Legalizacija - homologacija močnejšega motorja

Izboljšave zmogljivosti in voznih lastnosti
Odgovori
Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Legalizacija - homologacija močnejšega motorja

Odgovor Avtor: danci1973 » 25. December 2008, 10:29

Zanima me, ali je v Sloveniji možno legalizirat (homologirat, atestiret, ...) vgradnjo močnejšega motorja?

Nekako me mika, da bi namesto popravila nabavil (novejši) 2.5 turbo motor (ne STi)... Moj avto že ima dokaj spodobne zavore (enake kot 3.0 H6 model iz tega časa), tako da s tem ne bi smelo biti posebnih težav.

Če kdo ve, kakšni so postopki za 'homologacij', naj se malo razpiše... ;-)

D.

Uporabniški avatar
gorazd0
Nasankal reveža :)
Prispevki: 6615
Pridružen: 19. April 2006, 09:59
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: gorazd0 » 25. December 2008, 10:56

Možno je,... čeprav velikega smisla ne vidim v tem (isti tip motorja - EJ25);

Najmanj kar boš rabil je potrdilo o "strokovni vgradnji" - kolkr so leseni znajo zahtevat potrdilo uradnega serviserja,...

Če te mikajo konji,.. popravi tega in ga prodaj,... in si kup GTjko. :D
Fiat.
Brez panike.

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Odgovor Avtor: danci1973 » 25. December 2008, 11:54

gorazd0 napisal/-a:Možno je,... čeprav velikega smisla ne vidim v tem (isti tip motorja - EJ25);

Najmanj kar boš rabil je potrdilo o "strokovni vgradnji" - kolkr so leseni znajo zahtevat potrdilo uradnega serviserja,...
Uhh... Uradnim serviserjem tod okoli se ne da delat - sem vprašal, koliko bi stalo, da zamenja ojnične ležaje... Pa je samo zmajal z glavo in reku, da se to ne splača in naj raje poiščem drugo mašino...

Pa gladko me je napizdu, da se glavna gred ne da brusit in je treba nabavit novo (kar je glede na to, da obstajajo OEM ležaji v treh velikostih, navaden bullshit).

Če pa grem kupovat rabljeno EJ25 mašino (ki jih v Evropi skorajda ni za dobit), spet ne bom ziher, da je vse OK z njo...
Če te mikajo konji,.. popravi tega in ga prodaj,... in si kup GTjko. :D
Konji me že mikajo, ampak samo v Legacy karavanu... Imreza je premajhna.

D.

Uporabniški avatar
gorazd0
Nasankal reveža :)
Prispevki: 6615
Pridružen: 19. April 2006, 09:59
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: gorazd0 » 25. December 2008, 12:06

a nimaš sam tesnil glave (materjal 100-120€ + delo) za zamenjat?

Gred brusit "kar tako" nima smisla; najprej je treba pogledat kakšna je; glede na dosedaj videno (motor z 400.000 + km) ni potrebe.

Se pa strinjam, da bi kak dodaten konj prav prišel; avto je res težka krava.

Glede homologacije - najbolje, da pokličeš (ali greš pa kar tja) na LPP; Vrtačnik 01 5882 27 04; pol sta pa še g. Zajec, pa g. Medved,... al kako že... :D
Fiat.
Brez panike.

Uporabniški avatar
cheno
kaj je AWD?
Prispevki: 2521
Pridružen: 19. April 2006, 12:07

Odgovor Avtor: cheno » 25. December 2008, 12:18

pri meni je bila gred ok, po 431k km.
http://www.subaru-slo.net/userpix/7_DSCN2296_2.jpg
Američani kupujejo ležaje od ACL ki so samo v 1 dimenziji in tudi jaz sem kupil ležaje od ACL.


za kakšen dodaten poni si pa poglejte odmične od Delta Cam ali pa mogoče Supercharger kit
The only treasure my car came with was rust...

Uporabniški avatar
birdy
Uporabnik foruma
Prispevki: 2204
Pridružen: 27. November 2006, 20:17
Kraj: Lj

Odgovor Avtor: birdy » 25. December 2008, 13:24

ce sta tipa motorjev ista potem se nehi sekirat.....se pravi ce mas napr v prometni EJ25 in na bloku EJ25 potem dj mir

lahko pa poves kaj ti bodo povedal na tehnicnih(sam moje izkusnje so da je lazje predelat blok motorja, da sm ugradil ta pravi "tip", kot se z unimi opicami brezizobraznimi* kregat kaj je prav in kaj ne)

*kot inzenir strojnistva, katerga podpis je v tujini cist zadosti, so me na LPP-ju zavrnili(ob priliki bom sel se 1x mal kregat se)

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Odgovor Avtor: danci1973 » 25. December 2008, 14:37

gorazd0 napisal/-a:a nimaš sam tesnil glave (materjal 100-120€ + delo) za zamenjat?
Žal ne - poleg tega 'akutnega' problema s tesnili motor proizvaja še en tak neprijeten zvok, ki do neke mere spominja na 'klikanje' dročnikov, le da se pojavlja pri zagoni hladnega motorja (in mine v nekaj sekundah), kasneje pa okrog 3000 vrtljajev.

Večina 'poslušalcev' je to diagnosticirala kot težavo z ojničnimi ležaji...
Gred brusit "kar tako" nima smisla; najprej je treba pogledat kakšna je; glede na dosedaj videno (motor z 400.000 + km) ni potrebe.

Se pa strinjam, da bi kak dodaten konj prav prišel; avto je res težka krava.
No, načeloma sem s serijskimi 115 kW kar zadovoljen... Bi pa avto nedvomno bil mnogo bolj zabaven, če bi imel kakih 170kW... ;)
Glede homologacije - najbolje, da pokličeš (ali greš pa kar tja) na LPP; Vrtačnik 01 5882 27 04; pol sta pa še g. Zajec, pa g. Medved,... al kako že... :D
V bistvu se mi ne da ukvarjat s temi nesposobneži... Ker vem, da sami *ničesar* ne naredijo in se vedno vadijo samo na tuje papirje (TÜV).

No, bom najprej povprašal pri nas v MB - bojda zdaj homologacije tudi tukaj izvajajo, pa še kakšno 'vezo' lažje najdem na domačem terenu.

D.

Uporabniški avatar
gorazd0
Nasankal reveža :)
Prispevki: 6615
Pridružen: 19. April 2006, 09:59
Kraj: Ljubljana

Odgovor Avtor: gorazd0 » 25. December 2008, 15:48

Žal ne - poleg tega 'akutnega' problema s tesnili motor proizvaja še en tak neprijeten zvok, ki do neke mere spominja na 'klikanje' dročnikov, le da se pojavlja pri zagoni hladnega motorja (in mine v nekaj sekundah), kasneje pa okrog 3000 vrtljajev.

Večina 'poslušalcev' je to diagnosticirala kot težavo z ojničnimi ležaji...
Hm... kakšna je pa poraba olja?
Da bi bli ležaji hin,... težko verjamem; sploh pri teh kilometrih; ne rečem pa, da ni mogoče;

Ciljam bolj na tole -> piston slap
Fiat.
Brez panike.

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Odgovor Avtor: danci1973 » 25. December 2008, 16:37

gorazd0 napisal/-a: Hm... kakšna je pa poraba olja?
Poraba olja je... Vendar ob 'klasičnem' puščanju semeringa glavne gredi in/ali pokrova oljnega separatorja je težko rečt, ali gre za 'porabo' ali samo za 'puščanje'... Da tam zadaj olje pušča je zelo očitno, saj je ves zadnji del motorja prav 'namočen' v olju....
Da bi bli ležaji hin,... težko verjamem; sploh pri teh kilometrih; ne rečem pa, da ni mogoče;
Še najbolj 'sumljivo' je dejstvo, da avto to počne že cca. 40000km - če bi bili ležaji slabi, bi pričakoval, da bodo kmalu obupali...
Ciljam bolj na tole -> piston slap
Ja, to je seveda tudi opcija... Ampak zgleda, kot da naši Subaru serviserji za kaj takega še niso slišali...

Kakorkoli že - zdaj se odločam med tremi variantami:
  • menjati samo tesnila glave in uredit puščanje olja (semeringi,... )
  • menjati samo tesnila glave in uredit puščanje olja (semeringi,... ) IN menjat ojnične / glavne ležaje
  • menjati samo tesnila glave in uredit puščanje olja (semeringi,... ) IN menjat ojnične / glavne ležaje (z brušenjem glavne gredi)
  • menjati samo tesnila glave in uredit puščanje olja (semeringi,... ) IN menjat ojnične / glavne ležaje ter glavno gred
  • menjat cel motor za neko turbo varianto (EJ255)
Jasno, da je prva varianta najcenejša, a hkrati dopušča največ možnosti, da bo kmalu spet kaj narobe.

Zadnja varianta je najdražja, a ima velik 'fun factor.

Uhhh, zakaj ne bi kar na Lotu zadel pa bi bile te težave 'smešne'... :roll:

Še nekaj - izraz 'rear thrust type engine' oz. 'crankshaft' komu kaj pove? Na E-Bayu je namreč glavna gred skupaj z ležaji za EJ25 za slabih 500€ - piše sicer 'WILL FIT ALL EJ25 ENGINE TYPES ', a ko sem vprašal, če to velja tudi za ne-turbo modele, sem dobil ta odgovor:
Hello, If your engine is a rear thrust type and has the 60mm main and 52mm rod bearing then it will fit.

D.

Uporabniški avatar
subi92
Uporabnik foruma
Prispevki: 7837
Pridružen: 15. November 2005, 22:33
Kraj: Kamnik

Re: Legalizacija - homologacija močnejšega motorja

Odgovor Avtor: subi92 » 25. December 2008, 17:07

danci1973 napisal/-a: Če kdo ve, kakšni so postopki za 'homologacij', naj se malo razpiše... ;-)
.
Podatek iz pred parih let ko smo homologirali "kao Ford sierro iz 1.8TD v 2.0 bencin" je bila zadeva sledeča da je tip avto samio pregledal, morali smo imeti račun od enga avtodpada ki se je nanašal na blok motorja, glede oljnega korita, glave... pa smo napisali izjavo (z mojim oz. fotrovim podpisom) da je bila kot rezervni del že pred vgradnjo doma :?:
Vse kar je iskal na avtu je bil novi tip motorja... in nato smo čakali še nekaj časa da so poslali papirje.

Oni to hočjo vidt predvsem iz razloga da boš potem plačeval drugo cestnino in draje zavarovanje. Osebno dvomim da bi kaj homologiral :?:

Uporabniški avatar
NoFEAR
Administrator
Prispevki: 3349
Pridružen: 19. April 2006, 14:31

Odgovor Avtor: NoFEAR » 25. December 2008, 17:25

danci1973 napisal/-a:Še najbolj 'sumljivo' je dejstvo, da avto to počne že cca. 40000km - če bi bili ležaji slabi, bi pričakoval, da bodo kmalu obupali...
Ciljam bolj na tole -> piston slap
Ja, to je seveda tudi opcija... Ampak zgleda, kot da naši Subaru serviserji za kaj takega še niso slišali...
Mislim da se kr v prvem stavku skriva odgovor. Če motor to počne že 40kkm gre skoraj sigurno za piston slap. Pri odgovoru zakaj tega pojava naši serviserji ne poznajo, bi pa spet lahko odprli vprašanje o
(ne)sposobnostih...

Kar se tiče menjave motorja - če gre za isti tip, potem je dovolj potrdilo o strokovni vgradnji, v nasprotnem primeru rabiš papirje za homologacijo oz. če se izrazim z besedami LPP "strokovnjakov": TÜV certifikat (ker drugega enostavno ne znajo/nočejo upoštevat). Na RTI-ju v MB so menda mičkn bolj fleksibilni...

Vprašanje je, če se ti finančno splača menjat za turbo motor. To morš najbolš sam vedet. Ne gre samo za preprosto menjavo vn-not, ampak s sabo prinese še nekaj doadatnega dela... Če bi se jaz odoločal zase bi brez dvoma izbral prvo izmed naštetih variant.

Uporabniški avatar
dawet
Uporabnik foruma
Prispevki: 329
Pridružen: 20. Februar 2008, 22:18

Odgovor Avtor: dawet » 25. December 2008, 21:52

Mi smo uspeli na LPP homologirat naslednje avte:

Ibiza iz 1.4 na 2.8 VR6
Golf 4 R32 s kompresorjem
Twingo iz 1.2 na 1.4 turbo (r5 gtt motor)
Golf 4 R32 turbo
...

Dokumentacija poleg twingota je zgledala kot ena orenk diplomska naloga :)

LP

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Odgovor Avtor: danci1973 » 25. December 2008, 22:09

NoFEAR napisal/-a: Mislim da se kr v prvem stavku skriva odgovor. Če motor to počne že 40kkm gre skoraj sigurno za piston slap. Pri odgovoru zakaj tega pojava naši serviserji ne poznajo, bi pa spet lahko odprli vprašanje o
(ne)sposobnostih...

Kar se tiče menjave motorja - če gre za isti tip, potem je dovolj potrdilo o strokovni vgradnji, v nasprotnem primeru rabiš papirje za homologacijo oz. če se izrazim z besedami LPP "strokovnjakov": TÜV certifikat (ker drugega enostavno ne znajo/nočejo upoštevat). Na RTI-ju v MB so menda mičkn bolj fleksibilni...
Tip motorja verjetno ni isti, če je eden EJ251 s 156 konji, drugi pa EJ255 z 200+... :)

Da pa bi na RTI bili kaj bolj fleksibilni, pa močno dvomim -sicer sem pri njih samo enkrat homologiral vlečno kljuko, pa je bila cela štala, ker sem imel gume namesto preseka 60 namesto 65...
Vprašanje je, če se ti finančno splača menjat za turbo motor. To morš najbolš sam vedet. Ne gre samo za preprosto menjavo vn-not, ampak s sabo prinese še nekaj doadatnega dela... Če bi se jaz odoločal zase bi brez dvoma izbral prvo izmed naštetih variant.
Ja, za dodatno delo mi je jasno - če druga ne, bi potreboval drug izpuh.

Je pa pri tem motorju, ki sem si ga nagledal, zraven:
  • turbo
  • IC
  • servo pumpa
  • alternator
  • vztrajnik in sklopka
  • napeljava
  • ECU in kodirani ključi
Kaj še ostane? Kompresor klime, izpuh, cruise control, ... Še kaj?

D.

Uporabniški avatar
strumf666
Član Subaru kluba
Prispevki: 3578
Pridružen: 17. Julij 2007, 20:04
Kraj: Krško

Odgovor Avtor: strumf666 » 25. December 2008, 22:23

Verjetno še menjalnik in diferenciali, pa mogoče še kak kardan in/ali roke.

Uporabniški avatar
danci1973
Član Subaru kluba
Prispevki: 3692
Pridružen: 05. Januar 2007, 14:25
Kraj: Maribor, Slovenia
Kontakt:

Odgovor Avtor: danci1973 » 25. December 2008, 22:54

strumf666 napisal/-a:Verjetno še menjalnik in diferenciali, pa mogoče še kak kardan in/ali roke.
Menjalnik bi naj pasal ta, ki ga imam zdaj...

Pobrano z 'sl-i.net':
Any EJ series engine will bolt to any EJ series transmission, and any EJ series drivetrain will fit into any car that had an EJ series drivetrain in it before. This pretty much means that if you have a post 1990 4 cylinder in there now, you can put any other post 1990 4 cylinder in.

The exception to this EJ series engine rule is the EJ20tt (twin turbo). This mechanically would bolt up, but it was never available in the united states, and therefore the way the turbos are routed makes it impossible to install and have it clear the steering rack on a left hand drive car. If you want to do a right hand drive conversion just so you can upgrade to a single turbo to make any power later, go right ahead. Otherwise, leave these motors for the dune buggy and VW beetle guys.
Seveda je možno, da to velja samo za USDM modele in da so pri EU modelih brez potrebe zakomplicirali - zato pa toliko sprašujem... :-P

D.

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost