovčki SECWYA4000.


Na eBay-u se najdejo 16" platišča (npr. ProLine PXV ali Borbet F - pa še več jih je na eBay.de), ki imajo ABE ('Allgemeine Betriebserlaubnis' - s tem v Nemčiji ne rabiš predelave niti vpisati, je dovolj, da imaš ta papir v avtu) za pnevmatike:
  • 205/60R16
  • 205/65R16
  • 215/60R16
  • 215/65R16
Za dimenzijo 225/60R16 pa imaš TÜV papir, s katerim se lahko predelava vpiše (morda je za to dimenzijo treba že kakšne robove blatnika predelovat).

UsaXV
Uporabnik foruma
Prispevki: 68
Pridružen: 19. April 2019, 23:05

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: UsaXV » 20. April 2019, 10:34

Ampak kolikor vem, moraš to v Sloveniji vseeno homologirat s TUV certifikatom. Pri teh tvojih iz Ebaya, piše spodaj da ga dobiš zraven. Ne vidim pa fore, zakaj piše samo za 1.6 motor, torej 2.0D odpade. Čeprav po kW ustreza homologaciji 80-110kW. :?: :?:

SECWAG4003 so v katalogu za Foresterja in ne za XV. Za XV so SECWAG4001, ki sem jih v prvem prispevku prilepil. Pokličem to uvoznika/dealerja v SLO in vprašam?

A tist moj certifikat zgoraj si pogledal? Homologacijska številka avtomobila drži, kW tudi..

Res bi se rad prej 100% prepričal, da bo to šlo..predno se lotim nakupa XVja in celotnega projekta.

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3506
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: danci1973 » 20. April 2019, 14:39

Ta katalog dodatne opreme za XV pravi, da so SECWAG4003 tudi za XV-ja...

Tvoj TÜV sem pogledal in pri tem je težava - za XV-ja piše, da velja opomba 'EF0', kjer piše, da če je serijsko platišče večjega premera ali večje širine, to platišče ni dovoljeno. Morda imajo XV-ji s serijskimi 17" tudi večje zavore in te 16" ne gredo preko...

Prav tako velja opomba 'K01', da je potrebno prilagoditi blatnike, tako da bo 'pokrito' celotno kolo (predvidevam, da je zaradi ET38 kolo preveč navzven).

Tudi mi ni jasno, zakaj so pri XV navedene samo M+S pnevmatike.

UsaXV
Uporabnik foruma
Prispevki: 68
Pridružen: 19. April 2019, 23:05

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: UsaXV » 20. April 2019, 17:06

A madona, tega nisem vedel. Fizicno mora iz cez, americani dajejo celo 15 gor.

Edino da vprasam v torek pri subaru dealerju za orginal platisca in TUV..ce to ne gre, potem skenslam XVja. Vse ostalo lahko zrihtam, ampak gume so mi glavne.

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4574
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37
Kraj: Fužina

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: klemz » 20. April 2019, 18:56

V slovenistanu pozabi oz vso sreco in porocaj...

UsaXV
Uporabnik foruma
Prispevki: 68
Pridružen: 19. April 2019, 23:05

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: UsaXV » 24. April 2019, 18:51

Na felgenoutlet našel primerne feltne in projekt bo šel čez. V prvi vrsti all-terrain gume in led bar spredaj, pa vse kar je v cromu gre v gloss črno.

Sedaj pa vprašanje, ima XV 2012-2016 TPMS senzorje ali ne?

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4574
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37
Kraj: Fužina

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: klemz » 24. April 2019, 22:03

Ce mene vprasas deluje preko abs-ja.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3513
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: BackW00d » 25. April 2019, 08:54

TPMS - Tyre pressure monitoring system - sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, ali po domače povedano senzorje pritiska v gumah

Če to XV ma ali ne, nevem....
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
klemz
Član Subaru kluba
Prispevki: 4574
Pridružen: 29. Januar 2007, 18:37
Kraj: Fužina

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: klemz » 25. April 2019, 10:00

3/4 novih avtov ima preko abs-a to.

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3506
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: danci1973 » 25. April 2019, 10:29

Za 2012-2016 XV-ja specifično sicer ne vem, sem pa videl na Imprezah, Legacy-ih in Outback-ih, da ima tovarniški TPMS senzorje, tako da lahko vidiš pritisk v posamezni pnevmatiki.

Uporabniški avatar
BackW00d
Član Subaru kluba
Prispevki: 3513
Pridružen: 07. Maj 2006, 23:40
Kraj: Trbowle

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: BackW00d » 25. April 2019, 11:04

Da preko ABS obročka meri odstop hitrosti sukanja in nekak "striangulira" če je katera guma manj nafilana?
Sej to je možno, pa ko enkrat narediš načeloma velja za vse avte in ni odvisno od felg/gum.

Če ima XV to, pa najlažje preveriš tako, da jih probaš kupit pri uradnem, ali najdit kje nadomestne. Če so na voljo, potem jih ima :)

parts.subaru.com stran ima tole recimo:
https://parts.subaru.com/p/Subaru__/492 ... AG01C.html

Vidiš pa da teh senzorjev obstaja na 100 različnih katalošlih številk.
Verjetno bi se dal te senzorje prestavit iz neke obstoječe felge na neke nadomestne. Pomoje to ni nek big deal.

Nadomestki so pocen:
https://www.amazon.com/dp/B076VJ84Q3/re ... B008UATPE4
Sometimes life goes sideways. That's where the fun begins....

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3506
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Re: Predelava in homologacija XVja

Odgovor Avtor: danci1973 » 25. April 2019, 13:45

TPMS preko ABS-a je v bistvu že kar nekaj let uveljavljena reč, sploh med cenenimi evropskimi modeli.

Za nadomestne senzorje (recimo za zimski set koles) je še najbolje uporabiti Autel MX-Sensor, ker 1 model senzorja pokrije ene 98% vozil - podpira 315 in 433 MHz, sprogramira se ustrezen ID (glede na znamko in model vozila - lahko se tudi skopira iz orig. senzorja), pa še ventil se menda da zamenjat neodvisno od senzorja (če sem prav razumel, tega ne omogočajo vsi senzorji).

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost