Impreza GT - avtokros edition

Izboljšave zmogljivosti in voznih lastnosti
m_mx
Novinec
Prispevki: 18
Pridružen: 02. April 2012, 23:19
Kraj: Ljubljana

Impreza GT - avtokros edition

Odgovor Avtor: m_mx » 03. April 2012, 16:21

Tudi pri nas se najde kaksen zanimivo predelan Subaru.
Ta Impreza tekmuje v avtokros tekmovanjih. Za te dirkalnike je znacilno da nimajo stekel temvec samo mreže kjer je ponavadi steklo.
Restriktor je 45mm kar je ob primernem motorju in turbini dovolj za 550KM.

Lani je dosegel tretje mesto na dirki v Gonarsu v Italiji. Konkurenca so bili razni Evoti, Sti Impreza, Punto 2.0 turbo Integrale.

Se nekaj podatkov o samem avtu. Motor original , vgrajena vecja turbina z khmm.... Mitsu Evota.... vecji intercooler, bolj pretocen izpuh in druga motorna elektronika.

Posnetek z merilnih valjev
http://www.youtube.com/watch?v=wUHSlWVE2hQ

Rezultat na 1.2 bar
http://shrani.si/f/1g/Pg/ZBdZjJR/imprezadyno.jpg

Kmalu zatem je po hitrem postopku odneslo drugo prestavo v menjalniku. Za letos se nadejamo se mocnejsega motorja in predvsem mocnejsega menjalnika.

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4237
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: irCAR81 » 03. April 2012, 19:10

m_mx napisal/-a:Lani je dosegel tretje mesto na dirki v Gonarsu v Italiji. Konkurenca so bili razni Evoti, Sti Impreza, Punto 2.0 turbo Integrale.
Tole? http://www.youtube.com/watch?v=micPdhwIf2M
A to se na konc more tok kadit iz gum?

PS: kok ste pa na kolesih namerl?

Uporabniški avatar
_BiStRi_
Moderator
Prispevki: 1192
Pridružen: 18. November 2007, 00:55

Odgovor Avtor: _BiStRi_ » 03. April 2012, 19:15

LoL, meni se iz posnetka zdi, da je bolj kot ne imel precej precej sreče za ta "dosežek" :D

m_mx
Novinec
Prispevki: 18
Pridružen: 02. April 2012, 23:19
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: m_mx » 03. April 2012, 19:34

Za prvo dirko se je avto odlicno obnesel. Vidi se da serijski pogoni brez zapor diferencialov ne vlecejo avta v ovinek, tako kot se v ovinek pelje konkurenca. Na tej dirki je imel avto priblizno 270KM. Jeseni s 50KM vec je na treningu v Gonarsu po nekaj krogih polomil menjalnik.
Konkurenca je bila "oborozena" s 450-500KM (podatki za EVO-te in Puntota, za STI ni sem nasel podatka)

Kadi se olje, ki ga je skozi prebit semering na glavni gredi (tisti pri menjalniku) vrglo na blok motorja in potem se na izpusni kolektor. Motor je bil ves zapacan od olja.

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4237
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: irCAR81 » 03. April 2012, 19:44

Kle ni za oporekat. Mašina je zdržala celo dirko, kar ne mormo rečt za evota. Tist ovinek pa ni speljal nerodno zarad manjka šper ampak ker je šel po napačni liniji.. in to vsak krog. Ko STI 2006 zajebe in gre ven ne gre kej dost boljš, kljub vsem šperam.

m_mx
Novinec
Prispevki: 18
Pridružen: 02. April 2012, 23:19
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: m_mx » 03. April 2012, 19:50

irCAR81 napisal/-a: PS: kok ste pa na kolesih namerl?
Moram pogledat. Stevilka je odvisna od tega v kateri prestavi se meri.
Najvec bo pokazalo v prvi najmanj v peti ali sesti prestavi. Vecja kot je hitrost koles vecji je kotalni upor.
Kar pa je spet odvisno od menjalnika. Ta Impreza GT ima skoraj tako dolgo tretjo prestavo kot STI cetrto.

Tako da je podatek o moci na kolesih zelo varljiv. Ze razlika v tlaku pnevmatik lahko naredi razliko v meritvi. Ce pa se zraven merijo se izgube se te pokazejo taksne kot so. Manjsi tlak v gumah, manj konjev na kolesih, vendar vecje izgube. Moc na gredi je na koncu zmeraj ista.

Tako mocne avte kot je tale je primerno merit v tretji prestavi. V tej prestavi se tudi meri na posnetku.

Ta letnik (99/00) ima precej daljsi menjalnik od prejsnjih letnikov, v tretji prestavi je pokazalo 160km/h pri 7500 obratih.

V tem primeru se je tudi merilo brez vklopljenega retarderja, kar bi gotovo popravilo krivuljo navora v nizjih obratih. Kar pa prinese dodatno segrevanje intercoolerja.

Od nesrecnega pregrevanja intercoolerja v tvojem avtu se je dodal se dodatni ventilator za tocno te primere. Piha naravnost v intercooler nad motorjem. Uporaben je za Subaruje ter MPS turbo Mazde , ki imajo prav tako intercooler nad motorjem. Tako je tudi za meritve Subarujev, intercooler primerno hlajen in ni tezav s pregrevanjem, v primeru da se izvaja daljse meritve v visjih prestavah ali zavira motor z retarderjem, da se turbina prej zbudi v nizjih prestavah. Podobno kot takrat ko se na cesti pospesuje v hrib ali pa v najvisjih prestavah.

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4237
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: irCAR81 » 03. April 2012, 20:37

Jaz mislim da je izbira prestave pomembna predvsem iz vidika trajanja meritve. Če traja pospeševanje v neki prestavi za faktor 5 dlje kot na cesti ob hlajenju, ki je primerljiv vožnji po cesti z niti ne 40 na uro in še to samo v hladilnik, čez katerega gre zaradi zasnove avta zrak tak,o da dodatno greje intercoler, zadeva kar kliče po težavah. Ne malo grenkega priokusa pusti dejstvo si kot tak tuner, rabu enga irCARja da časti za generalko. Zdej ne rabš z izgovori da ste z vašo isto delal pa ni blo nč, STI motor je malenkost drgač kot motor v gt-jki, drugje ima določene senzorje, pa k boste bližje meji bo brez skrbi tud več šans za težave. Upam da boš uspel prevalit krivdo na koga druzga če bo šlo kej narobe in da se ti vedno tko pocen izide.

m_mx
Novinec
Prispevki: 18
Pridružen: 02. April 2012, 23:19
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: m_mx » 03. April 2012, 20:56

Tukaj nisem objavil upam da zanimive teme o upam zanimivem avtu, da bi se prerekal.

Ker v cetrti prestavi, (ki je prakticno enaka treji na tej Imprezi GT) ni pokazalo dovolj konjev kot je bilo obljubljenih, si izrazil željo, da bi se merilo se v peti, saj na bi takrat pokazalo vec (turbo bolj obremenjen). Ker pa je peta prestava precej daljsa, se je tudi intercooler bolj segrel.
Sam si bil zraven v avtu, spremljal podatke o motorju prek prenosnega racunalnika, ki si ga imel s sabo. Predvidevam, da si spremljal kaj se dogaja z motorjem. Ker bolj poznas original Subaruje se je merilo po tvoji presoji.

Ce bi se izmerilo samo v cetrti in koncalo meritve, kot pri ostalih avtih bi bilo vse OK.
To je vsa zgodba.

V izogib se kaksnemu taksnemu primeru merjenja v daljsi prestavi od priporocljive, se je tudi dopolnilo hlajenje v delavnici. Cetudi z ostalmi Imprezami in MPS Mazdami dosedaj ni bilo tezav.

Kaj vec pa se lahko pomeniva osebno, ko bo spet kaksen dyno day ali kaj podobnega. Mogoce sprejmes povabilo in prides pogledat, ko bo spet kaksen STI na merilnih valjih.
Po internentnih debatah nihce ni najbolj pameten.

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4237
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: irCAR81 » 03. April 2012, 21:16

Moja zobarca tud če rečem da mi zarad ene pikce cel zob zbrus do dlesni, tega ne bo nardila. Tolk o presoji.

Preden nehava o tem mi kot profi tuner povej kateri parameter bi moral spremljati da bi lahko zaznal težavo? Pa ti mogoče povem zakaj to nebi pomagal.

Tvoj post razumem kot delno priznanje napake, tako da te bom v tej temi glede incidenta pustu na miru.

Uporabniški avatar
ijuvan
Uporabnik foruma
Prispevki: 2381
Pridružen: 04. September 2008, 17:09
Kraj: SG/LJ

Odgovor Avtor: ijuvan » 03. April 2012, 21:19

Daj prilepi še kakšno sliko, drugače pa zanimiv projekt ;-) :-)
Razsut menjalnik je bil originalen od GT-jke?
The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred. (Soichiro Honda)

Uporabniški avatar
subi92
Uporabnik foruma
Prispevki: 7837
Pridružen: 15. November 2005, 22:33
Kraj: Kamnik

Odgovor Avtor: subi92 » 04. April 2012, 08:27

Pozdrav iz Oševka ;-) :cool:

substi
Uporabnik foruma
Prispevki: 383
Pridružen: 14. December 2007, 10:32

Odgovor Avtor: substi » 04. April 2012, 10:20

Si pa pozen, na zupu je že @vseved objavil in to decembra lansko leto. :)

m_mx
Novinec
Prispevki: 18
Pridružen: 02. April 2012, 23:19
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: m_mx » 07. April 2012, 20:16

Pozno se oglasam. 3 dni in 2000km pozneje. Sezona je v polnem zamahu.

Se odgovor Ircarju. Vem kaj moram gledat pri avtih katere sem imel v rokah. Ta avto ni moje delo. Se posebej pri avtih s katerimi se ne ukvarjam. Tule imate dobrega mojstra iz tujine, ki vam porihta avte in nisem tu da bi delal konkurenco. Ce prides na valje s prenosnikom in gledas motorne podatke, vozis Impreze ze kar nekaj let, bom prisluhnil tvoji presoji kako bi rad meril avto.
Sklepam, da nima kaj bit, saj dosedaj ni bilo tezave z nobenim avtom.
Ce se zmotim, potem sem avtomatsko kriv. Zmotim pri presoji koliko lastnik pozna avto. In koliko avto zdrzi.
Lahko pa recimo ponudim solidne valje za meritve, ce koga zanima kaj se skriva pod pokrovom motorja.

Le predstavim kaksen domac projekt, ki zahteva vec casa in dela kot chipanje serijskega racunalnika cestnega avtomobila.
Dosedaj sem se naucil da so tile boxer motorji obcutljivi na lezajih glavne gredi. Ter da na starih GC Imprezah rado zmece ven ploscice na drocnikih s katerimi se doloca zracnost ventilov. Drugih problemov s temi turbo boxer motorji izgleda ni. (ce pustimo ob stani dizle, ki imajo svoje probleme)


Letos upamo na kaksno vidnejso uvrstitev in sem se odlocil, da se spodobi avto predstavit tudi tukaj. Vse pa je v mejah predelav , ki jih zmorajo serijske komponente. Razen recimo vecje turbine, intercoolerja in podobno.

Ko naredim kaksno sliko, kjer se kaj vidi, jo prilepim v to temo.

m_mx
Novinec
Prispevki: 18
Pridružen: 02. April 2012, 23:19
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: m_mx » 07. April 2012, 20:18

Se tole sem pozabil. Original menjalnik je ostal brez druge prestave, z mocjo na meritvi, po nekaj krogih na avtokros progi v Gonarsu.
ijuvan napisal/-a:Daj prilepi še kakšno sliko, drugače pa zanimiv projekt ;-) :-)
Razsut menjalnik je bil originalen od GT-jke?

Uporabniški avatar
irCAR81
Član Subaru kluba
Prispevki: 4237
Pridružen: 03. Maj 2006, 01:31
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: irCAR81 » 07. April 2012, 20:49

Ker nisi povedal kaj bi mogu gledat, bom nadaljeval:
m_mx napisal/-a:Ce prides na valje s prenosnikom in gledas motorne podatke, vozis Impreze ze kar nekaj let, bom prisluhnil tvoji presoji kako bi rad meril avto.
Aha. Sedaj nisi kriv, ce bi pa jaz stal zunaj bi bilo pa drugače? Jaz sem ti pač dovolil da izvedeš dyno. Lej če bom jst tvoj fitnes trener bom tud glede na postavo približno vedu da ti ne bom dal 300 kg uteži na rame pa te dal počepe delat, pa če tudi boš prišel v fitnes supergah in s fitnes pasom. In ne ne bom ti dal 200 kg bencha, potem se pa k te bo zdrobil izgovarju na tvojo presojo... in se čudu kako je to možno, če pa si imel brisačo od Arnolda. :P
m_mx napisal/-a: Ker v cetrti prestavi, (ki je prakticno enaka treji na tej Imprezi GT) ni pokazalo dovolj konjev kot je bilo obljubljenih, si izrazil željo, da bi se merilo se v peti, saj na bi takrat pokazalo vec (turbo bolj obremenjen). Ker pa je peta prestava precej daljsa, se je tudi intercooler bolj segrel.
V bistvu nisi vedel in še sedaj ne veš koliko bi moralo pokazati, trditev da ni dovolj pa ne drži. Sam si povedal, da je avto poskočen in da bi bilo za poskusit v 5. prestavi, ker da bo bolj realno pokazalo konje. Glede na to da služiš kruh s tuningom in sem mislil, da se spoznaš sem na žalost zaupal tvoji presoji. Mogoče bi bilo že dovolj, če bi si vzel malo časa med runi, da se shladi material. Ampak hey...takoj človeku k na 500km gleda kok je olja povedat da mu je najbrž zmanjkalo olja in da mu je šel ležaj na glavni gredi. :P No ležaj ni šel, kljub temu da je bat tok segrelo da je zaružil po cilindru.

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost